
Върти ми се идея - трябва изпълнител!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Може би най-добре е да се изнесе самото копче някъде на централната конзола - като при БМВ или шкодите, маршрутките... един път пред мене на някакъв човек му се откачи гумата и започна да се разхожда из платното, добре, че бяхме с малка скорост. И пуснах аварийките, и имаше ефект - всички започнаха да внимават и бавно да го заобикаляме. Ама докато го натисна копчето, минаха някъде към 6-7 секунди... достатъчно, за да стане инцидент. Ако беше на централната конзола, само го шибвам един път и забравям за всякакво ръчкане зад волана... 

- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
SMEL написа:А АЗ ДНЕС МИСЛИХ ДА ЗАКАчА ДОПЪЛНИТЕЛНИТЕ СВЕТЛИНИ ИЛИ КЪМ СТОПА,ИЛИ КЪМ ГАБАРИТА-ПОСТОЯННО/А СЛОЖИХ СИ РЕЛЕТО НА КЪСИТЕ/
Това отдавна ми се върти из главата...
Един мощен диод към тях и готово...
В едната посока пуска ток, в другата не!
Като натиснеш спирачките светят и светлините за мъглата, като включиш светлините за мъгла "стоп"-а не свети!
Ако имате и халогени отпред е желателно да сложите още един такъв диод, за да не пускат стоповете ток към тях.
Само да видя кога ще се заиграя да го направя...
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 13:35
- Автомобил: vw touran
- Двигател: BKD 2006
- Контакти:
така да сподяля и аз какво мосля
ако се сещате имаедни малки печки които като ги наклониш на страни и спират да работят можеда стане със същия прекусвач на тока само 4е вързан на обратно и разположен на страни
(разглейдал сам го и предстаблява стъклен балон с накаква те4ност и в единия край два електрода като избяка те4носта от тях и прекъсва веригата )
тум мойе да се пшолзва обратното като скочисх разко на спшира4ките те4носта отива на пред и задеиства аварйните
само проблемно е ка да останат да светят 4е като спре автомобила пак ще прекусне тока

ако се сещате имаедни малки печки които като ги наклониш на страни и спират да работят можеда стане със същия прекусвач на тока само 4е вързан на обратно и разположен на страни
(разглейдал сам го и предстаблява стъклен балон с накаква те4ност и в единия край два електрода като избяка те4носта от тях и прекъсва веригата )
тум мойе да се пшолзва обратното като скочисх разко на спшира4ките те4носта отива на пред и задеиства аварйните
само проблемно е ка да останат да светят 4е като спре автомобила пак ще прекусне тока

-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 08 май 2006 10:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз когато за първи път видях на кола при рязко натискане на спирачки да се пускат авариините - карах зад някакъв който изобщо не познаваше пътя и само биеше яко спирачки и като се пускаха тия авариини все ми се струваше че ще спира и тръгвах да го заобикалям - с две думи според мен това е тъпо. Особенно като се сложи на по стара кола никой няма да се сети че е защото спираш по рязко и ще тръгва да те изпреварва. Е вярно че поне ще те заобиколи и няма да те нацепи
Ама според мен по добрия варянт е трета стоп светлина и хубави крушки на стоповете да се вижда че спираш. То има хора където въобще не им светят стоповете вие авариини искате да ви се пускат чак 


-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Така и аз да дам някоя идея:
1. Датчик за налягане монтиран след разпределителя за спирачките - датчика може да се вземе от хидравличен ситроен с хидроактив.
При рязко натискане налягането в спирачната система е достатъчно високо та да задейства датчика.
2. Тръбичка в която е поставена една съчма, може и от химикалка- в двата края на тръбичката се поставят метални електроди на разстояние един от друг 1/2 от диаметъра на съчмата. Датчика се монтира под определен ъгал, така че при рязко спиране съчмата се качва нагоре в датчика и съединява двата електрода. После ще трябва и реле за време.
На мен лично по ми харесва вариант2 щото е направи си сам.
1. Датчик за налягане монтиран след разпределителя за спирачките - датчика може да се вземе от хидравличен ситроен с хидроактив.
При рязко натискане налягането в спирачната система е достатъчно високо та да задейства датчика.
2. Тръбичка в която е поставена една съчма, може и от химикалка- в двата края на тръбичката се поставят метални електроди на разстояние един от друг 1/2 от диаметъра на съчмата. Датчика се монтира под определен ъгал, така че при рязко спиране съчмата се качва нагоре в датчика и съединява двата електрода. После ще трябва и реле за време.
На мен лично по ми харесва вариант2 щото е направи си сам.
- Papa_Dock
- Мнения: 835
- Регистриран на: Вто 30 ное 2004 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
трябва са се направи някакъв инерционен датчик - примерно метално топче на въже, което при рязко спиране се замята напред и дава контакт на някаква метална пластина и активира аварийните светлини за 4-5 секунди примерно с реле за време.
Ахахахах ама как го измисли това бре!Немога да се сдържа ша ма извинявате!
Иначе по темата успех нямам познания как стават тия работи,но ако го измислите или направо бо булгарска традиция може да го копирате от новите коли, сигурен съм че някой от форума ще каже как е при тях!
Мъсур евалата за креативното мислене!

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Според мен - пластмасова тръбичка разположена надлъжно и хоризонтално спрямо колата.
В предната й част - пружина, зад пружината - пластмасово цилиндърче (късо парче от по-тънка тръбичка, с магнит вътре залят с епоксидна смола), накрая затваряща капачка, като дължината на тръбичката да е такава че пружината да е винаги леко събрана за да не тропа нищо от вибрациите. отстрани на тръбичката на подходящо място - датчик на хол. При рязко спиране цилиндърчето с магнита ще стига достатъчно напред та да задейства датчика на хол.
Може да се направи и без датчик на хол, а с контакт, но контактните системи принципно са ненадеждни. Може и с оптрон, но оптроните са чувствителни към замърсяване. Датчика на хол е най-надежден.
Отделно трябва да се реши как ще се изключват после аварийните - може би най-добре е системата да взема и сигнал от стоповете, т.е. аварийните да се включват при задействани стопове + сигнал от този датчик, а да се изключват щом се изключат стоповете.
В предната й част - пружина, зад пружината - пластмасово цилиндърче (късо парче от по-тънка тръбичка, с магнит вътре залят с епоксидна смола), накрая затваряща капачка, като дължината на тръбичката да е такава че пружината да е винаги леко събрана за да не тропа нищо от вибрациите. отстрани на тръбичката на подходящо място - датчик на хол. При рязко спиране цилиндърчето с магнита ще стига достатъчно напред та да задейства датчика на хол.
Може да се направи и без датчик на хол, а с контакт, но контактните системи принципно са ненадеждни. Може и с оптрон, но оптроните са чувствителни към замърсяване. Датчика на хол е най-надежден.
Отделно трябва да се реши как ще се изключват после аварийните - може би най-добре е системата да взема и сигнал от стоповете, т.е. аварийните да се включват при задействани стопове + сигнал от този датчик, а да се изключват щом се изключат стоповете.
- Angeljordan
- Мнения: 181
- Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
psstv18rp написа:Може да се направи и без датчик на хол, а с контакт, но контактните системи принципно са ненадеждни. Може и с оптрон, но оптроните са чувствителни към замърсяване. Датчика на хол е най-надежден.
Хм... Не се бях замислил за датчик на Хол... Интересно. обмислям ти предложението. Може да успея да го реализирам. Ако искаш може да коренспондираме на лични. Утре ще се опитам да направя скица на замисъла, който много прилича на гореописаното...
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Върти ми се идея - трябва изпълнител!
Проучих въпроса за сензор, който да улавя спирането, но за съжаление е скъп.
Ето тоя мъник е 30 кинта горе долу иначе се ползва точно за авто неща ESP и т.н

Оставете настрана пружинките и топчетата.
Ето тоя мъник е 30 кинта горе долу иначе се ползва точно за авто неща ESP и т.н

Оставете настрана пружинките и топчетата.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re:
barbushev написа:...и като се пускаха тия авариини все ми се струваше че ще спира и тръгвах да го заобикалям ...
За съжаление, идеята за пускане на аварийните при опасност и рязко спиране е опорочена от безразборното използване на аварийните светлини в България. Всеки ги пуска за щяло и не щяло - спиране, обратен завой ...

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Върти ми се идея - трябва изпълнител!
така е колега аз като патил с тоя сценарий демек караш някой ти изкача отпред или спира рязко ти успявах да спреш но задния те нацелва та ако щеш и надпис СПРИ да светне отзад при аварийно спиране той ако няма да му стигне разстоянието или няма спирачки или накладки или блей пак ша те удари тай че свиркай си
- krasyncho
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 14 юни 2008 16:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Върти ми се идея - трябва изпълнител!
Не е лоша идеиката 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта