Автоматично превключване от дълги на къси светлини и обратно

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Автоматично превключване от дълги на къси светлини и обратно

Мнениеот doktora » Вто 03 окт 2006 18:58


Колеги, преди време "хвърлих бомбата" с термометъра за външната температура, сега ме осени друга идея, която струва ми се ще бъде по трудна за изпълнение.
От мен идеята, от вас предложенията за следното:
Как може да се направи така че фаровете автоматично да превключват от дълги на къси при приближаване на друг автомобил и обратното - да светнат на дълги веднага след разминаването с автомобила?
Знам че в някой по нови модели автомобили тази екстричка я има, но за мен е пълна загадка как е постигнато това.
Първото нещо за което се сещам са датчиците за движение, съчетани със светочувствителност, които се слагат към някой прожектори. Пак нещо подобно - на стълбището във блока съм инсталирал датчик който когато се постъмни включва осветлението при някакво движение .
Та в случая, за целта, на нас ни трябват подобни датчици които да реагират само на светлина ( без движение ) и да работят на 12 волта.




Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Вто 03 окт 2006 20:39


Трябва ти бързо фотореле.
Ако четеш на руски виж тук:
http://electrik.org/index.php?module=St ... /oslep.htm
На мястото на лампата HL1 се поставя реле с превключващи контакти за управление на дълги/къси, а паралелно на бобината на релето диод в обратна посока.
С R2 се настройва чувствителността.
Сензора се монтира на гърба на огледалото за обратно виждане. Преди 20-тина години съм си правил подобни играчки :wink:
A ако искаш да си супер "галантен" с фаровете виж това:
http://www.shema.ru/cgi-bin/rshema.pl?n ... -vkl.shtml
Сега си ти на ход :)
Успех!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 03 окт 2006 21:03


Въпроса е на каква дистанция ще се изключват дългите светлини от първия линк.Да не би една улична лампа да ми гаси дългите.
А втория линк е готин имам вече идея как да стане и май ще бъде ефектно.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 03 окт 2006 21:15


А ако кара някой пред теб ,а ти за него на дълги има да те кълне...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 03 окт 2006 23:14


Anbuch написа:А ако кара някой пред теб ,а ти за него на дълги има да те кълне...

mhihi mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 03 окт 2006 23:37


А бе мани тази работа.... такава автоматика може да ти изяде главата... понякога обстановката изисква да контролираш точно кога ще си смениш светлините.... може да ти мине на къси точно в неподходящ момент и или да отнесеш някого, или да "цопнеш" в някоя дупка която винаги ще се намери.... а ти , виждаш ли , си карал бързичко, на дълги които решили да се скъсят.... с гаранция е удобно , ама е несигурно ....


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Сря 04 окт 2006 8:22


Vasseto написа:Да не би една улична лампа да ми гаси дългите.

Колега, за да ти се гасят дългите от улично осветление, това означава, че караш в населено място. А в населени и осветени места по ЗДП е забранено да се кара на дълги. Полицаите това чакат.
Пък и от толкова мн автоматики ала гаражно производство не се ли притесняваш, че точно когато най-ти трябват фаровете, може да се прецака нещо?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 9:54


всъщност в населени места може да се кара на дълги..
закона гласи.. да не караш на дълги когато пътя е осветен ;)


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 04 окт 2006 12:35


brother_Tom, тези схеми ги гледам като "теле пред железница",но ако бъдат дадени на някой който разбира, предплагам че може да се направи. Идеята за "галантните" фарове е готина и струва ми се полезна.
Смятам че идеята за автоматично превключване е добра, ако може да се регулира светочувствителността - по този начин всеки може да си настрои кога да светнат късите или дългите.
За населеното място - ако е осветено защо да карате на дълги, каква полза от тях, или ако не е осветено достатъчно - въпрос на настройка.
И аз се замислих за момента, когато ще сме зад друг автомобил - тогава ще си превключваме светлините ръчно. Все пак се предполага че нощно време изпреварванията ще бъдат много по малко на брой от разминаването с насрещно движещи се автомобили, което означава че няма да има чак толкова много "ръчен труд". Примерно автоматичния превключвател може да се направи така че да може да се изключва по всяко време и когато сметнете за необходимо да си цъкате ръчно светлините.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 15:10


Всъщност това превключване може да става само когато сме на дълги светлини.А когато ти си ги включиш на къси схемата да не работи.Самата схема да се захранва от напрежението за дълги светлини от ключа.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 04 окт 2006 21:07


Vasseto написа:Всъщност това превключване може да става само когато сме на дълги светлини.А когато ти си ги включиш на къси схемата да не работи.Самата схема да се захранва от напрежението за дълги светлини от ключа.


Така трябва да бъде задължително !!! Но винаги трябва да има и по един "шалтер" под ръка чрез който да се изключва ръчно тази джажа , че в гъста мъгла ако се повреди и праска само на дълги оле-майко ( При мен точно тогава ще сдаде багажа - сигурен съм :x )

П.П. Не съм противник на идеята ,но не се доверявам на самоделки , които могат да доведат и до злополука дори. :wink:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 22:14


Vasseto написа:....Самата схема да се захранва от напрежението за дълги светлини от ключа.


Трябва да се самоцитирам за да го прочетещ ли?Кат си на къси в мъглата джаджата е изключена.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 05 окт 2006 0:06


:oops Дори и аз се смях :lol:


Калоян Кирилов
Мнения: 1713
Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Калоян Кирилов » Вто 06 мар 2007 19:13


След един месец може и по-малко с бащата ( че той бая ги разбира тези работи) ще пробваме да скалъпим нещо такова на Б3-ката. После ще се похваля как е направено точно със снимки и тн. и дали изобщо е направено! :wink:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Сря 07 мар 2007 8:03


Вкарваш фоточувствитеоният елемент в една тръбичка и получаваш насочено действие , колкото по-навътре толкова по-насочено. :lol:
За "аварийни" ситуации може да се използва "светкавицата".
Остава въпроса когато караш зад някой ??????????



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта