Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Bennett
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 19:10
Автомобил: Golf Mk2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Търговище

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Bennett » Чет 07 ное 2013 14:10


Мерси колега. Вторият ми въпрос е малко глупав, защото мога да видя от старата букса кой кабел е "+" за къси/дълги и кой е масата.




Bennett
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 19:10
Автомобил: Golf Mk2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Търговище

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Bennett » Пет 08 ное 2013 18:19


Днес направих процедурата със запояване и т.н., остава утре да сложа новите кабели на колата. Последно питане та да не опуша утре нещо:
30 - "+" от акумулатора
87 - "+" към фаровете
86 - "+" от ключа за фаровете
85 - маса някъде по купето?

Последна промяна от Bennett на Пет 08 ное 2013 21:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1394
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 08 ное 2013 20:05


Точно така :th_up

А аз да питам тези дето се хвалят че са докарали 13-13,8в до фаровете...
къде и кога ги мерите тези 13 и нещо волта ?

Мерите ги на откачена букса от фара или директно на крушката ?

Значи вързах ги един път и премерих на крушката но отново нямаше 13в
после прекарах по-дълги кабели до динамото и пак премерих на крушката но отново няма 13в :stumm 12.8 мисля че бяха когато меря точно на крушката.
Ако сваля буксата и меря на нея са 13 и нещо близо до 14.

Вие къде мерите та се хвалите с тези 13,5-13,8в ?


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Presli82 » Пет 08 ное 2013 20:45


Мери се директно на крушката в момента когато свети.
Има значение и дали в този момент двигателя(динамото) работи.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1394
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 09 ное 2013 20:09


Точно така меря и максимума ми е 12.8 на светната крушка и запален двигател.
Както казах 2 пъти правих инсталацията и все не достигам 13 или повече волта.
Динамото си зарежда акумулатора с 13,8-9в значи някъде ми се губи нещо :confused

Иначе сега има подобрение в светлината и то осезаемо но ако може повече ще е още по добре :smile


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Съб 09 ное 2013 20:56


Кажи как си изпълнил схемата, за да се опитаме да помогнем.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1394
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 09 ное 2013 21:32


Така както е по схемата:

Кабел 2.5квадрата
релета 30А
цокъл за реле
гнездо за бушони
кабелни обувки

абре всичко съм изпипал за да си личи че е добре направено а не просто превързани няколко жици и готово :mhihi

Ползвал съм схемата от тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=50950



И на кратко:

След кръглата букса режа 4-те кабела - бял + бял с черно и жълт + жълт с черно
По спомен белите са дълги а жълтите къси (тези с черната ивица са за лява или дясна страна)
Аз взех само тези с 1 цвят (бял и жълт) другите 2 ги изолирах на страни.

Пуснат е само силов +
Едната крушка е обикновена 55W а другата е от тези подсилените 100W


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Съб 09 ное 2013 22:21


Накратко - фаровете ти как получават + и -.
Знам един сигурен начин, в който до тях със сигурност ще отидат 13.8 волта. Пускаш - от клемата на акумулатора, а + го прекъсваш през релетата. :th_up
Ако ползваш маса от някъде другаде е напълно в реда на нещата ако има лоши връзки да не идва желаното от теб напрежение.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1394
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 10 ное 2013 15:07


Накратко :mhihi фаровете ми получават + от акумулатора и минус от старата си инсталация.

Значи да взема един по дебел кабел и единия край да го сложа на "-" на акумулатора а с другия край да пипна на крушката ?
При този опит трябва ли да прекъсна старата маса или не пречи ?



А как да проверя за лоши връзки ?
Примерно да измеря напрежението в началото на кабела (там дето излиза от релето)
и после да премеря на края на кабела (при крушката) ?
Ако има разлика повече от 0,5v значи има лоша връзка ?


Bennett
Мнения: 44
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 19:10
Автомобил: Golf Mk2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Търговище

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Bennett » Нед 10 ное 2013 20:27


Днес сложих новите кабели и всичко е тип-топ, съжалявам само че не съм направил процедурата по-рано. Дългите ми преди светеха колкото късите в момента. Благодаря на всички за отговорите и помощта.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Нед 10 ное 2013 21:39


dontaskdontsay написа:Накратко :mhihi фаровете ми получават + от акумулатора и минус от старата си инсталация.


Тук е ключът за палатката :beer


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Raikov » Пон 11 ное 2013 14:38


Аз ползвам масата на фара,при акумулатора е 13.8в,а при фаровете е 13.45в,съответно разликата е 0.35в.
Да разбирам,че е в границата на допустимите загуби?


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mccoy » Пон 11 ное 2013 23:04


Raikov написа:...Да разбирам,че е в границата на допустимите загуби?

Допустими загуби няма (не трябва да има)
Може да ги наречеш пренебрежимо малки.


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Raikov » Сря 13 ное 2013 23:07


mccoy написа:
Raikov написа:...Да разбирам,че е в границата на допустимите загуби?

Допустими загуби няма (не трябва да има)
Може да ги наречеш пренебрежимо малки.

Явно е достатъчно, написаното от първоисточника(до колкото успях да разбера) 13.2в се постига 100% кпд


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Сря 13 ное 2013 23:08


И аз мисля, че е добре. Не пипай и не усложнявай излишно с нови кабели :Mr Green Fun



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта