Как най-безболезнено да направя бутон за АБСа
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
SMEL написа:ти си ЛУД.
Хич Не е луд . Прав си е човека - на сух път или леко запрашен спира по-бавно. И на мен ми се е изправяла косата от това .за мокро, заледено има полза , но са сух път и ниска скорост май няма никаква полза.
Друга идея е да се сложи бутона на скоростният лост горе до топката. едно време там си слагах бутон за сирена.Удобно е за ползване , поне за мен защото ръката ми е винаги на лоста.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
musura написа:kris11 написа:но са сух път и ниска скорост май няма никаква полза
аха, и аз това мисля 100%. Просто при скорост 40 км/ч като се задейства АБС-а от някоя прашинка на пътя или понякога от неравности също, и колата все едно е без спирачки. Докато се усети да спре да рита и "БУМ" - два пъти
Тва ако наистина и така, много тъпо са го измислили...

- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аквапланинг се получава когато гумата ти е износена и каналчетата не могат да изведат водата навън в следствие на което се вклинява вода между гумата и пътната повърхност ...... или когато влезеш в локва с висока скорст ...това че е мокро не значи че има аквапланинг... при него трябва да си избягва натискането на спирачката и рязката промяна на движението...... няма връзка с абс мисля си аз
..... АБС а е много полезен с него колата не спира по бързо а си запазва управлемостта ...просто в Голф2, пасатБ3 и в голф3 преди 95 е тъп та свири ....... моята кола с 15ките спира за 37 метра на мокро без да влачи гуми или ако влачи е последния един два метра но много рядко....

..... АБС а е много полезен с него колата не спира по бързо а си запазва управлемостта ...просто в Голф2, пасатБ3 и в голф3 преди 95 е тъп та свири ....... моята кола с 15ките спира за 37 метра на мокро без да влачи гуми или ако влачи е последния един два метра но много рядко....
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ChampioN написа:АБС пре4и както и на сухо така и на сняг, а на лед така или ина4е е все съ6тото. Само при дъжд помага zаради Аквапланинга, но това вси4ко zа 4овек, който zнае как да си борави най добре с спира4ката. За жени е zадължително, поради раzбираеми при4ини. Абе 4овека правилно се е ориентирал
нещо ми се струва че си в голямо междучасие

- ChampioN
- Мнения: 98
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 14:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Да изясним как то4но работи АБС - той се вклу4ва когато има разлики в скоростите на въртенена колелата (всяка гума си има дат4ик), а не когато блокира някое от колелата . Съвременните гуми имат най-добро сцепление при леко приплъзване на гумата и съответно тогава се спира най-бързо. АБС не позволява това приплъзване да се постигне и се полу4ава по-дълъг спира4ен път, т.е. най- бързото спиране е идея след като се вклу4и АБС, а не преди това ! Това вси4ко е за перфектен гладък път, но нали пъти6тата в БГ имат от време на време и по някоя дупка
Е какво става тогава когато едно от колелата попадне в дупка и измени скороста си на въртене ? - АБС се вклу4ва и намаля спира4ното усилие ненужно, а ако пред вас е иско4ило дете ? Друг вариант да вземем екстремно спиране преди завой - задействан ли е АБС води до силно нару6аване на баланса на автомобила и от там на предните контактни петна, а това води хем до по-ло6о спиране, хем до склонност на колата към недозавиване (особено за предно предаване като ФВ) и хоп в нивата. Ако сте без АБС и запазите възможно най-добър баланс и все пак сте с висока скорост за преминаването на завой, то може да накарате колата да презавие и да увладеете колата, докато при недозавиване е по4ти невъзможно и се искат професионални умения !
То4но така, а какво се слу4ва като натисне6 рязко спира4ката и претовари6 контактните петна, не води ли до аквапланинг дори и да си с 4исто нови гуми ?
Докато ако си с АБС 6те си запази6 контрола над колата. Това е единственото предимство на АБС-а... На сняг АБС не ти позволява да направи6 хълм4е пред гумите и така да спре6 по добре, а на лед и без това кой луд натиска спира4ки ?
Поради малкото сцепление АБС 6те се вклу4и по4ти веднага и така или ина4е спиране няма6.
Това от 100 до 0 ли заси4а6 ? Наскоро гледах то4но тест по някое от немските предавания и правиха тест на Голф 5 как 6те спре при разли4ни настилки с разли4ни гуми от 8мм до 2мм. На мокро бе6е около 50м с 4исто нови гуми , а с 2мм стана около 100м. Не знам как так спира6 толкова бързо
Най-елементарното е да се замислите за6то при вси4ки тествания за най-добро спиране и обиколка на автомобила на една писта ВИНАГИ става с изклу4ен АБС.
Тука Ф1 не важи, тъй като там системата има коренно разли4на схема на робота и работи с Активно ока4ване, което не позволява това дисбалансиране.
С думи прости АБС помага при 4ове6ка гре6ка, а най добре е вие сами да раzпределяте спира4ното усилие. Ако ско4и6 на спира4ките и се панира6 6те спре6 по бърzо с АБС, ако си доzира6 спира4ките и не се панира6 6те има6 по добро управление и по добро спиране. Не раz4итайте една помпа да ви ре6ава живота.
Не бе, бях ре6ил да си спестя вси4кото това писане. От мусура съм нау4ил и аz доста така, 4е предполагам той специялно правилно се е ориентирал

Аквапланинг се получава когато гумата ти е износена и каналчетата не могат да изведат водата навън в следствие на което се вклинява вода между гумата и пътната повърхност ...... или когато влезеш в локва с висока скорст ...това че е мокро не значи че има аквапланинг... при него трябва да си избягва натискането на спирачката и рязката промяна на движението...... няма връзка с абс мисля си аз
То4но така, а какво се слу4ва като натисне6 рязко спира4ката и претовари6 контактните петна, не води ли до аквапланинг дори и да си с 4исто нови гуми ?
Докато ако си с АБС 6те си запази6 контрола над колата. Това е единственото предимство на АБС-а... На сняг АБС не ти позволява да направи6 хълм4е пред гумите и така да спре6 по добре, а на лед и без това кой луд натиска спира4ки ?
Поради малкото сцепление АБС 6те се вклу4и по4ти веднага и така или ина4е спиране няма6.
.... АБС а е много полезен с него колата не спира по бързо а си запазва управлемостта ...просто в Голф2, пасатБ3 и в голф3 преди 95 е тъп та свири ....... моята кола с 15ките спира за 37 метра на мокро без да влачи гуми или ако влачи е последния един два метра но много рядко....
Това от 100 до 0 ли заси4а6 ? Наскоро гледах то4но тест по някое от немските предавания и правиха тест на Голф 5 как 6те спре при разли4ни настилки с разли4ни гуми от 8мм до 2мм. На мокро бе6е около 50м с 4исто нови гуми , а с 2мм стана около 100м. Не знам как так спира6 толкова бързо

Най-елементарното е да се замислите за6то при вси4ки тествания за най-добро спиране и обиколка на автомобила на една писта ВИНАГИ става с изклу4ен АБС.
Тука Ф1 не важи, тъй като там системата има коренно разли4на схема на робота и работи с Активно ока4ване, което не позволява това дисбалансиране.
С думи прости АБС помага при 4ове6ка гре6ка, а най добре е вие сами да раzпределяте спира4ното усилие. Ако ско4и6 на спира4ките и се панира6 6те спре6 по бърzо с АБС, ако си доzира6 спира4ките и не се панира6 6те има6 по добро управление и по добро спиране. Не раz4итайте една помпа да ви ре6ава живота.
нещо ми се струва че си в голямо междучасие Idea
Не бе, бях ре6ил да си спестя вси4кото това писане. От мусура съм нау4ил и аz доста така, 4е предполагам той специялно правилно се е ориентирал

- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
И моя АБС е изключен и съм доста доволен от спирането на колата.Карах преди Ауди Куатро с АБС и въобще не ми харесваше как спира.Колегата е много прав, имал съм ситуация на лед след остър завой се наложи да спирам екстремно и единственото с което ми помогна АБС-а е че успях да завия и да избегна удара.За спиране не можеше и дума да става.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
POLO PAVLETI написа:единственото с което ми помогна АБС-а е че успях да завия и да избегна удара.За спиране не можеше и дума да става.
Ето това е важното. Дори бях чел някъде, че трябва да се промени маниера на каране с ABS - т.е. че ще можеш да направиш маневрата, а не да спреш. Друг е въпроса че може и да няма накъде да се бяга /т.е. маневра няма на къде да се прави/. Иначе си го пише във всяко упътване - никаква система /ABS, ESP, ASR, .../ не може да се противопостави на физичните закони. Така че с ABS или без - умната /т.е. спазваме скорост, дистанция, и не си мислим че сме недостижими/.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Мен лично АБС-а ме е спасявал няколко пъти при скорост 200+ на магистралата. При такава скорост, ако няма АБС и при рязко натискане на спирачката, гумите просто се палят и няма никакво спиране, отделно, че има голяма вероятност колата да поднесе, и да стане белята. На мокро също върши перфектна работа. На сняг до сега ползвах ръчната спирачка, при по-екстремни ситуации, защото наистина, ако човека разчита на АБС-а - няма спиране.
Обаче най-големият минус, който усетих за тези 2 години през които карам голф-а е, че в градски условия, на сух път и нормално шофиране с 40-60 км/ч спирачния път се увеличава, ако има неравност на пътя, както много често се случва
Особенно последното ми ПТП, понеже десйтвието се разви със супер малка скорост и понеже се включи АБС-а, имах време да гледам тъжно как се носим плавно към автомобила пред мен, педала на спирачката рита като луд и спиране почти няма. Колата пред мен и пищят гумите, обаче очевадно спря по-бързо от мен, независимо, че съм с нови дискове, накладки, спирачна течност и гуми
Единствената разлика беше, че аз бях с АБС, а колата пред мен без
Грешката ми е, че не се сетих да опъна ръчната - със сигурност щях да спра без проблем
Даже имах време да кажа на колегата, който беше до мен - "Хвани се, че се натресохме" ...
Затова 100% за себе си съм решил да монтирам бутон ON/OFF за ABS-a и мисля, че ще е по-добре. Ще споделя мнение как спирам без и със АБС тези дни ...
П.П. Мисля, че колегата ChampioN го е казал много точно ...
Обаче най-големият минус, който усетих за тези 2 години през които карам голф-а е, че в градски условия, на сух път и нормално шофиране с 40-60 км/ч спирачния път се увеличава, ако има неравност на пътя, както много често се случва




Затова 100% за себе си съм решил да монтирам бутон ON/OFF за ABS-a и мисля, че ще е по-добре. Ще споделя мнение как спирам без и със АБС тези дни ...
П.П. Мисля, че колегата ChampioN го е казал много точно ...
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Некакви глупости говорите! Или ABS-ите не са ви наред или сте по-големи разбирачи от производителите на коли и някой ще получи нобелова награда, стига отговорните хора да прочетат форума. Не се сърдете, но говорите нелепи работи. Наблюденията ми от ABS са големи и смея да твърдя, че помага в всички случай.
Случвало ми се е да спирам и докато педела е натиснат до долу, едното колело минава през дупка, ABS-а се включва за стотни и колата спира перфектно, както по план. Не искам и да си помисля какво ще се случи ако колелото блокира попадайки в дупката... то не са скусани гуми, завъртания на колата....Не знам, има ли разлика м/у ABS-ите на по-новите от старите коли, но аз съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО доволен от ABS-а. Многократно ме е спасявал и никога не ме е подвеждал.
Случвало ми се е да спирам и докато педела е натиснат до долу, едното колело минава през дупка, ABS-а се включва за стотни и колата спира перфектно, както по план. Не искам и да си помисля какво ще се случи ако колелото блокира попадайки в дупката... то не са скусани гуми, завъртания на колата....Не знам, има ли разлика м/у ABS-ите на по-новите от старите коли, но аз съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНО доволен от ABS-а. Многократно ме е спасявал и никога не ме е подвеждал.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
И аз съм изключително доволен от АБС-а и то особенно за внезапно спиране в малките скорости(тази система по-принцип е измислена точно за такива случаи) ...това за рязкото спиране от 200+ го приемам по скоро за виц
за него си трябва парашут , ръчната на лед също е много странен подход за спиране
...за мен АБС на лед и сняг е незаменима(особенно за човек като мен който си кара с летните гуми)...това което ми харесва на лед е че при рязко(пък и не толкова рязко) натискане на спирачките колата с АБС запазва ориентацията си спрямо пътя,докато такава без просто няма начин да не се завърти,няма начин.
Предполагам че колегата musura има склоннност да кара на малки дистанции от предната кола и то с голяма скорост(плавно спиране с ритане на педала вкл. време за реплики и пищене на гумите на предната кола не става със супер малка скорост
) или има проблем със спирачките.
При всички случаи изключването на АБС не е решение...според мен проблема ще се реши със спазването на дистанция съобразена със скоростта на движение.




При всички случаи изключването на АБС не е решение...според мен проблема ще се реши със спазването на дистанция съобразена със скоростта на движение.
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колега Шампион, не се сърди, просто и на мен не ми се пишеше
напълно съм съгласен с двамата колеги над мен които изразиха мение.
искам да допълня /той Фелипе си го е казал/ при попадане в дупка, на едното колело, абс се включва, и предотвратява блокирането, но САМО на това колело->останалите 3 продължавата да си спират
Освен това понякога не си личи че пътя е заледен,особенно на мостове и надлези, и при натискане на педала става мазало.Интересно ми е на лед само на скорост ли спирате?

напълно съм съгласен с двамата колеги над мен които изразиха мение.
искам да допълня /той Фелипе си го е казал/ при попадане в дупка, на едното колело, абс се включва, и предотвратява блокирането, но САМО на това колело->останалите 3 продължавата да си спират

Освен това понякога не си личи че пътя е заледен,особенно на мостове и надлези, и при натискане на педала става мазало.Интересно ми е на лед само на скорост ли спирате?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта