Аз не съм собственик на VW, но от време на време посещавам форума Ви, щото има много добри идеи и точни хорица.
Та нека аз ви кажа какво знам аз за функцията Комфорт и модулите за вдигане на ел. стъкла. Известно време съм се занимавал с монтаж на аларми включително и модули за ел. стъкла
Та някои VW-та, аудита, мерцедеси и др. си имат фабричен комфорт. Който си е заложен в самия модул (на колата) за управление на ел. стъклата. Ф-ята Комфорт се задейства при задържане на ключа в положение "заключено". Добрите алармени системи управляват тази функция като се подаде импулс със продължителност около 40 сек. Този импулс се подава или на отделен кабел който управлява само комфорта, или на един от кабелите на централното (зависи от колата)Машинките се предпазват от изгаряне от фабричната защита на ел. стъклата..
Колите, които нямат фабричен Комфорт, се нуждаят от споменатия Модул, който се управлява от самата аларма. Този модул се свързва последователно на машинките. Обаче модула не е чак толкова прост колкото си мислите. В него има и защита, която изключва релетата когато стъклото се вдигне до край. Защитата е на базата на един нискоомен резистор, който е свързан последователно на машинките. Когато стъклото се вдигне до горе, моторчето му спира да се върти (блокира). Тока през моторчето (и резистора) нараства доста. Като се вдигне тока през резистора - по закона на Ом се вдига и пада на напрежение върху резистора. В модула има схема която следи напрежението върху резистора и когато то се вдигне (т.е. моторчето блокира), схемата изключва захранването на моторчето.
Такъв модул може да се сложи на всяка кола, която има ел. стъкла.
Май стана доста сложно, но просветените ще ме разберат.





