сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Пон 01 окт 2012 20:33


здрава крушка---протича ток---рид контакта затваря веригата---сработва реле---сигналния светодиод не свети

при изгоряла крушка

няма ток---рид контакта прекъсва---релето изключва---светва светодиод /може и зумер/



При мен при здрава крушка не протича нито с 21 вата,нито с 100 вата,а камо ли да включи реле.А с магнитче работи.И мен ме няма много по тоците,ама не ще и това е.Има нещо гнило тук и ще помоля автора да обясни с няколко думи как при него става,а при мен не иска.Ползвах трансформаторен стабилизиран изправител 13.8 волта 30 ампера.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот pas1.8mi » Вто 02 окт 2012 17:02


Ако пробваш на Акумулатора как се държи схемата?Навивките стегнати ли ги направи(плътно една до друга)?


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Чет 04 окт 2012 17:28


Изправителя е добре направен.Има 100000 микрофарада кондензатор за стабилизация.Радиостанция работи с него и няма проблеми.Мисля,че това не е от значение.Дали ще е от акумулатор или от изправител-все тая.И да-навивките са навити плътно една до друга.Няма ефект. :(


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Чет 04 окт 2012 20:48


аз предлагам да пробваш с друга рид ампула
макар че аз ползвах два модела-малка и голяма и при двете работеше
голямата е по дълга и се събират повече навивки
при мен работи и при 35вата при по малка мощност сигурно трябва повече навивки
навивките ги навивам върху отвертка с една идея по голям диаметър спрямо рид-ампулата ,изваждам получената спираловидна навивка от отвертката и в получения цилиндър мушкам рид-ампулата
нещо подобно като на снимката ,само дето нямах рид-ампула и ползвах за снимката резистор
на навития проводник закачам крушката
а на изводите на рид ампулата релето,а към нормално-затворен контакт на релето-диод,зумер


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Нед 07 окт 2012 18:29


Тогава опитах с четири различни ампули-резултата-същия.Днес пак правих експерименти,но вече с по-тънък проводник.Ф-0.5.Работи уверено с 21 ватова лампа,но с повече от дванайсет навивки.С осем и десет работи малко неуверено.Ту го има,ту го няма,особено с осем.Така,че колкото повече навивки има толкова по-добре ще работи.Мисля на работа да навия на дорник около 20 навивки от ф1,5 па макар и на два реда и най-вероятно вече ще заработи като хората.Ще го монтирам без реле.Само ще ми включва светодиод за постоянна индикация че лампите са здрави.Поздрави и наздраве :beer


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Нед 07 окт 2012 21:24


дорник ф1.5мм .............явно си взел малки ампули,може би и това да е проблема
аз тия дето съм ги взел са по дебели 5мм и реално отива повече проводник примерно за 12 навивки спрямо малката ампула
ето тези: http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... B%D0%B0+36


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Пон 08 окт 2012 17:28


Имах предвид проводник с Ф1.5,а дорника е 3.5 мм.За ампула Ф3.Нямат на работа 1.5,затова от проводник 1.1 навих 15 навивки бифилярно,т.е.с два проводника едновременно.Само,че на три реда с изолирбанд между всеки слой.Стана с 21 ватовата лампа.Пробвах и с реле-работи.Така,че скоро ще го внедря в полото.Като се замисля защо да не сложа маломощно превключващо реле...Благодаря и :beer


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Пон 08 окт 2012 18:36


и още малко да споделя от опит
най добре е да се прекъсне минуса на всеки фар,така системата ще работи на къси и на дълги :idea:
ако рид ампулите се сложат вътре в купето то от акумулатора се докарва минус до тях и от рид ампулите до всеки фар се пуска по един кабел 2.5мм,стария минус на фара се реже и се съединява с новия с мъжка и женска кабелна обувка


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Вто 09 окт 2012 17:59


Никакво вътре.Навън с термошлаух и каквото-такова.В купето ще влезе само тънкия кабел за плюс на светодиода.Минуси има в купето.А ако сложа реле-същата работа.Трябва му само плюса да го включва и изключва.Плюса за светодиода ще се цъка от релето и ще се вземе отвътре.


Потребителски аватар
alexass13
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот alexass13 » Сря 10 окт 2012 18:37


:arrow:

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
alexass13
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот alexass13 » Сря 10 окт 2012 18:40


:arrow:

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот moimoimoi » Чет 11 окт 2012 16:35


да намотката върху ампулата имах в предвид


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Чет 11 окт 2012 21:05


alexass13 написа:
porko написа:Никакво вътре.Навън с термошлаух и каквото-такова.В купето ще влезе само тънкия кабел за плюс на светодиода.Минуси има в купето.А ако сложа реле-същата работа.Трябва му само плюса да го включва и изключва.Плюса за светодиода ще се цъка от релето и ще се вземе отвътре.

Препоръчвам гасителен диот паралелно на бобината на релето,свързан обратно с цел пазене на контактите на рид ампулата.


От какво да пази контактите на ампулата?Че нали тя ще включва плюса към светодиода,който консумира около 20 милиампера.Контактите на ампулата с такава консумация ще нагорят след хиляда години.Ако изобщо нагорят,което е малко вероятно.


Потребителски аватар
alexass13
Мнения: 83
Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот alexass13 » Пет 12 окт 2012 9:37


:arrow:

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Мнениеот porko » Нед 21 окт 2012 16:35


Поиграх си на работа и на дорник 3.5 мм навих 21 навивки от бобинажен проводник 1.9 на три реда-8;7 и 6 с изолация между тях от изолирбанд.Два броя.Диаметъра стана около 15 мм,а дължината около 20.Работи прекрасно със светодиод и реле.Ако проводника е 1.5 ще станат по-тънки и къси,но не можах да намеря такъв по ателиетата за пренавиване на трафове и мотори.Както и да е.Важното е че стана и съм доволен.Благодаря за идеята на moimoimoi и наздраве :beer



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта