Ами ще се прави на 3 етапа:
Първо за по-бързо (Няколко часа програмиране само) ще показва примерно:
Мап 4.578 T= 34C (Цената на 2Х20 дисплея е 24 лв ,аз ще ползвам същият ,но 2Х16 ,кото е 15 лв)
λ 0.950 U=12.45V
Или по-скоро:
0.450 bar T= 34C
λ 0.950 U=12.45V
Втори етап ще е да се направи да показва не напрежението от сондата ,а показателят ламбда (още толкова часа програмиране ,ама по-нататък ,а може и направо втория етап)
Третия етап е да се включи към диагностичната букса и пей сърце....
Това обаче трябва доста работа софтуерно и няма как да врънкам момчето тъй като е доста зает ,но каза ,че като се по-свободен ще го направи (знае как става). От хардуерна гледна точка единствената промяна ще бъде ,че трябва да се ползва микроконтролер който е 3 лв по-скъп и затова ,още от сега ще ползвам такъв. После само сменям софтуера и готово. Честно казано не знам дали си струва е едно : едиколко си на 100 км ,ама.....
Верно ,окабеляването ще е доста по-лено



Идея за нещо като разходомер - Осъществена
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Идея за нещо като разходомер
koлега ако не смяташ да си правиш борд компютър-да ти показва стойностите на измерваните величини,то мисля че варианта с един манометър за вакуум ще е най добре и най евтино и най просто за изпълнение
един такъв "часовник" ще стои добре навсякъде където и да го сложиш по таблото
отделно си мисля че няма да има кои знае колко голяма полза от тоя уред, примерно преминаваш през прохода шипка и се изкачваш........е постоянно ще го гледаш тоя уред ли? и ще сменяш предавките? за да разбереш на коя скорост ти е най икономично? .......мисля че то това се усеща-дали кат настъпъш газта и колата тръгва или стои на място и едвам ускорява понеже си на 5 скорост,то е ясно на 5 е най икономично,но на 4-та скорост ще имаш повече мощност
и къде в планината на урвата поддържаш постоянна скорост-тя се променя постоянно
за целта може да се ползват данните от оборотомера-почти всеки го има в колата си
елементарно е да се сети човек че като изкачва някой баир на 5 скорост с 1000 оборота няма да е най икономично -натискаш газта докраи и нищо,докато на 3 или 4 скорост с натисната докрай газ колата "литва" напред
мисля че е достатъчно да се знае само при какви обороти съответния двигател има максимален въртящ момент
друг е въпроса ако сте решили да правите борд компютър
един такъв "часовник" ще стои добре навсякъде където и да го сложиш по таблото
отделно си мисля че няма да има кои знае колко голяма полза от тоя уред, примерно преминаваш през прохода шипка и се изкачваш........е постоянно ще го гледаш тоя уред ли? и ще сменяш предавките? за да разбереш на коя скорост ти е най икономично? .......мисля че то това се усеща-дали кат настъпъш газта и колата тръгва или стои на място и едвам ускорява понеже си на 5 скорост,то е ясно на 5 е най икономично,но на 4-та скорост ще имаш повече мощност
и къде в планината на урвата поддържаш постоянна скорост-тя се променя постоянно
за целта може да се ползват данните от оборотомера-почти всеки го има в колата си
елементарно е да се сети човек че като изкачва някой баир на 5 скорост с 1000 оборота няма да е най икономично -натискаш газта докраи и нищо,докато на 3 или 4 скорост с натисната докрай газ колата "литва" напред
мисля че е достатъчно да се знае само при какви обороти съответния двигател има максимален въртящ момент
друг е въпроса ако сте решили да правите борд компютър

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
moimoimoi, и аз така си мислех като теб ,докато не дойде момента в който в движение ми настройваха газовият инжекцион. Докато карах колата ,можех да видя ,при различните натоварвания на двигателят в кои режими (времена) ми работят газовите инжектори. Максималният ми въртящ момент се достига от двигателят при 2800 оборота. При 2800 оборота ,времената на впръскване на инжекторите ми хич не бяха малки. Можех да докарам по-малки времена при по-ниски обороти. Разбира се това зависи от много неща ,но този уред ще ги "има в предвид" Ако колата работи на место (без никакво натоварване) кога е по-икономична? : при 800 оборота или при 2800? В смисъл ,че тези 2800 оборота за мен означават единствено ,че при максимално натоварване на колата ,тя трябва да не се кара в никакъв случей под тези обороти. Абе като го направя ,вече ще мога да говоря не хипотетично ,а реално
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
То е много-много рано да се хваля де ,амаааааа
"Хардуера" е вече почти готов
В процеса на работа:

Ето го и в кутийката


Идеята е да стои тук , като самата кутийка е напъхана под таблото.

