Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна фланец към парното

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Golf MK3 1.9 TD AAZ '94 - Смяна фланец към парното

Мнениеот georgebonev » Съб 28 фев 2015 17:50


Един бърз и лесен ремонт по смяна на фланеца от двигателя към парното. Място монтаж - в ляво на двигателя.
Същия фланец се ползва и при двигатели AAZ, ACC, AHU.

Позиция 13, номер по VAG 026-121-144E:
:arrow Схема
Изображение
Изображение

Инструментите при мен бяха камък 10 (по-добре дълго, или тръбно 10) за гайките и клещи с по-дълги върхове за скобите на тръбите. И бутилка поне 2.5 - 3 литра да съберете и спестите малко от антифриза.

Първо разкачих маркучето от разширителния съд и го бучнах в бутилката да изтече каквото има, а то беше около 0.8 / 1 литър. Понеже преди, когато сменях предния фланец (тройника), изтече около 1.5 литра, сега реших да прежаля разликата и не съм се занимавал да източвам повече. При мен след откачане на големия маркуч изтече още 1 литър (толкова долях после). Оказва се, обаче, че трябва да се източи поне 2 литра, :arrow както пишат братушките и разбрах след като направих ремонта (същия ремонт с повече снимков материал за Пасат 2Е), като се откачи и маркуча под разширителното казанче и се надуе малко през малкото маркуче, докато се източи поне 2-2.5 литра. Така, при разкачането на големия маркуч от фланеца, няма да потече.

Изображение

Освобождавате скобата и големия маркуч, който влиза във фланеца.
Развиват се две гайки в близост до маркуча (горе в дясно и долу в ляво), които държат планката с голямата букса. Развива се и другата гайка (горе в ляво), която държи скобата на масления маркуч. Като се отдели планката и дръпне леко напред да освободи малко място, се развиват и двете шпилки, които държат фланеца и той е готов за сваляне.
Двете шпилки с гайки по средата:
Изображение

Следва почистване на мястото, за да стане гладка повърхност. Пишат, че ползват ситна шкурка и накрая силикон, но аз ползвах само една плоска отвертка и зачистих хубаво.
Стария фланец се оказа с "препечено" гумено уплътнение и "нагар" по тръбата от вън между маркуча и пластмасата, откъдето и се виждаше, че течеше.
Изображение
Изображение
Изображение

Поставянето на новия по обратен ред:
Поставяте фланеца, двете шпилки и затягате.
След това поставяте планката и скобата на маслената тръба и затягате с гайките.
Поставяте големия маркуч към фланеца, малкия към разширителното казанче.
Наливате си източения антифриз и/или доливате нов - разреден предварително концентрат.

:beer

За откриване на течове в охладителната система прочетох следното:
Откача се малкото маркуче от разширителното казанче и на негово място свързвате помпа за да направите налягане около 1.5 бара.
Откаченото маркуче затапвате с болт и стягате със скоба, за да не изхвръкне болта! На мястото на болта може да се включи манометър.
При достигане на налягане от 1.5 бара клапана на капачката на разширителното казанче трябва да отвори.
В този момент и малко преди него се гледа от къде ще протече.
Ако няма външен теч, се гледа вътре за теч от радиатора на парното.

:th_up




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 48 госта