Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Явно колегата не е разбрал, че е скъсан болта. Иначе е лепен с Loctite 262, който дори и при здрав болт е труден за развиване.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Видях че е скъсан. просто коментирам лепенето.Колкото до разпробиване на скъсани болтове, не ми е чуждо.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
pa4o_ivanov61 написа:Незнам защо се плашите от лепен болт.Развил съм доста лепени болтове и никакъв проблем.
Лепени и скъсани-колко такива си развил и колко вала си свалил? Доооста прецизност си трябва в това занимание.Не знам,не е ли възможно да се премине към по-голям размер резба?
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Зависи и с какво са "лепени", някои няма да имат вадене. Ако не мръдне леко ( принципно се развива с лекота ) се пробива със свредло поне 15-ина мм дълбочина и се набива в дупката някоя подходяща вложка ( имбус, торкс и други ) аз ползвам вложка тип М ( вътрешен 12-стостен ) , не изтърва почти никога, не се поврежда и т.н.
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Колеги благодаря за помощта! Болта е изваден успешно без да успеем да нараним резбата на коляновия вал.
-
- Мнения: 442
- Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AGR 98
- Местоположение: Ловеч
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Първо да поздравя колегата за успешното развитие на проблема му.Колегата по горе ми говори за прецизност при пробиване.Ако си виждал координат , аз съм работил 10 год на такава машина.Изказвам мнение по даден въпрос , само ако съм го правил.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Ще ми е забавно да видя как го вадиш тоя болт с координата както си е мотора и вала на колата .
Гарчев, освен челото има ли други щети по вала? Подбита ли е шийката по която се центрова колелото? А засечката?
Задължително си купи ново колело! Комплект с болта е 40 - 50 лв. При монтажа челото и колелото трябва да са чисти и сухи (без масло), а болта преди да го навиеш му намазваш резбата и главата, където ляга на колелото. Стягането задължително 90Nm + четвърт оборот. И никакви лепила по резбата на болта!
После сменяй болта всеки път когато сменяш ангренажния ремък, и няма да имаш повече тоя проблем!
Гарчев, освен челото има ли други щети по вала? Подбита ли е шийката по която се центрова колелото? А засечката?
Задължително си купи ново колело! Комплект с болта е 40 - 50 лв. При монтажа челото и колелото трябва да са чисти и сухи (без масло), а болта преди да го навиеш му намазваш резбата и главата, където ляга на колелото. Стягането задължително 90Nm + четвърт оборот. И никакви лепила по резбата на болта!
После сменяй болта всеки път когато сменяш ангренажния ремък, и няма да имаш повече тоя проблем!
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
По засечката на вала има лека следа от нащърбване, но главния проблем (според мен), е че самото колело не ляга плътно на шийката на вала. След като наложих новото го разбрах.
От горе написаното , да разбирам че си намазал с лепило само периферията на болта и резбата, която минава в самото колело (един вид да уплътни хлабината между отвора на колелото и самия болт) ?
goppa написа:При монтажа челото и колелото трябва да са чисти и сухи (без масло), а болта преди да го навиеш му намазваш резбата и главата, където ляга на колелото. И никакви лепила по резбата на болта!
От горе написаното , да разбирам че си намазал с лепило само периферията на болта и резбата, която минава в самото колело (един вид да уплътни хлабината между отвора на колелото и самия болт) ?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Нищо общо.
Намазах с лепило мястото където колелото контактува с вала. Като се стремях лепилото да не попада по болта въобще.
Намазах с лепило мястото където колелото контактува с вала. Като се стремях лепилото да не попада по болта въобще.
Последна промяна от goppa на Сря 06 юни 2018 19:17, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Точно така е добре. И аз така процедирам. При напречните мотори тоя болт страда много, при надлъжните- не толкова. стига болта да е от новите с пъпката отгоре.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Garchev написа:По засечката на вала има лека следа от нащърбване, но главния проблем (според мен), е че самото колело не ляга плътно на шийката на вала. След като наложих новото го разбрах.
Ако само се завърта лесно не е проблем. Но ако можеш да го плъзгаш по равнината на челото ще ти е трудно да го стегнеш без биене. При мен беше точно така. И поне час си играх да го центровам.
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Малко със закъснение, но все пак да направим обобщение на ремонта, който ми се наложи на мен.
В следствие от биенето на колелото се къса болта, който го държи за коляновия вал.
Разглобих колата, свалих главата , оставих я на майстор.
Резултата е 4 криви клапана. Казах му на майстора да сменява и водачи и гумички за да може да съм сигурен, че всичко е наред.
Един приятел, стругар ми помогна много и с доста усилия извадихме скъсания болт от коляновия вал, като тук е момента да благодаря на колегата goppa , затова че ми услужи с безценното приспособление и успяхме да фрезоваме вала на място, без да се налага да доразглобя половината кола.
Реших, че след като съм го разглобил, че правя всичко от до и стигнах до поръчка на части:
- ангренажен ремък Continental, обтяжна и водеща ( паразитна ролка ) - Ina
- ангренажно колело комплект с болт FEBI
- водна помпа заедно с корпуса INA
- семеринги на колянов вал, разпределителен вал , междинен вал - ELRING
- хидравлични повдигачи INA
- пистов ремък и трапецовиден ремък Continental, ролка на рамото за обтегача INA, нов обтегач самото Г рамо - SKF
- гарнитури глава , капак на клапани ELRING
- рециклирана хидравлична попма + нова течност на хидравликата FEBI
- нов болт, който обтяга хидравличната помпа (на стария му се бяха изронили зъбите)
- терсмотат BEHR , пласмасови колена , гумени съединения до охладителя за маслото FEBI
- нови маркучи за към радиаторчето за парното FEBI
- Антифриз G12, ново казанче за антифриза
- масло кастрол 5W40 , маслен и въздушен филтър
Горе долу така изглеждат нещата събрани накуп
След което започна самото сглобяване, като всичко се прави без да се бърза за да сме сигурни, че няма да объркаме нещо (тъй като съм аматьор)
Водната помпа я поръчах комплект с тялото, което я държи към блока понеже там никога не съм правил нищо (8 години) , а искам след този ремонт да не разглобявам скоро отново. Сваля се алтернатор, компресор за климатик, както и конзолата, на която те стоят. Добър момент да направим ревизия на рамото, което обтяга пистовия ремък. Опитах се да намеря втулките, които се набиват в конзолата и лагеруват със Г рамото - уви сложна работа се оказа. Учудващо обаче моите се оказаха в отлично състояние, както и уплътненията им. Така изглежда рамото на след 22 години работа , за километри никой не може да говори.
Намазах го с грес Loctite 8103 и обратно на мястото
Смених термостата, комплект с коляното което го държи към водната помпа, както и маркучите около него понеже са на кофти място и сега е много по-приятно за смяна
В следствие от биенето на колелото се къса болта, който го държи за коляновия вал.
Разглобих колата, свалих главата , оставих я на майстор.
Резултата е 4 криви клапана. Казах му на майстора да сменява и водачи и гумички за да може да съм сигурен, че всичко е наред.
Един приятел, стругар ми помогна много и с доста усилия извадихме скъсания болт от коляновия вал, като тук е момента да благодаря на колегата goppa , затова че ми услужи с безценното приспособление и успяхме да фрезоваме вала на място, без да се налага да доразглобя половината кола.
Реших, че след като съм го разглобил, че правя всичко от до и стигнах до поръчка на части:
- ангренажен ремък Continental, обтяжна и водеща ( паразитна ролка ) - Ina
- ангренажно колело комплект с болт FEBI
- водна помпа заедно с корпуса INA
- семеринги на колянов вал, разпределителен вал , междинен вал - ELRING
- хидравлични повдигачи INA
- пистов ремък и трапецовиден ремък Continental, ролка на рамото за обтегача INA, нов обтегач самото Г рамо - SKF
- гарнитури глава , капак на клапани ELRING
- рециклирана хидравлична попма + нова течност на хидравликата FEBI
- нов болт, който обтяга хидравличната помпа (на стария му се бяха изронили зъбите)
- терсмотат BEHR , пласмасови колена , гумени съединения до охладителя за маслото FEBI
- нови маркучи за към радиаторчето за парното FEBI
- Антифриз G12, ново казанче за антифриза
- масло кастрол 5W40 , маслен и въздушен филтър
Горе долу така изглеждат нещата събрани накуп
След което започна самото сглобяване, като всичко се прави без да се бърза за да сме сигурни, че няма да объркаме нещо (тъй като съм аматьор)
Водната помпа я поръчах комплект с тялото, което я държи към блока понеже там никога не съм правил нищо (8 години) , а искам след този ремонт да не разглобявам скоро отново. Сваля се алтернатор, компресор за климатик, както и конзолата, на която те стоят. Добър момент да направим ревизия на рамото, което обтяга пистовия ремък. Опитах се да намеря втулките, които се набиват в конзолата и лагеруват със Г рамото - уви сложна работа се оказа. Учудващо обаче моите се оказаха в отлично състояние, както и уплътненията им. Така изглежда рамото на след 22 години работа , за километри никой не може да говори.
Намазах го с грес Loctite 8103 и обратно на мястото
Смених термостата, комплект с коляното което го държи към водната помпа, както и маркучите около него понеже са на кофти място и сега е много по-приятно за смяна
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Този път използваме ръководство за ремонт на конкретния двигател , отново благодарности на goppa и с помощта на динамометричен ключ GEDORE стягаме всички болтове с необходимото усилие.
Казанчето за антифриза изглежда изключително странно
Донаредих нещата, налях течностите и дойде време за палене, като съответно колата трудно запали понеже бях свалял тръбичките на дюзите и имаше въздух в системата. Обезвъздушавам и палим.
Клип от работата на мотора нямам, но работи изключително меко благодарение на новите повдигачи, а в ремъците няма дори и потрепване, обтегача стои спокойно без да подскача.
С две думи направо чудо
Благодаря на всички, които се отзоваха и ми помогнаха и най-вече на goppa за доверието ! Евала колега , голям си!
Поздрави и безаварийно на всички.
Казанчето за антифриза изглежда изключително странно
Донаредих нещата, налях течностите и дойде време за палене, като съответно колата трудно запали понеже бях свалял тръбичките на дюзите и имаше въздух в системата. Обезвъздушавам и палим.
Клип от работата на мотора нямам, но работи изключително меко благодарение на новите повдигачи, а в ремъците няма дори и потрепване, обтегача стои спокойно без да подскача.
С две думи направо чудо
Благодаря на всички, които се отзоваха и ми помогнаха и най-вече на goppa за доверието ! Евала колега , голям си!
Поздрави и безаварийно на всички.
- ktamen
- Мнения: 6173
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Браво за изчерпателния отчет, много безаварийни километри ти пожелавам.
Браво и на гоппа и за полезната тема и за помощта
Браво и на гоппа и за полезната тема и за помощта
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 20 юли 2009 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Здравейте,
Аз също имах проблем с разхлабено колело на коляновия вал на Sharan 1.9 TDI 110 к.с. 2000г.
Ползвах фрезата на goppa ,за да челосам шийката на вала.
Монтирах ново колело (намазано с Loctite 638) с нов болт и нов семеринг.
След ремонта изчезна мятането на демпферната шайба.
Изпращам снимки преди фрезоването на вала и след фрезоване .
Много благодарности на goppa за помощта.
Аз също имах проблем с разхлабено колело на коляновия вал на Sharan 1.9 TDI 110 к.с. 2000г.
Ползвах фрезата на goppa ,за да челосам шийката на вала.
Монтирах ново колело (намазано с Loctite 638) с нов болт и нов семеринг.
След ремонта изчезна мятането на демпферната шайба.
Изпращам снимки преди фрезоването на вала и след фрезоване .
Много благодарности на goppa за помощта.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта