Историята е следната:
Караш си колата и когато най-малко очакваш изпушва отпред почва да мига лампата на маслото ако е над 2000об/мин и зумера писва. Съответно се изправяш на спирачките слизаш отваряш капака и там всичко е в масло
Ето и решението на този VW Феномен както му казвам аз защото това се дължи на недомислица от страна на някой "мозък"
Пациентът:
МК2 1.3i NZ Digijet
Диагнозата:
Повръща масло през гарнитурата на капака на клапаните и щеката на маслото
Решението:
Сваля се този маркуч м-у дебитомера и смукателя на дроселната клапа. Има всичко на всичко 3 скоби да се развият (при моното няма датчик на маркуча)
Продължаваме надолу трябва да се стигне до отдушника.
Развиваме и маркучето на капака на клапаните
Или това буре замръзва или белажията под него при мен беше вторият
Бурето се държи на един 8мм болт ( за ключ 13 ) и маркуча под него като трябва да де развие скобата от към отдушника на картерните газове
Ето тук се вкарва маркуча това е зад мотора
Това е въпросният отдушник на картерните газове на малките блокове
Всичкото масло което се вижда е двигателно долях 2л
Следващите снимки са със лошо качество за което се извинявам но се вижда как блести леда
Буцата лед беше във този маркуч
Извадих лед за едно уиски от вътре
Той влиза от едната страна в отдушника на картера а от другата в бурето а тънкото маркучле е за капака на клапаните
Монтаж по обратният ред
Необходими инструменти: гедоре(малко)
от него се ползват камъни 6,7,10 и 13
6 и 7 за скобите
10 за 3-те болта на капака на клапаните
13 за стойката на бурето
Това е не слушайте разни разбиратели които ви карат да правите основен ремонт за нищо. Двигателя хвърля маслото зашото се образува налягане в картера и тъй като отдушника е запушен. А налягането трябва да излезе от някъде. И избива през щеката и гарнитурата на капака на клапаните
п.п. СМЕНЕТЕ и гарнитурата на капака на клапаните смених я но не съм снимал понеже навън е -6 и гледах да оправя голфа че бях само по една рубашка
Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Браво за темата и снимковия материал! Вътре отдушника с мрежа ли е(на снимката не се вижда добре)?
-
- Low rider
- Мнения: 5549
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
браво Петко.много добре си обяснил за какво иде реч .а не като повечето псевдо майстори(за основен ремонт е колата )
- traficanta
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе;Видин
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
и при моито МК3 ABU се получава така зимата по някои път,но сам чувал и колега с МК4 да е имал същия проблем само че не се сещам къв му беше мотора ...... абе това студа се е е..л мамата
- speedvw
- Мнения: 338
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 14:51
- Автомобил: VW GOLF 3 Dark Grey
- Двигател: ABD-AAV-RP 1992
- Местоположение: Лясковец
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
колеги 2007 си взех голф3 1.4 смених масла филтри.След 600 км.една зимна сутрин паля тръгвам миризма на масло в купето.отварям капака оляно с масло и пуши.след посещение в сервиз 700лв. смяна на двигател.
- vw_Krasi_vw
- Мнения: 667
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Имам същия проблем с 1.6ми (АЕА)
Когато е много студено сутрин запалвам колата и веднага вдигам капака за да проверя какво е положението. Отварям капачката за наливане на масло в мотора и по това какво е налягането на картерните газове разбирам дали е замръзнало или не.Най често ми замръзва отгоре кадето маркуча влиза в капака на моното и по рядко долу зад мотора в кутията от кадето излиза каркуча.Когато е замръзнало махам капачката и чакам 10-15мин. на работещ мотор и чакам да се разтопи.
По миналата зима бях пробил един отвор 8мм в маркуча горе до моното . Бях сложил околу него една метална пластина която отваряше и затваряше този отвор , но с времето маткуча там се разцепи.Трябваше да пробия отвора по надолу.
Карам на къси разтояния , така се събира конденз и замръзва когато паднат тенпературите.
Много неприятен проблем
Когато е много студено сутрин запалвам колата и веднага вдигам капака за да проверя какво е положението. Отварям капачката за наливане на масло в мотора и по това какво е налягането на картерните газове разбирам дали е замръзнало или не.Най често ми замръзва отгоре кадето маркуча влиза в капака на моното и по рядко долу зад мотора в кутията от кадето излиза каркуча.Когато е замръзнало махам капачката и чакам 10-15мин. на работещ мотор и чакам да се разтопи.
По миналата зима бях пробил един отвор 8мм в маркуча горе до моното . Бях сложил околу него една метална пластина която отваряше и затваряше този отвор , но с времето маткуча там се разцепи.Трябваше да пробия отвора по надолу.
Карам на къси разтояния , така се събира конденз и замръзва когато паднат тенпературите.
Много неприятен проблем
- krauser
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
мойта е с 1.4 AKQ и миналата зима се получи същия номер. и аз така реших проблема с почистване
- vit_autosofia
- Мнения: 2545
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
буренцето се казва кондензоловител.
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
да това е решение ама за жалост е временно.на мен всяка зима ми се случва това и този маркуч който си показал се скъса и беше заменен с тройник .и вчера ми го направи пак този номер но този път бяха доста по-големи поражениата щото заради студа изби маслото и през щеката и през семеринга на коляновия вал и ми осра ремъка.и понеже трябваше да сменя семеринга а и ремъка рахвърлих всичко смених и семеринга на разпр. вал и ремъка и водната помпа прочистих маркучите на вентилацията и туй буре и всичко запалих колата и се прибрах от работа и тази сутрин слизам отварям капака паля и хоп пак дигна щеката.и неска пак ги чистих ама сега оставих маркуча тънкия където влиза в капака на клапаните откачен и карам така.обмислям някво по трайно решение и понеже целия проблем идва от тънкия маркуч защото той байпасира газовете когато колата е на празен ход понеже когато е на оборот този клапан е затворен от вакуума и газовете не минават през бурето а само през тънкия маркуч и когато и той се запуши и хвърля маслата.та си мисля дали да не увелича сечението на тънкия маркуч всмисъл да сменя тройника и да сложа по-голям маркуч .или за зимата да го откачам и горе на капака на клапаните да сложа ено от онея малките филтърчета къде са за картерни газове.
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
martineli,
Ако откача този маркуч "ама сега оставих маркуча тънкия където влиза в капака на клапаните откачен и карам така." и след като загрее колата, мислиш ли, че ще се оправи проблема след като се разтопи замръзналото местенце?
А и какви са недостатъците на този метод, чрез откачане на този маркуч и кога мога да го поставя обратно?
А и може ли да се размрази по друг начин, без развинтване на частите?
Че нещо не ги разбирам тези, кое къде се намира, а и много студено.
Пък като намеря време ще го покажа на някой, който ги разбира тези му неща
Благодаря много
Ако откача този маркуч "ама сега оставих маркуча тънкия където влиза в капака на клапаните откачен и карам така." и след като загрее колата, мислиш ли, че ще се оправи проблема след като се разтопи замръзналото местенце?
А и какви са недостатъците на този метод, чрез откачане на този маркуч и кога мога да го поставя обратно?
А и може ли да се размрази по друг начин, без развинтване на частите?
Че нещо не ги разбирам тези, кое къде се намира, а и много студено.
Пък като намеря време ще го покажа на някой, който ги разбира тези му неща
Благодаря много
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
ами по друг начин освен да се свали нз дали става да се размрази.а за недостаъците нз сега карам все едно че е лада нали знаеш как са един маркуч да духа в въздуха и тва е .и всяка сутрин преди да тръгна за работа порветрявам кво става че нали писах че за 2 дни 2 пъти ми го напрай тоя номер.просто така с откачен маркуч вероятността да хвърли маслото е по-малка ако се е запушил тройника.просто мисля по добър вариянт и такъв дет няма да имам проблем следващата зима.
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
golfmk1 написа::applause: браво Петко.много добре си обяснил за какво иде реч .а не като повечето псевдо майстори(за основен ремонт е колата )
а защо замръзват тогава:))) да не би в Германия да е по топъл климата ))
при мен замръзва и с махнат филтър
не казвам че дебита на картерните газове е определящ фактор за ремонта на ДВГ
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
замръзва тъпия тройник.просто ханс от волвсбург не го е доизмислил май.филтъра и той замръзва ама при него трябва повечко време ето днеска свалях моя и въздуха минаваше свободно ама като го стръсках малко и падаха ледове.нз защо но този мотор ораави изключителен конденз в картерните газове.за един ден и капачката на масото побелява отдолу.може би защото всички газове са в затворен кръг всмисъл всичко е в мотора а на като при другите маркуча в филтъра или като при ладите най-често пуснат да виси в атмосверата.
неска се заиграх и си направих зимен "кит" за да избегна тоя проблем
съкртих тройника под той буре
вече е с трабичка.
и си преправих капака на клапаните като увеличих диаметъра на отдушника
е не стана като оригинално ама се надявам да върши работа
вече боядисано
и на колата с временен(до утре)маркуч като на лада да не ми цапа
а утре ще ми дойде "тюнинг" филтърчето за картерни газове.ама ше е с малко по големи размери не като тея по снимките на тунингованите коли.даже ме съмнява че ше дойде филтър за ITB ама ще видим.
ще пускам снимки утре.
а за лятото може да си го приведа в оргиналния вид само че вече с по голям маркуч за капака на клапаните даже ми се струва че това може да реши и зимния приблем-като се увеличи диаметъра на оня тънък маркуч ама само си мисля
неска се заиграх и си направих зимен "кит" за да избегна тоя проблем
съкртих тройника под той буре
вече е с трабичка.
и си преправих капака на клапаните като увеличих диаметъра на отдушника
е не стана като оригинално ама се надявам да върши работа
вече боядисано
и на колата с временен(до утре)маркуч като на лада да не ми цапа
а утре ще ми дойде "тюнинг" филтърчето за картерни газове.ама ше е с малко по големи размери не като тея по снимките на тунингованите коли.даже ме съмнява че ше дойде филтър за ITB ама ще видим.
ще пускам снимки утре.
а за лятото може да си го приведа в оргиналния вид само че вече с по голям маркуч за капака на клапаните даже ми се струва че това може да реши и зимния приблем-като се увеличи диаметъра на оня тънък маркуч ама само си мисля
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
хм ами 8 клапановите имат един маркуч на капака на клапаните който отива в възд.филтър.и там няма кво да се запуши всмисъл маркуча е с по-голям диаметър а и таа цедчица е в капака на клапаните а не е отделно като при 1.3-то.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта