Отоплителя е Webasto Termo Top Z/C-D.
Нужни са още горивна помпа DP-30 или DP-42, допълнителна ел.водна помпа (за автономна работа на отоплителя, без да работи двигателя), ауспух или тръба (метална, гофрирана) за изгорелите газове и тръба или филтър за входящия студен въздух.
В зависимост от управлението на печката (начина на пускане), са нужни таймер ("будилник", или аналог, за пускане на печката с W-bus сигнал) за цифровите печки. За аналоговите, които се пускат с директен плюс, може да се ползва копче или дистанционно и реле.
Близо година се чудих дали да слагам печка на Голфа за зимата, да затопли антифриза и двигателя, защото карам на къси разстояния и предимно градско, въпреки, че парното е добро и за 10-на мин. си почва да духа почти топло.


Печката я закачих на тестера и се оказа добре работеща, автономна, цифрова (управление с W-bus сигнал), без управление на допълнителна ел. водна помпа (няма изходящи пинове от платката за управление).
Последва разглобяване и почистване на горивната камера. Смяна на двете уплътнения, защото при разглобяване, оригиналните уплътнения се "чупят" вследствие на продължителното "опичане". Новите уплътнения ги купих от колегата HeyMoPeH

Набавих си водна помпа пак от "мега-частите" за 30 лв.(оказа се, че има счупена част преди турбинката

Горивна помпа си намерих от "продавалника" за 60 лв.
Междувременно изпадна изгодна оферта за пълен комплект аналогова печка, същия модел (отоплител, горивна и водна помпа, ауспух, филтър за входящия въздух, кабели и букси, както и туба за гориво от 2 литра с маркучи за горивото).
Оказа се обаче, че долния праг на напрежение за работа на цифровата е 9.8 V, докато за аналоговата е 9.97 V
Чудех се, дали ще работи в жегата през лятото, но теста се оказа успешен - при 30 градуса жега си тръгна и заработи идеално.

Връзката с гориво ме притесняваше, но ме убедиха, че за моя двигател, без проблем мога да се "прикача" веднага след горивния филтър. Горивната помпичка реално си е клапан, който работи в едно направление.
Притесняваше ме, че може да дърпа горивото от тръбичката за гориво към нагнетателната помпа на двигателя, но от теста се оказа, че няма никакъв проблем.
Проблема се оказа намирането на правилния тройник - аз в крайна сметка сложих 8х8х8 мм, като ми трябваше 10х8х5 мм, защото тръбичката за гориво към горивната помпичка на печката е 5 мм външен диаметър (вътрешния трябва да е 2мм максимум, има по 1.5 мм), а външния диаметър на щуцера на горивния филтър за двигателя е 10 мм.
Мястото за поставяне на печката го избрах да е над левия вентилатор, а връзката с маркучите за антифриза да са в мястото до масления филтър. Друг вариант евентуално е отпред, долу в ляво, между предната броня и рога, зад левия мигач.
Така, топлия антифриз от печката влиза и топли първо двигателя.
На долната снимка от колега от форума, мястото е точно по средата, долу, до масления филтър - вижда се зелена скоба, където металната тръба след парното се съединява с маркуч към двигателя.

За управление на допълнителната водна помпа си набавих 4 релета и модул за забавено изключване (реле за времезакъснение).
Информация за него пуснах в друга тема -

Това закъснение ми е необходимо, за да може водната помпа да работи поне минута още след загасване на двигателя или печката, за да ги охлади.
Това е схемата на свързване:
Маркучите, които ползвах за връзка с антифриза и печката, ги набавих от магазин за втора употреба авточасти (може и от морга), но ако искате нови - на приемливи цени - има ги например тук, както и преходниците между маркучите, както и скобите.
Сега, от една седмица, печката я ползвам като догревател (заради акумулатора) и при външна температура около 12-15 градуса, за 10 мин. работа на печката, температурата на антифриза се качва до 75-80 градуса.
По отношение на електрическата част и кабелите, за моята цифрова печка са необходими постоянни плюс и минус към платката за управление и постоянни плюс и минус към таймера за пускане. Водната помпа при мен е свързана с плюс след контакт от една страна, а от друга с реле се прехвърля постоянен плюс от таймера за пускане (когато работи печката без да е пуснат двигателя). Горивната помпичка получава захранване от печката.
Ако съм забравил нещо, питайте...
Схеми, упътвания и допълнително инфо за отоплителите съм пускал във форума, може да повторя линковете и тук, ако е необходимо.
