DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
ГТП няма връзка с КАТ и акт. Прочети закона и тогава коментирай.
1.Твоите не са фабрично монтирани - справка закона
2.Карай залепен или веднага след някой със светещи габаритни задни светлини срещу слънцето - сам ще разбереш за какво говоря.
Не е моя приумица, а е за твоя сигурност.
Ако аз евентуално се ударя в такъв ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще искам да се пише акт и на него за промяна в конструкцията, неизправни светлини и несъответствия с ЗДП
П.П. Това, че сега те пропускат да не те успокоява, че няма да го има в бъдеще.
@Просто в БГ всеки си тълкува нещата по свой начин. Случайно ЗДП да си прочел ??
1.Твоите не са фабрично монтирани - справка закона
2.Карай залепен или веднага след някой със светещи габаритни задни светлини срещу слънцето - сам ще разбереш за какво говоря.
Не е моя приумица, а е за твоя сигурност.
Ако аз евентуално се ударя в такъв ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще искам да се пише акт и на него за промяна в конструкцията, неизправни светлини и несъответствия с ЗДП
П.П. Това, че сега те пропускат да не те успокоява, че няма да го има в бъдеще.
@Просто в БГ всеки си тълкува нещата по свой начин. Случайно ЗДП да си прочел ??
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
kris11 написа:ГТП няма връзка с КАТ и акт. Прочети закона и тогава коментирай.
1.Твоите не са фабрично монтирани - справка закона
2.Карай залепен или веднага след някой със светещи габаритни задни светлини срещу слънцето - сам ще разбереш за какво говоря.
Не е моя приумица, а е за твоя сигурност.
Ако аз евентуално се ударя в такъв ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще искам да се пише акт и на него за промяна в конструкцията, неизправни светлини и несъответствия с ЗДП
П.П. Това, че сега те пропускат да не те успокоява, че няма да го има в бъдеще.
@Просто в БГ всеки си тълкува нещата по свой начин. Случайно ЗДП да си прочел ??
Здрасти, за КАТ и ГТП е така, но последно узаконяването на дневните светлини било през пункт на ГТП, но от такива ми отказаха, защото "никой в БГ не го прави, защо ти се натискаш" - цитат.
1. Точно, защото не са фабрични са с габаритите, мисля че написах и в предното ми мнение.
2. Ами "залепен" не обичам да карам, защото лесно можем да станем "неразделни". Моите се виждат, колкото и да се с/у слънцето.
Не казвам, че е приумица, но при каране на къси или DRL с % от дългите задните светлини не светят ли, че аз съм в нарушение?!
Това за БГ и тълкуването и аз го написах, и за съжаление е така за доста неща. Точно затова и някои неща не искат да ги признаят или са направени така, че да не е еднозначно. За "закона за движение по пътищата" съвсем случайно съм го чел и следя измененията, но пак явно е "по мое усмотрение и преценка".
Не задължавам никой с мнението ми.
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
kris11 написа:I4o_naskov написа:Ето при мен как станаха светлините
Колега измери си разстоянието м/у светодиодните тела.Ако има 600 м м/у вътрешните им краища си ОК, но, ако няма си в нарушения на правилата за монтаж.
Като няма с каков друго да се захванат зеленодрешковците ще започнат и с това.
Както виждам от снимката го нямаш това разстояние / планката на номера е 530-535 мм/
@crashman А ти си направи ЛЕДовете да светят сами без габарит!, както е по закон ! Аман от селски изпълнения.
Като спре някой в багажниката ти ще разбереш защо, че и акт ще отнесеш.
Като се хвалите-поне гледайте да сте изрядни!!
Ти къде си видял на новите коли да им светят габаритите заедно с ЛЕД светлините


- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
здравейте. Та значи имам един CAR- DRL 3S модул и сега задачата е да го сложа на полото 9н . идеята му е такава че като запаля двигателя и с плавен старт да светнат дългите светлини на 25%. принципа е следния- при подаден контакт ако отчете напрежение над 13,2 волта се активира, ако падне под това спира- като загася мотора, ако вкл габарити пак спира и си минавам на режим обикновени фарове, като изкл фаровете пак се пускат дългите на 25% и така. тая машинка има: 1 голям червен+ към акумулатора, един към кабел който има напрежение при подаден контакт- оттам взема волтовете за напрежението, маса, един към габаритен кабел- да изключи когато дойде ток там- сиреч като вкл фаровете, 2 жълти кабела към +са на 2те дълги светлини, и един кабел, който трябва да го свържа към светлинния клаксон( светкавицата) - служи за програмиране на ДРЛ-а колко силен ток да подава на дългите.. проблемите са следните: не мога да открия къде е кабела на полото за светкавицата. проблем 2- ще ми свети ли лампата за дъгите когато ДРЛ работи... ако някой е слагал такова да бутне едно рамо... а и през коя дупка да набутам всичките кабели на сноп от коша на мотора в купето някъде под таблото че тая машинка трябвало да е вътре на сухо и топло иначе щяла да мухляса и да се скапе
благодаря предварително

- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
...днеска се мъчих 2 часа с тоя ДРЛ- открих всички кабели към които да го свържа, АМА ПУСТОТО ПОЛО Е ЗАПЕЧАТАНО ООТВСЯКЪДЕ КАТО ПОДВОДНИЦА
и не мога да открия откъде да вкарам 4 кабела от коша на мотора в купето- тва е мисията невъзможна... май ще играе дрелката...... и после силикона...

-
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
polovera_9n3 написа:...днеска се мъчих 2 часа с тоя ДРЛ- открих всички кабели към които да го свържа, АМА ПУСТОТО ПОЛО Е ЗАПЕЧАТАНО ООТВСЯКЪДЕ КАТО ПОДВОДНИЦАи не мога да открия откъде да вкарам 4 кабела от коша на мотора в купето- тва е мисията невъзможна... май ще играе дрелката...... и после силикона...
А защо не си го монтираш вътре в купето, където са ти предпазителите? Хем ще е на сухо, хем ще ти чурулика

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Почти всички кабели ги има на ключа за фаровете. От там се взима сигнал от габаратите(за да го изключва при вкл. на основни светлини и за програмиране при някои).+ само на контакт пак трябва да имаш на ключа,както и маса. Единствено за дългите кабела ще го търсиш към лоста за мигачите и външно захранване(по-добре от другаде,за да можеш да му сложиш предпазител,ако няма) Няма ннужда от никакви диоди.Така ще имах индикация при включване.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
ето как се получи http://vbox7.com/play:1aadb33f48 ама тъпия ми телефон много ярко снима светлината иначе е доволно и не заслепява 

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Къде го свърза и това на колко % е ? На повече от 20% почва да заслепява!
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
значи модула подава ток на дългите на 20% .... те са 2 крушки по 60 вата демек 24 вата ток общо... не светят габарити не свети табло....почти не товари генератора... свързах го така- от ключа на фаровете взех + на контакт и + от габаритите. масата я вързах директно на акумулатора както и главния + който има бушон 10 А - и него вързах за акумулатора - кабелите за дългите ги вързах преди буксата на фара щото трябва да се вържат след релетата- на дългите при 9н е кабел номер 9... и това е... повече време ми отне да вкарам 4 кабела от мотора в купето ( + за акумулатора, маса и 2та кабела за дългите, които трябва да са с еднаква дължина иначе дава разлика в светенето- единия свети по силно - ) и това е 

-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Иди си регулирай фаровете,колега!
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Колега относно реглажа на фаровете - проблема в блестенето на клипа е заради калпавата камера на телефона ми.. сигурно съм един от малкото, които ходят из пунктовете за технически преглед да си нагласят фаровете- късите и фаровете за мъгла са проверени в технически център за диагностика, и нещо, което е най мразя е да заслепявам някого- знам колко е гадно имаме в семейството 3 коли - полото, даихатсу куоре 8, и едно тико. и на 3те фаровете са в норми. и друго- незнам колко хора го правят , но когато карам зад някого гледам линията на късите да е под нивото на задната му броня - ако се налага ги свалям с копчето на таблото. когато монтирах ДРЛ- а се качих в тикото а то е с доста ниска позиция на седалката и един приятел кара полото зад мене из квартала- спира зад мене и не ме заслепява- после кара срещу мен и пак не ми подразни очите... въпреки това и заради ДРЛ ще ида на диагностика когато имам време.. иначе всичките са професори пък слагат едни смотани ксенони които светят навсякъде , но не и на пътя-на такива срещу мене- дълги.... да му се наврат очните ябълки в малкия мозък 

- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
8 години карах такси почти само нощна смяна - и поне на 60 % от колите единия фар сваля самолети, другия топи асфалта
тва много ме дразни и колегите от фирмата повечето им регулирах фаровете "зорлен" ама после останаха доволни - а то е много проста процедура с една отверка се нагласят да се изравнят... имаше един беше нахакал Н4 крушка наобратно с долния край нагоре
и чак изкривил скобата от напъване ама беше я закопчал....


- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
Оказа се греда с ДРЛ на дългите...... до 30 40 метра няма проблем, но след това се концентрира светлината и заслепява ...ходихме с един колега в едно село- аз карам Тикото ми (2рата ми кола) - той моето Поло зад мене.... и това което видях в огледалото не ми хареса
- заслепява ме отдалече а като се приближи - не- аз мразя такива работи затова махам ДРЛ от дългите на 20 % и го слагам на късите на 100% или на 80... незнам ще видя. в пункта за технически преглед казаха че са в норма ама май техните познания с техниката не са в норма
щом на мен ми дразни очите значи дразни и на другите на пътя.... затова дрл отива на късите на 80 или 100 %....


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DIY DRL. Или как да си направим сами дневни светлини.
polovera_9n3 написа:Оказа се греда с ДРЛ на дългите...... до 30 40 метра няма проблем, но след това се концентрира светлината и заслепява ...ходихме с един колега в едно село- аз карам Тикото ми (2рата ми кола) - той моето Поло зад мене.... и това което видях в огледалото не ми хареса- заслепява ме отдалече а като се приближи - не- аз мразя такива работи затова махам ДРЛ от дългите на 20 % и го слагам на късите на 100% или на 80... незнам ще видя. в пункта за технически преглед казаха че са в норма ама май техните познания с техниката не са в норма
щом на мен ми дразни очите значи дразни и на другите на пътя.... затова дрл отива на късите на 80 или 100 %....


Надявасам се хубави актове след 01.03.2014, пък и защо не спиране от движение/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта