Как да третирам ръждичка

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Вто 26 юни 2007 14:06


ако е тръгнала отвътре навън няма друго решение, ако е повърхностна - вюрт




Потребителски аватар
slavcata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 18:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот slavcata » Вто 26 юни 2007 18:42


Колегите от форумана Опел знаят най-добре как се маха ръжда mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Вто 26 юни 2007 21:31


" Зинга "/грунд/ - студено поцинковане, пробвано и става!!! :lol:
1кг. струва около 30-35лв. преди 2 год.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 26 юни 2007 21:48


Yonata написа:" Зинга "/грунд/ - студено поцинковане, пробвано и става!!! :lol:
1кг. струва около 30-35лв. преди 2 год.

От къде? И аз съм чувал страшно добри отзиви за него -от един Опелджия :lol:


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Мнениеот MaRtiNsKi » Вто 26 юни 2007 21:53


ChernoGTI написа:
vit_autosofia написа:Ръжда се спира само с флекса.

ето ти едно наистина добро решение


п.п Сори за спама ама това е перфектното решение :D:D:D ;)


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Вто 26 юни 2007 21:57


Значи, сега не мога да намеря списанието което ме запали, но щом го открия ще го сканирам кача !!! :lol: :roll: :lol:
Офисът се намира кръстовището на :
http://www.bgmaps.com/map.asp?sid=9d6db ... 1_32.y=176
червената сграда във формата на буква Ж, при червения кръг !!! :idea:


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 26 юни 2007 22:44


Yonata написа:" Зинга "/грунд/ - студено поцинковане, пробвано и става!!! :lol:
1кг. струва около 30-35лв. преди 2 год.

хайде да не казвам заместител...но ето:
Изображение


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 8:33


Цинковите пасти и грунтове са много добри наистина!

За ръждата - най-добре е да се махне напълно, но не винаги е възможно. Ако успееш да я махнеш - не ти трябва преобразувател.
Ако не може да се махне, трябва поне грубата ръжда да се махне, с телена четка, шкурка, чоплене с отвертка или ножче и т.н.

За преобразувател от българските добър е само този във високите *стъклени* шишенца (на оргахим май беше), той е гъст - предполагам че е смесен със ленен безир или нещо подобно. Трябва да се чака много за да изсъхне (няколко дни), но ефекта е много добър, дори така да го оставиш после с месеци - не ръждясва. Просмуква се дълбоко, и има ефект на грунт.

За кит-а - ако мястото е по праговете или не се вижда (зад лайсна и т.н.), по добре да не се слага кит! Кита дори и да е много качествен след време може да се напука или отлепи, и е хигроскопичен. За предпочитане е мястото да се грундира и да се боядиса без кит.
А ако не може да се мине без кит, то по мое мнение трябва да се грундира под кит-а дебело, после грунта леко да се шлайфа за "грапавина" (но без да се оголва метал), да се обезмасли и тогава да се китосва.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Сря 27 юни 2007 12:37


и аз съм си мислел за грунда под кита, ама всички бояджий викат не...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 27 юни 2007 13:34


Викат "не" защото действително кита залепва по-добре за чист метал. И защото за да стане здраво "кит върху грунт" е изключително важно метала да е бил идеално обезмаслен преди грунта, после грунта също да е бил внимателно шлайфан и обезмаслен. А това означава шлайфане по крива повърхност (ударено и още не китосано място), при това без да се открие метала - трудно и пипкаво е. Не им се занимава.

Обаче има един тънък момент - ако няма грунт и кита се овлажни - под него почва корозия, която при това дълго остава скрита. Една пукнатинка в кита след примерно 1-2 години е достатъчна да сътвори големи мизерии.

Доста трудно е да се гарантира че това няма да се случи. Нещо повече, при шлайфането и подготовката за боядисване ако се ползват водни шкурки може да се стартира процеса.

Аз имах москвич преди, което си беше постоянна борба с корозията, пробвал съм всякакви неща и за себе си установих че е по-добре да има грунд под кита. Нещо повече - самия кит може да се маже с разреден грунт, за да се просмуче и да намалее хигроскопичността му.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Чет 28 юни 2007 11:26


е тва последното е умна идея! браво :wink:


МАРИЯНА
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 31 май 2006 13:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот МАРИЯНА » Чет 28 юни 2007 15:02


Здравейте колеги!
За съжаление и на мен ми предстои да се занимавам с ръждички по веждички, :lol: и съм решила да пробвам от боята "три в едно"/ ръждопреобразувател, грунд и боя/. Да сте я използвали?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 28 юни 2007 17:00


Чувал съм добри отзиви за нея, протекта май се казваше но не съм я ползвал.
Обаче тя се предлага в няколко фиксирани цвята - как ще я докараш до цвета на колата?


МАРИЯНА
Мнения: 35
Регистриран на: Сря 31 май 2006 13:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот МАРИЯНА » Вто 03 юли 2007 15:19


Моята е бяла и няма проблем.
И аз съм чувала добри отзиви и съм решила да пробвам колко време ще издържи, преди отново да се покаже ръждата.


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Вто 03 юли 2007 20:25





Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта