Отначало мислех, че е проблемна машинката за топло-студено – свалих я. Редуктора й е отличен и смазан добре, ел. мотора работи и в двете посоки, потенциометъра дава нормални данни при въртенето му.
Като чета темите по този въпрос, се сещам за „дъжда” от късове дунапрен в скоро време.
Откачих лоста за управление на клапата топло-студено от машинката и го бутнах в другото крайно положение при включено клими на 22 градуса – даде доста топъл полъх. Преместих лоста в другото крайно положение (все едно е закачено за рамото на машинката) – все едно съм пуснал само вентилатор.
Дали проблема е в пълната липса на дунапрен и затова не може да даде само студен въздух, и дали ако е това е възможно да ремонтирам клапата (с фолио, тиксо, ...) без да свалям цялото табло – само централната конзола. Ремонтирам, имам предвид, да „оперирам” въздухопровода зад панела на климито. Като изрежа правоъгълен отвор дали ще достигна до търсената клапичка.
Не разполагам с чертежче или снимки на разположение на клапите в моето клими, затова ще съм благодарен за всякаква инфо.
P.S. Основно четиво - viewtopic.php?f=11&t=71586&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE, както и това което излезе от търсачката.
Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Скоро и аз си правих тази операция на Б4-ката!За достъп до клапата топло/студено се разглабя всичко!Тя е голямата Г-образна!Използвай момента да си смениш и радиаторчето за парното!При теб всичко ли е Диавиа или само моторчетата и управлението?
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Продължавам с търсенето на ориентири - е ли това клапата за топло-студено: в центъра на снимката, с трите набелязани отвора? Или е в другия отвор видим под ъгъл?
Извинявам се на колегата, че ползвам снимката му без разрешение, същевременно му благодаря!
П.С. Никъде не откривам чертежче или схема за пространствена ориентировка на тръбопроводите на климатроник Диавиа - бих искал да имам нужната инфо, защото съм решен да не свалям таблото, а да оперирам през тръбите (безкръвно), при това да не губя много време за тази процедура.
До колегата pas 1.8mi - не зная дали всичко ми е диавиа
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Ще опитам да кача снимки по-късно вечерта!Клапата се намира зад тази и евентуално може да се види при свален десния ръкав(където е монтиран вентилатора).Клапата е с Г-образна форма,не е тази,която се вижда от снимката!
Ето това е клапата,поглед през ръкава на вентилатора(ръкава е вече свален)
http://pasmi.snimka.bg/automobiles/klima-passat-b4.693462.28038525
Ето това е клапата,поглед през ръкава на вентилатора(ръкава е вече свален)
http://pasmi.snimka.bg/automobiles/klima-passat-b4.693462.28038525
-
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Колега, без да свалиш таблото просто няма как да стане. Аз също дълго време се чудех дали няма да стане без да свалям таблото, но просто няма начин. При мен целия дунапрен беше изпопадал. Замених го с алуминиево тиксо и стана доста добре.На тази снимка не се вижда много добре,но клапата топло-студено е доста навътре.
Не е зле да си изчистиш и изпарителя на климатика,че на Diavia обикновено няма филтър за купето и се събира доста боклук.Ето при моя климатроник какво беше:
Не е зле да си изчистиш и изпарителя на климатика,че на Diavia обикновено няма филтър за купето и се събира доста боклук.Ето при моя климатроник какво беше:
- koinov_bg
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 12 юни 2009 8:45
- Автомобил: Ford Fiesta mk3 rs1800
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с клапи на Диавиа – възможен ли е ремонт без сваляне
Моята диавиа е с филтър!
Но имам друг проблем лостовата система не работи на клапите и сам си ги изкарал на ръчки
Но имам друг проблем лостовата система не работи на клапите и сам си ги изкарал на ръчки
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Vincent1 и 43 госта