Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Здравейте, какво реле се слага след "-" клема на акумулатора, така че когато не карам колата по-дълго време, с ключе да отварям контактите на релето? И как се вързва?
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
предполагам за "ключ маса" питаш?
ако да той е механичен.
ако да той е механичен.
- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Аха, а може ли да се прекара до купето?
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Може, но по-лесно е да се монтира до акумулатора. Имай в предвид, че кабелите които ще са от "-" до ключ-масата трабва да са много яки.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
ключ маса като на зиловете военните.. 

- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
А от къде мога да си взема такъв ключ, и трябва ли да издържа на стартовия ток на акумулатора - 720 А?
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Трябва да издържа естествено а тия ампери дето си посочил ги има при застопорен ротор на стартера, при пускане на двигателя тока е около 350 - 450 А.Има едни превключватели издържащи на такъв ток, монтират ги на някои камиони с два акомулатора, чийто стартер работи с напрежение 24 В, а бордовот захранване им е на 12 В, т.е. тези превключватели свързавт паралелно и успоредно двата акомулатора в зависимост от режимите.Но по- добре виж тук :http://www.tech-co.net/read.php?option=products&inc=81&lang=bg
Тези клеми също не са лоши осигуряват многократно и бързо разединяване на проводниците от акомулатора.
Тези клеми също не са лоши осигуряват многократно и бързо разединяване на проводниците от акомулатора.
- Negramoten
- Мнения: 66
- Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Пасат B5.5
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
С клемите изглежда по-лесно, но все пак, къде продават ключ-маса? И дали има такива с възможност за управление от купето (би било доста удобно в зимните месеци)?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
Реално погледнато на теб ти трябва реле,което да не се стопи при протичане на този ток....понеже релано когато то сработва няма да има сериозна консумация....т.е. няма да му натоварваш контактите а самите проводници до контактите и самите метални части по контактите.
Можеше да ползваш контактор за ел.мрежа ама те са само на 24V....иначе има такива с по 4 контака за по 100А всеки,което на теб ти е идеално....ама не можеш да го управляваш при 12V.
Виждал съм преди разни яки релета за захранване на разни огромни ел.мотори и т.н.....иначе с едно яко реле и едно фиино и елегантно ключе в купето си е най-добрия вариант.
Може да ползваш и дост апо-маломощно реле ако гасиш плюса и то само към инсталацията на колата...т.е. без дебелата жица за към стартера (тя е бая дебела така или иначе и не е добре да имаш снадки по нея защото тече наистина голям ток от сорта на 400А....и дори дребните съпротивления водят до сериозни нагрявания на връзката).Реално тогава едно реле за 40-50А е напълно достатъчно а такива има колкото искаш с управление на 12V.
Реално каква е причината да искаш да е направено - акумулатора се саморезрежда или чисто защитно ако реши да се пали инсталацията?
Понеже и в двата случая релето също ще те пази....прекъсваш всички възможни жици без една - най-дебелата ама и най-здраво изолираната от всички.Ще се разхожда само едно тънко кабелче с + от акумулатора до вътрешното ключе и оттам обратно до релето.Ама реално ако си сложиш едно предпазителче на 20см от акумулатора си решаваш проблема ако това кабелче опре някъде да не се запали....или ако изгори релето и окъси.
Успех!
Можеше да ползваш контактор за ел.мрежа ама те са само на 24V....иначе има такива с по 4 контака за по 100А всеки,което на теб ти е идеално....ама не можеш да го управляваш при 12V.
Виждал съм преди разни яки релета за захранване на разни огромни ел.мотори и т.н.....иначе с едно яко реле и едно фиино и елегантно ключе в купето си е най-добрия вариант.
Може да ползваш и дост апо-маломощно реле ако гасиш плюса и то само към инсталацията на колата...т.е. без дебелата жица за към стартера (тя е бая дебела така или иначе и не е добре да имаш снадки по нея защото тече наистина голям ток от сорта на 400А....и дори дребните съпротивления водят до сериозни нагрявания на връзката).Реално тогава едно реле за 40-50А е напълно достатъчно а такива има колкото искаш с управление на 12V.
Реално каква е причината да искаш да е направено - акумулатора се саморезрежда или чисто защитно ако реши да се пали инсталацията?
Понеже и в двата случая релето също ще те пази....прекъсваш всички възможни жици без една - най-дебелата ама и най-здраво изолираната от всички.Ще се разхожда само едно тънко кабелче с + от акумулатора до вътрешното ключе и оттам обратно до релето.Ама реално ако си сложиш едно предпазителче на 20см от акумулатора си решаваш проблема ако това кабелче опре някъде да не се запали....или ако изгори релето и окъси.
Успех!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
аз махам клемите 
в по-сериозни студове и по-дълъг застой на място съм си го качвал и у нас

в по-сериозни студове и по-дълъг застой на място съм си го качвал и у нас
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
има такива,които се управляват от купето.руски са.Газелата е с такава ключ-маса.и е добре направена.цена не мога да ти кажа
Re: Въпрос, какво реле се слага, за да изключвам акумулатора?
На идея ли ти е всеки път при изкючване на ключ масата ще трябва да си сверявяш часовника. Ако питащ мен решението е по-голям капацитет на акумулатора...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта