ел схема за фарове с фотоклетка?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 26 май 2007 10:22


Басаи китайците:

http://www.alibaba.com/catalog/11746749/Automotive_Headlight_Sensor.html
Обърнете внимание на датчиците за налягане в гумите (на мястото на вентила) , както и "дисплей на предното стъкло" :roll:




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 26 май 2007 10:58


-Не всички лампи мигат с 50 херца.. тези с нажежаема жичка НЕ мигат.
според мен има начин да се разгранияи светлината по нейният цвя.
както всички знаем лампите светят с около 3000к а слънчевата светлина е около 4500-5000 келвина..та...таказ


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Съб 26 май 2007 18:06


казали са го .... 3 пъти мисли и 1 път пиши :idea:
Прав си Wili, щях да те оборя, че отдавна вече няма такива с нажежаема жичка, но се сетих че вече ръчкат от енергоспестяващите , а те май са с трансвертер в килохерци и кат се вземе в предвид инертността на газа......! :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 28 май 2007 19:20


Да, всички нови улични лампи са високочестотни.

Със спектъра не става - има всевъзможни видове, натриевите са жълти, живачните - синкави, има ярко бели, а новите енергоспестяващи са в болшинството си с т.нар. "дневна светлина", със спектър идентичен с този на слънчевата светлина.

За скоростта на промяна - лесно е да се избегнат бързи промени, ама как ще се избегнат нежелателните бавни промени - като се тътриш в задръстване под лампите?

Може би не трябва да се ползва прост праг на задействане, а усреднено ниво на осветеността да се мери (с АЦП), и съответно при рязка промяна, с много над/под прага схемата да реагира бързо, например при влизане/излизане от тунел, а при малка промяна, когато осветеността с малко премине под/над прага, схемата да реагира след примерно 2-3 минути, и то само ако промяната е била относително трайна.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Пон 28 май 2007 19:58


Добре де, няма ли да е по-лесно, цялата работа да се направи въз основа на микроконтролер от серията PIC:

Е вярно, че трябва да се намери човек който може да пише програми за него но все пак ето каква ми е идеята:

Пише се програма за часовник (12/24 - няма значение) и се следат 3 параметъра - 1.) колко е часът в момента; 2.) тъмно ли е навън 3.) На контакт ли е колата.

Цялата идея НЕ елеминира оригиналният ключ за фаровете!

Принцип на действие на основната част на програмата:

При даване на контакт схемата програмата проверява колко е часът в момента: 1.) Ако е (да кажем че часът за включване на фаровете е 20:00) 20:00/+ часът, програмта включва фаровете, да кажем с 30сек. закъснение, за да сме сигурни, че вече двигателят е запален; 2.) Ако е преди 20:00ч. програмата се обръща към фотодатчика: 2.1) Ако на датчика му е тъмно за някакъв зададен праг, фаровете се включват с 30сек. закъснение; 2.2) Ако на датчика му е светло за същият праг - фаровете остават изключени.
Случай 1: Времето се разваля, примрачава, фотото решава, че му е тъмно - включва фаровете със 30сек. закъснение. Обаче в този момент се разминаваме с кола и фаровете на 2-рата кола осветяват по някакъв начин датчика, 30 секундното закъснение се активира, обаче в следващият момент сме се разминали с колата и броячът на датчика се ресетира. Ако последва следваща кола - цикъла се повтаря.
Случай 2: Бурята е отминала, прагът на светлина се е повишил - след 30 сек. фаровете се изключват.

П.П.: За съжаление, схемата налага наличието на дисплей, най-малкото за сверка на часовника на схемата, в случай че сме изключили акумулатора.

П.П.П.: Всички времена и прагове в описаният случай съм ги дал примерно и да не забравяме, че това е само една начална идея, която моз=же да се усъвършенства.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 04 юли 2008 21:54


Двойката я снабдих с такава системка и работи прилично засега :)
Всичко съм натикал в стар изтърбушен ключ.

Изображение
Изображение
Изображение


Видео при влизане в тунел, малко кофти заснето , а и светлините не си личат заради недостатъка на фотоапарата, но за обща представа.
Звуковият сигнал отговаря на включване на основните светлини + габарита.
Може да се заснемат още доста примери, но сам е трудна работа ;).

ЦЪК

Последна промяна от L&R на Съб 05 юли 2008 14:53, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Съб 05 юли 2008 0:13


Мисля че трябва да се вземе и впредвид и стръмноста на затъмняване и просветляване плюс изчакване.

А кво да кажа за датчика за смяна на къси и дълги?
Тествах го на едно БМВ - невероятно е.Как сменя все едно че аз го управлявям.Един недостатък при настигане на кола- ако не са добри габаритите остава на дълги но при насрещно движение няма проблем.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Съб 05 юли 2008 12:37


Може и да греша, обаче си мисля, че осветеността през деня е стотици пъти по-силна отколкото нощем дори и под най-ярката улична лампа. Това, че нощем под силна лампа ни изглежда светло "като ден" се дължи на големия диапазон на промяна на чувствителността на очите ни. Така че нормална фотоклетка би трябвало да върши работа. Предположението ми може да се провери с фотографски светломер.
Ето и малко теория: сто ватова електрическа крушка с нажежаема жичка излъчва светлинен поток от около 1000 лумена и ако целият този поток се насочи върху площ от 1 кв. метър, то ще бъде създадена осветеност от 1000 лукса. Осветеността на повърхността на земята в слънчев ден е около 100 хил. лукса. Уличните лампи използват енергоспестяващи крушки, които са 2 - 4 пъти по-ефективни от обикновените, и са с мощност до 150-250 Вт, т.е излъчват поток от до 10 К лумена. Ако предположим, че този поток осветява 200 кв.м , то той ще създава осветеност от 50 лукса или 2 К пъти по-малко от тази в слънчев ден. Имайте предвид, че цифрите за уличното осветление са доста завишени.
На старата кола, Опел Кадет, преди доста години сам си бях правил устройство за забавяне на изключване на осветлението в купето, което е комбинирано с фотоклетка така че през деня лампата изобщо да не светва. Фоточувствителния елемент монтирах на тавана точно пред плафона. Лъжливи сработвания от улично осветление или от светещи насрещно фарове не е имало. За съжаление не мога да открия схемата по която го сглобявах.
Така че въпросът се решава с елементарно фотореле с разположен в купето фоточувствителен елемент. Забавянето на изключването с 30-тина секунди, при много силно осветяване е добра идея.

P.S. Много нещо изпонаписах, а трябваше с две думи: "крайно време е колегата L&R да "излезе на пазара" с подобно усройство - отделно, или вградено в DRL модула". :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 05 юли 2008 12:43


sashot написа:Може и да греша, обаче си мисля, че осветеността през деня е стотици пъти по-силна отколкото нощем дори и под най-ярката улична лампа. Това, че нощем под силна лампа ни изглежда светло "като ден" се дължи на големия диапазон на промяна на чувствителността на очите ни. Така че нормална фотоклетка би трябвало да върши работа. Предположението ми може да се провери с фотографски светломер.
Ето и малко теория: сто ватова електрическа крушка с нажежаема жичка излъчва светлинен поток от около 1000 лумена и ако целият този поток се насочи върху площ от 1 кв. метър, то ще бъде създадена осветеност от 1000 лукса. Осветеността на повърхността на земята в слънчев ден е около 100 хил. лукса. Уличните лампи използват енергоспестяващи крушки, които са 2 - 4 пъти по-ефективни от обикновените, и са с мощност до 150-250 Вт, т.е излъчват поток от до 10 К лумена. Ако предположим, че този поток осветява 200 кв.м , то той ще създава осветеност от 50 лукса или 2 К пъти по-малко от тази в слънчев ден. Имайте предвид, че цифрите за уличното осветление са доста завишени.
На старата кола, Опел Кадет, преди доста години сам си бях правил устройство за забавяне на изключване на осветлението в купето, което е комбинирано с фотоклетка така че през деня лампата изобщо да не светва. Фоточувствителния елемент монтирах на тавана точно пред плафона. Лъжливи сработвания от улично осветление или от светещи насрещно фарове не е имало. За съжаление не мога да открия схемата по която го сглобявах.
Така че въпросът се решава с елементарно фотореле с разположен в купето фоточувствителен елемент. Забавянето на изключването с 30-тина секунди, при много силно осветяване е добра идея.

P.S. Много нещо изпонаписах, а трябваше с две думи: "крайно време е колегата L&R да "излезе на пазара" с подобно усройство - отделно, или вградено в DRL модула". :wink:



Има много истина в думите ти (теоритичната част).
Само дето релето е малко по-особенно.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 06 авг 2008 17:53


бета2 или намаляваме размерите :)

Изображение
Изображение
Изображение


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Чет 07 авг 2008 12:02


Като запален любител на всякакви електронни екстри-джиджавки съм готов да се проявя като бета-тестер за Пасат. Естествено ще си платя устройството и няма да искам хонорар за тестването :).

Продължавам да поддържам тезата, че в крайния му вариант е уместно устройството да е съвместено с DRL-модула или поне да го има във вариант съвместен с DRL.
Друга идея за интегрираното устройство е то да има превключване "зима - лято". В зимен режим с включване на запалването да се палят късите на пълна мощност, защото според ЗДП през зимата се кара на къси и току-виж някой по-advanced КАТ-аджия усети, разликата между къси и DRL - дълги с намалена мощност. В режим "лято" при запалване да се включва DRL или къси в зависимост от осветеността и разбира се да се превключват при промяна на осветеността.
"Мекото" програмиране чрез "светкавицата" смятам за много добро попадение, защото освен удобство позволява да се избегне поставяне на допълнителни превключватели, които в общия случай загрозяват интериора.


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 07 авг 2008 15:25


sashot написа:Като запален любител на всякакви електронни екстри-джиджавки съм готов да се проявя като бета-тестер за Пасат. Естествено ще си платя устройството и няма да искам хонорар за тестването :).

L&R аз също предлагам Бората за бета тест при същите условия :twisted:

sashot написа:... защото според ЗДП през зимата се кара на къси и току-виж някой по-advanced КАТ-аджия усети, разликата между къси и DRL - дълги с намалена мощност...


Колега, в ЗДП пише "дневни или къси светлини" :да:


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Чет 07 авг 2008 15:45


Това за допустимостта на дневните ми е убегнало, мерси за уточнението :)

Трета идея - да се помисли за възможност за "омекотяване" на запалването на дългите при превключване от къси към дълги с цел удължаване живота на крушките. За целта или да се реализира "бързо, но плавно" запалване за 0.1 - 0.5 сек с постепенно увеличаване на тока, за да успеят спиралите да се загреят, или да се поддържа през тях ток, осигуряващ работа на например 1/3 от номиналната мощност, когато караме на къси. Така те няма да
заслепяват, но спиралите ще се поддържат "затоплени" и ще се избегне шоковото "включване на студено" при превключване къси->дълги. Според мен второто
е по-лесно реализуемо, само чрез "софтуерен ъпгрейд", който да осигури вместо изключване на DRL-а на дългите при ръчно запалване на светлините, преминаване в режим "1/3".
Сигурно има и други начини за реализация на идеята, които да са приложими и за би-ксенонови фарове, защото тези, които съм описал аз не са, поне при моя начин на свързване на DRL-a ;-).


Използвам случая да споделя малко опит от експлоатацията на DRL-а на колегата L&R на моя Пасат.
Обща оценка на устройството - отличен 6.
При експлоатацията му обаче се прояви дребен страничен ефект - при изключване на запалването и отваряне на шофьорската врата, пищи зумерът за
забравени светлини, докато тече периодът на забавено изключване. Преживява се, но се създава лош навик да не се обръща внимание на този зумер.
Ефектът се избягва при използване на режим "DRL без габарит", което според мен е добро решение защото светлината на слабите крушки на габаритите
и без това не се вижда през деня.
Светенето на синята лампичка за дълги светлини на таблото е полезен страничен ефект, защото показва, че DRL работи нормално.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 07 авг 2008 16:01


За всичко е помислено , но има още неща да изпипам.
В момента имам софт старт 1сек. доста ефектен и плавно гасене, три програмируеми режима на работа ДРЛ с късите пускат се след 5 сек. след запалването на двигателя (следи се при стъмване да се пуснат и габаритите), автоматичен (следи се при стъмване за пускане на къси и габарит) и напълно ръчен с единствения бутон на джаджата става всичко - програмиране включване изключване и т.н.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пон 11 авг 2008 20:36


Чакам(е) с нетърпение :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта