Как да третирам ръждичка
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Значи, сега не мога да намеря списанието което ме запали, но щом го открия ще го сканирам кача !!!
Офисът се намира кръстовището на :
http://www.bgmaps.com/map.asp?sid=9d6db ... 1_32.y=176
червената сграда във формата на буква Ж, при червения кръг !!!



Офисът се намира кръстовището на :
http://www.bgmaps.com/map.asp?sid=9d6db ... 1_32.y=176
червената сграда във формата на буква Ж, при червения кръг !!!

- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Цинковите пасти и грунтове са много добри наистина!
За ръждата - най-добре е да се махне напълно, но не винаги е възможно. Ако успееш да я махнеш - не ти трябва преобразувател.
Ако не може да се махне, трябва поне грубата ръжда да се махне, с телена четка, шкурка, чоплене с отвертка или ножче и т.н.
За преобразувател от българските добър е само този във високите *стъклени* шишенца (на оргахим май беше), той е гъст - предполагам че е смесен със ленен безир или нещо подобно. Трябва да се чака много за да изсъхне (няколко дни), но ефекта е много добър, дори така да го оставиш после с месеци - не ръждясва. Просмуква се дълбоко, и има ефект на грунт.
За кит-а - ако мястото е по праговете или не се вижда (зад лайсна и т.н.), по добре да не се слага кит! Кита дори и да е много качествен след време може да се напука или отлепи, и е хигроскопичен. За предпочитане е мястото да се грундира и да се боядиса без кит.
А ако не може да се мине без кит, то по мое мнение трябва да се грундира под кит-а дебело, после грунта леко да се шлайфа за "грапавина" (но без да се оголва метал), да се обезмасли и тогава да се китосва.
За ръждата - най-добре е да се махне напълно, но не винаги е възможно. Ако успееш да я махнеш - не ти трябва преобразувател.
Ако не може да се махне, трябва поне грубата ръжда да се махне, с телена четка, шкурка, чоплене с отвертка или ножче и т.н.
За преобразувател от българските добър е само този във високите *стъклени* шишенца (на оргахим май беше), той е гъст - предполагам че е смесен със ленен безир или нещо подобно. Трябва да се чака много за да изсъхне (няколко дни), но ефекта е много добър, дори така да го оставиш после с месеци - не ръждясва. Просмуква се дълбоко, и има ефект на грунт.
За кит-а - ако мястото е по праговете или не се вижда (зад лайсна и т.н.), по добре да не се слага кит! Кита дори и да е много качествен след време може да се напука или отлепи, и е хигроскопичен. За предпочитане е мястото да се грундира и да се боядиса без кит.
А ако не може да се мине без кит, то по мое мнение трябва да се грундира под кит-а дебело, после грунта леко да се шлайфа за "грапавина" (но без да се оголва метал), да се обезмасли и тогава да се китосва.
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Викат "не" защото действително кита залепва по-добре за чист метал. И защото за да стане здраво "кит върху грунт" е изключително важно метала да е бил идеално обезмаслен преди грунта, после грунта също да е бил внимателно шлайфан и обезмаслен. А това означава шлайфане по крива повърхност (ударено и още не китосано място), при това без да се открие метала - трудно и пипкаво е. Не им се занимава.
Обаче има един тънък момент - ако няма грунт и кита се овлажни - под него почва корозия, която при това дълго остава скрита. Една пукнатинка в кита след примерно 1-2 години е достатъчна да сътвори големи мизерии.
Доста трудно е да се гарантира че това няма да се случи. Нещо повече, при шлайфането и подготовката за боядисване ако се ползват водни шкурки може да се стартира процеса.
Аз имах москвич преди, което си беше постоянна борба с корозията, пробвал съм всякакви неща и за себе си установих че е по-добре да има грунд под кита. Нещо повече - самия кит може да се маже с разреден грунт, за да се просмуче и да намалее хигроскопичността му.
Обаче има един тънък момент - ако няма грунт и кита се овлажни - под него почва корозия, която при това дълго остава скрита. Една пукнатинка в кита след примерно 1-2 години е достатъчна да сътвори големи мизерии.
Доста трудно е да се гарантира че това няма да се случи. Нещо повече, при шлайфането и подготовката за боядисване ако се ползват водни шкурки може да се стартира процеса.
Аз имах москвич преди, което си беше постоянна борба с корозията, пробвал съм всякакви неща и за себе си установих че е по-добре да има грунд под кита. Нещо повече - самия кит може да се маже с разреден грунт, за да се просмуче и да намалее хигроскопичността му.
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта