здрава крушка---протича ток---рид контакта затваря веригата---сработва реле---сигналния светодиод не свети
при изгоряла крушка
няма ток---рид контакта прекъсва---релето изключва---светва светодиод /може и зумер/
При мен при здрава крушка не протича нито с 21 вата,нито с 100 вата,а камо ли да включи реле.А с магнитче работи.И мен ме няма много по тоците,ама не ще и това е.Има нещо гнило тук и ще помоля автора да обясни с няколко думи как при него става,а при мен не иска.Ползвах трансформаторен стабилизиран изправител 13.8 волта 30 ампера.
сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Ако пробваш на Акумулатора как се държи схемата?Навивките стегнати ли ги направи(плътно една до друга)?
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Изправителя е добре направен.Има 100000 микрофарада кондензатор за стабилизация.Радиостанция работи с него и няма проблеми.Мисля,че това не е от значение.Дали ще е от акумулатор или от изправител-все тая.И да-навивките са навити плътно една до друга.Няма ефект. 

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
аз предлагам да пробваш с друга рид ампула
макар че аз ползвах два модела-малка и голяма и при двете работеше
голямата е по дълга и се събират повече навивки
при мен работи и при 35вата при по малка мощност сигурно трябва повече навивки
навивките ги навивам върху отвертка с една идея по голям диаметър спрямо рид-ампулата ,изваждам получената спираловидна навивка от отвертката и в получения цилиндър мушкам рид-ампулата
нещо подобно като на снимката ,само дето нямах рид-ампула и ползвах за снимката резистор
на навития проводник закачам крушката
а на изводите на рид ампулата релето,а към нормално-затворен контакт на релето-диод,зумер
макар че аз ползвах два модела-малка и голяма и при двете работеше
голямата е по дълга и се събират повече навивки
при мен работи и при 35вата при по малка мощност сигурно трябва повече навивки
навивките ги навивам върху отвертка с една идея по голям диаметър спрямо рид-ампулата ,изваждам получената спираловидна навивка от отвертката и в получения цилиндър мушкам рид-ампулата
нещо подобно като на снимката ,само дето нямах рид-ампула и ползвах за снимката резистор
на навития проводник закачам крушката
а на изводите на рид ампулата релето,а към нормално-затворен контакт на релето-диод,зумер
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Тогава опитах с четири различни ампули-резултата-същия.Днес пак правих експерименти,но вече с по-тънък проводник.Ф-0.5.Работи уверено с 21 ватова лампа,но с повече от дванайсет навивки.С осем и десет работи малко неуверено.Ту го има,ту го няма,особено с осем.Така,че колкото повече навивки има толкова по-добре ще работи.Мисля на работа да навия на дорник около 20 навивки от ф1,5 па макар и на два реда и най-вероятно вече ще заработи като хората.Ще го монтирам без реле.Само ще ми включва светодиод за постоянна индикация че лампите са здрави.Поздрави и наздраве 

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
дорник ф1.5мм .............явно си взел малки ампули,може би и това да е проблема
аз тия дето съм ги взел са по дебели 5мм и реално отива повече проводник примерно за 12 навивки спрямо малката ампула
ето тези: http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... B%D0%B0+36
аз тия дето съм ги взел са по дебели 5мм и реално отива повече проводник примерно за 12 навивки спрямо малката ампула
ето тези: http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... B%D0%B0+36
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Имах предвид проводник с Ф1.5,а дорника е 3.5 мм.За ампула Ф3.Нямат на работа 1.5,затова от проводник 1.1 навих 15 навивки бифилярно,т.е.с два проводника едновременно.Само,че на три реда с изолирбанд между всеки слой.Стана с 21 ватовата лампа.Пробвах и с реле-работи.Така,че скоро ще го внедря в полото.Като се замисля защо да не сложа маломощно превключващо реле...Благодаря и 

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
и още малко да споделя от опит
най добре е да се прекъсне минуса на всеки фар,така системата ще работи на къси и на дълги
ако рид ампулите се сложат вътре в купето то от акумулатора се докарва минус до тях и от рид ампулите до всеки фар се пуска по един кабел 2.5мм,стария минус на фара се реже и се съединява с новия с мъжка и женска кабелна обувка
най добре е да се прекъсне минуса на всеки фар,така системата ще работи на къси и на дълги

ако рид ампулите се сложат вътре в купето то от акумулатора се докарва минус до тях и от рид ампулите до всеки фар се пуска по един кабел 2.5мм,стария минус на фара се реже и се съединява с новия с мъжка и женска кабелна обувка
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Никакво вътре.Навън с термошлаух и каквото-такова.В купето ще влезе само тънкия кабел за плюс на светодиода.Минуси има в купето.А ако сложа реле-същата работа.Трябва му само плюса да го включва и изключва.Плюса за светодиода ще се цъка от релето и ще се вземе отвътре.
- alexass13
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:41, променено общо 1 път.
- alexass13
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:40, променено общо 1 път.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
да намотката върху ампулата имах в предвид
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
alexass13 написа:porko написа:Никакво вътре.Навън с термошлаух и каквото-такова.В купето ще влезе само тънкия кабел за плюс на светодиода.Минуси има в купето.А ако сложа реле-същата работа.Трябва му само плюса да го включва и изключва.Плюса за светодиода ще се цъка от релето и ще се вземе отвътре.
Препоръчвам гасителен диот паралелно на бобината на релето,свързан обратно с цел пазене на контактите на рид ампулата.
От какво да пази контактите на ампулата?Че нали тя ще включва плюса към светодиода,който консумира около 20 милиампера.Контактите на ампулата с такава консумация ще нагорят след хиляда години.Ако изобщо нагорят,което е малко вероятно.
- alexass13
- Мнения: 83
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове

Последна промяна от alexass13 на Съб 15 дек 2012 13:39, променено общо 1 път.
- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: сигнализация за изгорели/забравени да се включат/фарове
Поиграх си на работа и на дорник 3.5 мм навих 21 навивки от бобинажен проводник 1.9 на три реда-8;7 и 6 с изолация между тях от изолирбанд.Два броя.Диаметъра стана около 15 мм,а дължината около 20.Работи прекрасно със светодиод и реле.Ако проводника е 1.5 ще станат по-тънки и къси,но не можах да намеря такъв по ателиетата за пренавиване на трафове и мотори.Както и да е.Важното е че стана и съм доволен.Благодаря за идеята на moimoimoi и наздраве 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта