Същия фланец се ползва и при двигатели AAZ, ACC, AHU.
Позиция 13, номер по VAG 026-121-144E:


Инструментите при мен бяха камък 10 (по-добре дълго, или тръбно 10) за гайките и клещи с по-дълги върхове за скобите на тръбите. И бутилка поне 2.5 - 3 литра да съберете и спестите малко от антифриза.
Първо разкачих маркучето от разширителния съд и го бучнах в бутилката да изтече каквото има, а то беше около 0.8 / 1 литър. Понеже преди, когато сменях предния фланец (тройника), изтече около 1.5 литра, сега реших да прежаля разликата и не съм се занимавал да източвам повече. При мен след откачане на големия маркуч изтече още 1 литър (толкова долях после). Оказва се, обаче, че трябва да се източи поне 2 литра,

Освобождавате скобата и големия маркуч, който влиза във фланеца.
Развиват се две гайки в близост до маркуча (горе в дясно и долу в ляво), които държат планката с голямата букса. Развива се и другата гайка (горе в ляво), която държи скобата на масления маркуч. Като се отдели планката и дръпне леко напред да освободи малко място, се развиват и двете шпилки, които държат фланеца и той е готов за сваляне.
Двете шпилки с гайки по средата:

Следва почистване на мястото, за да стане гладка повърхност. Пишат, че ползват ситна шкурка и накрая силикон, но аз ползвах само една плоска отвертка и зачистих хубаво.
Стария фланец се оказа с "препечено" гумено уплътнение и "нагар" по тръбата от вън между маркуча и пластмасата, откъдето и се виждаше, че течеше.
Поставянето на новия по обратен ред:
Поставяте фланеца, двете шпилки и затягате.
След това поставяте планката и скобата на маслената тръба и затягате с гайките.
Поставяте големия маркуч към фланеца, малкия към разширителното казанче.
Наливате си източения антифриз и/или доливате нов - разреден предварително концентрат.

За откриване на течове в охладителната система прочетох следното:
Откача се малкото маркуче от разширителното казанче и на негово място свързвате помпа за да направите налягане около 1.5 бара.
Откаченото маркуче затапвате с болт и стягате със скоба, за да не изхвръкне болта! На мястото на болта може да се включи манометър.
При достигане на налягане от 1.5 бара клапана на капачката на разширителното казанче трябва да отвори.
В този момент и малко преди него се гледа от къде ще протече.
Ако няма външен теч, се гледа вътре за теч от радиатора на парното.
