Ключ газ/бензин за включване на фаровете
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Е като кара на бензин си ги пали ръчно (затова му е диод-а).
Така.Сега малко за товаренето и т.н.
Газовия клапан е 9W при 12V това е консумация под ампер (с точност 750мА).Релето което искаш да ползваш е хубаво да е стандартно автомобилно реле което пък харчи не повече от 200-300мА айде да ги сложим 500мА ако е от най-мощните за по 70А .Изпарителя ако е електрически и неговия клапан е още 9W което са още 750мА
общата консумация е 2А релето в превключвателя е точно 20А за NO контакта (който ти ще ползваш) и 12А за НЗ контакта.
Т.е. с релето нямаш проблеми (стойностите ги взимам от релето в моя превключвател,който сега съм разчастил пред мен и е също автоматичен).
Диод-а не трябва да е колко специален.Върши ти работа обикнвен изправителен диод с обратно напрежение до 50V (обратното ще ти е напрежението в колата т.е. макс 15V) и ток в права посока по-голям от 500mA (толкова консумира релето за фаровете).
Твоя диод може да бъде 1N4001 (масов изправителен диод) - максимално обратно напрежение 50V (последната 1-ца в номера му) и ток през него в права посока до 1A.
Такива диоди има по магазините с лопата да ги ринеш и са по някакви стотинки.
Успех!
Така.Сега малко за товаренето и т.н.
Газовия клапан е 9W при 12V това е консумация под ампер (с точност 750мА).Релето което искаш да ползваш е хубаво да е стандартно автомобилно реле което пък харчи не повече от 200-300мА айде да ги сложим 500мА ако е от най-мощните за по 70А .Изпарителя ако е електрически и неговия клапан е още 9W което са още 750мА
общата консумация е 2А релето в превключвателя е точно 20А за NO контакта (който ти ще ползваш) и 12А за НЗ контакта.
Т.е. с релето нямаш проблеми (стойностите ги взимам от релето в моя превключвател,който сега съм разчастил пред мен и е също автоматичен).
Диод-а не трябва да е колко специален.Върши ти работа обикнвен изправителен диод с обратно напрежение до 50V (обратното ще ти е напрежението в колата т.е. макс 15V) и ток в права посока по-голям от 500mA (толкова консумира релето за фаровете).
Твоя диод може да бъде 1N4001 (масов изправителен диод) - максимално обратно напрежение 50V (последната 1-ца в номера му) и ток през него в права посока до 1A.
Такива диоди има по магазините с лопата да ги ринеш и са по някакви стотинки.
Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Winner25 написа:Ами аз почти не карам на бензин,но ако все пак ми се наложи да се надяваме че ще се сетя да си пусна фаровете.
Ами ако от същото превключвателче сложиш една жичка към релето - няма ли като дадеш на контакт да ти светнат фаровете? (тогава се пуска ток-а към релето за дюзата или бензиновия клапан или каквото имаш за да караш на бензин).
Така получаваш светлини,захранени от газовия клапан,светлини,захранени от бензиновия клапан (или релето за дюзата) и светлини,работещи си през нормалната верига на ключа.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
zfa159 написа:Ами ако от същото превключвателче сложиш една жичка към релето - няма ли като дадеш на контакт да ти светнат фаровете? (тогава се пуска ток-а към релето за дюзата или бензиновия клапан или каквото имаш за да караш на бензин).
Така получаваш светлини,захранени от газовия клапан,светлини,захранени от бензиновия клапан (или релето за дюзата) и светлини,работещи си през нормалната верига на ключа.
и светлини вклЮчени при не работещ мотор
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А щом идеята е докато рабои двигателя да светят проблема се решава мигновенно :
релето за фарове при бензин се свързва към плюс-а на горивната помпа - даваш на контакт и фаровете ще светнат за 2 секунди (неизбежно е понеже там се подава напрежение в началото за да качи налягане).След това загасват докато не завъртиш двигателя да запали.....завъртиш ли напрежението се възстановява....светят докато не загасиш двигателя.
Уловката е че ако релето си е свързано към стандартното захранване на фаровете (дебелия червен кабел на оригиналния превклювател) там изчезват +12V докато въртиш на стартер т.е. няма опасност да ти светят фаровете докато въртиш да запали.А запали ли и отпуснеш запалителния ключ се възстановява захранването на ключа за фаровете а релето се захранва от напрежението на помпата.
Извода на помптата е с достатъчно голям потенциал за черпене на ток понеже някои майстори там връзват цялата газова за да не изпуска ако не е запален мотора.това захранване може да се вземе от моноблок-а отпред от дюзата (тя е захранена с +12V и се управлява от комп-а по ниско ниво т.е. маса).
Системата обаче е удачна само за моноинжекция.
Иначе с пълната не съм запознат къде какви сигнали има за да знам какво да се ползва.
релето за фарове при бензин се свързва към плюс-а на горивната помпа - даваш на контакт и фаровете ще светнат за 2 секунди (неизбежно е понеже там се подава напрежение в началото за да качи налягане).След това загасват докато не завъртиш двигателя да запали.....завъртиш ли напрежението се възстановява....светят докато не загасиш двигателя.
Уловката е че ако релето си е свързано към стандартното захранване на фаровете (дебелия червен кабел на оригиналния превклювател) там изчезват +12V докато въртиш на стартер т.е. няма опасност да ти светят фаровете докато въртиш да запали.А запали ли и отпуснеш запалителния ключ се възстановява захранването на ключа за фаровете а релето се захранва от напрежението на помпата.
Извода на помптата е с достатъчно голям потенциал за черпене на ток понеже някои майстори там връзват цялата газова за да не изпуска ако не е запален мотора.това захранване може да се вземе от моноблок-а отпред от дюзата (тя е захранена с +12V и се управлява от комп-а по ниско ниво т.е. маса).
Системата обаче е удачна само за моноинжекция.
Иначе с пълната не съм запознат къде какви сигнали има за да знам какво да се ползва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта