Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 9:53


Така само да кажа:
Гугълнете DRL -> Daytime Running Lights
Ще видите интересни резултати....

Значи..
включени ли са габаритите.. трябва да се изключи ДРЛ... примерно ако искаш да седиш на габарити, ама да не се включват фаровете нощем.

Това ще гарантира още няколко екстри:
при включване на фарове, се включват и габарити, следователно няма да товариш допълнително фаровете...


Според мен всичко това би трябвало да стане с.
2 стандартни авторелете /30-40 ампера/ + едно малко управляващо 12 волта + един 1-2 (2-3 ампера) идиоти.. които ще пречат на окъсяването на веригата... ;)

сега се сещам, че може и с 2 малки релета.. едното от които ще е нормално отворено, другото нормално затворено...
хайде да измисля схемата...
Гарантирам, че ще паднем под 10 кинта + всичките глезотии като кабелни обувки, цокли и прочее.. даже някой и платка може направи ;)


едит:
Васе ти си генниииии.....
вместо да се прекарва жица от контактният ключ мое се свърже управляващата към алтернатора...

ма нема кой да прочете заглавието....




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 10:00


Вили,
Вземи една крушка.уред,малко кабел и не забравяй за бира.Бирата е много важна в случая.
Отиди,нагъзисе и премери какво се получава и тогава ползвай бирата да не ти присяда дипломата.
FLAIR ти написа след мен какво ще се плоучи.



P.S. Този експеримент съм го пробвал,когато в БГ тока беше дискотека,2 часа има 2 часа нема.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 10:37


FLAIR написа:Та исках да кажа: ако свържеш последователно две крушки с една и съща мощност, то всяка от тях ще "дава" четвърт от мощността си, а консумираната момщност на веригата ще бъде на половина от тази на едната крушка. :yahoo:

ДА само дето последното не е вярно..
Мощността на цялата верига ще е точно толкова колкото мощността на една крушка... а не на половината... ;)

все пак намалява само 2 пъти...
с две думи..
2 крушки по 50 вата = 100 вата нормално..
вържеш последователно... една крушка работи с 25 вата. а двете с има няма 50.

пс.
То бира че ще взема ще взема.. ма май ти ще я черпиш ;)


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Сря 04 окт 2006 10:57


Вили,моля за извинение,но не мога да схвана идеята ти да светят двете крушки с мощността на едната и съответно с пъти по-слабо (поне 2 пъти,като се има предвид че характеристиката на излъчената светлина от напрежението или мощността е нелинейна,т.е.ако на една крушка за 12В. се подадат 6В. тя няма да свети 2 пъти по слабо а примерно 3 пъти по-слабо...) :dontknow:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 11:58


Ами именно точно това е идеята...
1. Да свети по-слабо /използват дългите светлини/
2. В моят казус.. имам проблеми с поведението на мотора когато се включи мощен консуматор на ел. енергия.. малък е мотора, и малък върт. момент има, и алтернатора му взема здравето...

Само да вметна, че това не е моя идея, а е на General Motors.. по този начин те реализират т.нар. Дневни Светлини


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 12:01


Светлината ще е доста жълта 8)


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 04 окт 2006 15:02


L&R написа:Светлината ще е доста жълта 8)



Не.Те ще ползват сини крушки за целта.

Вили,разбира се че ще почерпя.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 15:20


Я на изходно положение сега.
Имаме напрежение от алтернатора ( може би ток:P ) . Някой да го дефинира в стойности, когато светодиода свети и гогато не свети.

После реле което да пали съси + габарит.
Васе?
Поне един транзистор(инвертор) няма ли да сложим за миризма :twisted:



ПС Хита на сезона е лампи mhihi


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 04 окт 2006 15:37


Еххх мама му мечка :D , много е лошо човек да не разбира от тоци Изображение- до като разгадя Изображениеза какво си говорите в тази тема Изображение и прочетох всички постове 3 пъти . Ама нейсе, разбрах за какво става дума - за бирааа Изображение Изображение


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Сря 04 окт 2006 15:58


wili98 написа:
FLAIR написа:Та исках да кажа: ако свържеш последователно две крушки с една и съща мощност, то всяка от тях ще "дава" четвърт от мощността си, а консумираната момщност на веригата ще бъде на половина от тази на едната крушка. :yahoo:

ДА само дето последното не е вярно..
Мощността на цялата верига ще е точно толкова колкото мощността на една крушка... а не на половината... ;)

все пак намалява само 2 пъти...
с две думи..
2 крушки по 50 вата = 100 вата нормално..
вържеш последователно... една крушка работи с 25 вата. а двете с има няма 50.

пс.
То бира че ще взема ще взема.. ма май ти ще я черпиш ;)



willi

1 крушка, 12 волта, 55 Вата ---> т.е. R=2.618 ома

2 крушки последователно, т.е. захранващо напражение за всяка крушка 6 волта, R=2.618 ома на крушка:
P=U*I=U*U/R ... = 6*6/2.618=13.75 вата на една крушка

2 крушки * 13.75 вата = 27.5 Вата = 1/2 от 55 Ватаааааа


А както ти каза, 2 крушки по 55 вата = 110 вата нормално.. то това е точно 4 пъти по 27,5...

П.С.: Нямам претенции за марката бира :drunk


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 04 окт 2006 17:08


напрао ви се чуда на мозъците дето тоолко се изписа за едната глупост...
последователното свързване означава най просто казано че пада се дели между консуматорите.
еми тва е.
на теория вили е прав.
на практика флеър е прав.
а ся идете си ударете по една бира от масата неколко пъти и толко!
баф и темата! :twisted:


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Сря 04 окт 2006 20:19


Е Васко извинявай, но този път не си прав! :) Все пак форума е не само за професионалисти нали? Освен това точно този спор очевадно провокира мислене, че и практика дори и на само четящите. А то като си спомня как един .... те наруга за кабелите за фаровете. Ако същия умник пропуснал 7 клас беше прочел писаното от тези колеги, поне щеше да се образова. Пък и колегите ще установят по-късно че съпротивлението на лампите зависи от тока през тях и тези сметки не са коректни и т.н. Дори така да е има идея и полза за четящите. Аз поне така мисля. :D


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 04 окт 2006 20:54


Добре.. сега остава да видим колко силно свети крушката на приблизително 6-7 волта...

Как ще е глупост бе Василииии...

Срещу скромна сума за 2 +1 релета + маааалко жица... получаваш
дневни светлини... без да преправяш нищо.. ма си и ти..

Сам знаеш, че при мен има сериозен проблем с голямата консумация на фаровете...

Вече съм направил схемата...
Само да я начертая у компира...

Ти кажи как можем да вземем управляващ сигнал от алтернатора, така че като върти моторетката само тогава да включва релетата...
Та да не се изкарва кабел чак от бушоните...!!!
Пей....


Потребителски аватар
joser
Мнения: 1492
Регистриран на: Съб 20 май 2006 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот joser » Сря 04 окт 2006 21:09


wili98 написа:Ти кажи как можем да вземем управляващ сигнал от алтернатора, така че като върти моторетката само тогава да включва релетата...

а така, на никой ли не му светка някоя такава идея? 55 или 90А май няма да има значение. а и на мен темата ми е интересна - особено изпълнението на теория. за другото мързелът тоя път е в тежест :oops: :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 04 окт 2006 21:12


Изображение

Сега значи няма заряд лампата затваря на маса, има заряд от двата края на лампата + и няма светене , тъй ли е ве :039:

Експериментите на 1-во място mhihi
Васето го е напрИл ама трае сигурно :lol: .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта