Моят опит показва, че методът работи!
Поне тази схема след малко преработка и едно много важно условие:
възможно най-къси и дебели кабели към батерията, не повече от 25cm!Главното условие е: Акумулаторът да бъде единствено сулфатизиран! Без да има окъсена ("мъртва") клетка!Дори и дълбоко сулфатизиран акумулатор може да се възстанови до прилична степен, макар че отнема доста време - седмици. По някога може да се наложи и повече от месец, но спестява пари за нов!
Също така искам да добавя, че десулфатизация трябва да се прави редовно и на новозакупен акумулатор. Поне два пъти годишно. Например пролет и есен.
Трябва да му се прави дозаряд, ако не всеки месец, то поне веднъж на два месеца.
Алтернаторът не може да зареди напълно акумулатора!
Ако по някаква причина колата не се кара продължително време, то акумулаторът трябва да се постави на зарядно с функция "поддържащ заряд" (т.н. "подзаряд"), защото всяка батерия има собствен саморазряд с течение на времето.
Имайте в предвид, че акумулаторът сулфатизира когато не е напълно зареден и когато стои в това състояние продължително време. За да се избегне сулфатизацията той трябва да се държи по възможност напълно зареден!
И един важен момент за "необслужваемите" акумулатори!
Когато изтече гаранцията, задължително отваряне и доливане само и единствено с дестилирана вода! След това пълно зареждане.
За обслужваемите батерии - редовна проверка на нивото на електролита и при необходимост доливане на дестилирана вода и зареждане.
Така с профилактика и необходимите грижи, акумулаторът може да изкара доста години над гаранцията си!