Самоделно ремарке

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос относно регистриране на ремарке

Мнениеот samo_pechka » Пон 10 юни 2013 7:38


Доколкото знам - пак Технотест ще ти трябва . Имат изисквания относно светлини и светлоотразители .Отзад триъгълни червени , отстрани кръгли или правоъгълни бели , отпред - пак кръгли или правоъгълни жълти .Ако ги няма , ще те върнат.




Берба
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 21 мар 2013 9:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос относно регистриране на ремарке

Мнениеот Берба » Пон 10 юни 2013 7:50


Да , но ако ги имаш те регистрират и това е.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос относно регистриране на ремарке

Мнениеот samo_pechka » Пон 10 юни 2013 7:55


В смисъл? Директно в КАТ ли ? Щото за един мотоциклет , прав ,здрав, но бракуван ( с документи естествено ) се наложи да ходим до Технотест , за да го пуснем отново на пътя . Виж ,при спрян от движение-да, съгласен ,че направо пред КАТ, ама при брак...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос относно регистриране на ремарке

Мнениеот kris11 » Пон 10 юни 2013 9:39


П.П. Извинявам се на колегата, че му използвам темата
ludiq1918 написа:
При мен случая е че имам ремарке което е бракувано т.е. било е в движение но вече не е , всичките му документи ги имам в наличност та ако ремаркето е в изряден вид и с тези документи ...

Аз затова моето не съм го бракувал .Стои си на сухо още с жълтите номера. Тази есен ще се минава КАТ за смяна на номер, да видим дали няма да измислят нещо ново.
Преди имаше изискване за калобрани на ремаркето , не знам дали е още валидно защото гледам нови ремаркета без калобрани.

Офф Мамка им кожодерска - 50 лв за 1 ламаринка / номер /и за талон/и . 3-4 смени на номера - то не бяха черни, жълти, бели без звездички, с Бг .Като ни изхвърлят от ЕС сигурна пак смяна на номерата.

Re : "Така и не намериха такава щампа, рама имаше набита единствено на нитована табелка от едната страна на ремаркето."
При мен има набит номер освен на табелката с нитове и в предна лява част на винкела -най-долу на коша.

Последна промяна от kris11 на Вто 11 юни 2013 10:15, променено общо 3 пъти.


kunev
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос относно регистриране на ремарке

Мнениеот kunev » Пон 10 юни 2013 23:34


Аз минах през КАТ Бургас преди два дни, за пререгистриране на ремарке с белите номера, произведено и купено 1992г. от Завода за ремаркета до Равда. Ремаркето беше без калобрани с изрядни светлини, но със липсващ номер. Единственото, което търсиха на канала в КАТ беше номер на рамата набит някъде на ремаркето. Така и не намериха такава щампа, рама имаше набита единствено на нитована табелка от едната страна на ремаркето. Платих 50лв за пререгистрирането.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот x15 » Чет 22 авг 2013 23:38


Kak върви ремаркето?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 27 май 2014 14:05


За сега никак, само скарата е готова и няколко диагонали. Налага ми се да се занимавам с други задачи, и просто нямам време физически. Когато има развитие, ще пиша...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот samo_pechka » Вто 27 май 2014 19:18


Ето ти един линк на немски ( за жалост) за самоделки http://www.kuhnert-anhaenger.de/eigenbau.html . При спазването на параметрите , се регистрират без проблем там . А тук , сме по-германци от германците , не знам дали има някаква положителна промяна при нас за регистрация на самоделно ремарке .....
П.п. горния линк е много полезен и актуален в немско :exclaim още инфо , въобще във сферата и поддръжката на автомобилните ремаркета http://www.kuhnert-anhaenger.de/info.html ( пак на немски )


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 30 май 2014 14:10


Благодаря колега. Има полезни чертежчета, аз бях посъбрал доста подобни снимки, и материали, но се скапа харда, на който ги съхранявах. :(

Нашите изисквания ги няма публикувани в достъпен вид, като при немците. Никъде не можеш да намериш събрани и разяснени как стоят нещата у нас. А и от официалните институции никой не си прави труда....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот samo_pechka » Пет 30 май 2014 21:13


Преди време гледах едно много хубаво шаси от каравана, с два моста , явно е била качествен модел , щото беше с отделни носачи+пружина на колело и амортисьор . Лапата беше малко изчанчен модел , немеца ми каза ,че била с някакъв гасящ механизъм на вибрациите . Точка ръжда нямаше ( изцяло поцинковано ) за 400 ойро с бриф-а му. Със стопчетата му , калниците , абе буквално готово ремарке на рама . Много ми хареса . Но не можех да го донеса на ход . За Германия няма проблеми да се регистрира като ремарке , стига да си му монтирате дюшеме ( и страници/капаци ако е необходимо ) , съответните светлоотражатели и светлини . Важно е всички идентиф.табелки по мостове , теглич , да са налични и заводско изпълнение! По тях се преценява товароносимостта каква да е . Това обаче означаваше за мен доп.средства , отделно нямаше как да стане аз да си го направя ( липса на база и инструменти там ), а да се плати на друг...тя става скъпа история. Виж ако си бях дома :beer
Не знам при нас дали въобще може да се регистрира такова нещо ( бивша каравана , преработена на ремарке ) , по принцип не виждам причина да не може ,щото все пак си е готово ППС , ама знае ли човек...


Потребителски аватар
g06ko
Мнения: 90
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот g06ko » Сря 04 юни 2014 11:37


KingoftheROAD написа:
Нашите изисквания ги няма публикувани в достъпен вид, като при немците. Никъде не можеш да намериш събрани и разяснени как стоят нещата у нас. А и от официалните институции никой не си прави труда....

Колега, ако търсиш още изискванията, аз бях намерил едни преди време. Кажи, ако искаш, да ти ги пусна на лични, да видиш дали ще ти вършат работа.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 04 юни 2014 21:41


Ок, колега.
Ако ги имаш в електронен вид, може да свършат работа. Така и така не съм напреднал много с проекта, и съм още в сравнително начален стадий. Та да мога евентуално да коригирам пропуски. :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11932
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 05 юни 2014 11:37


Ами хубаво е тия изисквания да се пуснат тук в темата, за да ги видят повече хора, пък модовете могат да ги добавят към линковете примерно с ел свързването на буксите на ремаркетата в полезни връзки и статии


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 05 юни 2014 20:15


РЪКОВОДСТВО

за собственоръчно изработване на преназначени за лично ползване единични
ремаркета автомобилни- туристически,багажни,къмпинг-ремаркета и колесари.

1-Изизсквания към масата и размерите на ремаркето
1.1 Пълна маса
Пълната маса на ремаркето не трябва да е по-голяма от 1800кг,при което да бъдат съобразени следните ограничения:
1-Пълната маса на ремаркето не трябва да надвишава препоръчаната стойност от производителя на теглещия автомобил.
2-Ремаркетата с пълна маса над 750кг.трябва да бъдат оборудвани със спирачна система.
3-При липса на ограничения от производителя натеглящия автомобил,пълната маса на ремарке без спирачна система не трябва да бъде по-голяма от една трета от собствената маса на теглещия автомобил,а пълната маса на ремарке със спирачна система не трябва да бъде по-голяма от 2/3 от собствената маса на теглещия автомобил
4-Препоръчва се за туристически и багажни ремаркета собствената им маса "без товар" да не бъде по-голяма от 1/2 от пълната им маса.
5-Ремаркето следва да се притиска към ябълковидното съединение на автомобила както следва не по-малко от 5% от собствена
та маса, и не повече от 10% от пълната маса.
1.2 габаритната дължина/с теглича/ на ремаркето да не е по-голяма от 8м,при което да бъдат съобразени следните ограничения"
1-Габaритната дължина на туристически и багажни ремаркета не трябва да бъде по- голяма от 3м.
2-Габaратната дължина на другите типове ремаркета не трябва да бъде по-голяма от 1,0 пъти от габаритната дължина на теглещия автомобил.
1.3 Габаритна широчина.
Габаритната широчина на ремаркето не трябва да бъде по-голяма от 2,3м.,прикоето да бъдат съобразени следните ограничения:
1-Габaритна та широчина на туристически и багажни ремаркета не трябва да надвишава широчината на теглещия автомобил.
2-Габаритната широчина на къмпинг ремаркетата и колесари не трябва да бъде по-голяма с повече от 200мм. за всяка страна от широчината на теглещия автомобил.
3-Когато ремаркето е с габаритна широчина по-голяма от широчината на теглещия автомобил,последният трябва да бъде комплектован с две изнесени странични огледала за обратно виждане.
1.4Габаритна височина.
Габаритната височина на ремаркето не трябва да бъде по-голяма от 3м. при което да бъдат съобразени следните ограничения:
1-Габаритната височина на туристически и багажни ремаркета не трябва да бъде по-голяма от 1.5м.
2-Когато ремаркето е с габаритна височина по-голяма 1.4м. теглещият автомобил трябва да бъде комплектован с две изнесени огледала за обратно виждане.
1.5Препоръчителни съоражения.
1-Съотношение на дължината на пода на ремаркето към широчината му- не по-малко от 1.2
2-Съотношение на габаритната височина на ремаркето към неговата колея-не по-голямо от 1.8
2.ОБЩИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ КОНСТРУКЦИЯТА НА РЕМАРКЕТО
2.1Ремаркетата трябва да бъдат едноосни.
Допуска се изработване на ремарке с две оси.
Оста трябва да бъде якостно оразмерена в съответствие с пълната маса на ремаркето и максимална скорост на авто-влака 120км/ч.
Препоръчва се оста да бъде изработена с дебелостенна безшевна тръба.
Допуска се използването на мостове от леки автомобили.
2.2Тегличната тръба на ремаркето трябва да бъде до края на рамата-да се захваща към нея посредством скоби(да не преминава през рамата).
2.3Препоръчва се рамата да бъде изработена от заварени метални профили с кръгло и(квадратно) или правоъгълно сечение,якостно оразмерени в съответствие с пълната маса на ремаркето и допустима скорост на авто-влака 120км/ч.
2.4Каросерията на ремаркето може да бъде изработено от метал,дървен материал,пластмаса,стъклопласт и други подходящи материали.
2.5Заваръчните шевове трябва да бъдат плътни,гладки и да бъдат изпълнени от правоспособен заварчик.
2.6Разстоянието между задния контур на автомобила(бронята) и предната част на каросерията трябва да бъде 1/2 от широчината на автомобила +100мм.
2.7Ремаркето трябва да има еластично окачване(ресори,пружини,торсиони и др.)
В конструкцията трябва да се предвидят тампони за ограничаване на вертикалното преместване на ходовата част.
В системата на окачването могат да се предвидят амортисьори.В този случай при не натоварено състояние на ремаркето амортисьорите не трябва да бъдат наклонени повече от 30 градуса спрямо вертикалата.
ЗАБЕЛЕЖКА:всички елементи от окачването и ходовта част(ресори,пружини,амортисьори,торсиони,главини,джанти,гуми)трябва да да съответстват на товароносимостта на ремаркето и на максималната скорост на авто-влака 120км/ч. и трябва да бъдат закупени от търговската мрежа в страната и чужбина(редовно производство)
2.8В предната част на тегличното устройство на ремаркето трябва да се предвиди опорна стойка за подпиране на ремаркето в разединено състояние.
ЗАБЕЛЕЖКА:В конструкцията на ремаркетата със собствена маса над 750кг. опорната стойка трябва да има повдигателен механизъм,който да усигорява възможност за наместване на ТПУ до необходимото положение за прикачване към теглещия автомобил.
2.9В конструкцията на ремаркето трябва да бъдат предвидени места за подпиране с крик при подмяна на колелата.
2.10Ремаркето трябва да бъде съоражено със светлини и светло отражатели съгласно Наредба №6 на МВР.
2.11Ремаркето трябва да бъде оборудвано с калници и калобрани или други надколесни защитни устройства в съответствие с БДС 13388-76.
Допуска се функцията на тези устройства да бъде изпълнявана от елементи на каросерията.
2.12Електообзавеждането на ремаркето трябва да съотвейства на изискванията на БДС 3098-84.
Присъединяването на електрическата система на ремаркето към теглещия автомобил трябва да се осъществява посредством стандартен влаго изолоран седемклемен щепселен разединител.
В конструкцията на ремаркето трябва да бъде предвидена възможност за закрепване на разделителя при разединяване на ремаркето от теглещия автомобил.
2.13Препоръчително е колелата на ремаркето да съответстват на колелата на теглещия автомобил.
ЗАБЕЛЕЖКА:При вграждане на колела,който не съответстват на колелата на теглещия автомобил, ремаркето трябва да бъде окомплектовано с едно резервно колело, монтирано на стойка към ремаркето.
2.14Ремаркето трябва да бъде комплектовано с предпазна стоманена верига (стоманено въже) за осигуряване на управлението на ремаркето при аварийно разединяване от автомобила.Дължината на предпазната верига трябва да бъде съобразена с исзискването да не опира в пътното платно.
2.15Долната част на каросерията на ремаркето,рамата и ходовата част трябва да бъдат покрити с корозионно-устойчиво покритие.
2.16Експлоатационен срок до ремонт и технически преглед 4г.
2.17Ремаркето се комплектова с теглително-прикачно устройство за присъединяване към теглещия автомобил.ТПУ се състой от две части здраво закрепени към ремаркето и автомобила.


Потребителски аватар
g06ko
Мнения: 90
Регистриран на: Пет 26 яну 2007 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Самоделно ремарке

Мнениеот g06ko » Вто 10 юни 2014 12:03


Така по- се чете, БРАВО :th_up

А това са основните изисквания :
- тръбата /пръта/ за теглича трябва да 1 цяло парче без заварки
- осигурително въже и съответна кука на теглича на МПС-то...
- моста трябва да е с еластично закрепване /ресьори, пружини, торсиони и т.н./ - а не директно хванат за шасито като на каруците
- светлини и светлоотражатели /отпред бели, отстрани жълти - правоъгълни или кръгли, отзад - червени триъгълни/



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта