Колеги, преди време "хвърлих бомбата" с термометъра за външната температура, сега ме осени друга идея, която струва ми се ще бъде по трудна за изпълнение.
От мен идеята, от вас предложенията за следното:
Как може да се направи така че фаровете автоматично да превключват от дълги на къси при приближаване на друг автомобил и обратното - да светнат на дълги веднага след разминаването с автомобила?
Знам че в някой по нови модели автомобили тази екстричка я има, но за мен е пълна загадка как е постигнато това.
Първото нещо за което се сещам са датчиците за движение, съчетани със светочувствителност, които се слагат към някой прожектори. Пак нещо подобно - на стълбището във блока съм инсталирал датчик който когато се постъмни включва осветлението при някакво движение .
Та в случая, за целта, на нас ни трябват подобни датчици които да реагират само на светлина ( без движение ) и да работят на 12 волта.
Автоматично превключване от дълги на къси светлини и обратно
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Трябва ти бързо фотореле.
Ако четеш на руски виж тук:
http://electrik.org/index.php?module=St ... /oslep.htm
На мястото на лампата HL1 се поставя реле с превключващи контакти за управление на дълги/къси, а паралелно на бобината на релето диод в обратна посока.
С R2 се настройва чувствителността.
Сензора се монтира на гърба на огледалото за обратно виждане. Преди 20-тина години съм си правил подобни играчки
A ако искаш да си супер "галантен" с фаровете виж това:
http://www.shema.ru/cgi-bin/rshema.pl?n ... -vkl.shtml
Сега си ти на ход
Успех!
Ако четеш на руски виж тук:
http://electrik.org/index.php?module=St ... /oslep.htm
На мястото на лампата HL1 се поставя реле с превключващи контакти за управление на дълги/къси, а паралелно на бобината на релето диод в обратна посока.
С R2 се настройва чувствителността.
Сензора се монтира на гърба на огледалото за обратно виждане. Преди 20-тина години съм си правил подобни играчки

A ако искаш да си супер "галантен" с фаровете виж това:
http://www.shema.ru/cgi-bin/rshema.pl?n ... -vkl.shtml
Сега си ти на ход

Успех!
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
А бе мани тази работа.... такава автоматика може да ти изяде главата... понякога обстановката изисква да контролираш точно кога ще си смениш светлините.... може да ти мине на къси точно в неподходящ момент и или да отнесеш някого, или да "цопнеш" в някоя дупка която винаги ще се намери.... а ти , виждаш ли , си карал бързичко, на дълги които решили да се скъсят.... с гаранция е удобно , ама е несигурно ....
Vasseto написа:Да не би една улична лампа да ми гаси дългите.
Колега, за да ти се гасят дългите от улично осветление, това означава, че караш в населено място. А в населени и осветени места по ЗДП е забранено да се кара на дълги. Полицаите това чакат.
Пък и от толкова мн автоматики ала гаражно производство не се ли притесняваш, че точно когато най-ти трябват фаровете, може да се прецака нещо?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
brother_Tom, тези схеми ги гледам като "теле пред железница",но ако бъдат дадени на някой който разбира, предплагам че може да се направи. Идеята за "галантните" фарове е готина и струва ми се полезна.
Смятам че идеята за автоматично превключване е добра, ако може да се регулира светочувствителността - по този начин всеки може да си настрои кога да светнат късите или дългите.
За населеното място - ако е осветено защо да карате на дълги, каква полза от тях, или ако не е осветено достатъчно - въпрос на настройка.
И аз се замислих за момента, когато ще сме зад друг автомобил - тогава ще си превключваме светлините ръчно. Все пак се предполага че нощно време изпреварванията ще бъдат много по малко на брой от разминаването с насрещно движещи се автомобили, което означава че няма да има чак толкова много "ръчен труд". Примерно автоматичния превключвател може да се направи така че да може да се изключва по всяко време и когато сметнете за необходимо да си цъкате ръчно светлините.
Смятам че идеята за автоматично превключване е добра, ако може да се регулира светочувствителността - по този начин всеки може да си настрои кога да светнат късите или дългите.
За населеното място - ако е осветено защо да карате на дълги, каква полза от тях, или ако не е осветено достатъчно - въпрос на настройка.
И аз се замислих за момента, когато ще сме зад друг автомобил - тогава ще си превключваме светлините ръчно. Все пак се предполага че нощно време изпреварванията ще бъдат много по малко на брой от разминаването с насрещно движещи се автомобили, което означава че няма да има чак толкова много "ръчен труд". Примерно автоматичния превключвател може да се направи така че да може да се изключва по всяко време и когато сметнете за необходимо да си цъкате ръчно светлините.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Vasseto написа:Всъщност това превключване може да става само когато сме на дълги светлини.А когато ти си ги включиш на къси схемата да не работи.Самата схема да се захранва от напрежението за дълги светлини от ключа.
Така трябва да бъде задължително !!! Но винаги трябва да има и по един "шалтер" под ръка чрез който да се изключва ръчно тази джажа , че в гъста мъгла ако се повреди и праска само на дълги оле-майко ( При мен точно тогава ще сдаде багажа - сигурен съм

П.П. Не съм противник на идеята ,но не се доверявам на самоделки , които могат да доведат и до злополука дори.

-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
- Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта