Ремонт на задни дискови спирачки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот petrushkov » Сря 04 окт 2017 14:50


Здравейте колеги. Преди време попаднах на съфорумник който имаше проблем със ръчната спирачка (дискови апарати) . Когато на мен ми се случи съвпадение по свободно време и желание за работа заснех "виновника" и начина на работа при задържали дискове от системата и елементи на ръчната спирачка. Работата не е нито много сложна, нито трудоемка. Изпълнено е в полеви условия (на село). Необходими специфични инструменти : ъглошлаиф със телена четка; дрелка(или винтовер) шкурка (300/500); зегер клещи ; грес; спрей с боя; менгеме; клещи трета ръка; легенче;помошник; бира; желание за работа :)
!!!!! Желателно е преди да пристъпите към това упражнение да имате 1. ремонтен комплект (гумички ;семерини; О пръстени) 2. спирачно масло (от вида който с който е зареден автомобила ви)!!!
След демонтаж на колело се демонтирт накладките;"лашка се " отхлабва се спирачният маркуч към спирачен апарат за да сме сигурни че юе се развърти без да си чупим пръстите, лекичко го притягаме; поставя се легенчето под апарата и се натискат спирачките докато вътрешният цилиндър испадне в легена (тези който разполагат с компресор могат да извадят цилиндъра и със въздух, без да губят 100 грама спирачна течност);слагат се клещи трета ръка на маркучлето за да предотвратят разливане на масло от спирачната система на автомобила. Сваля се целият спирачен механизъм и се пристъпва към цапане :))
Слага се парцал във апарата и се започва борба с ръждата ; демонтаж на рамото на въжето на ръчната спирачка; сваляне на зегер пръстена фиксиращ вътрешната част на спирачният механизъм; нежно избиване на карантиите ; продължаване на борбата с ръждата:(
IMG_20170820_132658.jpg
карантията от долу нагоре :
Спирачен цилиндър БЕЗ маншон и О пръстен
Зегер шайба задържаща карантията във спирарачен апарат
Вътрешнен механизъм на спирачен апарат
На него ръждивата ос (виновника за задържането)
В червено - рамото на което се прикрепя въжето на ръчната.

Следващите 2 снимки са причината за задържане (или невъзвръщане) на спирачният апарат след отпускане на ръчната, което довежда до ускорено износване на задни накладки (ако не и по лошо)
IMG_20170820_132709.jpg
Заръждавялата ос на системата

IMG_20170820_132929.jpg
Входа на оста във спирачен апарат

Това е снимка на причинителят на главоболията. Износването на семерината довежда до проникване на влага и "гнъс" между оста и корпуса . От там образувалата се ръжда много ефективно способства за задържане на обратният ход на спирачната система :(
IMG_20170820_135128.jpg
Виновника за ремонта

След демонтажа на елементите се "натиква" вътрешната част на спирачният механизъм във дрелка или винтовер и заръждавялата ос се запознава със шкурката :11 до приемлив вид.
IMG_20170820_133906.jpg
Полева система за полиране на оси и цилиндрични детайли :)




petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот petrushkov » Сря 04 окт 2017 15:28


Подготовка за боядисване
IMG_20170820_134000.jpg

IMG_20170820_135022.jpg
почистен и освежен спирачен апарат

IMG_20170820_135033.jpg
Новата семерина преди монтаж

Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход :a045 иначе :bishop
крайният резултат е
IMG_20170820_151728.jpg
добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6178
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 04 окт 2017 15:50


браво за изчерпателното обяснение!!!


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот petrushkov » Сря 04 окт 2017 15:57


Бладоря за благата приказка :) Но търпя критика поради факта че не всичко е заснето и описано по хронологичен ред - бях сам и нямаше кой да снима докато чопля буса :(


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8604
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот samo_pechka » Съб 18 ное 2023 11:48


Така е. И аз съм на тази тема. При мен протече заден, но от остичката за лоста на ръчната. Хем редовна смяна на течност ( всеки 3 години я правя ) . От странно место прокапа , ще се прави. Интересуват ме какви греси се ползват за всеки елемент? Водач , досега съм ползвал техн.вазелин, но може да не е правилно? Екц. механизъм ръчна? За буталцето , я знам. За Ате има една подходяща и такава съм ползвал.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19216
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот stefan4o » Съб 18 ное 2023 18:37


Моят единият апарат текна след 3г. точно от същото място. Оказа се, че не съм закопчал добре зегерката на механизма на ръчната. Или се е откопчала по някакъв начин.
Относно смазките - за буталото и вътре в апарата (резбата на буталото) слагам на АТЕ, която е за спирачни цилиндри ( има друга, пак на АТЕ, но тя не е за там). Самото бутало го обмазвам пак с нея. А водачите си ги смазвам с медна грес. Веднъж ползвах силиконова, но не ми хареса как се движат. Извадих ги, почистих ги и с медна.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 353
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот ZEDYCUS » Съб 18 ное 2023 19:50


Водачите трябва с керамична грес, а не медна, един път направих такава грешка и почнаха да задържат и да загрява колелото. Медна само на местата където се движат накладките и опира цилиндъра да не скърца. След поставянето на правилната грес, има и малки разфасовки по 10 гр, всичко се оправи.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19216
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот stefan4o » Съб 18 ное 2023 19:52


Не зная къде е проблемът с медната? Дават й до 270 градуса ли бяха, ако се не бъркам :gruebel


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8604
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот samo_pechka » Съб 18 ное 2023 21:49


Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7765
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот goppa » Нед 19 ное 2023 19:57


Преди година и половина при смяна на дискове и накладки ползвах това за водачите и за повърхностите на накладките към супортите.
IMG_20231119_185156.jpg
IMG_20231119_185119.jpg


Никакъв проблем с раздуване на гума, или затягане, или шумове от спирачките и т.н. С тая грес смазах водачите (на предните апарати са гумени втулки и преди да ги намажа при спиране тресеше ужасно)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19216
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот stefan4o » Нед 19 ное 2023 20:29


Гопе, това е керамична грес, нали?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8604
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот samo_pechka » Нед 19 ное 2023 21:41


Не се бях сетил за водачи . Имам я. Мерси Жоре.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12020
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 20 ное 2023 7:46


samo_pechka написа:Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.

Точно това е :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19216
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот stefan4o » Пон 20 ное 2023 13:43


Мерси за информацията.При моите Ате54-ки така или иначе водачите контактуват желязо в желязо, има само прахозащитен маншон от гума. Но тези дни ще си закупя такава грес.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8604
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ремонт на задни дискови спирачки

Мнениеот samo_pechka » Съб 25 ное 2023 22:49


Така, по моя проблем, с ремонтния комплекс не се получи. На Аутофрен е , добър, нямам забележки там. Имам мех.повреда в самия апарат и не ми се занимава .
Втора употреба други... не намерих такива да ми допаднат , че и едни кинти се търсят....
Взех един нов на ТРВ, интересното е, че вътре се оказа лукас и един надпис изтъркан , точно надписа със фв/ауди символа . Оригинален? Не знам, може би. Утре го слагам + новите предни накладки на Ате , че "старите" на Текстар съвсем наскоро сменени , едно стъргане, едни звуци, шубе да те хване. Жалко за приличната на времето фирма...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tom 79 и 17 госта