Според мен цялата работа е безмислена и ще се обоснова защо:
Ако решиш да слагаш само вода и да я подгряваш зимата - ок, но...
Винаги има едно НО и то е ако слагаш само вода, дори и да се подгрява зимата при минусови температури, когато караш:
1. топлата вода има голяма вероятност да спука предното стъкло от разликата в температурите.
2. при обдухването и минаването на чистачките няколко пъти водата пак ще замръзва.
От тук и извода, че ще трябва да се слага течност за чистачки, която не замръзва на 0 градуса по Целзий. И оттам каква е файдата въобще да се прави такова подгряване?



Подгряване на течността за чистачки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Kozunak
- Мнения: 2105
- Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
аз лично въобще не съм наясно....но мисля си че файда има, иначе нямаше да има специални фирми занимаващи се с това.но от друга страна там цялата система е доста по сложна от това което уили предлага.та незнам.не е ли по добре да се разучи една схема на марково отопление и да се види възможно ли е да се побългари?!мисля че в един автобилд я имаше някаква опростена.ще потърся и ще кача ако намеря.
ПП а стъклата на по новите автомобили (5-10г) не са ли прекалено защитени, закалени и тн за да има опасност да се напукат?или се бъркам?

ПП а стъклата на по новите автомобили (5-10г) не са ли прекалено защитени, закалени и тн за да има опасност да се напукат?или се бъркам?
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Хъх, Wili, чак сега ти поглеждам темата
Та да вметна, че първоначалната ти идея е точно това, което глъмавия немец е сторил в дезертьорското ми возило.
В съда за течността за чистачките има медна серпентина, която е свързана с малкия кръг на охладителната система. Единствено има добавена и една електрическа помпа, която подпомага циркулацията на водата през казанчето на парното и течността за чистачките при ниски обороти, когато водната помпа се върти по-бавно. Немска му работа
можеш да минеш и без нея - VW си има перфектно парно и без това.
Виж само от къде ще направиш връзката и слагай серпентината!
EDIT: малко снимков материал


Та да вметна, че първоначалната ти идея е точно това, което глъмавия немец е сторил в дезертьорското ми возило.
В съда за течността за чистачките има медна серпентина, която е свързана с малкия кръг на охладителната система. Единствено има добавена и една електрическа помпа, която подпомага циркулацията на водата през казанчето на парното и течността за чистачките при ниски обороти, когато водната помпа се върти по-бавно. Немска му работа

Виж само от къде ще направиш връзката и слагай серпентината!
EDIT: малко снимков материал




- valyo_v
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 23:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
колеги.. по лесен вариант.. за климатиците и хладилниците по принцип.. за размръзяване на изпарителя (охлажда6тата 4аст) се ползват едни нагреватели които представляват образно казано кабел 0.75мм демек.. наи нормално кабел4е.. може да си пъхнете марку4ето към пръскалките в една по дебела 6лауфка и вътре да пуснете и това кабел4е.. и като се вклъу4и помпи4ката за те4ността да пръска,да се вклю4и и нагревателя и така на предното стъкло 6те пръска топла(горе6та) вода-зависи от нагревателя... пък вие пак си слагайте антизамръзва6та те4ност 

- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Аз ще споделя моя скромен опит.
Въпросът със замръзването на течността се решава с използването на зимна такава. Въпреки, че съм съгласен, че използването на затоплена течност дори и през лятото подобрява почистването на стъклото.
Въпросът със замръзването на самото стъкло до голяма степен се решава с обдухването му отвътре от парното на колата.
Но миналата зима се прибирах късно вечерта в една снежна буря от Троян. Какъв ми беше проблема. Нито течността , нито стъклото ми замръзваха. Но замръзваше самата чистачка от стопения от топлото стъкло сняг и от насрещната въздушна струя. Края на чистачката се обледени и започна да трака по стъклото. Да не говорим, че леда надигна чистачката от стъклото и вече не чистеше нормално.
Та мисълта ми е, че като че ли има повече смисъл да се помисли за подгряване на самата чистачка.
Въпросът със замръзването на течността се решава с използването на зимна такава. Въпреки, че съм съгласен, че използването на затоплена течност дори и през лятото подобрява почистването на стъклото.
Въпросът със замръзването на самото стъкло до голяма степен се решава с обдухването му отвътре от парното на колата.
Но миналата зима се прибирах късно вечерта в една снежна буря от Троян. Какъв ми беше проблема. Нито течността , нито стъклото ми замръзваха. Но замръзваше самата чистачка от стопения от топлото стъкло сняг и от насрещната въздушна струя. Края на чистачката се обледени и започна да трака по стъклото. Да не говорим, че леда надигна чистачката от стъклото и вече не чистеше нормално.
Та мисълта ми е, че като че ли има повече смисъл да се помисли за подгряване на самата чистачка.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
На другата кола съда за течнопстта на чистачките е залепен до разширителният съд за антифриза и се нагрява. при студено време от дюзите за пръскане излиза топла вода при пръскане и пуши.
Нямам инфо за спукани стъкла от топла вода за този модел кола.
Лятно време горещата вода спомага за чистенето на налепените насекоми.
Винаги във водата добавям течност за чистачки /зимна -лятна според сезона/.
Нямам инфо за спукани стъкла от топла вода за този модел кола.
Лятно време горещата вода спомага за чистенето на налепените насекоми.
Винаги във водата добавям течност за чистачки /зимна -лятна според сезона/.
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Ето моя опит в тази сфера:
Направих си серпентина от медна тръба, като тези за газова уредба. Ето го резултатът:
Бях решил да пусна охладителната течност, която се връща от радиатора през нея и след това към разширителния съд. Всичко звучи много добре, но хубаво,че се замотах, пък и зимата е една зима засега...
Питах тук там и ми казаха, че фабричните подгревни системи, изглеждащи досущ като огънатата от мен српентина имат термостат.
Той затваря в момента, в който температурата достигне 40 градуса. В противен случай съществува опасност да се спука предното стъкло през зимата при по-дълъг пробег (повече време работа на двигателя) и минусови температури.
Ето го този термостат на снимката на Sunny. Това не е просто закрепване на српентината или някаква друга джаджа.... (за съжаление)
Излиза, че е по лесно/сигурно да се направи електрическо подгряване на казанчето с реотан. Предимството е, че може да се включва и изключва; ще има ефект дори и при по-къси разстояния. На който му се играе може да го направи и с термодатчик и малко електроника да се самоизключва.
Направих си серпентина от медна тръба, като тези за газова уредба. Ето го резултатът:

Бях решил да пусна охладителната течност, която се връща от радиатора през нея и след това към разширителния съд. Всичко звучи много добре, но хубаво,че се замотах, пък и зимата е една зима засега...
Питах тук там и ми казаха, че фабричните подгревни системи, изглеждащи досущ като огънатата от мен српентина имат термостат.
Той затваря в момента, в който температурата достигне 40 градуса. В противен случай съществува опасност да се спука предното стъкло през зимата при по-дълъг пробег (повече време работа на двигателя) и минусови температури.
Ето го този термостат на снимката на Sunny. Това не е просто закрепване на српентината или някаква друга джаджа.... (за съжаление)

Излиза, че е по лесно/сигурно да се направи електрическо подгряване на казанчето с реотан. Предимството е, че може да се включва и изключва; ще има ефект дори и при по-къси разстояния. На който му се играе може да го направи и с термодатчик и малко електроника да се самоизключва.
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
И все пак да си кажа че миналата зима се чудех аджеба от къде ми тече казанчето но ми беше толкова студено цяла зима че не го свалих нито веднъж(замръзнах от студ ) и колкото пъти сипа течност все замръзва ... накрая се разорих и почнах по евтин варянт - топла вода.
Та изкарах цяла зима с топла вода на няколко пъти ми замръзва казанчето де ама тва е друг въпрос ... исках да кажа че от топлата вода джама не ми се е спукал цяла зима
.
Та изкарах цяла зима с топла вода на няколко пъти ми замръзва казанчето де ама тва е друг въпрос ... исках да кажа че от топлата вода джама не ми се е спукал цяла зима

- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не знам за вас но до момента на мен течността ми е замръзвала само веднъж - миналата година зимата ме завари с цяло казанче лятна течност
.
Сега наливам течност Нигрин ( 6 кинта литъра ) и я разреждам до -20 градуса ( 1:1 ). Еми дори и сутрин като запаля колата веднага мога да си изпръскам стъклото.
Проблем е ако например е валяло.. тогава може самите пръскалки да замръзнат...
Също така двигателят достатъчно загрява казанчето за течността. Когато ми замръзваше, след около 15-20 минути вече се беше размразило.
При по-дълъг път течността предполагам достига доста висока температура само заради това че казанчето е в коша на двигателя.

Сега наливам течност Нигрин ( 6 кинта литъра ) и я разреждам до -20 градуса ( 1:1 ). Еми дори и сутрин като запаля колата веднага мога да си изпръскам стъклото.
Проблем е ако например е валяло.. тогава може самите пръскалки да замръзнат...
Също така двигателят достатъчно загрява казанчето за течността. Когато ми замръзваше, след около 15-20 минути вече се беше размразило.
При по-дълъг път течността предполагам достига доста висока температура само заради това че казанчето е в коша на двигателя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта