От какъв материал да си направя гарнитура

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

От какъв материал да си направя гарнитура

Мнениеот stefan4o » Вто 28 окт 2008 20:18


След много премеждия да си намеря оригинален фланец за термостата си направих такъв от неръждавейка. Обаче при монтирането му направих малък пропуск, а може би два...
1. Не смених гарнитурката на термостата, то е по-скоро пръстенче, което уплътнява.
2. Пробвах със силикон да намажа горния ръб на фланеца, понеже той е с два прехода, абе не знам как да го опиша, затова ще го нарисувам...
ИзображениеИзображение
Малко легенда по рисунката (толкоз мога без инструменти за 2 мин.).
Отляво е нарисуван фланецът, оригинално е пластмасов...
отдясно съм се опитал да нарисувам корпусът, за който се захваща, посредством два болта.
Термостатът е леко тумбест, нарисувал съм го отдясно с щриха.
Черният накрайник се явява нещо като гарнитура, която посредством фланеца, който я натиска, не позволява на термостата да се мандахерца, поне аз така си мисля, когато го разглеждах. Въпросното пръстенче е доста твърдо, почти като пластмасово, не знам дали трябва да е такова.
При монтажа на новия фланец (от метал) има проблем с уплътняването и капе антифриз, та се наложи да се позатегнат двата болта почти до скъсване, за да сълзи леко. Щрихованата част на фланеца 2 я намазах със силикон, за да уплътни и да не изпуска антифриз от там, но или силиконът няма място там, или не съм го силиконирал както трябва, или изпуска от вътрешната, която държи термостата.
Та питането ми е, ако сложа някаква гарнитурка там на мястото на силикона, да е по-дебеличка, за да уплътни добре от какъв материал да бъде тя. Понеже съм на 99% сигурен, че такава оригинална гарнитура няма да намеря в магазина поради обективни причини реших да се опитам сам да си я изрежа и сложа, не вярвам да е чак толкоз трудно. Също така пръстенът дали е за смяна, който е отдясно нарисуван с тъмно оцветяване...
Мерси предварително




Потребителски аватар
Golf_Blade
Мнения: 815
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 0:15
Автомобил: 1996- BMW 316 Compact
Двигател: M43B16
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Golf_Blade » Вто 28 окт 2008 21:30


Аз до колкото знам гарнитури се правят от Кингирит! Ама има ли нужната ти на тебе дебелина ,тва не го знам! Този който най често съм го виждал е около 2 мм. :roll:


didosh
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: От какъв материал да си направя гарнитура

Мнениеот didosh » Сря 29 окт 2008 10:03


stefan4o написа:След много премеждия да си намеря оригинален фланец за термостата си направих такъв от неръждавейка. Обаче при монтирането му направих малък пропуск, а може би два...
1. Не смених гарнитурката на термостата, то е по-скоро пръстенче, което уплътнява.
2. Пробвах със силикон да намажа горния ръб на фланеца, понеже той е с два прехода, абе не знам как да го опиша, затова ще го нарисувам...
ИзображениеИзображение
Малко легенда по рисунката (толкоз мога без инструменти за 2 мин.).
Отляво е нарисуван фланецът, оригинално е пластмасов...
отдясно съм се опитал да нарисувам корпусът, за който се захваща, посредством два болта.
Термостатът е леко тумбест, нарисувал съм го отдясно с щриха.
Черният накрайник се явява нещо като гарнитура, която посредством фланеца, който я натиска, не позволява на термостата да се мандахерца, поне аз така си мисля, когато го разглеждах. Въпросното пръстенче е доста твърдо, почти като пластмасово, не знам дали трябва да е такова.
При монтажа на новия фланец (от метал) има проблем с уплътняването и капе антифриз, та се наложи да се позатегнат двата болта почти до скъсване, за да сълзи леко. Щрихованата част на фланеца 2 я намазах със силикон, за да уплътни и да не изпуска антифриз от там, но или силиконът няма място там, или не съм го силиконирал както трябва, или изпуска от вътрешната, която държи термостата.
Та питането ми е, ако сложа някаква гарнитурка там на мястото на силикона, да е по-дебеличка, за да уплътни добре от какъв материал да бъде тя. Понеже съм на 99% сигурен, че такава оригинална гарнитура няма да намеря в магазина поради обективни причини реших да се опитам сам да си я изрежа и сложа, не вярвам да е чак толкоз трудно. Също така пръстенът дали е за смяна, който е отдясно нарисуван с тъмно оцветяване...
Мерси предварително

гарнитура ще си направиш от: салата, кетчуп, пържени картофи, боб и др.
С такива коментари няма да се разбираме дълго време, мисля...
mod edit: radotom


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Сря 29 окт 2008 10:37


Оригиналната гарнитура от комплекта на новият ми термостат беше
от хартия(тънка).Скъса се при слагането и намазах доста с червен силикон(държи повече от година).
Ако я направиш от плътен картон мисля,че няма да има проблем.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Сря 29 окт 2008 19:41


аз не разбрах много много ама спокойно можеш от картон да си направиш. можеш от гума, можеш от КЛИНГЕРИТ. а прустени има в магазините за семеринги- избора е огромен, така че няма начн да го няма твоя.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Сря 12 ное 2008 21:41


Може и от картон,кингирит.....даже и от обикновена гума...ако има маслоустойчива...още по добре.....а защо е цялата тая гимнастика с металния фланец ?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Сря 12 ное 2008 22:10


Оригинално уплътнението е "О"-пръстен с размери 50х4мм., на пипане е нещо като силикон/гума,черен на цвят.Монтаж: пъха се термостата, след него "О"-пръстена, след това фланеца, умерено притягане.В комплектите има обикновено няколко уплътнения, използва се само точното.Имаше тема по въпроса , ма ми е по лесно да пиша.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 12 ное 2008 22:26


Мдам... слага се термостата към корпуса на помпата и СЛЕД това е гумичката и после фланеца, инак не уплътнява... както и с гумички от двете страни на термостата пак не уплътнява - тествано! :)


Потребителски аватар
kostadin_spasov
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище-Яамбол

Мнениеот kostadin_spasov » Пон 05 яну 2009 22:12


Може и със "стоманен" пластелин /става и за поправки на резби/ но ще го направиш и при следващо отваряне не давам гаранция , а с пластелина стяга за 15-20 мин .но преди това почисти с чист бензин или спирт и сл. 1/2 час нале антифриза . :idea:


Потребителски аватар
disela
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот disela » Пон 05 яну 2009 22:50


Колега за каква кола става на въпрос ? Мисля, че трябва да имам някъде един останал от голф 3 1.9 TD, тя разликата е малка - там дето се захваща маркуча е малко по различно ама става
ако искаш пиши лс


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Пон 05 яну 2009 23:00


Е, колега, как я изрови тази тема. Ами колата е Джета с мотор 1.6 ABU, но с корпуса за термостата от стария ми HK, затова дълго време не можех да намеря такъв фланец и се принудих да си направя метален от неръждавейка (излезе ми към 80 лева) сложихме му една хубава дозичка от черния силикон и работата заспа, не се наложи да слагам гарнитура. Проблемът е бил, че първия път, когато стягах фланеца, някак болтовете са се разхлабили сами та се наложи да ги лепим със специално за целта лепило, сложихме силикона затегнахме и вече близо 2 месеца няма никакви течове от там


Потребителски аватар
disela
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 14:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот disela » Пон 05 яну 2009 23:11


Добре е щом си се оправил :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: От какъв материал да си направя гарнитура

Мнениеот kris11 » Чет 15 яну 2009 20:22


Прави се от прешпан - технически картон / има 0,5; 1;1,5;2 мм/ или т.н. Клингерит - но това име не съшествува от 1989 -90 г. понеже е азбестосъдържаш. Има много производители всеки със собствено име. Инфо на лични
Задължително уплътнителният материал трябва да е маслоустойчив и температуроустойчив. защото има евтини упл. листи безабествои, които са на температура 150 гр и не са маслоустойчиви, осен това са и много слоести и има пролизване на течност м/у слоевете.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: От какъв материал да си направя гарнитура

Мнениеот jijibs » Чет 15 яну 2009 22:06


Скоро гледах в сервиза на Ситроен голямо разнообразие от едни продукти в тубички (като от лепило Рила). Разгледах ги и пишеше на етикета, че са предназначени да се използват вместо гарнитура, където може да е приложимо разбира се. Най-различни бяха и уж запомних името на производителя, но не съм явно и не мога да ги намеря в нета.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта