10тина минути, виждах преди време пак в ибей и имаше от 1 до 2кв, съмнява ме малкия ми кръг да е с повече от 3 литра, е, вярно, че се отнема топлина и от блока и железата, но все пак за 10 минути очаквам да успее да вдигне поне до 60 градуса.
АА тази помпа от какво е точно, какво помпи по изброените от теб марки коли?
Ето нещо по въпроса http://www.ebay.co.uk/itm/engine-pre-he ... 35b93c04dc
Подгрев на антифриз на 220В
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
За да се загреят 100кг желязо и 6кг вода с 60гр са нужни 35мин , ако нагревателя е 2кВт и то, ако няма загуби.
Помпата е за антифриз, има много коли с допълнителна ел помпа, особено ако имат печка Вебасто май е задължително да имат и ел помпа за антифриз. Тази явно е от Рено, помпата в колата ми е от Мерцедес и изглежда по същия начин. Първата помпа, която бях сложил беше от ВАГ и приличаше доста на помпичка за чистачки, но беше и доста стара вероятно затова беше по различна от тези двете. Мисля, че някои Транспортери имат такива помпи за парното.
Помпата е за антифриз, има много коли с допълнителна ел помпа, особено ако имат печка Вебасто май е задължително да имат и ел помпа за антифриз. Тази явно е от Рено, помпата в колата ми е от Мерцедес и изглежда по същия начин. Първата помпа, която бях сложил беше от ВАГ и приличаше доста на помпичка за чистачки, но беше и доста стара вероятно затова беше по различна от тези двете. Мисля, че някои Транспортери имат такива помпи за парното.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Дали има опасност ако ползвам по-мощен нагревател да прегрее около него и съответно да има поражения върху маркучите и пластмасите 

- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Нали ще има някаква защита като бойлер - прегряването трябва да е невъзможно. Аз съм мислил и за вариант да сложа една цяла Юнга (3кВт) със помпа и готово.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Аз точно нагревател от юнга мисля да ползвам, който май е 3квт. Идеята ми обаче е датчика да е на пластмасовия тройник отгоре, а нагревателя да е на мястото на вертикалната част на маркуча за който писахме по-напред. Логично би било топлата вода да отиде нагоре, но за всеки случай може да се измисли и някакъв термостат на самия нагревател.
Също и захранването - трябва да е лесно достъпно и същевременно влагозащитено.
Също и захранването - трябва да е лесно достъпно и същевременно влагозащитено.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
На Юнгата може би трябва да и се направи друг резервоар, защото тя май не е направена да работи под налягане (поне тази, която разглобих преди половин година).
С толкова мощен нагревател без помпа май няма да стане, а и не мисля, че е възможно да се нагласи на този маркуч заради големите размери.
Маркуча за който стана дума можеш да си го смениш и да си вземеш някакви други маркучи от някоя морга да си правиш експерименти.
Колкото по-ниско на маркуча се монтира нагревателя толкова шанса да има добра естествена конвекция е по-голям - нагревателя го сложи долу на завоя.
С толкова мощен нагревател без помпа май няма да стане, а и не мисля, че е възможно да се нагласи на този маркуч заради големите размери.
Маркуча за който стана дума можеш да си го смениш и да си вземеш някакви други маркучи от някоя морга да си правиш експерименти.
Колкото по-ниско на маркуча се монтира нагревателя толкова шанса да има добра естествена конвекция е по-голям - нагревателя го сложи долу на завоя.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Ето го нагревателя от юнга
Съответно може да се вкара и в друга тръба за да е удобен за монтаж
Ясно че ще е с помпа, идеята е да затопля бързо. Ако за 20 мин прави 40-50 градуса е напълно достатъчно.
Съответно може да се вкара и в друга тръба за да е удобен за монтаж

Ясно че ще е с помпа, идеята е да затопля бързо. Ако за 20 мин прави 40-50 градуса е напълно достатъчно.
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
Аз не мога да разбера защо трябва бързо да се стопли, слагаш на контакта в къщи един часовник и го нагласяш да се включва всеки ден от 6 и 15 до 7 и 30 и готово. Докато си мислех за Юнгата дори смятах да и сложа един диод за да и намаля мощността наполовина.
Нагревателя не го закрепвай на двигателя, а за купето - до радиатора има (на моята кола вече няма щото там е бойлера) предостатъчно място, само трябва да предвидиш чупки на маркучите подобни на тези до радиатора защото, ако са прави ще се прецакат от вибрациите.
Бойлера сега почти не го ползвам защото не карам колата всеки ден, ако му бях сложил реотани вътре сега щях да ги включвам, ама тогава нямах контакт за тях.
ПП Моята Юнга е с пласмасов резервоар
Нагревателя не го закрепвай на двигателя, а за купето - до радиатора има (на моята кола вече няма щото там е бойлера) предостатъчно място, само трябва да предвидиш чупки на маркучите подобни на тези до радиатора защото, ако са прави ще се прецакат от вибрациите.
Бойлера сега почти не го ползвам защото не карам колата всеки ден, ако му бях сложил реотани вътре сега щях да ги включвам, ама тогава нямах контакт за тях.
ПП Моята Юнга е с пласмасов резервоар

Re: Подгрев на антифриз на 220В
а при изключена помпа, какво се случва- антифриза я върти ли? Защото пуснах тема в един форум, че купувам такъв подгрев оригинален и останах с впечатлението, че има някакъв байпас към тази помпа и този байпас бачка само при включена помпа, иначе по някакъв начин се прескача помпата
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Подгрев на антифриз на 220В
В моя голф освен помпата има и 4 клапана за антифриз да сменям различните режими, но при мен е по-сложно с бойлера. Зависи как и къде се монтира помпата дори да не работи антифриза пак ще си минава през нея, тя не е голямо съпротивление. Една от помпите, които гледах си имаше два вградени клапана, ама не бяха там където ми трябваха на мен и не я купих.
Ако е цял възел този подгрев сигурно е добре направен и ако спазиш инструкцията за монтаж едва ли ще имаш проблеми. Ако можеш да ми дадеш линк да го видя и аз това оригинално подгряване ще бъда по-конкретен. Не е сигурно, че ако става за някаква кола ще става за всички други марки коли.
Ако е цял възел този подгрев сигурно е добре направен и ако спазиш инструкцията за монтаж едва ли ще имаш проблеми. Ако можеш да ми дадеш линк да го видя и аз това оригинално подгряване ще бъда по-конкретен. Не е сигурно, че ако става за някаква кола ще става за всички други марки коли.
Re: Подгрев на антифриз на 220В
ktamen написа:В моя голф освен помпата има и 4 клапана за антифриз да сменям различните режими, но при мен е по-сложно с бойлера. Зависи как и къде се монтира помпата дори да не работи антифриза пак ще си минава през нея, тя не е голямо съпротивление. Една от помпите, които гледах си имаше два вградени клапана, ама не бяха там където ми трябваха на мен и не я купих.
Ако е цял възел този подгрев сигурно е добре направен и ако спазиш инструкцията за монтаж едва ли ще имаш проблеми. Ако можеш да ми дадеш линк да го видя и аз това оригинално подгряване ще бъда по-конкретен. Не е сигурно, че ако става за някаква кола ще става за всички други марки коли.
нямам конкретно инфо за подгрева, просто колега предлагаше някакъв подгрев и ме пита как да запуши дупката, затова предположих, че е с байпас. Инфото по този въпрос е много малко и затова се налага да гадая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта