Датчик за температура на маслото?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Датчик за температура на маслото?
Много добре се е получило, но температурата на маслото е доста по-ниска ако се мери в картера.Колега, ти къде зави датчика на уреда? Аз имам от няколко месеца цифров термометър, който е доста точен в картера.При първоначално палене сутрин при достигане на работна температура 80гр. да кажем, темп. на маслото е 20-23градуса при външна температура около 0-та. След това бавно, поне 10 минути загрява до около 50 градуса и държи някъде там, ако стоя дълго в задръстване може и да качи до 80 градуса, но при тръгване започва да пада и дава около 55-60 <колата е с маслен радиатор>. На дълъг път температурата е около 45-50, а на изпарителя около 60, но той е захранен с тънкия маркуч от дросела. Написах всичко това, защото ми се вижда нереално маслото да загрява за 4-5 минути до температурата на антифриза или над нея. При това положение лятото в жегите няма да ти стигне скалата....
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Датчик за температура на маслото?
Оригинално датчика се монтира на конзолата на масления филтър и честно да ти кажа,ако твоето масло е на наистина на тази температура нещо не е наред.Голфа ми варира между 90-100С,както и другата ми кола Супърб 2012г (служебна) зима и лято е на 90-100с.Лично за мен няма начин маслото да е по хладно от антифриза поради прекия си контакт с карантията която е доста топла!
Едит-Сега видях, че си писал, че имаш маслен радиатор. Значи не ти работи термостата на охладителя и маслото постоянно циркулира.Принципно когато маслото се покачи над 90С тогава термостата трябва да отвори и да охлажда маслото.
Едит-Сега видях, че си писал, че имаш маслен радиатор. Значи не ти работи термостата на охладителя и маслото постоянно циркулира.Принципно когато маслото се покачи над 90С тогава термостата трябва да отвори и да охлажда маслото.

- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Датчик за температура на маслото?
Датчика е монтиран на празното място в стойката на филтъра...при нормално каране държи 95-100 градуса..нямам маслен радиатор и маслото е менте (да не споменавам марка).
Онази вечер реших да я юркам малко да видя колко ще се покачи и едвам достигна до 110 градуса и при нормално каране до 3-4 минути си пада пак до 95-100 градуса..вижда ми се нормално..и аз мисля, че маслото винаги трябва да е по-горещ от антифриза поради факта който спомена колегата
Онази вечер реших да я юркам малко да видя колко ще се покачи и едвам достигна до 110 градуса и при нормално каране до 3-4 минути си пада пак до 95-100 градуса..вижда ми се нормално..и аз мисля, че маслото винаги трябва да е по-горещ от антифриза поради факта който спомена колегата

-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Датчик за температура на маслото?
Разлика от 20 градуса между температурите на антифриза и маслото е нормална .
Re: Датчик за температура на маслото?
Колата ми не е фолксваген, тойота е и охлаждането наистина не е много добре измислено, работи постоянно, като охлажда маслото, което избива от клапана за налягане. Което не е лошо донякъде, защото при изправен двигател охлажда маслото само при натоварване и по-високи обороти, а на ниски едва ли ще загрее чак толкова, че да е критично. Отделно от това, моя датчик за температура мери в картера, а сега зимата топлото масло от двигателя като се стича в студения картер сигурно сваля поне 20 градуса от това, което е в маслената магистрала.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Датчик за температура на маслото?
112 градуса виждах веднъж на маслото по показанията на мфа при температура на антифриза около 100 градуса по уреда на таблото. Разликите които съм виждал са от порядъка на десетина градуса по високи на маслото при натоварване на мотора предимно качване на голям баир в планината, при нормално каране маслото и антифриза стоят на еднакви градуси.
П.С Едно питане така и така се намесих в темата, има ли шанс датчик и уред за налягане на маслото от соц возило примерно лада или московец дали може да се монтира и работи правилно в пасат Б3!?
П.С Едно питане така и така се намесих в темата, има ли шанс датчик и уред за налягане на маслото от соц возило примерно лада или московец дали може да се монтира и работи правилно в пасат Б3!?
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Датчик за температура на маслото?
В форума мисля имаше тема и по спомен става без проблем само , че трябва и датчика да е от лада


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Датчик за температура на маслото?
Да, има логика, датчик и уред от един производител, не за друго, ама сигурно такива уреди и датчици ще намеря още утре за без пари, вудото 40-50 пари множко ми се видат за я го погледнал веднъж - два пъти в годината
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
- Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
- Двигател: AJL Turbo 180 hp
- Местоположение: София
Re: Датчик за температура на маслото?
Уредите VDO с датчик VDO 80лв и след като почина, днес заместител на датчика 60 лв
.Ако сте OEM фенове ше се бъркате или добрата стара Лада е спасението 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта