тампони макферсон .... сменени , всеки може сам !!!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
така е прави сте и аз го видях, какво сега да изляза на площада да креща грешен съм и да се гръмна в слепоочието ли ?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
freestyler911 написа:така е прави сте и аз го видях, какво сега да изляза на площада да креща грешен съм и да се гръмна в слепоочието ли ?
ами може само да крещиш грешен съм пак става





- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...
Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.

Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.
- iliankocov
- Мнения: 1372
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
- Автомобил: Golf 2 Edition One
- Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
- Местоположение: Враца
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
Mapoka написа:freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...
Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.
Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.
Вчера правих на двойката ми същата процедура - само че защото сменявах пружините... Лошото е, че от напъване на десния амортисьор спуках тва, дето е за шестограма, но мисля, че няма да има проблем.... А левия въобще неможах да развия отдолу... ще го пробвам тия дни със секача





- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
хубу че си направил че иначе щеше да има замина ми гумата и аз ще потвърдя от там им се праят налоните на нащте бракми и в един пост беше писал че и за шарнир не се минава и аз пак казвам за сяко нещо сменено по предница се минава реглаж
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
Mapoka написа:freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...
Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.
Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.
На полото няма такава гайка. просто си е обикновенна и се развива леко с клещи.
И още нещо , може да се сменят тампоните без да се прави реглаж. Просто се развиват отгоре всички видове гайки , вдига се колата на крик и се бърка в калника отгоре се сваля стария тампон и се набутва новия. дори не е нужно да се използва скоби за пружините , просто се подпираш на калника, и то ако е нужно , понеже колата със собствената си тежест доста ги свива тия пружини ...
Гледах как го правят това, и за 15 минути 2-ма човека смениха тампоните на поло като моето...
Е не беше много честно че на човека му взеха както пари за демонтаж-монтаж на тампони, така и за реглаж предница (без дори да са я пипнали



- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
Похвално за тея от Фолксваген, че в по новите модели са премахнали това недоразумение (гайката). Назнам, но сигурно и голфа с/д 96 тая гайка вече е друга.
Иначе и аз не ходя на реглаж като сменям тампоните, просто не развивам нищо което да промени страничният наклон.
Аз ги сменям като вържа пружината с тел.
Смисъл, вдигам на крик, свалям гумата, прекарвам тел (2 ката от по дебелата) през пружината на три места (на около 120 гр.). Пускам колата от крика като съм подлижил трупче под носача, за да може колата с тежестта си да свие пружината, в това положение стягам телта, развивам гайките отгоре и вдигам на крик.
Вече имам достатъчно място за да извадя стария и да слижа новия тампон на място. Единственият проблем е че амортисьора пада на долу и трябва като наместим тампона да го разпънем (ползвам дебел парцал и клещи директо по стеблото( не препоръчвам)).
Хващаме долната гайка няколко резби и пускаме колата в/у трупчето за да се свие пружината, като гледаме чашката да е правилно стъпила на пружината.
Стягаме гайките и махаме телта. И готово.
Последният път смених по тази технология и пружините.
Да наистина както го правя е голяма мъка ама си спестявам 40-ка за монтаж и поне 20-ка за реглаж
(поне за мене си струва да спестя 60 лъва)
ПП. мисля че както го описвам става само за маслени амортисьори, защото газовият е винаги разпънат и ще пречи.
Иначе и аз не ходя на реглаж като сменям тампоните, просто не развивам нищо което да промени страничният наклон.
Аз ги сменям като вържа пружината с тел.
Смисъл, вдигам на крик, свалям гумата, прекарвам тел (2 ката от по дебелата) през пружината на три места (на около 120 гр.). Пускам колата от крика като съм подлижил трупче под носача, за да може колата с тежестта си да свие пружината, в това положение стягам телта, развивам гайките отгоре и вдигам на крик.
Вече имам достатъчно място за да извадя стария и да слижа новия тампон на място. Единственият проблем е че амортисьора пада на долу и трябва като наместим тампона да го разпънем (ползвам дебел парцал и клещи директо по стеблото( не препоръчвам)).
Хващаме долната гайка няколко резби и пускаме колата в/у трупчето за да се свие пружината, като гледаме чашката да е правилно стъпила на пружината.
Стягаме гайките и махаме телта. И готово.
Последният път смених по тази технология и пружините.
Да наистина както го правя е голяма мъка ама си спестявам 40-ка за монтаж и поне 20-ка за реглаж
(поне за мене си струва да спестя 60 лъва)
ПП. мисля че както го описвам става само за маслени амортисьори, защото газовият е винаги разпънат и ще пречи.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
На новият тип мога да сменя тампона за 10мин като развия само една гайка
Там тампона е отделно от лагерчето и няма нужда да се развива втората гайка
ако е само за тампон без лагерче 10мин, 5 за псуване че кофти се бърка на място и 5 за развиване на горната гайка в двигателният отсек, вдигане на крик за смяна и стягане

Там тампона е отделно от лагерчето и няма нужда да се развива втората гайка

ако е само за тампон без лагерче 10мин, 5 за псуване че кофти се бърка на място и 5 за развиване на горната гайка в двигателният отсек, вдигане на крик за смяна и стягане

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!
Mapoka написа:Похвално за тея от Фолксваген, че в по новите модели са премахнали това недоразумение (гайката). Назнам, но сигурно и голфа с/д 96 тая гайка вече е друга.
Иначе и аз не ходя на реглаж като сменям тампоните, просто не развивам нищо което да промени страничният наклон.
Аз ги сменям като вържа пружината с тел.
Смисъл, вдигам на крик, свалям гумата, прекарвам тел (2 ката от по дебелата) през пружината на три места (на около 120 гр.). Пускам колата от крика като съм подлижил трупче под носача, за да може колата с тежестта си да свие пружината, в това положение стягам телта, развивам гайките отгоре и вдигам на крик.
Вече имам достатъчно място за да извадя стария и да слижа новия тампон на място. Единственият проблем е че амортисьора пада на долу и трябва като наместим тампона да го разпънем (ползвам дебел парцал и клещи директо по стеблото( не препоръчвам)).
Хващаме долната гайка няколко резби и пускаме колата в/у трупчето за да се свие пружината, като гледаме чашката да е правилно стъпила на пружината.
Стягаме гайките и махаме телта. И готово.
Последният път смених по тази технология и пружините.
Да наистина както го правя е голяма мъка ама си спестявам 40-ка за монтаж и поне 20-ка за реглаж
(поне за мене си струва да спестя 60 лъва)
ПП. мисля че както го описвам става само за маслени амортисьори, защото газовият е винаги разпънат и ще пречи.
и аз тая процедура наблюдавах, но дори не стягаха с тел ... нямало нужда...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта