Смяна на гарнитура на 1.4 ABD

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 07 фев 2008 0:40


Зрънчо вече се движи на собствен ход...

Ето няколко снимки на главата, вече обслужена.
Шлайф, смяна на 8 водача, гумички на клапаните, почистване - струваха точно 100 лв.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И да започваме..
Сваляне на картера - необходими - тресчотка, удължения и 10мм вложка, преспокойно можете да го направите с тресчотка 1/4 /част от болтовете ги измандих с винтовер ;)/
0. Източвате маслото.. ;)

1. сваля се ламарината, която пази скоростната кутия.
Вече се вижда маховика...
обърнете внимание на това шлайфнатото в маховика. Те всъщност са две и ви позволяват да заврете фложка 10. там
Изображение

2. Развива се и се издърпва леко карето на полуоската.. - няма нужда да се разкачва цялата полуоска, въпреки че е по-удобно..
Ето заради кой болт се разкачва полуоската.. иначе не можете да го развиете по никакъв начин.!
Изображение

3. Можете да разкачите едно от закрепването на генерацията към купето, за да си мандахерцате изп. колектори на воля и да не ви пречат ;)


Операцията се прави на канал, или на подемник... иначе ще се изциклите...
Време.. около час, с чесането на лимона, почивки майката.. и прочее
И воала..
Изображение

И ето ги хубавците
Изображение


Тук е МНОГО ВАЖНО да запомните местата на биелните лагери, или да ги подредите.. за да сте сигурни, че ще ги сложите по същият начин.

Същото важи и за буталата..!!! и за посоката на буталата дори!!!!
след като са номерирани...

сваляте сегментите, и почиствате грубите неща от тях, след което зачиствате леглата на сегментите.. най-лесно това става със старите сегменти.. /в случая те са непотребни и си ги начупих.. за да си чистя каналите от нагара/

Изображение

трябва минимум да изглеждат така.
Изображение
Не съм се престаравал..

вала гледан през цилиндрите ;)
Изображение

част от инструмента:
Изображение

В промеждутъка докато почивате:
Зачистете изпускателните колектори с шкурка, минете блока отгоре с мин. 800 шкурка, или с по-едра в началото за да го зачистите леко..
не прекалявайте...

зачистете и всмук. колектори ако има нужда...

Зачистете картера от предишният силикон, обезмаслете го /частта в която ляга гарнитурата/ , обезмаслете и блока отдолу...

През това време.. някой хора след смяна на ангренажен ремък.. вкарват иначе добродушният и добре изглеждащ колега Меги /не и знам тел. номер съжалявам/ в приключения с виеща скоростна кутия / или лагер на поло 6N.

Аз като "доброто ченге" я успокоявам, че винаги може да бъде и по-зле и размахвам едно бутало за доказателство ;)
След което увековечавам момента..

Изображение

Хапваме.. бахти сума народ никой не искаше от кексчетата..
вече започнах да ги предлагам на примоция.. на клиентите на Ники... ;)

Сменяме едно масло за разнообразие.. на един оражев Сеат...
Само днес безплатно кексче, за всяка смяна на масло...
Изображение

Нареждате сегментите по буталата,
слагате лагерите на биелите.. цапвате няколко капки масло на вала и на лагерите..
и сте готови за монтаж.

Забелязвате, че скобата за сегменти е голяма за вашите бутала,
отивате до магазина.. купувате една скоба - 30-40 кинта, покрай нея и един комплект КС тоолс битове - торксове, инбуси, 12стени.. всички размери, олеквате с 160 кинта..
и се връщате..
мажете скобата отвътре с масло...

Сегментите си имат места .!!!
Изображение


и вкарвате буталата...
Добре е да сте двама... един да вкарва буталото, друг да пприкарва отдолу биелата за да застане на място..
след което слагате лагерите..!!!
Зарязката на лагерите.. трябва да е отпред на към радиатора ;)



полагате силикон.. температуро и маслоустойчив.. /аз турнах под и над гарнитурата ;)/


събирате всичко по обратен ред...
наливате масло в този момент.. щот сте гъзари... и не ви се цели после няква дупка ;)
Изображение

Центровате ангр. ремък, врътвате ей така на ръка.. да видите дали някъде няма да се запре...

Наливате антифриз...

Палите.. след няколко опита.. без звук, се сещате, че не сте закачили стартера като хората..


Палите..

След като обезушите охл. система,
мерите налягането на маслото..
усмихвате се ехидно.. 2 бар / тихи ;)

И сега е най-голямото изпитание..
да карам 2 хиляди км... без да надхвърлям 3000 оборота...
Щот на 2500 съм с 80.. ще ме псуват много..
след което ЛЮТЕНИЦААААА...

Късно вечерта храните тоя дето ви е оттапил маркуча за картерни газове...особенно докато сте на място.. и сте си пуснали парното ;)

И това е.!

Време за работа:

ден 1
12:00 - 13:40 - обезглавяване

12:30 - 13:00 - придвижване - с чужда помощ.. дърпане....СРАММММ :oops: :oops:
13:00 - 14:00 - сваляне картер

14:00 - 17:30 - подпичване, чистене бутала, зачистване блок, и квот се сетиш.. главно подпичкване... ;)

18:30 - 22:30 - двама души.. един отгоре, един отдолу.. сглобяване... палене обездушаване, чешане по лимона...

Необходим инструмент:

- 1/4" Тресчотка + отвертка + удължение + 10мм вложка
- 1/2" тресчотка + вложки - 10 дванайсетостен /за биелните лагери/, 11, 12, 13, 17, 19, 24, 32 /да не се гърчите с масл. филтър/ +
- Инбус - звезда 12 стен 8мм
- Инбус - звезда 12стен - 6мм за полуоските
- Инбус - 6 стен 6мм
-Динамометричен ключ - 30Нм, 40Нм, 60Нм.. по принцип всичко се стяга с него ;)... ама нас ни мързи..
-1/2 рамо .. да не скапвате тресчотките като стягате главата
- Тръба.. да си помагате при стягането на главата

Тук таме гаечни ключове...
И резервни части:
Изображение




Потребителски аватар
teddymc
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 09 май 2006 21:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот teddymc » Чет 07 фев 2008 9:40


Евала Вили, Прекрасна тема със снимков материал. Оттук нататък малко да се въздържаш с десния педал и после много удоволствие да ти докара тая кола.
БРАВО!


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 08 фев 2008 8:42


wili98 написа:Зрънчо вече се движи на собствен ход...
Палите..
След като обезушите охл. система,
мерите налягането на маслото..
усмихвате се ехидно.. 2 бар / тихи ;)

И това е.!
Верно като я обезушиш и си на 2бар / тихи mhihi mhihi mhihi
Честито и безаварийно!
Изпускателния колектор е шлайфан преди това, за да пасне добре на главата.

За тези, които не знаят - това е стария ми двигател от голфа ;)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 09 фев 2008 19:14


Вили, БЛАГОДАРСКО за перфектно отразената интервенция...

Пожелавам 300 000 безаварийни на Зрънчо.... :D

П.С: Колежката МЕГИ :oops: :lady_shy_kiss: :lady_round: :lady_shy_kiss: :lady_round: :lady:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 фев 2008 9:50


wili98 написа:наливате масло в този момент.. щот сте гъзари... и не ви се цели после няква дупка ;)
Изображение

след което псувате 1-2 седмици..
щото се оказва, че сте ливнали повече..
и то горкото масло хваща и излиза през картерните газове... с локви под двигателя ;)

след като изхвърли това което е в повече..
съпругата ви отказва да се вози в колата.. защото и се повдига.. от мириса на изгорели газове...

псувате едни "иска теба ауспуф прави".. отивате в Емкомплект да ви правят наново катализатора, и от там ви изгонват, с..
"аз лесно ще ти взема парите.. ама не изпуска газове от тук"

хващате, правите си маркуча на картерните газове.. да си влиза пак във възд. филтър... и колата престава да мирише на изгорели газове....

та...с две думи.. не изваждайте маркуча на картерните газове от мястото му... или поне.. го огънете да стърчи някак надолу...
щото иначе започва да мирише на масло и газове в колата ;0

което иде да покаже.. защо немеца е казал.. не преливай с масло, защото ще скапеш катализатора..
а то просто ако прелееш, маслото директно ще влезне през моното.. от там ще изгори.. и ще задръсти катализатора...


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 25 фев 2008 10:01


едно леко допълнение-каналите на буталата се 4истят много по лесно и бързо с лист за ръ4на ножовка


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 25 фев 2008 19:11


niks76 написа:едно леко допълнение-каналите на буталата се 4истят много по лесно и бързо с лист за ръ4на ножовка

утепай ме за това не се бях сетил ;)
аз бодох с ония сегменти.. избодох си ръцете ;)


Потребителски аватар
traficanta
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе;Видин

Re: Смяна на гарнитура на 1.4 ABD

Мнениеот traficanta » Нед 06 юни 2010 20:10


темата е супер отлична е просто,ама що ги нема снимките колеги


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Смяна на гарнитура на 1.4 ABD

Мнениеот fox_vt » Пон 07 юни 2010 18:20


Щото е от 2008 г :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта