Подгряване на течността за чистачки

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 12 юли 2006 16:07


Според мен цялата работа е безмислена и ще се обоснова защо:
Ако решиш да слагаш само вода и да я подгряваш зимата - ок, но...
Винаги има едно НО и то е ако слагаш само вода, дори и да се подгрява зимата при минусови температури, когато караш:
1. топлата вода има голяма вероятност да спука предното стъкло от разликата в температурите.
2. при обдухването и минаването на чистачките няколко пъти водата пак ще замръзва.

От тук и извода, че ще трябва да се слага течност за чистачки, която не замръзва на 0 градуса по Целзий. И оттам каква е файдата въобще да се прави такова подгряване?




Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Сря 12 юли 2006 17:13


аз лично въобще не съм наясно....но мисля си че файда има, иначе нямаше да има специални фирми занимаващи се с това.но от друга страна там цялата система е доста по сложна от това което уили предлага.та незнам.не е ли по добре да се разучи една схема на марково отопление и да се види възможно ли е да се побългари?!мисля че в един автобилд я имаше някаква опростена.ще потърся и ще кача ако намеря. :?

ПП а стъклата на по новите автомобили (5-10г) не са ли прекалено защитени, закалени и тн за да има опасност да се напукат?или се бъркам?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 12 юли 2006 17:19


Направо подгрявка и на предното стъкло и да се знае :D .
Имаше го и този вариант между другото.
До колко градуса е стандарната зимна течност, подгревките просто помагат на цялата система има ги в зимния пакет задължително.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 12 юли 2006 21:55


Идеята е повече лятото..
Така или иначе зимата слагам течност да не замръзва...

Въпроса е, че топлата вода лятото яко измива инсектите ;)


nmikov
Мнения: 100
Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Златица
Контакти:

Мнениеот nmikov » Чет 20 юли 2006 18:23


Вчера се загледах на една ксантия на пръскалките отпред имаше някакви таблетки черни с кабелче. В първия момент се зачудих за какво са кабелите - виждал съм светодиоди да слагат ама като го премерих се оказа нагревател. :idea:


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 22 юли 2006 9:47


Хъх, Wili, чак сега ти поглеждам темата :oops:
Та да вметна, че първоначалната ти идея е точно това, което глъмавия немец е сторил в дезертьорското ми возило.
В съда за течността за чистачките има медна серпентина, която е свързана с малкия кръг на охладителната система. Единствено има добавена и една електрическа помпа, която подпомага циркулацията на водата през казанчето на парното и течността за чистачките при ниски обороти, когато водната помпа се върти по-бавно. Немска му работа :dontknow: можеш да минеш и без нея - VW си има перфектно парно и без това.
Виж само от къде ще направиш връзката и слагай серпентината!

EDIT: малко снимков материал :wink:
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
valyo_v
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Мнениеот valyo_v » Пет 02 фев 2007 2:25


колеги.. по лесен вариант.. за климатиците и хладилниците по принцип.. за размръзяване на изпарителя (охлажда6тата 4аст) се ползват едни нагреватели които представляват образно казано кабел 0.75мм демек.. наи нормално кабел4е.. може да си пъхнете марку4ето към пръскалките в една по дебела 6лауфка и вътре да пуснете и това кабел4е.. и като се вклъу4и помпи4ката за те4ността да пръска,да се вклю4и и нагревателя и така на предното стъкло 6те пръска топла(горе6та) вода-зависи от нагревателя... пък вие пак си слагайте антизамръзва6та те4ност ;)


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 02 фев 2007 11:44


Аз ще споделя моя скромен опит.
Въпросът със замръзването на течността се решава с използването на зимна такава. Въпреки, че съм съгласен, че използването на затоплена течност дори и през лятото подобрява почистването на стъклото.
Въпросът със замръзването на самото стъкло до голяма степен се решава с обдухването му отвътре от парното на колата.
Но миналата зима се прибирах късно вечерта в една снежна буря от Троян. Какъв ми беше проблема. Нито течността , нито стъклото ми замръзваха. Но замръзваше самата чистачка от стопения от топлото стъкло сняг и от насрещната въздушна струя. Края на чистачката се обледени и започна да трака по стъклото. Да не говорим, че леда надигна чистачката от стъклото и вече не чистеше нормално.
Та мисълта ми е, че като че ли има повече смисъл да се помисли за подгряване на самата чистачка.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 02 фев 2007 11:56


zdr_spasov написа:Та мисълта ми е, че като че ли има повече смисъл да се помисли за подгряване на самата чистачка.

М да,решението е колата да е в гаража в такова време,уляхте се.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 02 фев 2007 12:15


На другата кола съда за течнопстта на чистачките е залепен до разширителният съд за антифриза и се нагрява. при студено време от дюзите за пръскане излиза топла вода при пръскане и пуши.
Нямам инфо за спукани стъкла от топла вода за този модел кола.
Лятно време горещата вода спомага за чистенето на налепените насекоми.
Винаги във водата добавям течност за чистачки /зимна -лятна според сезона/.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Пет 02 фев 2007 20:37


Ето моя опит в тази сфера:

Направих си серпентина от медна тръба, като тези за газова уредба. Ето го резултатът:

Изображение

Бях решил да пусна охладителната течност, която се връща от радиатора през нея и след това към разширителния съд. Всичко звучи много добре, но хубаво,че се замотах, пък и зимата е една зима засега...

Питах тук там и ми казаха, че фабричните подгревни системи, изглеждащи досущ като огънатата от мен српентина имат термостат.
Той затваря в момента, в който температурата достигне 40 градуса. В противен случай съществува опасност да се спука предното стъкло през зимата при по-дълъг пробег (повече време работа на двигателя) и минусови температури.

Ето го този термостат на снимката на Sunny. Това не е просто закрепване на српентината или някаква друга джаджа.... (за съжаление)

Изображение

Излиза, че е по лесно/сигурно да се направи електрическо подгряване на казанчето с реотан. Предимството е, че може да се включва и изключва; ще има ефект дори и при по-къси разстояния. На който му се играе може да го направи и с термодатчик и малко електроника да се самоизключва.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 02 фев 2007 20:41


Резисторите на DRL-a :wink:


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Пет 02 фев 2007 23:30


И все пак да си кажа че миналата зима се чудех аджеба от къде ми тече казанчето но ми беше толкова студено цяла зима че не го свалих нито веднъж(замръзнах от студ ) и колкото пъти сипа течност все замръзва ... накрая се разорих и почнах по евтин варянт - топла вода.
Та изкарах цяла зима с топла вода на няколко пъти ми замръзва казанчето де ама тва е друг въпрос ... исках да кажа че от топлата вода джама не ми се е спукал цяла зима :).


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Съб 03 фев 2007 0:08


Не знам за вас но до момента на мен течността ми е замръзвала само веднъж - миналата година зимата ме завари с цяло казанче лятна течност :).
Сега наливам течност Нигрин ( 6 кинта литъра ) и я разреждам до -20 градуса ( 1:1 ). Еми дори и сутрин като запаля колата веднага мога да си изпръскам стъклото.
Проблем е ако например е валяло.. тогава може самите пръскалки да замръзнат...
Също така двигателят достатъчно загрява казанчето за течността. Когато ми замръзваше, след около 15-20 минути вече се беше размразило.
При по-дълъг път течността предполагам достига доста висока температура само заради това че казанчето е в коша на двигателя.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Съб 03 фев 2007 4:49


Като идея това със серпентината е мн хитро, обаче възниква следния въпрос: какво става с налягането в охладителната система, когато от едно сечение на тръбите /примерно ф20/ да спадне на ф4 и после пак на ф20?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта