


Бързо парно при старт сутрин
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бързо парно при старт сутрин
Потърси във форума имаше тема или май мнение във тема ( по спомени темата беше подгревни свещи на антифриз) за егр отоплител проблема е че е кофти за направа.Ето една тема по въпроса Егр отоплител
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Бързо парно при старт сутрин
Тази печка като на ЗАЗка се нарича суха печка и е автономна, трябва й малко ток и гориво. Натискаш копчето и се топлиш, може и на цена под 300лв да се намери и монтира. Но най доброто си е водната печка, включваш я 30-40мин преди тръгване, тя топли антифриза в малкия кръг и в зависимост от настройката може автоматично да се включи 1ва степен на вентилатора, така се качваш в топла и почти размразена кола. Ама цената е малко над 500лв.
Тия ел. радиатори (тип духалка) нещо не ми допадат.

- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Бързо парно при старт сутрин
Това чудо за колко време ще ти съсипе акумулатора? 

-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Нед 29 яну 2012 9:35
- Автомобил: golf 3 GL
- Двигател: aam 1.8
- Местоположение: г делчев
Re: Бързо парно при старт сутрин
пиши в гугъл "подгряване на антифриз", избери "изображения" и ще видиш толкова идеи, че ти е бедна фантазията!



Re: Бързо парно при старт сутрин
Колеги,мислех по въпроса с нагревателите със подгревни свещи...да потърся такова втора ръка и да го монтирам.Но днес ми хрумна още една идея.Да си направя подгряване с нагревател за 12V или бразоварче на 12V-има такива за около 6 лв.Дали ще свърши някаква работа?
Относно подгрева със свещи доколкото разбрах трябва да се вкл за много малко време защото ако се оставят така ще се пръснат....но може би като със във вода и да няма проблем...още не съм мн наясно...
Относно подгрева със свещи доколкото разбрах трябва да се вкл за много малко време защото ако се оставят така ще се пръснат....но може би като със във вода и да няма проблем...още не съм мн наясно...
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бързо парно при старт сутрин
Бързоварчето няма нужната мощност и като цяло много по трудно ще го пригодиш към колата.Показаните по горе свещи се монтират елементарно.Няма проблем със нагряването докато се движи водата а тя ще се движи при запален двигател.Алтернатора трябва да е мин 90А иначе може да гръмне.Ако сложиш свещи имаш два варианта на управление ръчно и автоматично.При ръчното пускаш си ги сам и като достигнеш примерно 60 градуса на водата,по стрелката на таблото ги спираш.Не трябва да забравяш обаче.По добрия вариант е с термоизключвател,като най елементарния е такъв от кафемашина че лесно се закрепва.Който ккавото и да ти разправя подгряващите свещи на антифриза на дизелова кола имат огромен положителен ефект.
Re: Бързо парно при старт сутрин
Да.Току що намерих едно такова за 20лв.Само трябва да видя алтернатора на колко ампера е.Къде трябва да го пише
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бързо парно при старт сутрин
Аз съм с бързоварчето от първата снимка на ivan-, като му махнах конзолата, щото не ми трябва.
Втора година карам с него. Монтирано на маркуча, точно преди радиатора на парното. Управлявам си го ръчно.
Сега нямя още студове, но по миналата зима при работа на място на 903 оборота на двигателя, на 5-та минута от духалките излизаше въздух с температура 10 градуса, при външна темп. минус 8 градуса. А при дълги спускания почваше да изстива и двигателя /даже и след сменен термостат/ - с тоя таралеж темп. не мърда от 90 градуса.
Сега си намерих едно с 4 свещи, ма ми мина мерака вече.Та това върши работа - доста задоволително.
Естествено, алтернатор над 90Амп. и контактор над 50Амп. по-добре 70Амп.
Втора година карам с него. Монтирано на маркуча, точно преди радиатора на парното. Управлявам си го ръчно.
Сега нямя още студове, но по миналата зима при работа на място на 903 оборота на двигателя, на 5-та минута от духалките излизаше въздух с температура 10 градуса, при външна темп. минус 8 градуса. А при дълги спускания почваше да изстива и двигателя /даже и след сменен термостат/ - с тоя таралеж темп. не мърда от 90 градуса.
Сега си намерих едно с 4 свещи, ма ми мина мерака вече.Та това върши работа - доста задоволително.
Естествено, алтернатор над 90Амп. и контактор над 50Амп. по-добре 70Амп.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бързо парно при старт сутрин
Не, не нищо не продавам.
Мисля да го ползвам за подгрев на горивото
Мисля да го ползвам за подгрев на горивото
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Бързо парно при старт сутрин
Вебасто
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Бързо парно при старт сутрин
fox_vt написа:Който ккавото и да ти разправя подгряващите свещи на антифриза на дизелова кола имат огромен положителен ефект.
С такива съм и подкрепям изцяло мнението. Парното духва топло за около минута. Не съм ги слагал допълнително - така си взех колата. Вероятно е поръчвана за по-студени страни. Но наистина си е голям кеф.
Re: Бързо парно при старт сутрин
Колеги,днес сложих термоизолация на тръбите на малкия кръг и опаковах изпарителя за да видя ще се появи ли парно по-бързо.
Въпроса ми е-след като откачах маркучите за антифриза и първоначално след свързване изпарителя беше студен,дали ще се обезвъздуши сама цялата система при каране(така са ми казвали).С малко каране изпарителя си загрява,но искам да знам че е обезвъздушена ли напълно системата
Въпроса ми е-след като откачах маркучите за антифриза и първоначално след свързване изпарителя беше студен,дали ще се обезвъздуши сама цялата система при каране(така са ми казвали).С малко каране изпарителя си загрява,но искам да знам че е обезвъздушена ли напълно системата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта