Зрънчо вече се движи на собствен ход...
Ето няколко снимки на главата, вече обслужена.
Шлайф, смяна на 8 водача, гумички на клапаните, почистване - струваха точно 100 лв.
И да започваме..
Сваляне на картера - необходими - тресчотка, удължения и 10мм вложка, преспокойно можете да го направите с тресчотка 1/4 /част от болтовете ги измандих с винтовер /
0. Източвате маслото..
1. сваля се ламарината, която пази скоростната кутия.
Вече се вижда маховика...
обърнете внимание на това шлайфнатото в маховика. Те всъщност са две и ви позволяват да заврете фложка 10. там
2. Развива се и се издърпва леко карето на полуоската.. - няма нужда да се разкачва цялата полуоска, въпреки че е по-удобно..
Ето заради кой болт се разкачва полуоската.. иначе не можете да го развиете по никакъв начин.!
3. Можете да разкачите едно от закрепването на генерацията към купето, за да си мандахерцате изп. колектори на воля и да не ви пречат
Операцията се прави на канал, или на подемник... иначе ще се изциклите...
Време.. около час, с чесането на лимона, почивки майката.. и прочее
И воала..
И ето ги хубавците
Тук е МНОГО ВАЖНО да запомните местата на биелните лагери, или да ги подредите.. за да сте сигурни, че ще ги сложите по същият начин.
Същото важи и за буталата..!!! и за посоката на буталата дори!!!!
след като са номерирани...
сваляте сегментите, и почиствате грубите неща от тях, след което зачиствате леглата на сегментите.. най-лесно това става със старите сегменти.. /в случая те са непотребни и си ги начупих.. за да си чистя каналите от нагара/
трябва минимум да изглеждат така.
Не съм се престаравал..
вала гледан през цилиндрите
част от инструмента:
В промеждутъка докато почивате:
Зачистете изпускателните колектори с шкурка, минете блока отгоре с мин. 800 шкурка, или с по-едра в началото за да го зачистите леко..
не прекалявайте...
зачистете и всмук. колектори ако има нужда...
Зачистете картера от предишният силикон, обезмаслете го /частта в която ляга гарнитурата/ , обезмаслете и блока отдолу...
През това време.. някой хора след смяна на ангренажен ремък.. вкарват иначе добродушният и добре изглеждащ колега Меги /не и знам тел. номер съжалявам/ в приключения с виеща скоростна кутия / или лагер на поло 6N.
Аз като "доброто ченге" я успокоявам, че винаги може да бъде и по-зле и размахвам едно бутало за доказателство
След което увековечавам момента..
Хапваме.. бахти сума народ никой не искаше от кексчетата..
вече започнах да ги предлагам на примоция.. на клиентите на Ники...
Сменяме едно масло за разнообразие.. на един оражев Сеат...
Само днес безплатно кексче, за всяка смяна на масло...
Нареждате сегментите по буталата,
слагате лагерите на биелите.. цапвате няколко капки масло на вала и на лагерите..
и сте готови за монтаж.
Забелязвате, че скобата за сегменти е голяма за вашите бутала,
отивате до магазина.. купувате една скоба - 30-40 кинта, покрай нея и един комплект КС тоолс битове - торксове, инбуси, 12стени.. всички размери, олеквате с 160 кинта..
и се връщате..
мажете скобата отвътре с масло...
Сегментите си имат места .!!!
и вкарвате буталата...
Добре е да сте двама... един да вкарва буталото, друг да пприкарва отдолу биелата за да застане на място..
след което слагате лагерите..!!!
Зарязката на лагерите.. трябва да е отпред на към радиатора
полагате силикон.. температуро и маслоустойчив.. /аз турнах под и над гарнитурата /
събирате всичко по обратен ред...
наливате масло в този момент.. щот сте гъзари... и не ви се цели после няква дупка
Центровате ангр. ремък, врътвате ей така на ръка.. да видите дали някъде няма да се запре...
Наливате антифриз...
Палите.. след няколко опита.. без звук, се сещате, че не сте закачили стартера като хората..
Палите..
След като обезушите охл. система,
мерите налягането на маслото..
усмихвате се ехидно.. 2 бар / тихи
И сега е най-голямото изпитание..
да карам 2 хиляди км... без да надхвърлям 3000 оборота...
Щот на 2500 съм с 80.. ще ме псуват много..
след което ЛЮТЕНИЦААААА...
Късно вечерта храните тоя дето ви е оттапил маркуча за картерни газове...особенно докато сте на място.. и сте си пуснали парното
И това е.!
Време за работа:
ден 1
12:00 - 13:40 - обезглавяване
12:30 - 13:00 - придвижване - с чужда помощ.. дърпане....СРАММММ
13:00 - 14:00 - сваляне картер
14:00 - 17:30 - подпичване, чистене бутала, зачистване блок, и квот се сетиш.. главно подпичкване...
18:30 - 22:30 - двама души.. един отгоре, един отдолу.. сглобяване... палене обездушаване, чешане по лимона...
Необходим инструмент:
- 1/4" Тресчотка + отвертка + удължение + 10мм вложка
- 1/2" тресчотка + вложки - 10 дванайсетостен /за биелните лагери/, 11, 12, 13, 17, 19, 24, 32 /да не се гърчите с масл. филтър/ +
- Инбус - звезда 12 стен 8мм
- Инбус - звезда 12стен - 6мм за полуоските
- Инбус - 6 стен 6мм
-Динамометричен ключ - 30Нм, 40Нм, 60Нм.. по принцип всичко се стяга с него ... ама нас ни мързи..
-1/2 рамо .. да не скапвате тресчотките като стягате главата
- Тръба.. да си помагате при стягането на главата
Тук таме гаечни ключове...
И резервни части:
Смяна на гарнитура на 1.4 ABD
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Верно като я обезушиш и си на 2бар / тихиwili98 написа:Зрънчо вече се движи на собствен ход...
Палите..
След като обезушите охл. система,
мерите налягането на маслото..
усмихвате се ехидно.. 2 бар / тихи
И това е.!
Честито и безаварийно!
Изпускателния колектор е шлайфан преди това, за да пасне добре на главата.
За тези, които не знаят - това е стария ми двигател от голфа
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
wili98 написа:наливате масло в този момент.. щот сте гъзари... и не ви се цели после няква дупка
след което псувате 1-2 седмици..
щото се оказва, че сте ливнали повече..
и то горкото масло хваща и излиза през картерните газове... с локви под двигателя
след като изхвърли това което е в повече..
съпругата ви отказва да се вози в колата.. защото и се повдига.. от мириса на изгорели газове...
псувате едни "иска теба ауспуф прави".. отивате в Емкомплект да ви правят наново катализатора, и от там ви изгонват, с..
"аз лесно ще ти взема парите.. ама не изпуска газове от тук"
хващате, правите си маркуча на картерните газове.. да си влиза пак във възд. филтър... и колата престава да мирише на изгорели газове....
та...с две думи.. не изваждайте маркуча на картерните газове от мястото му... или поне.. го огънете да стърчи някак надолу...
щото иначе започва да мирише на масло и газове в колата ;0
което иде да покаже.. защо немеца е казал.. не преливай с масло, защото ще скапеш катализатора..
а то просто ако прелееш, маслото директно ще влезне през моното.. от там ще изгори.. и ще задръсти катализатора...
- traficanta
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе;Видин
Re: Смяна на гарнитура на 1.4 ABD
темата е супер отлична е просто,ама що ги нема снимките колеги
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Смяна на гарнитура на 1.4 ABD
Щото е от 2008 г
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта