Здравейте,
не можах да намеря подобен проблем във форума.Случая е следния:Мой приятел паркира колата на служебния паркинг и отива да се труди.Скоро след това му звъни колега и му казва,че стартера върти,а колата е заключена и няма ключ на таблото.Така докато се изхабят акумулаторите.Ако се вкара ключа на таблото светва само жълта индикация с ключ на дисплея и показва,че вратите са отворени.Таблото не святка и ключа остава заключен.Съответно мотора не пали и стартера си върти докато има ток.Лоста за скоростите се освобождава,но волана остава заключен.На диагностичната букса няма напрежение.Възможно ли е ключалката да е дефектна и да бърка и някой компютър?
Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Мисля, че проблема е в шалтера ( соленоида ) на стартера .
Ако има начин на място да се откачи тънкото кабелче към него и пак включете акумулатора . Продължава ли с въртенето, дефекта е там.
Ако има начин на място да се откачи тънкото кабелче към него и пак включете акумулатора . Продължава ли с въртенето, дефекта е там.
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 19:06
- Автомобил: CC
- Двигател: BWS
- Местоположение: Димитровград/Щутгарт
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Благодаря,ще пробваме да го откачим.Ако спре да върти къде да търсим проблема?Да не забравяме,че и на таблото не светва нищо освен дисплея.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Е той го е написал, ако спре да върти значи шалтера е залепнал.
Шалтера е много мощно електромагнитно реле, представлява метално цилиндърче залепено за мотора на стартера. В него влиза много дебел кабел от плюса на акумулатора и излиза друг къс и дебел кабел към четките на стартера, има и един тънък кабел да го управлява. Тънкия кабел го включва и изключва. Ако стартерът върти без тънък кабел към шалтера, значи е залепнал. Ако наистина е залепнал трябва да го смените.
Ако шалтерът не е залепнал, значи проблемът е някъде в 20те километра излишни кабелаци сложени от фабриката за да ти е гадно.
Аз не мисля, че шалтерът е залепнал. Може да залепне ако някой се опитва да запали, а не когато колата е била паркирана. Така или иначе издърпайте тънкия кабел. Ако спре да върти повече хич не го слагайте.
Можете да палите както аз паля трактора
- с допиране на кабелчето за 3 секунди.
Шалтера е много мощно електромагнитно реле, представлява метално цилиндърче залепено за мотора на стартера. В него влиза много дебел кабел от плюса на акумулатора и излиза друг къс и дебел кабел към четките на стартера, има и един тънък кабел да го управлява. Тънкия кабел го включва и изключва. Ако стартерът върти без тънък кабел към шалтера, значи е залепнал. Ако наистина е залепнал трябва да го смените.
Ако шалтерът не е залепнал, значи проблемът е някъде в 20те километра излишни кабелаци сложени от фабриката за да ти е гадно.
Аз не мисля, че шалтерът е залепнал. Може да залепне ако някой се опитва да запали, а не когато колата е била паркирана. Така или иначе издърпайте тънкия кабел. Ако спре да върти повече хич не го слагайте.
Можете да палите както аз паля трактора

-
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 19:06
- Автомобил: CC
- Двигател: BWS
- Местоположение: Димитровград/Щутгарт
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
ktamen написа:Ако шалтерът не е залепнал, значи проблемът е някъде в 20те километра излишни кабелаци сложени от фабриката за да ти е гадно.
И аз от това се притеснявам понеже дори да е залепнало релето на стартера не би трябвало да гасне таблото и да изчезне напрежението на OBD буксата.Днес ако има възможност ще откачим кабелчето да видим резултата.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Ако спре да върти, значи проблема е в инсталация/ключ и други. Ако не спре , има две основни причини, но и двете опират до смъкване на стартер и ревизия . И смяна на шалтера разбира се.
П.п. шалтер рядко залепва , основно когато има проблем с бендикс ( или дефект в пружина ) и когато има стапяне в зоната за контакт ( при опити за палене с разбит стартер, скапан акумулатор или дефект в самия стартер ).
А "автоматичното" включване : когато има окъсяване по някаква причина с дебелия кабел идващ от плюса на акумулатора . Задейства "автоматично" шалтера и включва веригата за въртене на стартера.
П.п. шалтер рядко залепва , основно когато има проблем с бендикс ( или дефект в пружина ) и когато има стапяне в зоната за контакт ( при опити за палене с разбит стартер, скапан акумулатор или дефект в самия стартер ).
А "автоматичното" включване : когато има окъсяване по някаква причина с дебелия кабел идващ от плюса на акумулатора . Задейства "автоматично" шалтера и включва веригата за въртене на стартера.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
samo_pechka написа:А "автоматичното" включване
Тая кола има амнайсе компютъра и сичките имат достъп до сичко, включително и до стартера, едва ли проблемът е тривиално късо съединение.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Така е, но проблема е, че прави всичко това без ключ. Т.е. не би трябвало в никакъв случай да има захранване на тънкия кабел. А от него 'зависи' дали да се задейства шалтера.
Щом стартера върти, шалтера е включен , а защо се е включил...
Щом стартера върти, шалтера е включен , а защо се е включил...
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
99% че има опция за дистанционно запалване, демек слънчасалото компютърче има пълен контрол над стартера и слабо се вълнува има ли ключ в ключалката.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Ма тя не пали , не запалва по-точно. Но върти стартер. Не е това.
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 19:06
- Автомобил: CC
- Двигател: BWS
- Местоположение: Димитровград/Щутгарт
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Здравейте отново.Оказа се наводнен компютър под краката на шофьорското място.Не знам комфорт модул ли е друго ли е, исках само да съобщя резултата. Благодаря на всички, които се включиха по темата с идеи.
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 19:06
- Автомобил: CC
- Двигател: BWS
- Местоположение: Димитровград/Щутгарт
Re: Фаетон 2005г,стартера върти без ключ на таблото
Сега идва другия проблем. След като сменихме тоя KESSY модул имобилайзера се задейства както се очакваше.Какво се прави нататък и каква е процедурата?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта