Имах подобен случай на мойта 110-ка...
Оказа се водната помпа,не беше сменяна и позагря до кум 130 градуса!
Ако си я сменил водната помпа,сменяй пак термостат.Аз смених 3 и се чудих какво става,като прегря разбрах (та си имам 2 резервни)!
Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Съб 29 яну 2011 15:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sliven
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
здравейте колеги смених си термостата тая вечер запалих колата за доста барзо загря на 90гр. но не отваря термустата но си показва 90гр, и не мърда,и си мисля че нещо не съм направил правилно,възможно ли е да се е получила възглавница или нещо такова,някои ако знае как се обезвъздушава нека да каже моля благодаря предварително
- darknessevil
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
При тези температури навън трябва да й извадиш душата ... буквално, за да загрее. Преди Коледа сменях термостат на AGR - колата върви перфектно, а термостата не отваря, защото навън е студено и си поддържа необходимата температура. Същото мога да отбележа за ASV двигателя - 60км извънградско със 80-100 и маркуча на термостата е студен.
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
dimitar_7151 написа:здравейте колеги смених си термостата тая вечер запалих колата за доста барзо загря на 90гр. но не отваря термустата но си показва 90гр, и не мърда,и си мисля че нещо не съм направил правилно,възможно ли е да се е получила възглавница или нещо такова,някои ако знае как се обезвъздушава нека да каже моля благодаря предварително
Колега и при мен се получи по същия начин след смяната на термостата, колата вдига 90 гр. ама маркуча който излиза от термостата към радиатора в началото е топъл ама надоло преди да стигне радиатора, маркуча е студен, така ли трябва да е??? Аз знам че и двата маркуча и на малкия и на големия кръг трябва да са еднакво топли.
- stefko1992
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2013 12:56
- Автомобил: vw polo 9n
- Двигател: SDI 64 hp
- Местоположение: стара загора
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Здравейте моята кола е sdi ,и като я купих имаше нужда да се долее антифриз.В разширителния съд беше червен затова и аз взех такъв на приста.Долях около 300 мл и лятото нямаше проблеми,но сега зимата загрява на 80 и много рядко на 90 градуса и после пак пада на 80 възможно ли е да съм нарушил съотношението вода антифриз и затова да е така и също загрява доста по бавно.Дали е от термостата или просто съм долял много антифриз?
- streetracer1
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 05 ное 2013 19:15
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: BMT 2008г
- Местоположение: Враца/София
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Стефко, от съотношението няма как да имаш проблем. По-скоро си за термостат.
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
а да питам ако се смеси с син антифриз ще имали проблеми??
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Много полезна темичка, тъкмо се чудех какви са болтовете на термостата
Лятото бях добре с този термостат, но сега вечер когато външната температура е 12-13 градуса не вдигам повече от 70 градуса.
Миналата зима като паднаха температурите 3-4 градуса под нулата, едвам стига 70 градуса, а пусна ли парно повече от 68 градуса не вдига Решил съм тази зима, да не шофирам с шапката и якето вътре Искам оригинален да взема, но надали ще намера, та въпроса на Wahler или на Behr да взема?
Лятото бях добре с този термостат, но сега вечер когато външната температура е 12-13 градуса не вдигам повече от 70 градуса.
Миналата зима като паднаха температурите 3-4 градуса под нулата, едвам стига 70 градуса, а пусна ли парно повече от 68 градуса не вдига Решил съм тази зима, да не шофирам с шапката и якето вътре Искам оригинален да взема, но надали ще намера, та въпроса на Wahler или на Behr да взема?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Купих си термостат на Behr пише си на него 87градуса, но остава проблема със смяната...
Два дена само обикалям около колата и се чуда от къде да я почна. Двигатела е 1.9 помпа-дюза ARL. До долния болт не може да се достигне без да се свали генератора...
Въпроса е има ли пробчица отдолу да се източи антифриза или трябва да се вади маркуча?
Два дена само обикалям около колата и се чуда от къде да я почна. Двигатела е 1.9 помпа-дюза ARL. До долния болт не може да се достигне без да се свали генератора...
Въпроса е има ли пробчица отдолу да се източи антифриза или трябва да се вади маркуча?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Колеги има ли някой по-запознат да каже чертичката преди 90 градуса, 85 или 80градуса е?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Днес смених термостата, колата е голф 4 ARL.
Ще опиша накратко кое се разглабя, ако някой колега с помпа-дюза реши да сменя да знае дали да се захваща
1. Откача се ремъка(пистовия) с гаечен ключ 17 се хваща обтегача за чопа и се издърпва назад и ремъка се отмества настрани.
2. Сваля се обтегача с камък 13 се развиват трите болта.
3. Развиват се двата болта на алтернатора(пак с камък 13) и алтернатора се отмества за да имаме достъп до термостата. Малко беше приключение да го сваля, защото не е свалян никога и беше залепнал...
4. Развиваме двата болта на термостата, като внимаваме да не ги скъсаме. Развиват се или с камък 10 или с шестостен номер 5. На мен ми беше по удобно с шестостена. Преди това може да подложите легенче, ако искате да съберете стария антифриз.
Аз долях нов антифриз. 1.5л концентрат Г12 и 2 литра дестилирана вода.
5. Сглобявате всичко по обратния ред. Има само една особенност при поставянето на обтегача. Аз го хванах на менгеме, оптегнах го и му поставих щифтче. Поставих ремъка и обтегача и само издърпах щифтчето и обтегача се отпусна и опъна ремъка.
6. Палите и оставяте да загрее до 90° да отвори големия кръг и да се обезвъздуши и при нужда доливате антифриз. Аз долях по малко от половин литър за да дойде до максимума.
Резултата: След 4-тия километър съм на 90° и стрелката не мърда. Парното, направо ще ми опърли веждите
Преди смяната, държеше 70-75° при външна температура 10-15 градуса. Миналата зима при минусови температери едвам стигах 70° и като пуснех нарното температурата падаше и парното почва да духа хладно... На моменти спирах на някоя отбивка и я държа на около 2000 оборота да стигне 90°, но веднага щом тръгна температурата падаше
Ще опиша накратко кое се разглабя, ако някой колега с помпа-дюза реши да сменя да знае дали да се захваща
1. Откача се ремъка(пистовия) с гаечен ключ 17 се хваща обтегача за чопа и се издърпва назад и ремъка се отмества настрани.
2. Сваля се обтегача с камък 13 се развиват трите болта.
3. Развиват се двата болта на алтернатора(пак с камък 13) и алтернатора се отмества за да имаме достъп до термостата. Малко беше приключение да го сваля, защото не е свалян никога и беше залепнал...
4. Развиваме двата болта на термостата, като внимаваме да не ги скъсаме. Развиват се или с камък 10 или с шестостен номер 5. На мен ми беше по удобно с шестостена. Преди това може да подложите легенче, ако искате да съберете стария антифриз.
Аз долях нов антифриз. 1.5л концентрат Г12 и 2 литра дестилирана вода.
5. Сглобявате всичко по обратния ред. Има само една особенност при поставянето на обтегача. Аз го хванах на менгеме, оптегнах го и му поставих щифтче. Поставих ремъка и обтегача и само издърпах щифтчето и обтегача се отпусна и опъна ремъка.
6. Палите и оставяте да загрее до 90° да отвори големия кръг и да се обезвъздуши и при нужда доливате антифриз. Аз долях по малко от половин литър за да дойде до максимума.
Резултата: След 4-тия километър съм на 90° и стрелката не мърда. Парното, направо ще ми опърли веждите
Преди смяната, държеше 70-75° при външна температура 10-15 градуса. Миналата зима при минусови температери едвам стигах 70° и като пуснех нарното температурата падаше и парното почва да духа хладно... На моменти спирах на някоя отбивка и я държа на около 2000 оборота да стигне 90°, но веднага щом тръгна температурата падаше
- w_smith
- Мнения: 2214
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia_Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
И аз сменях термостат миналата седмица. Искам да благодаря на колегата achodemo за линковете на предната страница, както и на незнайния американски герой сетил се да използва българско техническо влакно да върже термостата. Аз използвах канап, който свърши повече от идеална работа. Колата загрява бързо и парното е супер.
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Понеже купих колата от авто къща и 200км по пътя към дома стрелката не отлепи от 60-70 градуса март месец тази година, се захванах да търся проблема. На ваг-ком изписа температурен датчик - смених го с нов оригинален, но стрелката не мръдна. Юли месец като обслужвах колата сменях и термостат, сложих на Wahler, който отваря на 87 градуса. Лятото в жегите за пръв път го чух да включва перка. Сега в студовете на дълъг път с изключено парно държи 80 градуса. Като го подгоня на 170-180 държи почти 90. Та днес поръчах на behr.
П.с. Работя в сервиз, за 1 месец съм сменил поне 3 термостата на wahler. На всичките м/у корпуса и пружината имаше заседнали пластмасови парчета. В следствие на което херметичността се беше изгубила. Мой колега си сложи на Мерцедес Е класа от същата марка, днес сподели че не можал да изкара 20дни... Какво ли ще изкара и той от там не знам. Дано и аз да не съм със същата съдба.
П.с. Работя в сервиз, за 1 месец съм сменил поне 3 термостата на wahler. На всичките м/у корпуса и пружината имаше заседнали пластмасови парчета. В следствие на което херметичността се беше изгубила. Мой колега си сложи на Мерцедес Е класа от същата марка, днес сподели че не можал да изкара 20дни... Какво ли ще изкара и той от там не знам. Дано и аз да не съм със същата съдба.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
И аз трябва да сменям термостат и датчик и водна помпа,с ASV мотор съм и той ли е такова "забавление"?
Иначе изчетох темата и се насочвам към марка Behr.Благодаря.
Иначе изчетох темата и се насочвам към марка Behr.Благодаря.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта