СВЧ датчик към автоалармата

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

СВЧ датчик към автоалармата

Мнениеот mafiota » Вто 16 окт 2007 14:05


Замислил съм да пробвам да си направя модула по-доло като допълнение към автоалармата:
Изображение
Какво мислите за идеята?

A ТОВА е първоизточника.




Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот h0nda » Вто 16 окт 2007 15:06


ако не тайна какво е СВЧ


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 16 окт 2007 15:58


Обемен, микровълнов, така е разпространен, продава се не е скъпо, не е и кой знае колко надеждно(има склонност да си мени чуствителността) , какъв е смисълът?


Потребителски аватар
h0nda
Мнения: 215
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот h0nda » Вто 16 окт 2007 17:14


мхм ясно ми можеби иска хорта да не му доближават мн колата


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: СВЧ датчик към автоалармата

Мнениеот grizzly » Сря 17 окт 2007 1:54


mafiota написа:Замислил съм да пробвам да си направя модула по-доло като допълнение към автоалармата:

Купи си фабричен. Бяха по 20-30лева.
Това от схемата може години да отнеме докато стане. СВЧ е гадна работа и не е за всеки.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 17 окт 2007 9:20


Този първия PNP транзистор направо ми напълни душата :lol:
Проблема му не е друг а че са температурно несрабилни и оттам идва и проблема с мененето на чуствителността.
Иначе за СВЧ системките доколкото съм чел едно време по книгите има значение и точното разположение на отделните електронни елементи за да не си вкарват един на друг смущения.
Иначе хората са измислили обемен датчик от друг тип (за да реагира да кажем ако счупят стъкло) който го видях и ползвах доста време (на колата на майка ми докато беше шофьор).Състои се в обикновен микрофон,след който има усилвател и накрая реленце за да стане като обикновен датчик.Общо взето се слагат два микрофона отпред на таблото в двата края.При нарушаване цялостта на купето по някаква причина (вибрации от счупване на стъкло,от нещо друго и разместване на въздушната маса в купето) микрофона улавя вибрациите на въздуха и датчика задейства.При правлина настройка действа безотказно (няколко пъти трошиха прозорци пред нас и винаги задействаше) и интересното е че понеже е в обема на автомобила не реагира на издънени гърнета и други странични шумове докато шума не попадне в колата по някаква причина (да кажем счупено стъкло).
Основните типове аларми точно срещу това не пазят за съжаление.
Аз на Пасат-а май имам микрофони (останали са от едно време явно) ама не съм се сетил да ги загледам как и дали мога да ги ползвам.


Потребителски аватар
grizzly
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 08 мар 2006 19:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот grizzly » Чет 18 окт 2007 1:18


zfa159 написа:Иначе хората са измислили обемен датчик от друг тип (за да реагира да кажем ако счупят стъкло) който го видях и ползвах доста време (на колата на майка ми докато беше шофьор).Състои се в обикновен микрофон,след който има усилвател и накрая реленце за да стане като обикновен датчик.Общо взето се слагат два микрофона отпред на таблото в двата края.При нарушаване цялостта на купето по някаква причина (вибрации от счупване на стъкло,от нещо друго и разместване на въздушната маса в купето) микрофона улавя вибрациите на въздуха и датчика задейства.При правлина настройка действа безотказно (няколко пъти трошиха прозорци пред нас и винаги задействаше) и интересното е че понеже е в обема на автомобила не реагира на издънени гърнета и други странични шумове докато шума не попадне в колата по някаква причина (да кажем счупено стъкло).

Извинявай ама нещо изобщо не си зацепил. Това което обясняваш е ултразвуков обемен сензор. Едното е микрофон но другото е излъчвател (свирка) и двете работят комбина. Т.е. са сързани.
Излъчвателят предава ултразвук а приемника го слуша. На база на доплеров ефект се извлича информация за движение в купето. Да, работи само в затворен обем.

Основния му недостатък е че се влияе от мухи, пеперуди и паяци (кацнали на приемника или предавателя).


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Чет 18 окт 2007 7:13


L&R написа:Обемен, микровълнов, така е разпространен, продава се не е скъпо, не е и кой знае колко надеждно(има склонност да си мени чуствителността) , какъв е смисълът?


Всъщност смисълът е в идеята, защо пък да не преписуква ако някой мине покрай нея.
Освен това като гледам по описанието на схемата е тествана, и може би работи добре!


hbnv

СВЧ означава микровълнов,

Мнениеот hbnv » Пет 19 окт 2007 13:43


СвръхВисокоЧестотен датчик. Не е подходящ за автомобил - стъклата на колата са радиопрозрачни - нали не искаш да будиш квартала за всеки минувач. Така, че това не е правилния термин. Даже и да си купиш такъв от фирма охранителна техника е дасто скъп и не е икономичен - ще ти разреди акумулатора.

Ултразвуковите са по-икономични като захранване, и са за тази цел.


hbnv

Консумацията ти ще е около 10 милиампера

Мнениеот hbnv » Пет 19 окт 2007 13:48


т.е. ако го направиш след 3-4 дена на паркинг може и да не си запалиш колата.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 19 окт 2007 14:59


Идеята е точно това доколкото разбирам - нещо да пипка (не алармата) когато някой се приближи прекалено много.

Инача на тази схема не са писали каква е консумацията, но не ми изглежда голяма като я гледам.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: СВЧ означава микровълнов,

Мнениеот mafiota » Пон 22 окт 2007 7:17


hbnv написа:.................... нали не искаш да будиш квартала за всеки минувач. Така, че това не е правилния термин. Даже и да си купиш такъв от фирма охранителна техника е дасто скъп и не е икономичен - ще ти разреди акумулатора......................

Ултразвуковите са по-икономични като захранване, и са за тази цел.



Чакай сега колега :wink: , нали не смяташ, че при всяко сработване на СВЧ датчика сирената на алармата ще пищи с пълна мощност. Към някой от алармите (който имат възможност) си има вход за такъв датчик, и при регистриране на сигнал от този датчик алармата само леко преписуква - с доста по слаб тон , т.е. както е уточнил колегата по-горе просто напомян на минувачите че в автомобила има охрана!

Не че има някакъв кой знае какъв специален смисъл от този датчик, но той просто е една екстра към "охраната" на автомобила!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 22 окт 2007 7:30


Ето ви малко повечко инфо:

http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=6375



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта