Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот stefan4o » Вто 26 яну 2010 23:56


Колега, освен този маркуч си имат и друг, който идва отдолЕ. Пак са си два като при малките моторетки, просто явно наистина филтърът им е някъде другаде. :beer




Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот 6669 » Сря 27 яну 2010 0:02


Само да допълня, че проблемът не е само при малките мотори на ФВ. При всички мотори с външни маркучи на карерните пари е така. Днес сутринта беше -17, и през деня дойдоха 10 коли с изхвърлено масло....всички от замръзнали маслени пари.....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот stefan4o » Чет 28 яну 2010 14:25


Разгледах из ЕТКА и видях малко различния в системата за картерни газове при 1.3 и 1.6(АБУ) и 1.4 (АБД). На тези две снимки се вижда, че при 1.3 моторите между двигателя и сепаратора има маркуч, а при 1.4 и 1.6 сепаратора е директно хванат за блока посредством фланец и два болта. Някой разглобявал ли го е при АБУ да ми даде жокери, че ще го свалям, имаше доста майонеза в маркуча ми днес сутринта го видях :shock Не е замръзнало сигурно защото държа колата в гараж, където температурата е винаги меЖду 5-10 градуса над нулата. Този сепаратор ми се вижда на много кофти място, може би ще трябва да махам маркучите на изпарителя на АГУ-то и филтърната кутия, за да мога да бръкна и да развия тези болтчета.
Поздрави
Открийте разликите :012:
Изображение
1.05 и 1.3 двигатели при Мк2
Изображение
1.4 и 1.6 при Мк3
Продължението: днес след като ми беше паднал акумулаторът и колата ми не запали случайно видях в маркуча от картера, че има събрана доста майонеза. Извадих го от сепаратора, бръкнах вътре с пръст (в сепаратора) и извадих същата бяла пихтия оттам. Доста пот, нерви и време ми отне докато махна тъпия сепаратор, за да го почистя, вътре освен майонезата имаше и смесица от масло и пясък (нещо като кал, когато маслото е старо и ненавреме сменяно се получава), почистих и нея, сепараторът стана като нов. Малко зор видях с обратното монтиране, ама се оправих, държи се на два болта неговия фланец, на много кофти място го е сложил чичко Ханс, просто се изгърбих и се схванах целия (бях стъпал с коляното на мотора, с другия крак на гредата на радиатора, абе ужас, големи гимнастики бяха). Съветвам хората със слаби нерви изобщо да не се захващат, че много псувни много нещо отидоха :banghead: Тази процедура по принцип колко често трябва да се прави, да очаквам ли скоро пак половин кило майонеза в сепаратора? :обичам ви


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот PuShE_ » Чет 04 фев 2010 12:09


stefan4o написа:Колега, освен този маркуч си имат и друг, който идва отдолЕ. Пак са си два като при малките моторетки, просто явно наистина филтърът им е някъде другаде. :beer

просто при АБУ колектора за изгорелите газове е отпреде на главата а при другите е отзаде и имат само 1 маркуч горе на капака,мисля че при АБУ масления филтър не е отпреде на двигателя


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот stefan4o » Чет 04 фев 2010 12:46


Не си прав, колега. При 1.1 и 1.3 при Поло или МК2 изх. колектор е точно където е и при АБУ-то :deal
мисля че при АБУ масления филтър не е отпреде на двигателя

Не си прав като застанеш срещу двигателя, точно отпред е. Между колектора и фланеца на термостата :beer
Да не би да имаш предвид масления сепаратор. Щото филтър и сепаратор са различни неща. Ако говорим за него - да отзад е, на два болта се държи с едно подобие на фланец. При по-старите мотори примерно 1.3 HK такъв фланец и болтове изобщо няма, доколкото съм виждал по моя стария двигател и по схемата в ЕТКА, то там ясно се вижда разликата де :обичам ви

Последна промяна от stefan4o на Чет 04 фев 2010 13:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот 6669 » Чет 04 фев 2010 12:52


Отзад е на 2 болта, развиват се и се дърпа, но трябва да се свали и задната пета на мотора, защото пречи да излезе !


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот venll-vr » Чет 04 фев 2010 21:57


Аз какво направих за да отпуша маркуча на картертите газове. Преди няколко дни когато беше много студуно, откачих маркуча от капака на клапаните. Когато пробвах да надуя с уста през него не можеше изобщо да премине въздух. Оставих го откачен и когато загря колата, надух с компресор през откченият маркуч, въздухът вече преминаваше безпрепятствено, т.е нямаше запушване и тогава го монтирах обратно. За съжаление сега е много студуно да работим пред блока и смятам, че това е горе-долу някакво решение.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот mariovasi » Чет 04 фев 2010 22:20


ABU
Прикачени файлове
P1050652.JPG


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот PuShE_ » Чет 04 фев 2010 22:55


колегата по-горе е показал на АБУ каде е сепаратора,но при двигателите чийто колектора за изгорелите газове е отзаде няма място каде да се сложи сепаратор и имат само един маркуч за картерните газове-горе на капака


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот stefan4o » Пет 05 фев 2010 8:38


Колега, кои са тези двигатели с колектори отзад? Посочи кодовете им. Аз доколкото знам 1.6 и 1.8 при Мк2 и 1.8 и 2.0 при Мк3 са с колектори отзад... В темата не става дума за тях.


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот PuShE_ » Пет 05 фев 2010 9:48


stefan4o написа:Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.

просто потвърждавам че са с 1 един маркуч,не с 2 и нямат сепаратор


BoBiT86
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1600
Местоположение: Разград

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот BoBiT86 » Съб 06 фев 2010 19:42


stefan4o написа:Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.


Колега аз на моята голф2 сложих тройков мотор а именно 2.0 115 2Е и поради липсата на този така труден за намиране маркуч за картерните газове бях го затапил временно.Но под временно разбирай,че карах така близо 3 месеца само градско каране.И тука преди 2-3 седмици когато бяха големите студове ми замръзна конденза който се бе6е образувал по капака на главата и двигателя зацикли.Махнах тази тапа за картерните газове и всичко бе6е в лед.Пуснах печка понеже е в гараж колата и се разтопи.Завъртях от първия път запали и след това махнах 6ибаната тапа и сега е с маркуч който отвежда направо в атмосферата маслените пари както при ладите.Но моята прави съ6то доста голям конденз по капачката.


Потребителски аватар
Lachko
Мнения: 131
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот Lachko » Нед 07 фев 2010 22:23


Колеги,преди няколко дни и с мен се случи същото.Започна да мирише в купето много на изгоряло и веднага спрях и отворих капака,а там всичко беше в масло отгоре върху двигателя,само че при мен беше хвърляло от капачката.Веднага се обадих на един приятел,който разбира от коли и дойде при мен.Развъртя капачката и каза,че ми се е скъсало уплътнението на капачката и затова е хвърляла масло.

Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от капачката или просто е замръзнало,като при всички други?

Благодаря Ви много.


Потребителски аватар
valio kita
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 25 мар 2008 21:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Kюстендил
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот valio kita » Вто 09 фев 2010 17:20


Като сте похванали темата да питам и аз....карам MK4 AKL 1.6 SR и имам едно скъсано маркуче(мисля че се води отдушник за картерни газове) от капачката за маслото до тръбата водеща от въздушният филтър до дросела,та от въпроасното скъсано маркуче хвърля масло.Възможно ли има някакво запушване някаде или замръзване като описаното при колегите по горе?


Потребителски аватар
miro_87_pk
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 26 авг 2009 15:13
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот miro_87_pk » Съб 27 фев 2010 21:10


ех проблеми аз имам пак проблем сварзан с маслото но не с карверните газове а с некакав датчик аз карам венто 1.6 моно ABU и когато я карам да речем повече от 10/20км. когато я карам към 2000 об. ми мига лампата на маслото и ми пищи зумен абе направо се откача (добре че имам яка музика та компенсира зумера) да обаче щом я изфорсирам до 3000 об.спира зумера и мигащата лампа датчика го смених от магазина казаха че се гледало цвета на датчика така се разбирало за какво налегане е та аз питам дали има някои които да ми помогне с пример да каже на неговия какав цвят е и може би защо се случва това ???
П.П иначе нивото на маслото се е нормално
Колата е Венто 1.6 моно ABU



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта