Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Чет 07 авг 2014 20:47


Ами първия ми вариант е да е цял калъп и да го обичам на 360 градуса (сложно ще е да се направи целия на веднъж) и калъпа да остане вътре в детайла. Втория ми вариант е да го направя на две части, предна и задна. Задната част(тази към колата да като капак) и калъпа ще излезе, така е по лесно но слепването е малко под въпрос, защото връзката ще е леко подвижна и може да се напука боята (мой няма :mhihi ).




krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Пет 22 авг 2014 11:56


Въпрос :biggrin С колко милиметра по- малък трябва да е калъпа от реалния размер, примерно 4 или 5 слоя X 0,2мм-1мм, но нали ще има кит и смола?


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот i3v3a3n » Съб 23 авг 2014 20:19


грешиш . калъпа не трябва нито да е по малък нито по голям , той трябва да е точен . Объркването ти идва от това че си представяш че самия калъп трябва да е мъжката част, която ти трябва да обличаш във смола и стъклопласт , не е така . Представи си че имаш готовия детаил в случая твоя спойлер , представи си че го потопиш във голяма вана с разтвор на гипс в нея докато още не е стегнал гипса, потапяш го до половината така че да може да го извадиш после ако е от две части или изцяло го заливаш с гипс отсякъде и после го прерязваш точно през средата , така наведнъж правиш и двата калъпа (двете части) но остава проблем как ще ги разцепиш толкова точно през средата. Е това парче гипс след като стегне и изсъхне и извадиш от него оригинала готовия спойлер който искаш да копираш , то ти се явява вече калъп (женската част) която в случая както аз си го представям все едно трябва да я пълниш със смола и стълкопласт, т.е. когато полагаш смолата със стълопласта лицето ти се явява долната страна (първия слой смола и стъкло). Ако го направиш обратно както те разбирам няма да стане хубаво то тогава все едно не ползваш калъп а все едно трябва да си издялаш оригинала от трупче стъклопласт така си го представи и трябва да си скулптор за да го направиш идеално точно равно и не криво.
С една дума трябва да имаш оригинала за да направиш калъп от него. Ако нямаш оригинала тоес ти искаш да го измислиш , е това е още по трудно трябва да измислиш от какъв материал ще го направиш , трябва да е плътен матерял без шупли, здрав например сещам се за дърво твърдо дърво , бук , дъб , орех или нещо от рода на пластмасата (лесно се работи) например бижутерски восък (тъмнозелен на цвят доста здрав , на външен вид е като пластмаса и е твърд като пластмаса , но предполагам е скъп незнам като имам предвид количеството което ти трябва). И няма да успееш да го направиш , точно, равно, хубаво както си мислиш това е голям детаил със супер неправилна форма , дори скулптор да си няма да успееш , но на външен вид ще го докараш да не се виждат разликите например. Такива детайли се правят на координтна фреза или копирна фреза още се нарича , даваш си разработката на файлче или няколко файла с някоя CAD програма направени например и ферзата ти го изкарва готов детайла абсолютно точен и идеален и мможе да ти изкара още 10 такива например абсолютно еднакви , и вече от тях правиш отливки . Това нещо в България обаче незнам дали изобщо някъде може да го направиш а и цената ще бъде предполагам повече от колата която караш


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Съб 23 авг 2014 21:38


Да прав си колега, с корито ще стане най- добре, ама да се направи на 2 части е доста трудно. Трудно ще е да се разцепи, може двете части да ги разделя с оризова хартия или опаковъчна хартия (но при разделянето няма начин да не се спука, трябва арматура). Преди това трябва тоя гипса да се уплътни, иначе ще има шупли. Мисля формата да я направя от фибран, поле с кит (да я загладя и да отделя фибрана от агресивните химии) и следва стъклото, ще стане ли и какво ще стане не знам. Утре отивам да си купя фибран и по- време на направата ще го мисля.
ПП- За тези фрези които говориш, май се казва 3D принтер(би трябвало да има по нашите ширини).
ПП2- Първо ми е интересно да видя как изглежда колата със спойлер, защото не съм виждал никъде (от 2-3 години по потърсвам ама няма).


Потребителски аватар
freshenero
Мнения: 585
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
Автомобил: Sharan
Двигател: ADY 2000
Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот freshenero » Нед 24 авг 2014 9:19


Колега krisaliks,ще влезеш в голям филм с товзи спойлер.Казвам ти го не с цел да те обезкуража,а понеже и аз замалко дасе впусна в същия,но със търпение и търсене си намерих фабричен спойлер втора ръка.Заслужава си да го обмислиш.За каква кола става въпрос?Това с фибрана е много игра.По лесно според мен е ,ако има приятел с такъв детайл да направиш калъпа от неговото,въпреки.че ще е монтирано на колата.Бих ти препоръчал,ако има такъв вариант,да го намажеш със отделител,облепиш със стреч фолио<може и без>с цел да не остават шупли и да го" запениш" със пяна.След това пълниш въпросният кълъп със гипс и след по-прецизна обработка имаш въпросният детайл, от който да извадиш по добър калъп.Другият вариянт-при липса на спойлера който ти трябва за модел е пак с пяна достатъчно за последваща обработка на мястото на което трябва да стой.След облепване на колата.И после изрязване,шкурене и т.н.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Нед 24 авг 2014 14:18


Колата е Range Rover P38 (1995-2001г) за този модел НЯМА спойлер, има за следващия модел L322 (2002-2010г) който се предлага във версията Overfinch и струва 500 паунда, има вариант за спойлер от Range Rover Sport (2005-2013г) но се пасва и стои грозно. Към края на другата седмица ще видим какво ще стане.

Последна промяна от krisaliks на Нед 24 авг 2014 15:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот muns61 » Нед 24 авг 2014 14:40


Спойлер, който да изглежда добре, надали ще стане. Ламинатите са проста работа само на клипчетата в интернет, на практика е доста по-сложно, иска доста знания и опит. По-добре си плати на някой професионалист да ти направи, по-евтино ще ти излезе.

На първо време научете, че думите СТОИ и СТОЙ означават различни неща...


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Пет 29 авг 2014 15:10


Какво постигнах:
Първо започнах с 2-см фибран (HPS) но дойде тънък.
Последва Втори рунд с по- дебел фибран (4см), но ми стана трудно да го оформя един път по гърбицата и втори път по ъгъла от тавана към стъклото. Трудна работа и се отказах.
Следва Трети опит със строителна пяна. Но проблема дойде още в началото при отлепянето на пяната от колата, прекалено голям ъгъл при отлепянето и в краищата си навири, с изтъняването на цялата форма това повдигане в краищата започна да се увеличава. Първото което измислих е през времето което не се работи формата да е под напрежение- НЕ РАБОТИ Второто е да натикам шпилка 8мм от край до край- НЕ става, шпилката си прави легло и няма ефект. И приключих за тази седмица. Понеделник с новия опит, отново ще е с пяна, но ще положа 2 шпилки 8мм в самата форма и вместо да използвам за основа хартиено тиксо ще използвам опаковъчно фолио.


Потребителски аватар
ch2mod
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: извън София

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот ch2mod » Съб 31 яну 2015 8:16


колега прати ми снимка на нещо подобно на това което искаш да направиш за да ти обясня точно какво и как да направиш
варианти има много става дори и с фибран но трябва да се ламинира по някакъв начин но в никакъв случай с гипс или други водни "съединения"
обикновено се прави детайла от фибран китваш шлайфаш после отделител и калъп
друг вариант е направо фибрана да се ламинира с епоксидна смола и пак кит и тн без да се минава през калъп
зависи от това дали искаш да направиш една бройка или няколко
пиши ми с каквото мога ще помагам


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Стъкломат/Фибростъкло, кое/как и всичко за него?

Мнениеот krisaliks » Пон 09 фев 2015 18:02


Ами колега за момента нямам неясноти, просто се отказах защото по време на процеса строителната пяна се измяташе и почвах отначало. Предполагам знам защо става така, но когато времето позволява пак ще опитвам. Отказах се от фибран защото трудно го оформях, а пяната с едра шкурка и нож за хляб се оформя в пъти по лесно а и се добавя при нужда.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта