Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ - РЕШЕНО !
Колеги, закъсах я с форделата. Днес се престарах с автомивката пръсках с водоструйката под чистачите (има решетки за спиране на едри боклуци). След което колата не може да запали. Отворих капака на акумулатора - всичко беше във вода включително между + и - клеми. Имаше един-два мм вода събрана отгоре. Избърсах я прилежно - същата работа - давам контакт, светват си лампите, като завъртя ключа - само се чува "цък" и изгасва всичко. Иначе фарове, централно, радио - всичко си работи. Акумулаторът е оригиналният на колата от завода - т.е. набор 2016... Оставих я на слънце да поизсъхне и утре ще свалям акумулатора (между другото него не го бива много, защото ми гаси преждевременно радиото, като не е залалена). Някой да сподели предплложение?! Може ли водата да е окъсила между двата полюса или просто му е дошло времето на акумулатора?
При първия опит да я запаля стрелките малко полудяха, после пък изписа "Empty fuel tank" с половин резервоар нафта.
При първия опит да я запаля стрелките малко полудяха, после пък изписа "Empty fuel tank" с половин резервоар нафта.
Последна промяна от stefan4o на Нед 09 мар 2025 16:16, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
За акумулатор си
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
ДАНО ! И без това му се каних....
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Na akumulatora ni]o ne move da mu stane ot wodata, освен ако вътре не попадне мръсна вода.
Опитай се да го заредиш със зарядно, преди да си купиш друг.
Преди две години си взех 60Ач от Практикер за 80лв. Веднъж го нулирах. Поне засега е безотказен.
Опитай се да го заредиш със зарядно, преди да си купиш друг.
Преди две години си взех 60Ач от Практикер за 80лв. Веднъж го нулирах. Поне засега е безотказен.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
От водата няма какво да му стане , просто в този ден му е дошло времето ако колата е стояла докато се мие с вкл консуматори музика лампи в купето и хоп после не може да запали . Акумулатор от 2016 година е доста похвално че въобще досега си е вършил работата.
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Нямаше нищо включено... Утре ще го мерна с мултицета, че днес не успях. Ще съм извън града.
Ще пробваме с подаване на ток от друга кола също така.
Ще пробваме с подаване на ток от друга кола също така.
- Sonny_89
- Мнения: 864
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Имах подобен проблем една сутрин преди 2 години на служебния Хайлукс (без наводнението). При мен се оказа хлабава клема.
- ktamen
- Мнения: 6356
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Клемата едва ли се е разхлабила, но може да е корозирала от водата, така че е добре да се проверят клемите преди другите вмешателства.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Акумулаторът е паднал вероятно, пробвай първо да дадеш ток и ако запали просто друг акумулатор
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
И по-старите фордове не завъртат стартера при паднал волтаж, с който други коли биха запалили. За да се заобиколи, гаражните майстори добавят калпави релета намерени в Зрънчо, които се развалят внезапно. Трябва да заредиш акумулатора и да го пробва някой с товарна вилка - само тя ще потвърди колко ресурс остава в него.
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Четох доста снощи. Колата е с BMS. Има процедура по ресетване след като се подмени акумулаторът. Ако взема нов, ще е хубаво да го дозаредя (имам смарт зарядно) преди да го сложа на колата, за да може ЕКУ да си отчете SOC, че е 100% (има датчик на минусовата клема, който подава сигнал). Някой ако се сеща други такива интересни подробности - може да сподели.
Другото, което разбрах е, че има само една връзка от минуса към купето - т.е. само нея ще проверя, няма отделна към двигателя/скоростите. Предполагам, че стартерът си взема минуса от захватите (тампоните и крепежите) към предния мост.
Другото, което разбрах е, че има само една връзка от минуса към купето - т.е. само нея ще проверя, няма отделна към двигателя/скоростите. Предполагам, че стартерът си взема минуса от захватите (тампоните и крепежите) към предния мост.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Трябва да има маса на мотора. Кабелът мисля, че беше двоен от клемата, единия край отива над акумулатора и е хванат за лявото бомбе на една пластина, другият край отива отдолу и е закачен на скоростната кутия някъде около жилата на избирача
- stefan4o
- Мнения: 19281
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИърди
Не е двоен. Един е, сигурен съм. Четох в един форум, един разбирач твърди, че при Мк3-3.5 е само един. Ще постна снимка.
Това е оригинален кабел с BMS сензора към него комплект.
Това е оригинален кабел с BMS сензора към него комплект.
- Прикачени файлове
-
- s-l400 (2).jpg (17.86 KиБ) Видяна 1020 пъти
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Това ще е първата кола от няколкото хиляди които минаха през сервиза за последните десет години без маса на мотора
Ето една снимка на форд 2012-2019 година с минусовата към купето. Другия край съм сигурен, че отива отдолу под кутията пластмасовата и се цакама на скоростната кутия.
И една схема.
Ако твоят е нещо различно със сигурност отдолу под акумулатора има кабел от скоростите към купето на някоя шпилка закачен.
Ето една снимка на форд 2012-2019 година с минусовата към купето. Другия край съм сигурен, че отива отдолу под кутията пластмасовата и се цакама на скоростната кутия.
И една схема.
Ако твоят е нещо различно със сигурност отдолу под акумулатора има кабел от скоростите към купето на някоя шпилка закачен.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12099
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с непалене след автомивка - Форд Фокус Мк3 ТДЦИ
Егати, нещо са променили от форд, кабел има, дай на лично шасито да видя в едни схеми...
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта