тампони макферсон .... сменени , всеки може сам !!!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Пон 29 сеп 2008 19:52


колега извинявай ...... просто две точки определят права .... а аз не съм развивал кормилната щанга ....




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 29 сеп 2008 20:38


freestyler911 написа:колега извинявай ...... просто две точки определят права .... а аз не съм развивал кормилната щанга ....

От кормилната щанга се регулира сходимоста на колелата, а от амортисьорите като разбуташ /двата болта дето ги свързват с шенкела/, разбутваш страничния наклон


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Пон 29 сеп 2008 21:14


К.Одаджийски написа:От кормилната щанга се регулира сходимоста на колелата, а от амортисьорите като разбуташ /двата болта дето ги свързват с шенкела/, разбутваш страничния наклон


:arrow: Кратко и ясно :wink:


Потребителски аватар
tonkata82
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 18 май 2008 23:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tonkata82 » Вто 30 сеп 2008 16:20


реглажа - ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН!!!!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 30 сеп 2008 20:36


freestyler911 написа:колега извинявай ...... просто две точки определят права .... а аз не съм развивал кормилната щанга ....


Да де, ама дупките за болтовете са елписовидни - точно за да може да се гласи наклон ;)


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот freestyler911 » Вто 09 юни 2009 16:32


така е прави сте и аз го видях, какво сега да изляза на площада да креща грешен съм и да се гръмна в слепоочието ли ?


Потребителски аватар
kazalza
Мнения: 33
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот kazalza » Вто 09 юни 2009 17:03


хах :applause:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот fox_vt » Вто 09 юни 2009 18:14


freestyler911 написа:така е прави сте и аз го видях, какво сега да изляза на площада да креща грешен съм и да се гръмна в слепоочието ли ?


ами може само да крещиш грешен съм пак става mhihi mhihi :drunk а колкото до колегата стиви може да се прави такава манипулация и после да няма реглаж но трябва предварително да се бележи -така да се каже да се земат "очертанията " или да се смъкне барабар с шенкела ама си е голяма играчка mhihi mhihi


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот Mapoka » Вто 09 юни 2009 21:35


freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...

Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.
Изображение

Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1372
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот iliankocov » Вто 09 юни 2009 22:57


Mapoka написа:
freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...

Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.
Изображение

Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.


Вчера правих на двойката ми същата процедура - само че защото сменявах пружините... Лошото е, че от напъване на десния амортисьор спуках тва, дето е за шестограма, но мисля, че няма да има проблем.... А левия въобще неможах да развия отдолу... ще го пробвам тия дни със секача :twisted: сега съм релакс няколко дни :D :D :D :beer


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот xalerrelax » Вто 09 юни 2009 23:28


хубу че си направил че иначе щеше да има замина ми гумата и аз ще потвърдя от там им се праят налоните на нащте бракми и в един пост беше писал че и за шарнир не се минава и аз пак казвам за сяко нещо сменено по предница се минава реглаж


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот freestyler911 » Сря 10 юни 2009 13:49


Mapoka написа:
freestyler911 написа:...развивате гайката на стария тампон ...

Забравил си да споменеш, че именно тази гайка е леееко особенна, смисъл ключа с който се развива е малко особен.
Първият път като ми се наложи да я развивам ... хм... използвах цялата гама ударни инструменти, отверка, пробой, секач и накрая разбих тампона и я развих с тръбния ключ, като с/д всичките опити гайката вече не ставаше за нищо и се наложи да си купя нова.
Естествено за другата гайка си направих ключ, който пък с/д първия опит се наложи да закаля.
Изображение

Ако, пък на някого му се срува скъпо да инвестира в скоба, може да си вземе тел, до сега сигурно десетина пъти съм вадил тампоните и не съм използвал професионална скоба. Но все пак с телта се работи докато пружината е все още на колата, а колата е подпряна на носача и отпусната от крика за да може да свие пружината.


На полото няма такава гайка. просто си е обикновенна и се развива леко с клещи.

И още нещо , може да се сменят тампоните без да се прави реглаж. Просто се развиват отгоре всички видове гайки , вдига се колата на крик и се бърка в калника отгоре се сваля стария тампон и се набутва новия. дори не е нужно да се използва скоби за пружините , просто се подпираш на калника, и то ако е нужно , понеже колата със собствената си тежест доста ги свива тия пружини ...
Гледах как го правят това, и за 15 минути 2-ма човека смениха тампоните на поло като моето...
Е не беше много честно че на човека му взеха както пари за демонтаж-монтаж на тампони, така и за реглаж предница (без дори да са я пипнали :banghead: :oops: :oops: ) , но това е друга тема.... знаем си ги майсторчетата по софия ...


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот Mapoka » Сря 10 юни 2009 21:43


Похвално за тея от Фолксваген, че в по новите модели са премахнали това недоразумение (гайката). Назнам, но сигурно и голфа с/д 96 тая гайка вече е друга.

Иначе и аз не ходя на реглаж като сменям тампоните, просто не развивам нищо което да промени страничният наклон.
Аз ги сменям като вържа пружината с тел.
Смисъл, вдигам на крик, свалям гумата, прекарвам тел (2 ката от по дебелата) през пружината на три места (на около 120 гр.). Пускам колата от крика като съм подлижил трупче под носача, за да може колата с тежестта си да свие пружината, в това положение стягам телта, развивам гайките отгоре и вдигам на крик.
Вече имам достатъчно място за да извадя стария и да слижа новия тампон на място. Единственият проблем е че амортисьора пада на долу и трябва като наместим тампона да го разпънем (ползвам дебел парцал и клещи директо по стеблото( не препоръчвам)).
Хващаме долната гайка няколко резби и пускаме колата в/у трупчето за да се свие пружината, като гледаме чашката да е правилно стъпила на пружината.
Стягаме гайките и махаме телта. И готово.
Последният път смених по тази технология и пружините.

Да наистина както го правя е голяма мъка ама си спестявам 40-ка за монтаж и поне 20-ка за реглаж
(поне за мене си струва да спестя 60 лъва)

ПП. мисля че както го описвам става само за маслени амортисьори, защото газовият е винаги разпънат и ще пречи.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот znainainai » Сря 10 юни 2009 22:21


На новият тип мога да сменя тампона за 10мин като развия само една гайка mhihi
Там тампона е отделно от лагерчето и няма нужда да се развива втората гайка :wink:
ако е само за тампон без лагерче 10мин, 5 за псуване че кофти се бърка на място и 5 за развиване на горната гайка в двигателният отсек, вдигане на крик за смяна и стягане :P


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: тампони макферсон .... сменени , ВСЕКИ може сам !!!

Мнениеот freestyler911 » Чет 11 юни 2009 21:53


Mapoka написа:Похвално за тея от Фолксваген, че в по новите модели са премахнали това недоразумение (гайката). Назнам, но сигурно и голфа с/д 96 тая гайка вече е друга.

Иначе и аз не ходя на реглаж като сменям тампоните, просто не развивам нищо което да промени страничният наклон.
Аз ги сменям като вържа пружината с тел.
Смисъл, вдигам на крик, свалям гумата, прекарвам тел (2 ката от по дебелата) през пружината на три места (на около 120 гр.). Пускам колата от крика като съм подлижил трупче под носача, за да може колата с тежестта си да свие пружината, в това положение стягам телта, развивам гайките отгоре и вдигам на крик.
Вече имам достатъчно място за да извадя стария и да слижа новия тампон на място. Единственият проблем е че амортисьора пада на долу и трябва като наместим тампона да го разпънем (ползвам дебел парцал и клещи директо по стеблото( не препоръчвам)).
Хващаме долната гайка няколко резби и пускаме колата в/у трупчето за да се свие пружината, като гледаме чашката да е правилно стъпила на пружината.
Стягаме гайките и махаме телта. И готово.
Последният път смених по тази технология и пружините.

Да наистина както го правя е голяма мъка ама си спестявам 40-ка за монтаж и поне 20-ка за реглаж
(поне за мене си струва да спестя 60 лъва)

ПП. мисля че както го описвам става само за маслени амортисьори, защото газовият е винаги разпънат и ще пречи.


и аз тая процедура наблюдавах, но дори не стягаха с тел ... нямало нужда...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта