Ремонт на подгрев на пръскалките

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот mastersound » Пет 29 ное 2013 20:28


Темата я видях от руския форум и реших да направя нещо подобно само,че тук.И така :
1.Сваляме пръскалката
Изображение
2.С помощта на клещи и отверка ( със много псувни ) издърпваме самата система от подгряване ( ако мога да го нарека така ) Ето така изглежда всичко разглобено :
Изображение
3.При мен всичко беше клеясало и кабелите се бяха скъсали.Изчистих всичко което видях от мизерията до блясък и запоих кабелите направо към пластинките.
Изображение
4.Сложих ги по местата им както си бяха и сложих кръгчето на мястото му.И от тук нататък ще добавя снимки там съм показал кое как трябва да застане по местата им. :)
Изображение
Изображение

Все още не съм ги сложил да кажа дали работи или не но се надявам да съм помогнал на някой ! :love.vwclub




Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот svetliosabev » Пет 29 ное 2013 21:06


А този подгрев попринцип кога се включва,гледам и на мойто голфе има кабели към пръскалките. :rolleyes


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот mastersound » Пет 29 ное 2013 21:14


По принцип трябва да се включва със подгрева на задния прозорец.НО при мен със мултицет като измерих показваше,че има 12 волта ( и повече ) постоянно (на контакт) и поради тази причина ги разглобих пръскалките и утре ще ги сложа да видим дали е имало ефект или само съм се старал напразно :)

Последна промяна от mastersound на Пет 29 ное 2013 21:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот ktamen » Пет 29 ное 2013 21:19


С почистване на пръскалките едва ли ще спреш напрежението до тях, най-много да проработят и да ти скапят акумулатора. Ако наистина до тях постоянно стигат 12В трябва да им прекъсваш кабела някъде като гасиш колата.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот 110afn » Пет 29 ное 2013 21:19




Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот mastersound » Пет 29 ное 2013 21:23


Може и да са постоянно.Надявам се на някой да му е полезна :)

Последна промяна от mastersound на Пет 29 ное 2013 21:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот stefan4o » Пет 29 ное 2013 21:27


Подгревът на пръскалките не разтопява снега. Идеята му е да предпази от замръзване течността за чистачките. Общо взето си направил излишна гимнастика :mhihi Ама имал си време - изхабил си го (ненужно) :th_up


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот 110afn » Пет 29 ное 2013 21:30


ktamen написа:С почистване на пръскалките едва ли ще спреш напрежението до тях, най-много да проработят и да ти скапят акумулатора. Ако наистина до тях постоянно стигат 12В трябва да им прекъсваш кабела някъде като гасиш колата.

Постоянно стига ток след като подадеш контакт. После ако не е окислено термоелемента "решава"


Потребителски аватар
mastersound
Мнения: 331
Регистриран на: Чет 26 юни 2008 11:00
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: 1.9 TDI 1Z
Местоположение: Шумен

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот mastersound » Пет 29 ное 2013 21:33


stefan4o написа:Подгревът на пръскалките не разтопява снега. Идеята му е да предпази от замръзване течността за чистачките. Общо взето си направил излишна гимнастика :mhihi Ама имал си време - изхабил си го (ненужно) :th_up

Е поне съм си запоил кабелите които бяха изтръгнати :th_up Ако преценят админите,че не е полезна тема да я изтрият :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот kris11 » Пет 29 ное 2013 22:09


На контакт - ток - загряване- на позисторите се вдига съпротивлението и тока намалява /секва/. Но пзоисторите от ЕГН то започват да се разпадат, отлепят изводите,Единствено в Русия съм намерил да се продават.

ето извадка от руски форум за принципа на работа : "как работают электроподогреваемые распылители омывающей жидкости на VAG? Да просто! В основном питания к ним подводится всегда (правда бывают случае когда запитываются по нажатию кнопки включения обогрева заднего стекла) при включении зажигания. Первоначально ток равен 0.5-0.7А и затем снижается по мере прогрева термоэлемента(это происходит весьма быстро) до ~200мА и удерживается в этом положении, при температурах воздуха за бортом от -15С и ниже удерживаемый ток равен ~320мА"

@ "това което се разпада е жицата запоена за металната пластина " - това имах в предвид , но не съм се изразил правилно.

Последна промяна от kris11 на Сря 25 дек 2013 17:11, променено общо 1 път.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот i3v3a3n » Нед 22 дек 2013 0:04


позисторите нямат изводи , няма какво да се разпадне , това което се разпада е жицата запоена за металната пластина която вече контактува с позистора , но тя лесно се презапоява ако е толкова окислена...
Може да се говори за разпадане на позисторите ,но по-точно покритието на контактната повърхност , която според мен е галванично наслоена от двете страни на "хапчето" (самия позистор) и с течение на годинките 20-тина примерно на места то се износва и влошава контакта , съответно повишава съпротивлението на елемента до много високи стойности примерно 300 ома при 0 С градуса при което вече елемента не работи ефективно .... решението е да се почистят повърхностите и да се завърти леко елемента така че да контактува вече в други точки където съпротивлението вече е добро (това става опитно със замерване) и отдължава живота на елемента още известно време.


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот porko » Нед 22 дек 2013 16:49


Продават се позистори(или както там се казват)за включване и изключване на демагнетизиращата бобина на телевизорите.Руски и западни.Две хапчета в общ корпус с три извода.Не знам дали ще свършат работа във вашия случай,но аз наскоро сменях в един телевизор.Вместо западния на Grundig сложих руски и работи перфектно.Та ги има още по някои магазини.Тук в Русе ги купувах от "Електронснаб",ама не знам дали ги няма и на Конрад,Кипа или Радиус.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот i3v3a3n » Нед 22 дек 2013 22:22


не стават колега тия , и аз си го мислях това , но няма да стане поради две причини:
1. тези позистори за които говориш са за напрежение от 220 волта ефективно променливо или тъй като не се сещам дали бяха преди или след греца ако са след греца вече става приблизително 311 волта изправено
Нали се сещаш че в колата напрежението варира от 12 до макс 15 волта
Ако сложиш такъв никога няма да работи , защото при стайна температура съпротивлението на позистора оригиналния в колата трябва да бъде от порядъка на 100 ома , а тези от телевизора за да абсорбират напрежението от 220 волта трябва да са с много по голямо съпротивление дори при стайна температура. Не съм ги мерил тия от телевизор но така предполагам.
2. Няма да паснат размерите тези в колата са с размери приблизително 4мм диаметър и 1мм дебелина на хапчето , ако дори в микрони се различават размерите няма да пасне в гнездото и посмъртно няма да можеш да го закопчаеш после . А с пилене и шлайфане не си е работа просто.

За сведение да продават се точно такива хапчета със същите характеристики които на нас ни трябват (руснаците са им дали цялата характеристика при различни температури съпротивление , ток и работно напрежение), намерих ги в един руски сайт , там не са дали цена но предполагам са стотинки , проблема обаче е поръчката нямаше опция за поръчка онлайн , а пък за доставка извън Русия изобщо не се и споменаваше , така че предполагам дори да се купят от там доставката ще излезе солена и обезмисляща търсенето


jordanik
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот jordanik » Нед 22 дек 2013 22:36


Изобщо не е нужно да се търсят позистори.Същия ефект се получава и с правилно подбрани обикновени резистори на тяхно място.Аз съм ги заменил и подгрева ми си бачка без проблеми.Единствената промяна,която трябва да се направи,е да се промени малко ел. инсталацията,така че подгрева да се пуска ръчно заедно с подгрева на задното стъкло.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на подгрев на пръскалките

Мнениеот i3v3a3n » Пон 30 дек 2013 0:14


съгласен съм с резистори става и аз това съм го мислел обаче къде намери с такава форма като хапче и как изобщо успя да го завреш там , мислил съм за SMD монтаж но и от това се отказах , нестава
... признавам те за факир ако споделиш как успя да го направиш с резистори ????



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта