Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот policevidin » Сря 17 фев 2010 19:09


vankata__098 написа:
vlado77 написа:На мен ми прилича на семеринга на ръчната,който седи в отвора на апарата.

не е той и него го има в комплекта, но това не е семеринг, а накаква гумичка, наподобяваща гумичката на ръчна помпа за помпане на гуми, ако някой е разглобявал помпа

Точно за нея говоря колега, а ти използва ли я някъде като прави ремонта щото аз не видях къде се слага и сега карам бес нея?? :roll:




Потребителски аватар
vankata__098
Мнения: 619
Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ALH 1999g.
Местоположение: Самоков, с.Говедарци

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот vankata__098 » Сря 17 фев 2010 19:23


Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки за ремонта, ама за задните спирачки на Голф2 ГТИ:

На мен моста ми беше свален от колата и ми беше по-лесно, но не пречи да е на колата.
Изображение

Ето ги и гумичките които са номерирани по-надолу в снимките с една букга "г"пред номера (г1,г2,...)

Изображение

Изображение

значи свалят се апаретите като се отвият болтчетата 2 на снимката, отвива се маркучето 1 и се откача жилото на ръчната 3, като предварително сте я охлабили от вътре в купето от жилата зад лоста.
Като са свалени апаратите може да ги почистите от кал и ръжда за да не се цапат после частите като се разглобят и след тази процедура се слагат на нещо или някой да дуржи апарата здраво (аз използвах менгеме) и се отвива буталото на апарата с ключ за флекс или с водопроводен ключ ама да се сложи парцалче та да не се нарани буталото и много е важно да се хваща с ключа само за периферията над гумения тампон "г5", за да не се нарани стената която влиза навътре в цилиндура.

Изображение

Изображение

Изображение

Вадиш буталото и махаш гумичката "г5" и почистваш течността която е в цилиндъра

Изображение

като вече е подсушено вътре в цилиндъра ще видите една зегерка на дъното, която трябва да се махне.

Изображение

Това ще стане с клещи за зегерки или с подострени пирони и клещи, но трябва първо да се постави нещо да напъне много малко пружината която напъва зегерката. Тази пръжина се намира под едно нещо като "паяче" което трябва да внимавате да не изкривите като напънете пружината. Аз я напънах с помоща на един болт и гайка, една шайба, една малка тръбичка(около 3-4см) и една планка която продупчих за да пъхна болта. Ето как се слагат тези детайли. Обезателно се слага щайба под трабичката та да легне хубаво тръбичката върху паячето и да натиска равномерно. Натискането става като се охлабва гайката на болта и така натиска на долу пружината.

Изображение

Изображение

ето така изглежда "паячето" като се махне зегерката, много е важно пак казвам да не пренатегнете пружината и да повредите-сплеската тази част. Ако се притеснявате оритайте дали няма така да махнете зегерката без да натискате, но пазете да не изхвръкна пружината и евентуално да ви нарани!!!

Изображение

После оста на буталото се вади с помоща на две товерки, по-якички и на него се намира гумичката "г1"

Изображение

Изображение

ето така изглежда последователността на частите в буталото, МНОГО Е ВАЖНА

Изображение

после махате пружината за ръчната с клещи или на ръка, ако можете и отвивате ограничителния болт

Изображение

След това вадите оста на ръчната (може и малко трудно, ако е запекла, но се вади. ОБЕЗАТЕЛНО ТРЯБВА ДА СТЕ ИЗВАДИЛИ СЪчМАТА КОЯТО СТОИ ПОД ОСТА НА БУТАЛОТО ИЛИ ИГЛА, КАКТО ОщЕ Я НАРИчАТ)

Изображение

Почиства се хубаво остта и вътре леглото дето лежи и там дето лежи иглата, отгоре

Изображение

Изображение

там също трябва да се почисти и виждате каде стои гумичката "г3" но внимавайте да не я обърнете, ка я вадите така слагете новата!!!

Изображение

Махате семеринга "г4" и почиствате пак

Изображение

След което погледнете буталото отдолу и ще видите една зегерка

Изображение

като я свлите ще видите под неч едни пластини и лагерчета - ВНИМАВАИТЕ ДА НЕ ГИ РАЗМЕСТИТЕ ИЛИ ОБЪРНЕТЕ. Реда е много важен!!!
Като махнете зегерката вземете болта на бъталото, навийте го малко в буталото и дърпате за да излезе тази част която я държи зегерката, но внимателно и ще видите двете гумички на снимката "г1" и "г2", каде стоят. ВНИМАВАЙТЕ ДА НЕ ОБЪРНЕТЕ "г2"

Изображение

Почистете хубаво детайлите и ги наредетеобратно, като смените и гумичката "г2".
Слагането на зегерката е лесно, без да се натиска с нещо.

Изображение

Изображение

ето аз ги измих частите с чист бензин

Изображение

Ето остта как съм я почистил с много финна шкурка

Изображение

След почистването се слага грес ама малко на остта там дето лежи иглата, поставя се семеринга "г4", пъха се остта и се завива ограничителния болт (с 10 ключе при мен) и се слага пружината

Изображение

Сега вече идва ГАДНАТА чАСТ ОТ РАБОТАТА, сглобяването. То става с тези материали с които извадихте зегерката.
КАТО НАТЯГАТЕ ПРУЖИНАТА МОГО ВНИМАТЕЛНО ДА НЕ СВИЕТЕ КРАчЕТАТА НА "ПАЯчЕТО". То трябва да е наместено централно и полека да стягате, докато опре в голямата шайба със щифтчето на нея, ще я видите на остта на буталото. Това щифтче има място кадето да легне!!! Нагодете го!!!като напънете пружината слагате зегерката. Оставете си място откадетода бръкнете с една отверка и да татискате задния край на зегерката, а друг който трябва да ви помага да вземе пироните и да пъхне първо единия и после другия край на зегерката. После с отверка(малка) да напъхате зегерката хубаво в канала й и чак тогава охлабвате болта. Като махнете болта уверете се дали сте сложили добре зегерката.
След това слагате гумичката "г3".
После пъхате гумичката "г5" в долната част на буталото, като го намазвате а малко масло, за да се върти гумичката около него и пъхате долната част на гумичката в канала дето трябва да влезе на апарата и чак тогава завивате буталото, по начина по който сте го отвили
Накрая слагате гумичката "г8" и завивате пропката за обезвъздушаване

Изображение

А гумичката "г7" незнам за каде е ???? може би за жилото на ръчнатада не влиза прах в жилото ????

Надявам се да съм ви бил полезен. :D


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот policevidin » Сря 17 фев 2010 20:05


vankata__098 написа:Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки................ :D

Освен Евала друго :stll think: незнам какво да кажа. Браво!
Изображение
7 къде я сложи???


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот emohrisstov » Сря 17 фев 2010 20:16


Браво колега! Много благодаря :bowdown :bowdown :bowdown

Искам да попитам още нещо. По какъв начин се обезвъздушават спирачките след поставянето на апаратите. Колата е Голф Мк3 с АБС.


Потребителски аватар
peachbaby
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 23 дек 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот peachbaby » Сря 17 фев 2010 21:50


policevidin написа:
vankata__098 написа:Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки................ :D

Освен Евала друго :stll think: незнам какво да кажа. Браво!
Изображение
7 къде я сложи???

kolegi,izvinqvam se 4e pi6a taka :bowdown ,ta tazi gumi4ka e za aparati lukas 38.predi godina az sa6to remontirah no moite sa lukas i q smenih.pri men porazli4noto e 4e prujinata koqto vra6ta ra4nata e v samiq aparat ,a metalnata plastina na koqto se zaka4a jiloto se nanizva na 6lici i se kontrira s gaika kakto sa 4ista4kite.ta tazi gumi4ka stoi nanizana na tova tqlo s 6licite.sega zabelqzah-pri vas gumi4kata 4 pri men e gumi4ka 7. i pri men ostanaha gumi4ki razni no qvno tezi komplekti sa universalni.pozdravi :да:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот policevidin » Сря 17 фев 2010 22:17


peachbaby написа:
policevidin написа:
vankata__098 написа:Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки................ :D

Освен Евала друго :stll think: незнам какво да кажа. Браво!
Изображение
7 къде я сложи???

kolegi,izvinqvam se 4e pi6a taka :bowdown ,ta tazi gumi4ka e za aparati lukas 38.predi godina az sa6to remontirah no moite sa lukas i q smenih.pri men porazli4noto e 4e prujinata koqto vra6ta ra4nata e v samiq aparat ,a metalnata plastina na koqto se zaka4a jiloto se nanizva na 6lici i se kontrira s gaika kakto sa 4ista4kite.ta tazi gumi4ka stoi nanizana na tova tqlo s 6licite.sega zabelqzah-pri vas gumi4kata 4 pri men e gumi4ka 7. i pri men ostanaha gumi4ki razni no qvno tezi komplekti sa universalni.pozdravi :да:

Така си и помислих понеже проверих при един приател, неговите са Лукас и са с точно такава гумичка.Чудното ми беше защо го има и в този комплект, но явно си прав Универсален е за 2-та модела.
Ако на някои му трябват гумички (семеринги) за Лукас да се обади ще му ги подаря.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот yoan4o » Чет 18 фев 2010 14:55


vankata__098 написа:Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки за ремонта, ама за задните спирачки на Голф2 ГТИ:

Надявам се да съм ви бил полезен. :D


Колега поста ти е страшен, браво за старанието при работата и документирането.
Дано е полезен на повече хора. Лично за мен изглежда като тема "За Баш Майстори".
За съжаление едва ли някога ще се справя с подобна профилактика сам. :dummy:


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот emohrisstov » Чет 18 фев 2010 17:06


Утре мисля да се захващам. Ако има проблемация ще пиша :Mr Green Fun
Интересува ме, има ли нещо специфично при обезвъздушаването накрая?

Последна промяна от emohrisstov на Чет 18 фев 2010 23:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот zdravko555 » Чет 18 фев 2010 20:43


emohrisstov написа:Утре мисля да се захващам. Ако има проблемация ще пиша :Mr Green Fun
Унтересува ме, има ли нещо специфично при обезвъздушаването накрая?

Специфично няма :да: , просто обезвъздушаваш.
В случай че не си потърсил и прочел се прави по следния начин:
започва се от най-далечното колело от помпата, пада се задно дясно, после задно ляво.
За случая ще трябва да сте двама- един на педала и един на колелото.
Ако си забравил да запушиш краищата на тръбичките за да не изтече цялата течност, ще трябва повече течност, но поне ще смениш изцяло течността в системата.В този случай не забравяй и предните колела.
Процедурата я повтаряш докато изливат мехурчета и педала стане твърд.
Това е в общи линии.


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот emohrisstov » Пон 22 фев 2010 17:59


Колеги, въпреки ентусиазма и желанието ми, сам да си оправя апаратите, в крайна сметка се доверих на едно момче (майстор) който знае какво прави (и по-добре) mhihi
Сега всичко е на 6 и мога да се похваля с напълно работещи апарати.
Исках само да вметна, че при моите апарати (Лукас, колата е '97ма) буталцето за ръчната е малко по-различно. Няма я дупката и това малкото бобче. И аз се учудих като ги разглоби, защото очаквах да видя познатата картинка. Иначе зегерката mhihi , разбира се, взе полагащите и се време, нерви и псувни относно хората измислили механизма на задния спирачен апарат.
Т'ва е. На колегите, заемащи се с процедурата, желая успех :)


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот Stenly » Вто 23 фев 2010 0:43


Колеги искам да ви предупредя ,понеже съм патил и отварях апарати втори път.
Значи по новите апарати са Лукас 38 (оригинално ги има още на пасат Б3) аз зех мост с такива и като си правих пасата на дискове трябваше да ревизирам апаратите.
Купих такива гумички като на колегата - Топран. За колегите,които ще ревизират Лукас да знаят,че малкия 0-пръстен,който се нанизва на оста (колегата го е опозначил с Г1) става САМО за ГИРЛИНГ 38 нищо че комплекта е уж универсален за двата модела. Ако се сложи на Лукас 38 въпросната гумичка - апарата протича. В случая аз така се прецаках. Гумичката на Лукас 38 е по дебела от тази на Гирлинга. Малко доловима на външен вид разлика но достатъчно да ви отвори за още няколко часа работа. Гледам ,че тука в на колегата комплекта го има и по дебелия 0-пръстен (Г2) но аз като купувах комплекти го нямаше така че гледайте трябва да са 2.


Потребителски аватар
gsimania
Мнения: 466
Регистриран на: Вто 07 авг 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир/Перник
Контакти:

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот gsimania » Вто 23 фев 2010 8:46


yoan4o написа:
vankata__098 написа:Момчета свърших работата и сега ще се опитам да обобща с обяснения и снимки за ремонта, ама за задните спирачки на Голф2 ГТИ:

Надявам се да съм ви бил полезен. :D


Много добра работа,колега :да:

Колега поста ти е страшен, браво за старанието при работата и документирането.
Дано е полезен на повече хора. Лично за мен изглежда като тема "За Баш Майстори".
За съжаление едва ли някога ще се справя с подобна профилактика сам. :dummy:


Не си казал не сме го направили mhihi


Потребителски аватар
ПАЧО-80
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 02 сеп 2008 18:05
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AVG TDI 2000
Местоположение: Добрич Passat B5 AVG

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот ПАЧО-80 » Пет 05 мар 2010 20:29


някой може ли да каже номерата на тия семеринги


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот VW`VENTO » Вто 09 мар 2010 18:10


жилата от 3ка стават ли за 2ка или идват дълги? :roll:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2

Мнениеот policevidin » Вто 09 мар 2010 18:51


ПАЧО-80 написа:някой може ли да каже номерата на тия семеринги

Кои номера колега? Размерите на семерингите ли? Аз мога но утре даже се продават семеринги,аз си купиш семеринги за по 80 стотинки. :Mr Green Fun



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта