
Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Колега, освен този маркуч си имат и друг, който идва отдолЕ. Пак са си два като при малките моторетки, просто явно наистина филтърът им е някъде другаде. 

- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Само да допълня, че проблемът не е само при малките мотори на ФВ. При всички мотори с външни маркучи на карерните пари е така. Днес сутринта беше -17, и през деня дойдоха 10 коли с изхвърлено масло....всички от замръзнали маслени пари.....
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Разгледах из ЕТКА и видях малко различния в системата за картерни газове при 1.3 и 1.6(АБУ) и 1.4 (АБД). На тези две снимки се вижда, че при 1.3 моторите между двигателя и сепаратора има маркуч, а при 1.4 и 1.6 сепаратора е директно хванат за блока посредством фланец и два болта. Някой разглобявал ли го е при АБУ да ми даде жокери, че ще го свалям, имаше доста майонеза в маркуча ми днес сутринта го видях
Не е замръзнало сигурно защото държа колата в гараж, където температурата е винаги меЖду 5-10 градуса над нулата. Този сепаратор ми се вижда на много кофти място, може би ще трябва да махам маркучите на изпарителя на АГУ-то и филтърната кутия, за да мога да бръкна и да развия тези болтчета.
Поздрави
Открийте разликите

1.05 и 1.3 двигатели при Мк2

1.4 и 1.6 при Мк3
Продължението: днес след като ми беше паднал акумулаторът и колата ми не запали случайно видях в маркуча от картера, че има събрана доста майонеза. Извадих го от сепаратора, бръкнах вътре с пръст (в сепаратора) и извадих същата бяла пихтия оттам. Доста пот, нерви и време ми отне докато махна тъпия сепаратор, за да го почистя, вътре освен майонезата имаше и смесица от масло и пясък (нещо като кал, когато маслото е старо и ненавреме сменяно се получава), почистих и нея, сепараторът стана като нов. Малко зор видях с обратното монтиране, ама се оправих, държи се на два болта неговия фланец, на много кофти място го е сложил чичко Ханс, просто се изгърбих и се схванах целия (бях стъпал с коляното на мотора, с другия крак на гредата на радиатора, абе ужас, големи гимнастики бяха). Съветвам хората със слаби нерви изобщо да не се захващат, че много псувни много нещо отидоха
Тази процедура по принцип колко често трябва да се прави, да очаквам ли скоро пак половин кило майонеза в сепаратора? 

Поздрави
Открийте разликите


1.05 и 1.3 двигатели при Мк2

1.4 и 1.6 при Мк3
Продължението: днес след като ми беше паднал акумулаторът и колата ми не запали случайно видях в маркуча от картера, че има събрана доста майонеза. Извадих го от сепаратора, бръкнах вътре с пръст (в сепаратора) и извадих същата бяла пихтия оттам. Доста пот, нерви и време ми отне докато махна тъпия сепаратор, за да го почистя, вътре освен майонезата имаше и смесица от масло и пясък (нещо като кал, когато маслото е старо и ненавреме сменяно се получава), почистих и нея, сепараторът стана като нов. Малко зор видях с обратното монтиране, ама се оправих, държи се на два болта неговия фланец, на много кофти място го е сложил чичко Ханс, просто се изгърбих и се схванах целия (бях стъпал с коляното на мотора, с другия крак на гредата на радиатора, абе ужас, големи гимнастики бяха). Съветвам хората със слаби нерви изобщо да не се захващат, че много псувни много нещо отидоха


- PuShE_
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
- Автомобил: Passat 3b5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
stefan4o написа:Колега, освен този маркуч си имат и друг, който идва отдолЕ. Пак са си два като при малките моторетки, просто явно наистина филтърът им е някъде другаде.
просто при АБУ колектора за изгорелите газове е отпреде на главата а при другите е отзаде и имат само 1 маркуч горе на капака,мисля че при АБУ масления филтър не е отпреде на двигателя
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Не си прав, колега. При 1.1 и 1.3 при Поло или МК2 изх. колектор е точно където е и при АБУ-то 
Не си прав като застанеш срещу двигателя, точно отпред е. Между колектора и фланеца на термостата
Да не би да имаш предвид масления сепаратор. Щото филтър и сепаратор са различни неща. Ако говорим за него - да отзад е, на два болта се държи с едно подобие на фланец. При по-старите мотори примерно 1.3 HK такъв фланец и болтове изобщо няма, доколкото съм виждал по моя стария двигател и по схемата в ЕТКА, то там ясно се вижда разликата де

мисля че при АБУ масления филтър не е отпреде на двигателя
Не си прав като застанеш срещу двигателя, точно отпред е. Между колектора и фланеца на термостата

Да не би да имаш предвид масления сепаратор. Щото филтър и сепаратор са различни неща. Ако говорим за него - да отзад е, на два болта се държи с едно подобие на фланец. При по-старите мотори примерно 1.3 HK такъв фланец и болтове изобщо няма, доколкото съм виждал по моя стария двигател и по схемата в ЕТКА, то там ясно се вижда разликата де

Последна промяна от stefan4o на Чет 04 фев 2010 13:17, променено общо 1 път.
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Отзад е на 2 болта, развиват се и се дърпа, но трябва да се свали и задната пета на мотора, защото пречи да излезе !
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Аз какво направих за да отпуша маркуча на картертите газове. Преди няколко дни когато беше много студуно, откачих маркуча от капака на клапаните. Когато пробвах да надуя с уста през него не можеше изобщо да премине въздух. Оставих го откачен и когато загря колата, надух с компресор през откченият маркуч, въздухът вече преминаваше безпрепятствено, т.е нямаше запушване и тогава го монтирах обратно. За съжаление сега е много студуно да работим пред блока и смятам, че това е горе-долу някакво решение.
- PuShE_
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
- Автомобил: Passat 3b5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
колегата по-горе е показал на АБУ каде е сепаратора,но при двигателите чийто колектора за изгорелите газове е отзаде няма място каде да се сложи сепаратор и имат само един маркуч за картерните газове-горе на капака
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Колега, кои са тези двигатели с колектори отзад? Посочи кодовете им. Аз доколкото знам 1.6 и 1.8 при Мк2 и 1.8 и 2.0 при Мк3 са с колектори отзад... В темата не става дума за тях.
- PuShE_
- Мнения: 1350
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
- Автомобил: Passat 3b5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
stefan4o написа:Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.
просто потвърждавам че са с 1 един маркуч,не с 2 и нямат сепаратор
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1600
- Местоположение: Разград
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
stefan4o написа:Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.
Колега аз на моята голф2 сложих тройков мотор а именно 2.0 115 2Е и поради липсата на този така труден за намиране маркуч за картерните газове бях го затапил временно.Но под временно разбирай,че карах така близо 3 месеца само градско каране.И тука преди 2-3 седмици когато бяха големите студове ми замръзна конденза който се бе6е образувал по капака на главата и двигателя зацикли.Махнах тази тапа за картерните газове и всичко бе6е в лед.Пуснах печка понеже е в гараж колата и се разтопи.Завъртях от първия път запали и след това махнах 6ибаната тапа и сега е с маркуч който отвежда направо в атмосферата маслените пари както при ладите.Но моята прави съ6то доста голям конденз по капачката.
- Lachko
- Мнения: 131
- Регистриран на: Нед 04 мар 2007 13:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Колеги,преди няколко дни и с мен се случи същото.Започна да мирише в купето много на изгоряло и веднага спрях и отворих капака,а там всичко беше в масло отгоре върху двигателя,само че при мен беше хвърляло от капачката.Веднага се обадих на един приятел,който разбира от коли и дойде при мен.Развъртя капачката и каза,че ми се е скъсало уплътнението на капачката и затова е хвърляла масло.
Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от капачката или просто е замръзнало,като при всички други?
Благодаря Ви много.
Та въпроса ми е следния възможно ли е да е от капачката или просто е замръзнало,като при всички други?
Благодаря Ви много.
- valio kita
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 25 мар 2008 21:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Kюстендил
- Контакти:
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
Като сте похванали темата да питам и аз....карам MK4 AKL 1.6 SR и имам едно скъсано маркуче(мисля че се води отдушник за картерни газове) от капачката за маслото до тръбата водеща от въздушният филтър до дросела,та от въпроасното скъсано маркуче хвърля масло.Възможно ли има някакво запушване някаде или замръзване като описаното при колегите по горе?
- miro_87_pk
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 26 авг 2009 15:13
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: pernik
Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема
ех проблеми аз имам пак проблем сварзан с маслото но не с карверните газове а с некакав датчик аз карам венто 1.6 моно ABU и когато я карам да речем повече от 10/20км. когато я карам към 2000 об. ми мига лампата на маслото и ми пищи зумен абе направо се откача (добре че имам яка музика та компенсира зумера) да обаче щом я изфорсирам до 3000 об.спира зумера и мигащата лампа датчика го смених от магазина казаха че се гледало цвета на датчика така се разбирало за какво налегане е та аз питам дали има някои които да ми помогне с пример да каже на неговия какав цвят е и може би защо се случва това ???
П.П иначе нивото на маслото се е нормално
Колата е Венто 1.6 моно ABU
П.П иначе нивото на маслото се е нормално
Колата е Венто 1.6 моно ABU
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта