Ремонт/поБългаряване на клапа рециркулация купе Г4/Бора

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Ремонт/поБългаряване на клапа рециркулация купе Г4/Бора

Мнениеот Scarchu » Съб 10 сеп 2016 16:55


Здравейте колеги,
Тъй като разглобих Бората ми за ремонт на клапите + смяна на радиаторчето, реших да се пробвам да си ремонтирам и неработещата ми рециркулационна клапа на климатроника.

Основният проблем при мен бе заминали шлици на пластмасовото зъбно колело предаващо въртящият момент на металната ос (също със шлици). Ефекта бе отчитане на движение на клапата според ВАГ-КОМа, но в действителност нищо не се променяше по въздушната струя и трудно ми се чистеха прозорците поради липсата на "външен" приток на въздух.

За съжаление не съм снимал цялата процедура, но пък съм заснел есенцията на "ремонта".

На тази снимка се виждат двамата виновници, парче обикновен 1мм дебел кламер и разпробити отвори на подходящото място, което ще коментирам при следващата снимка:
Изображение


На следващата снимка се вижда как трябва да застанат оста и зъбното колело и как да бъдат разпробити, а именно:
1.) Оста се поставя в капака както е показано;
2.) Слага се зъбното колело (както е показано) като с едната ръка се придържа максимално притисната оста към капака, а с другата се притиска колелото, достатъчно силно, че да опре без да се счупи в капака.
3.) Прави се отвор възможно най-близо до центъра на зъбното колело, но да е хоризонтален, че трудно се разпробива после оста.
4.) След като е разпробито едностранно зъбното колело и също така достатъчно, че бургията да бележи оста - дупчи се оста. За целта аз ползвах менгеме и бързооборотен дремел + бургия 1.2мм. Стараете се отвора да е максимално точен и в равнина!
5.) Нанизвате сглобката отново, като се стараете отвора на зъбното колело и оста да съвпаднат! След което допродупчвате и втората стена на зъбното колело, така че да се получи проходен отвор: пластмаса -> ос -> пластмаса.
Изображение

Пъхате в отвора парче от кламера, така че да стърчи по около 2-3мм. от всяка страна:
Изображение

По-нататък ползвам следното двукомпонентно лепило:
Изображение

При нанизано и подравнено колело и ос, с остатъка на кламера примерно насищате отвора с лепилото, пъхате вече отрязания по размер кламер и закривявате стърчащите краища на кламера на долу (към центъра на зъбното колело) и полагате МАЛКО лепило върху вече огънатите краища на кламера:
Изображение

Тъй като при мен зъбното колело освен износени шлици се бе и спукало, нанесох малко лепило и по пукнатината:
Изображение

Хубавото на използваното от мен лепило е, че в началото е достатъчно течно, че да се просмуче по шлиците на оста и пукнатината на колелото и да направи конструкцията по-здрава (според мен):
Изображение

Преди да се е втвърдило лепилото, избърсвате хубаво от лепило частта на зъбното колело която се пада най-лява на последната снимка, защото тя влиза частично в отвора на платката с графитната подкова. Изчаквате да се втвърди лепилото (ако ползвате същото - около 5 часа)

Монтирате в обратен ред на разглобяването.

П.С.: При разглобяването е важно, да не кажа задължително, клапата да е в едното от двете си крайни положения! Маркирайте си къде се пада при разглобяването четките, стоящи на зъбното колело!!! Внимателно ги махнете преди да започнете процедурата! Старайте се при разпробиването на отвора дължината му да е перпендикулярна на четкодържателя на колелото за да се елеминират евентуални проблеми с четчиците.

*Не прекалявайте с лепилото!

Успех и дано съм бил полезен на някой :)




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Ремонт/поБългаряване на клапа рециркулация купе Г4/Бора

Мнениеот pas1.8mi » Сря 14 сеп 2016 9:01


Да,полезна е темата! :th_up Ако има спукване в спиците(образно казано),според мен може да се запълни празното пространство(между трите спици) напълно с лепилото,стига да не пречи на нещо.Така ще стане и по-здраво!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ремонт/поБългаряване на клапа рециркулация купе Г4/Бора

Мнениеот milmar » Сря 14 сеп 2016 10:13


А ако спукването е на фланеца(пръстена), на който са шлиците, както предполагам аз, поради което и самите шлици са превъртяли, аз бих сложил тънък слой лепило по стърчащата извън колелото периферия, бих навил слой тъник меден проводник (като на бобина), след това пак лепило. Ако това е проблема, дори нямаше да има нужда от кламера и отвора, защото колелото щеше да се стегне за шлиците на валчето.
Идеята за запълване на пространството между спиците също ми хареса :th_up .


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ремонт/поБългаряване на клапа рециркулация купе Г4/Бора

Мнениеот Scarchu » Сря 14 сеп 2016 11:00


Шлиците на колелото реално се падат в самият му център. Пристягането с проводник е лепило е наистина много готин стар метод, но в случая е малко по-трудно изпълним, защото както се опитах (не знам дали се разбира от писанията ми) да обясня, стърчащият фланец на колелото (който е само от едната му страна) влиза в отвора на платката. Да, с претръгване на платката може и да стане, но вътрешната графитена подкова е твърде близко и не ми се рискуваше.
Относно запълването - да, но трябва да се предвиди празно пространство за четчиците и белега за позициониране (да, има такъв) спрямо платката при сглобяване.
В моя случай не бяха изобщо останали шлици, затова избрах разпробиването като метод.

П.С.: Минаха 2 дена вече от монтажа и засега всичко бачка много добре.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 35 госта