Подгрев на антифриз на 220В

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот pakumba » Пет 24 фев 2012 22:39


10тина минути, виждах преди време пак в ибей и имаше от 1 до 2кв, съмнява ме малкия ми кръг да е с повече от 3 литра, е, вярно, че се отнема топлина и от блока и железата, но все пак за 10 минути очаквам да успее да вдигне поне до 60 градуса.

АА тази помпа от какво е точно, какво помпи по изброените от теб марки коли?

Ето нещо по въпроса http://www.ebay.co.uk/itm/engine-pre-he ... 35b93c04dc




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот ktamen » Пет 24 фев 2012 23:37


За да се загреят 100кг желязо и 6кг вода с 60гр са нужни 35мин , ако нагревателя е 2кВт и то, ако няма загуби.
Помпата е за антифриз, има много коли с допълнителна ел помпа, особено ако имат печка Вебасто май е задължително да имат и ел помпа за антифриз. Тази явно е от Рено, помпата в колата ми е от Мерцедес и изглежда по същия начин. Първата помпа, която бях сложил беше от ВАГ и приличаше доста на помпичка за чистачки, но беше и доста стара вероятно затова беше по различна от тези двете. Мисля, че някои Транспортери имат такива помпи за парното.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот Winner25 » Пет 24 фев 2012 23:40


Дали има опасност ако ползвам по-мощен нагревател да прегрее около него и съответно да има поражения върху маркучите и пластмасите :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот ktamen » Пет 24 фев 2012 23:46


Нали ще има някаква защита като бойлер - прегряването трябва да е невъзможно. Аз съм мислил и за вариант да сложа една цяла Юнга (3кВт) със помпа и готово.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот Winner25 » Пет 24 фев 2012 23:56


Аз точно нагревател от юнга мисля да ползвам, който май е 3квт. Идеята ми обаче е датчика да е на пластмасовия тройник отгоре, а нагревателя да е на мястото на вертикалната част на маркуча за който писахме по-напред. Логично би било топлата вода да отиде нагоре, но за всеки случай може да се измисли и някакъв термостат на самия нагревател.

Също и захранването - трябва да е лесно достъпно и същевременно влагозащитено.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот ktamen » Съб 25 фев 2012 0:10


На Юнгата може би трябва да и се направи друг резервоар, защото тя май не е направена да работи под налягане (поне тази, която разглобих преди половин година).
С толкова мощен нагревател без помпа май няма да стане, а и не мисля, че е възможно да се нагласи на този маркуч заради големите размери.
Маркуча за който стана дума можеш да си го смениш и да си вземеш някакви други маркучи от някоя морга да си правиш експерименти.
Колкото по-ниско на маркуча се монтира нагревателя толкова шанса да има добра естествена конвекция е по-голям - нагревателя го сложи долу на завоя.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот Winner25 » Съб 25 фев 2012 0:22


Ето го нагревателя от юнга
Untitled.jpg

Съответно може да се вкара и в друга тръба за да е удобен за монтаж :)
Ясно че ще е с помпа, идеята е да затопля бързо. Ако за 20 мин прави 40-50 градуса е напълно достатъчно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот ktamen » Съб 25 фев 2012 0:35


Аз не мога да разбера защо трябва бързо да се стопли, слагаш на контакта в къщи един часовник и го нагласяш да се включва всеки ден от 6 и 15 до 7 и 30 и готово. Докато си мислех за Юнгата дори смятах да и сложа един диод за да и намаля мощността наполовина.
Нагревателя не го закрепвай на двигателя, а за купето - до радиатора има (на моята кола вече няма щото там е бойлера) предостатъчно място, само трябва да предвидиш чупки на маркучите подобни на тези до радиатора защото, ако са прави ще се прецакат от вибрациите.
Бойлера сега почти не го ползвам защото не карам колата всеки ден, ако му бях сложил реотани вътре сега щях да ги включвам, ама тогава нямах контакт за тях.
ПП Моята Юнга е с пласмасов резервоар mhihi


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот pakumba » Съб 25 фев 2012 20:06


а при изключена помпа, какво се случва- антифриза я върти ли? Защото пуснах тема в един форум, че купувам такъв подгрев оригинален и останах с впечатлението, че има някакъв байпас към тази помпа и този байпас бачка само при включена помпа, иначе по някакъв начин се прескача помпата


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6367
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот ktamen » Съб 25 фев 2012 20:44


В моя голф освен помпата има и 4 клапана за антифриз да сменям различните режими, но при мен е по-сложно с бойлера. Зависи как и къде се монтира помпата дори да не работи антифриза пак ще си минава през нея, тя не е голямо съпротивление. Една от помпите, които гледах си имаше два вградени клапана, ама не бяха там където ми трябваха на мен и не я купих.
Ако е цял възел този подгрев сигурно е добре направен и ако спазиш инструкцията за монтаж едва ли ще имаш проблеми. Ако можеш да ми дадеш линк да го видя и аз това оригинално подгряване ще бъда по-конкретен. Не е сигурно, че ако става за някаква кола ще става за всички други марки коли.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгрев на антифриз на 220В

Мнениеот pakumba » Съб 25 фев 2012 21:20


ktamen написа:В моя голф освен помпата има и 4 клапана за антифриз да сменям различните режими, но при мен е по-сложно с бойлера. Зависи как и къде се монтира помпата дори да не работи антифриза пак ще си минава през нея, тя не е голямо съпротивление. Една от помпите, които гледах си имаше два вградени клапана, ама не бяха там където ми трябваха на мен и не я купих.
Ако е цял възел този подгрев сигурно е добре направен и ако спазиш инструкцията за монтаж едва ли ще имаш проблеми. Ако можеш да ми дадеш линк да го видя и аз това оригинално подгряване ще бъда по-конкретен. Не е сигурно, че ако става за някаква кола ще става за всички други марки коли.


нямам конкретно инфо за подгрева, просто колега предлагаше някакъв подгрев и ме пита как да запуши дупката, затова предположих, че е с байпас. Инфото по този въпрос е много малко и затова се налага да гадая.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта