Здравейте колеги. Преди време попаднах на съфорумник който имаше проблем със ръчната спирачка (дискови апарати) . Когато на мен ми се случи съвпадение по свободно време и желание за работа заснех "виновника" и начина на работа при задържали дискове от системата и елементи на ръчната спирачка. Работата не е нито много сложна, нито трудоемка. Изпълнено е в полеви условия (на село). Необходими специфични инструменти : ъглошлаиф със телена четка; дрелка(или винтовер) шкурка (300/500); зегер клещи ; грес; спрей с боя; менгеме; клещи трета ръка; легенче;помошник; бира; желание за работа :)
!!!!! Желателно е преди да пристъпите към това упражнение да имате 1. ремонтен комплект (гумички ;семерини; О пръстени) 2. спирачно масло (от вида който с който е зареден автомобила ви)!!!
След демонтаж на колело се демонтирт накладките;"лашка се " отхлабва се спирачният маркуч към спирачен апарат за да сме сигурни че юе се развърти без да си чупим пръстите, лекичко го притягаме; поставя се легенчето под апарата и се натискат спирачките докато вътрешният цилиндър испадне в легена (тези който разполагат с компресор могат да извадят цилиндъра и със въздух, без да губят 100 грама спирачна течност);слагат се клещи трета ръка на маркучлето за да предотвратят разливане на масло от спирачната система на автомобила. Сваля се целият спирачен механизъм и се пристъпва към цапане :))
Слага се парцал във апарата и се започва борба с ръждата ; демонтаж на рамото на въжето на ръчната спирачка; сваляне на зегер пръстена фиксиращ вътрешната част на спирачният механизъм; нежно избиване на карантиите ; продължаване на борбата с ръждата:(
Следващите 2 снимки са причината за задържане (или невъзвръщане) на спирачният апарат след отпускане на ръчната, което довежда до ускорено износване на задни накладки (ако не и по лошо)
Това е снимка на причинителят на главоболията. Износването на семерината довежда до проникване на влага и "гнъс" между оста и корпуса . От там образувалата се ръжда много ефективно способства за задържане на обратният ход на спирачната система :(
След демонтажа на елементите се "натиква" вътрешната част на спирачният механизъм във дрелка или винтовер и заръждавялата ос се запознава със шкурката до приемлив вид.
Ремонт на задни дискови спирачки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Подготовка за боядисване
Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход иначе
крайният резултат е добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.
Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход иначе
крайният резултат е добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Бладоря за благата приказка :) Но търпя критика поради факта че не всичко е заснето и описано по хронологичен ред - бях сам и нямаше кой да снима докато чопля буса :(
- samo_pechka
- Мнения: 8604
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Така е. И аз съм на тази тема. При мен протече заден, но от остичката за лоста на ръчната. Хем редовна смяна на течност ( всеки 3 години я правя ) . От странно место прокапа , ще се прави. Интересуват ме какви греси се ползват за всеки елемент? Водач , досега съм ползвал техн.вазелин, но може да не е правилно? Екц. механизъм ръчна? За буталцето , я знам. За Ате има една подходяща и такава съм ползвал.
- stefan4o
- Мнения: 19216
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Моят единият апарат текна след 3г. точно от същото място. Оказа се, че не съм закопчал добре зегерката на механизма на ръчната. Или се е откопчала по някакъв начин.
Относно смазките - за буталото и вътре в апарата (резбата на буталото) слагам на АТЕ, която е за спирачни цилиндри ( има друга, пак на АТЕ, но тя не е за там). Самото бутало го обмазвам пак с нея. А водачите си ги смазвам с медна грес. Веднъж ползвах силиконова, но не ми хареса как се движат. Извадих ги, почистих ги и с медна.
Относно смазките - за буталото и вътре в апарата (резбата на буталото) слагам на АТЕ, която е за спирачни цилиндри ( има друга, пак на АТЕ, но тя не е за там). Самото бутало го обмазвам пак с нея. А водачите си ги смазвам с медна грес. Веднъж ползвах силиконова, но не ми хареса как се движат. Извадих ги, почистих ги и с медна.
- ZEDYCUS
- Мнения: 353
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Водачите трябва с керамична грес, а не медна, един път направих такава грешка и почнаха да задържат и да загрява колелото. Медна само на местата където се движат накладките и опира цилиндъра да не скърца. След поставянето на правилната грес, има и малки разфасовки по 10 гр, всичко се оправи.
- stefan4o
- Мнения: 19216
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Не зная къде е проблемът с медната? Дават й до 270 градуса ли бяха, ако се не бъркам
- samo_pechka
- Мнения: 8604
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7765
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Преди година и половина при смяна на дискове и накладки ползвах това за водачите и за повърхностите на накладките към супортите.
Никакъв проблем с раздуване на гума, или затягане, или шумове от спирачките и т.н. С тая грес смазах водачите (на предните апарати са гумени втулки и преди да ги намажа при спиране тресеше ужасно)
Никакъв проблем с раздуване на гума, или затягане, или шумове от спирачките и т.н. С тая грес смазах водачите (на предните апарати са гумени втулки и преди да ги намажа при спиране тресеше ужасно)
- stefan4o
- Мнения: 19216
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Гопе, това е керамична грес, нали?
- samo_pechka
- Мнения: 8604
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Не се бях сетил за водачи . Имам я. Мерси Жоре.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12020
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
samo_pechka написа:Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.
Точно това е
- stefan4o
- Мнения: 19216
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Мерси за информацията.При моите Ате54-ки така или иначе водачите контактуват желязо в желязо, има само прахозащитен маншон от гума. Но тези дни ще си закупя такава грес.
- samo_pechka
- Мнения: 8604
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Така, по моя проблем, с ремонтния комплекс не се получи. На Аутофрен е , добър, нямам забележки там. Имам мех.повреда в самия апарат и не ми се занимава .
Втора употреба други... не намерих такива да ми допаднат , че и едни кинти се търсят....
Взех един нов на ТРВ, интересното е, че вътре се оказа лукас и един надпис изтъркан , точно надписа със фв/ауди символа . Оригинален? Не знам, може би. Утре го слагам + новите предни накладки на Ате , че "старите" на Текстар съвсем наскоро сменени , едно стъргане, едни звуци, шубе да те хване. Жалко за приличната на времето фирма...
Втора употреба други... не намерих такива да ми допаднат , че и едни кинти се търсят....
Взех един нов на ТРВ, интересното е, че вътре се оказа лукас и един надпис изтъркан , точно надписа със фв/ауди символа . Оригинален? Не знам, може би. Утре го слагам + новите предни накладки на Ате , че "старите" на Текстар съвсем наскоро сменени , едно стъргане, едни звуци, шубе да те хване. Жалко за приличната на времето фирма...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tom 79 и 17 госта