Диод или лампа да светва при въртене на перката за охлаждане

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Диод

Мнениеот shotik » Съб 13 сеп 2008 21:06


VR6 написа:Аз питам как да вържа диода? Аз ще му намеря място на диода, въпроса е от къде да взема тока :roll:



За връзване на диод към 12 волтова система трябва да му свържеш последователно съпротивление 1 килоом,0.25 вата и кабел който ще е + го закачаш на кабел на елмотора на вентилатора,а другия край някъде на -/маса/.Като се подаде ток към вентилатора ,ще ти светне и диода,за който те съветвам да е червен мигащ/има ги в магазините/за да ти привлича вниманието.Самия диод го монтирай на подходящо място ,което ще избереш според твоето виждане.




_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Мнениеот _SUN_ » Съб 13 сеп 2008 22:07


И една тънкост:добре е диода да се свърже през реле, иначе при висока скорост на колата ще свети, дори да не работи вентилатора, защото самият той от въздушната струя се върти и ще работи като динамо, а оттам ще захранва диода :wink: Изпробвано е


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Мнениеот sportul » Съб 13 сеп 2008 22:54


jagler написа:
Dobromirski написа:А аз да питам , като се върти от вятъра по инерция , лампата не свети ли ? :shock
за това се слага реле за да светне когато трябва... :lol:

а тока за релето от къде да се вземе


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Мнениеот _SUN_ » Съб 13 сеп 2008 22:59


От + на вентилатора, вентилатора въртейки се от въздушния поток не може да произведе достатъчно напрежение за да захрани релето


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 14 сеп 2008 7:33


sportul написа:
jagler написа:
Dobromirski написа:А аз да питам , като се върти от вятъра по инерция , лампата не свети ли ? :shock
за това се слага реле за да светне когато трябва... :lol:

а тока за релето от къде да се вземе
Значи колега релетата служат за една токова верига да управлява друга такава.Захранването на лампичката или светодиода се вземат от таблото там е най-удачно,а захранването на релето от термоключа на вентилатора,за двете скорости например ще трябват две релета с две лампи или светодиод с два цвята.Термоключа който вкл. перката образно казано е както при ютиите с биметални 2 пластинки ,които втората е по-натегната има един основен вх. и подава напреж.12в. на първи и след това на втори изход според температурата ,ако е по-висока като първия мисля че се изкл.Релето което ще се слага се захранва от там то си има НО и НЗ контакт,веригата на НО/нормално отворения/ контакт я хващаш за прекъсването на 12в. за лампичката /всетодиода/.И когато термоключа подаде 12в. към перката за охлаждане релето се захранва привлича котвичката си и прави мост вътре на 12в. за лампичката ти и тя си светва.За втората степен ти трябва друго реле или едно реле за повече вериги има ги и такива.Успех аз сега с такова реле мисля да си прекъсвам бензиновата помпа когато се превкл. на газ за да не работи постоянно.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bai Tisho и 38 госта