
Шифт лампа предложения
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Шифт лампа предложения
Та колеги има едно видео с една от любимите ми 2-ки та там има шифт лампа,там не е за критични обороти просто за смяна на предавка,а аз искам да я накарам да свети преди 7,200 да кажем на около 6.800/900 има идея от Хонда форум за накакъв ПИК контролер който се вързва към бобината и след това се вързва бушон и най накрая светодиод,така а дали ще има вариант пак "+" от бобината с потенциометър от който да се регулира най високата стойност на тока и така да се настрой в синхрон с светодиода.Давайте идеи и предложения 

- hollow92
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 15 дек 2011 22:03
- Автомобил: GOLF MK3 GOLF MK3
- Двигател: AEE 1993 AAA 1996
- Местоположение: BG
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
в раздела направиси сам имаше такава тема ако искаш намерия 

- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
hollow92 написа:в раздела направиси сам имаше такава тема ако искаш намерия
ако говориш за тази тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=130925 вече я прегледах има само едно разумно нещо,но постоянно да се сменят съпротивленията докато не се стигне до правилното ми идва малко банално и накрая на темата нищо не е направено...
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
след 5 часа ровене стигнах до тази схема
http://trekto.info/shift-light
предполагам всеки би предпочел да си вземе оборотомер с shift light последно в нашия форум се продаваше за около 60 лв...
ако няма други идеи,нека темата бъде за ключ
http://trekto.info/shift-light
предполагам всеки би предпочел да си вземе оборотомер с shift light последно в нашия форум се продаваше за около 60 лв...
ако няма други идеи,нека темата бъде за ключ
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Имам нещо на предвид от моя болен мозък къде при повишаване на оборотите освен на клема + на алтернатора се повишава подадения ток,или до постъпилия ток при 6.900 оборота до оборотомера и от там да се замери да се изчисли какво съпротивление да му се сложи и там вече да се види какво напрежение ще се пусне до тази така наречена шифт лампа.Предполагам + ще се вземе от изходящата букса на бобината която отива до оборотомера и от там се слага съпротивлението и те така някой да ме упъти дали съм в правилната насока ?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Не, не си. Клема плюс на алтернатора е изход за напрежение, уж стабилно.
До клема "+" на оборотомера ходят импулси, пак не е ток.
Поради това тази схема е съставена от преобразувател честота-напрежение, а с двата ОУ са реализирани компаратори с опорна точка земя, чиито праг на сработване се задава от резисторите.
Гледам Милен(milmar) има намеса в това дяволско нещо, ако има желание ще ти доразясни как работи.
До клема "+" на оборотомера ходят импулси, пак не е ток.
Поради това тази схема е съставена от преобразувател честота-напрежение, а с двата ОУ са реализирани компаратори с опорна точка земя, чиито праг на сработване се задава от резисторите.
Гледам Милен(milmar) има намеса в това дяволско нещо, ако има желание ще ти доразясни как работи.
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
bobocamaro написа:Не, не си. Клема плюс на алтернатора е изход за напрежение, уж стабилно.
До клема "+" на оборотомера ходят импулси, пак не е ток.
Поради това тази схема е съставена от преобразувател честота-напрежение, а с двата ОУ са реализирани компаратори с опорна точка земя, чиито праг на сработване се задава от резисторите.
Гледам Милен(milmar) има намеса в това дяволско нещо, ако има желание ще ти доразясни как работи.
стабилно докато не натиснеш газта до края поне когато го мерих с мултицет направо на клема + на акумолатора стойността се покачваше с около почти 1 волт ... пък и има и друго защо да не се върже от там,но пак със съпротивление светодиода да свети,но слабо и когато колата се натряска в критиката светлината трябва мигновено да се усили или поне аз така си го обяснявам ..
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Шифт Лампа ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Първо, алтернатора се върти през ремъчни шайби с предавателно число дявол на магаре - спрямо коляновият вал.
Второ, алтернатора е трифазен генератор, импулсите които гониш от него са х3 за оборот.
Трето, тези импулси са отчетливи, с амплитуда достатъчна за прихващане, само при проблем със статора или диодния блок.
Насочи се към вход или изход на т.нар. комутатор.
Явно лошо се изразявам, не може да вържеш шифт лампа към дебелата гайка на алтернатора.
Там флуктуациите на напрежежението са коя как види.
Последно: шифт лампата работи коректно с импулси, пряко свързани с rpm на мотора и през стабилен коефициент на мерителната част.
Второ, алтернатора е трифазен генератор, импулсите които гониш от него са х3 за оборот.
Трето, тези импулси са отчетливи, с амплитуда достатъчна за прихващане, само при проблем със статора или диодния блок.
Насочи се към вход или изход на т.нар. комутатор.
Явно лошо се изразявам, не може да вържеш шифт лампа към дебелата гайка на алтернатора.
Там флуктуациите на напрежежението са коя как види.
Последно: шифт лампата работи коректно с импулси, пряко свързани с rpm на мотора и през стабилен коефициент на мерителната част.
- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: Шифт лампа предложения
Вземаш си един двуцветен светодиод (зелен/червен)с резистори примерно на зеления 1К а на червения по-малко окло 600кОМ и когато това напрежение не ти се е покачило с 1волт както каза зеления ще си свети слабо а когато се покачи червения ше се включи и понежее е с по-малко съпротивление ще светне по-ярко.
Схвана ли нещо от това ей така набързо написаното
Схвана ли нещо от това ей така набързо написаното

- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: Шифт лампа предложения
dinkonikolaev написа:Вземаш си един двуцветен светодиод (зелен/червен)с резистори примерно на зеления 1К а на червения по-малко окло 600кОМ и когато това напрежение не ти се е покачило с 1волт както каза зеления ще си свети слабо а когато се покачи червения ше се включи и понежее е с по-малко съпротивление ще светне по-ярко.
Схвана ли нещо от това ей така набързо написаното
Е аз одеве точно това си мислих


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта