Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот znainainai » Нед 24 май 2009 19:15


emo-gar написа:
znainainai написа:Аз почти съм го измислил ама е въпрос на време да го реализирам. В този вариант който ми се върти в главата датчика на радиатора става вечен.

Реленца може би...?

:да:




Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот jijibs » Нед 24 май 2009 20:03


Моето предложение е да се използва едно реле с два нормалноотворени контакта, 12 волтовата бобина на което се свърза към захранващото напрежение на вентилатора на перката и маса. Единия контакт ще му е работен, а към другия ще бъде свързана каквато си решите сигнализация.


Потребителски аватар
komm
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 23 юли 2007 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот komm » Нед 24 май 2009 20:10


Колеги малко бягаме от същноста на идеята - върти ли вентилатора.Да кажа първо че съм на Ти със слаботоковатта електротехника.Какви ли не невероятни предложения достойни за поздравления, но бягаме от простотата с която да могат повечето да се справят сами.При скорост 140-160 км. напрежението било едва ли не по-високо от това на алтернатора.Колко време карате стакива скорости и къде.Естествено че при извън градско и с висока скорост просто вентилатора не се включва в общия случай.Нас ни интерисува в градските задръствания кога се включва вентилатора , при колко градуса и да ни привлече вниманието да не прегреем двигателя .В по-горния пост съм дал 1К съпротивление .Можем да го увеличим още и практически да загрубим влиянието на въртене на перката. Идеята с ценер диоди е добра и е за по-прецизни изисквания.Съжелявам че с подобни сложнотии отказахме дори автора на темата.Направил съм го по най-простя начин и ми дава достатъчно точна информация кога включва и изключва вентилатора което е крайната цел струва ми се.
Успех на тези които не са се отказали.
:applause:


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот proxy » Пон 25 май 2009 0:05


Аз съм си го направил с двуцветен светодиод това. 1-ва степен жълто, 2-ра червено. За да избедна проблема с въртенето на перката като генератор съм използвал релета. На намотката на релето подавам напрежението от перката, а на нормално отворения контакт на релето, сигнал от намотката на релето, което командва перката(колата е с климатик), така ако се върти перката от въздушния поток, моето реле ще щракне, но диода няма да свети. :D


Потребителски аватар
kamenr
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот kamenr » Пон 25 май 2009 19:23


А най-простия вариант според мен е с резистор паралелно на перката. примерно 25-30ома/10Вата (може би и до 100ома да стане). има си недостатъци, че ще товари термо-датчика с 0,5 Ампера по-вече докато работи и перката, но това е в порядъка на 6% претоварване и според мен няма да е проблем. Иначе целия генериран от вятъра ток ще отиде за греене в резистора и диода няма да свети...
И все пак идеята с рид контакта е най-хитра :bowdown


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Индикация за включен вентилатор за охлаждане

Мнениеот fox_vt » Вто 26 май 2009 17:56


така е рид контакта е перфектната система от всичко изчетено в тези две теми даже ако кабела е достатъчно дълъг ( този който идва от перката )може да се навие той около рид ампулата, и няма нужда да се реже .Само не му знам сечението и колко намотки ще могат да се навият.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта