dmitko написа:А дали АБС ти е в пълна изправност?
По-нагоре се начетох на какви ли не щуротии.
Накратко: ако колелото се движи без плъзгане нека приемем, че спирането му е 0, а ако е блокирало и се плъзга е 100. Доказано е, че най-добро спиране /сцепление/ има ако този показател отговаря на 75. АБС е направен да поддържа тази стойност, т.е. ти натискаш педала на спирачката и ако плъзгането /подхлъзването/ на едно от колелата мине тези 75 условни единици, клапан дава на слив и налягането на спирачките пада докато не се възстанови тази стойност.
В крайна сметка при задействане на АБС вие имате възможно най-доброто спиране, при което дори и майстор да сте не може да нагласите точно това спирачно усилие, което ви дава най-добро сцепление. Да не говорим, че включването на този клапан може да е и за десетки пъти в секунда. Това, че АБС ви "изплюе" педала не означава, че в този момент колата не спира. Напрактика системата не чака едно колело да блокира напълно и съответно никога него освобождава напълно от спирачно усилие.
...стига да не се шашне шофьора и пуска педала при всяко едно негово "ритане"!!!