Остава ми само да направя някаква декорация за дисплея ,за да не му се виждат пътечкиите отстрани ,да вържа кабелите за датчиците към платката , да си набавя още само един елемент и вече хадуера ще е напълно завършршен

"Хардуера" е вече почти готов

В процеса на работа:

Ето го и в кутийката


Идеята е да стои тук , като самата кутийка е напъхана под таблото.

Остава ми само да направя някаква декорация за дисплея ,за да не му се виждат пътечкиите отстрани ,да вържа кабелите за датчиците към платката , да си набавя още само един елемент и вече хадуера ще е напълно завършршен
- MrLover
- Мнения: 270
- Регистриран на: Сря 26 мар 2008 19:22
- Автомобил: Passat
- Двигател: AMX
- Местоположение: Бургас
Re: Идея за нещо като разходомер
Ще следя темата с интерес 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
Охооо и не си се обадил 
дано са ти свършили работа сорсовете дето ти пратих
до къде го докарахте с афр-то?

дано са ти свършили работа сорсовете дето ти пратих

до къде го докарахте с афр-то?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
Vizor написа:............
За съжаление не ми свършиха работа защото са за широколентова ламбда-сонда ,а нашите не са такива . Дори ми казаха ,че няма смисъл да се опитват да преправят таблицата

Ама AFR-то ми е обещано и ще го бъде де.
ей...голям зор докато намеря всички необходими елементи,защото някои ще са с клас на точност до 1 %,за да не влияе температурата на околната среда върху показанията на дисплея (до ден-два, вече "хадуера" ще е напълно готов и тестван с примерен софтуер)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
Само да те светна нещо .. показанията са И за широколентова И за нормална
каквато и да вържеш работи идеално
имаме го готово това и работи пърфект


- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
Всичко бачка вече със сигурност. Остана само софтуера ,който е почти готов
Въведе се и функция , при която като запалиш фаровете ,интензитета на осветлението да намаля за да не ми вади очите нощем ,че самият дисплей е много силен и дори на слънце се вижда отчетливо

19.775V


Наживо се вижда далеч по-добре дисплея ,ама с тоя фотоапарат дето имам....

Въведе се и функция , при която като запалиш фаровете ,интензитета на осветлението да намаля за да не ми вади очите нощем ,че самият дисплей е много силен и дори на слънце се вижда отчетливо

19.775V




Наживо се вижда далеч по-добре дисплея ,ама с тоя фотоапарат дето имам....
Re: Идея за нещо като разходомер
колега.. докъде го добута проектчето? работи ли?
какво показва на екранчето? какви пари ти излезе цялото
дефекти има ли 



- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
В събота ще го монтирам на полото вече и ще се види резултата.
цена е много трудно да се каже..от 3 места части и консумативи съм купувал ,а и мои си имах...абе най-скъпи са дисплея 16 лв и двете стоножки (общо към 10 лв)
п.п.Настроен съм оптимистично за събота

цена е много трудно да се каже..от 3 места части и консумативи съм купувал ,а и мои си имах...абе най-скъпи са дисплея 16 лв и двете стоножки (общо към 10 лв)
п.п.Настроен съм оптимистично за събота

Re: Идея за нещо като разходомер
значи на кратко 50 лв трябва да стигнат
и кажи какво е станало събота и ако "работи" дай списък на части с номера и схема.. или направо кажи кви пари искаш да ми направиш на мен
че май имам проблеми с гаста и ламбдата да си ги следя тия глупости
и един въпрос извън темата.. може ли да се помисли и за още 1 стойност която да ми показва колко е пълна бутилката за газ.. имам си нивомерче със екстри на нея, с променливо съпротивление 8-90 ома
(за схемата.. освен схема на платката май ще е полезно да кажеш и къде си се закачил за ток
)
очаквам с нетърпение да кажеш какво е станало
поздрави и успех с начинанието



и един въпрос извън темата.. може ли да се помисли и за още 1 стойност която да ми показва колко е пълна бутилката за газ.. имам си нивомерче със екстри на нея, с променливо съпротивление 8-90 ома

(за схемата.. освен схема на платката май ще е полезно да кажеш и къде си се закачил за ток

очаквам с нетърпение да кажеш какво е станало

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер
бачка
ама има нужда от още няколко корекции на софтуера
1.уеднаквяване на температурата на изпарителя ,че много шари
2. Милибаровете растат когато колата се товари (а трябвало да е точно на обратно)
3. В момента показва напрежението на сондата..тва ще видим кво ще го правим (0.45 волта ми е точно 14.71 части въздух спрямо една част горива...при по-ниско напрежение от 0.45 волта сместа е бедна ,а при по-високо напрежение сместа е богата
4.Ще махна логото и ще го вържа да мери точно акумулатора (в момента ми измерва напрежението по кабела за вентилатора на парното) и така немога да видя колко ми пада напрежението на акумулатора докато върти стартера
иначе схема софтуер на всеки ще го пратя който има интерес ,но немога да се наема да ги правя.Имай в предвид обаче ,че най-вероятно за всяка кола различна от моята ,някой програмист ще трябва да пипне софтуера щото иначе ще ти показва грешни данни. На Vizor-a му правя едно ,но това е защото купувах части и правих платки за 2 броя,но той поне разбира от софтуер (не като мен) и ще си прави настройките сам
направих едно клипче
На клипчето ,първо включвам и изключвам фаровете на колата ,да се види как намаля интензитета на осветлението да не ми вади очите при нощно каране,после дърпам ръчна и се опитвам да потегля за да натоваря малко двигателя и да се размърдат показанията на МАП-сензора
...Като заключение ,колата харчи най-много когато натискш педала на газта ,а тя невърви защото си на висока предавка и като се спускам на скорост не харчи никакво горива(AFR 0.00V
) ,а при спускане на празен ход сондата играя бясно (бедна/ богата смес)
това е схемата http://www.skatafka.com/download.php?fi ... 485f6978d4
файла се отваря с тази програма (безплатна демоверсия от официалния сайт на производителя)
DipTrace 2.0 Freeware
можете да я изтеглите от тук
http://www.diptrace.com/download.php

ама има нужда от още няколко корекции на софтуера
1.уеднаквяване на температурата на изпарителя ,че много шари
2. Милибаровете растат когато колата се товари (а трябвало да е точно на обратно)
3. В момента показва напрежението на сондата..тва ще видим кво ще го правим (0.45 волта ми е точно 14.71 части въздух спрямо една част горива...при по-ниско напрежение от 0.45 волта сместа е бедна ,а при по-високо напрежение сместа е богата
4.Ще махна логото и ще го вържа да мери точно акумулатора (в момента ми измерва напрежението по кабела за вентилатора на парното) и така немога да видя колко ми пада напрежението на акумулатора докато върти стартера
иначе схема софтуер на всеки ще го пратя който има интерес ,но немога да се наема да ги правя.Имай в предвид обаче ,че най-вероятно за всяка кола различна от моята ,някой програмист ще трябва да пипне софтуера щото иначе ще ти показва грешни данни. На Vizor-a му правя едно ,но това е защото купувах части и правих платки за 2 броя,но той поне разбира от софтуер (не като мен) и ще си прави настройките сам
направих едно клипче
На клипчето ,първо включвам и изключвам фаровете на колата ,да се види как намаля интензитета на осветлението да не ми вади очите при нощно каране,после дърпам ръчна и се опитвам да потегля за да натоваря малко двигателя и да се размърдат показанията на МАП-сензора
...Като заключение ,колата харчи най-много когато натискш педала на газта ,а тя невърви защото си на висока предавка и като се спускам на скорост не харчи никакво горива(AFR 0.00V

това е схемата http://www.skatafka.com/download.php?fi ... 485f6978d4
файла се отваря с тази програма (безплатна демоверсия от официалния сайт на производителя)
DipTrace 2.0 Freeware
можете да я изтеглите от тук
http://www.diptrace.com/download.php
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Идея за нещо като разходомер


Вече го доизмислих

Ще набавя широколентова ламбда и промених стойностите с малко по различна математика и ще ми показва БЪРЗО И ОТГОВОРНО точната смес в момента на колата

сиреч.. в момента дисплейва афр-то или по-точно волтажа на нароубанд-а
00.45 е приблизително 14,7:1
за жалост математиката малко ми бягаше (макар, че змея даде доста добри обяснения как да се сметне .. обаче аз съм полуидиот) и за това реших да си взема направо широколентова до 5 волта
в момента бедна и богата се показва по този начин
Код: Избери всички
input = afr * 0.4814 ;
като после се взимат цифрите една по една и се пускат към дисплея (това няма смисъл да го показваме как става.. на всеки му е ясно)
моята идея в момента (както съм го направил.. просто чакам частите и да го пиша на чипа) е следната
когато се закачи широколентовата ламбда от 0-5в ще се сметне перфектно по следния начин
Код: Избери всички
afr_input = afr * 0.4814 ;
input = 2 * afr_input + 10;
сиреч при 2,35 волта трябва да е идеалната смес за атмосферна кола
веднага правим проверката
2*2,35+10 = 14,7

Сега само остава да го видим и в действие с широколентовата сонда
Само ще трябва да попроменя малко показанието на дисплея което е лесно вече...
И тука вече бием шута на иновейта

Мисля по нататъка да измисля някакъв логър на рън-а и да чертае една графика.. но определено ще е малко по нататък..
За сега мисля да юрна един приятел да измисли ключе за допълнителни функции, които да се превключват.. да стане хептен като борд компче.. доста неща е хубаво да показва..
особено ако намерим дигитални датчици за темп на масло и налягане на масло!
Re: Идея за нещо като разходомер
браво добре изглежда
ще има с какво да се занимавам това лято
а колата предполагам е същата като твоята
голф 3 абд 1.4 




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта