
температурен датчик от климатроник на климатик?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
уфффффф аман от вазе-ся пак треа си строша пръстите...
такааааа
1 климатик:
независима хладилна инсталация (от ОВто на автомобила-ползва само същите кюнци за въздухоотвеждане). праи студ!
действа като се пусне компресора (най често с ремъчно задвижване от ДВГто понякога-адски рядко-с отделно ел.задвижване). врътките за посока на струята(горе, долу, настрани) и скоростта на вентилатора се определя от лузъра(юзъра...
ще ми простите малката шегичка...).
и тва е! студа си е студ-парното си е парно и всичко натам е ръчно като температура.
2 климатроник:
хладилника си го има и е същия и всичко друго е същото само че:
има един контролер на когото са поверени управлението на скоростта на вентилатора и положението на клапите (топло/студено, горе, долу)
този контролер ползва данните от няколко термистора (термодатчика) и ги сверява със зададената му от лузъра(
) стойност. ако не отговарят-предприема нужните действия-яко вентилатор и яко студ/топло. като се изстуди/затопли ситуацията почва да миксира чрез клапите потоците топло и студено и скоростта на вентилатора до достигане на съвпадък межу зададената стойност и обратната връзка.
термотроника си играе само с клапата топло/студено без да има наличие на хладилна част в колата. е ако си задал 18 градуса а навъм е 30-няма да има 18-нали се сещате защо...
стана ли ви ясно и ако не-коя част по точно?
щото отивам да изхвърля поредната си клавиатура строшена в името на VW идеята....

такааааа
1 климатик:
независима хладилна инсталация (от ОВто на автомобила-ползва само същите кюнци за въздухоотвеждане). праи студ!
действа като се пусне компресора (най често с ремъчно задвижване от ДВГто понякога-адски рядко-с отделно ел.задвижване). врътките за посока на струята(горе, долу, настрани) и скоростта на вентилатора се определя от лузъра(юзъра...

и тва е! студа си е студ-парното си е парно и всичко натам е ръчно като температура.
2 климатроник:
хладилника си го има и е същия и всичко друго е същото само че:
има един контролер на когото са поверени управлението на скоростта на вентилатора и положението на клапите (топло/студено, горе, долу)
този контролер ползва данните от няколко термистора (термодатчика) и ги сверява със зададената му от лузъра(

термотроника си играе само с клапата топло/студено без да има наличие на хладилна част в колата. е ако си задал 18 градуса а навъм е 30-няма да има 18-нали се сещате защо...
стана ли ви ясно и ако не-коя част по точно?
щото отивам да изхвърля поредната си клавиатура строшена в името на VW идеята....

- Ice___Cool
- Мнения: 398
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград


Кaто го сложа на 18 духа студено,ама досега не съм имал възможността да разбера дали ще ги поддържа .Та ако не ги поддържа за какво ми е оная бръмчилка в купето дето се задвижва при всяко завъртане на ключа.
Сега,ако някой каже и за функцията на бутоните norm и max...
Отново се извинявам на колегата Winner25 ,че му спамя темата Beer
Това клавиатура да не е нов вид бира Guin ,та ще се черпим с нея

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
FELIPE написа:Сега,ако някой каже и за функцията на бутоните norm и max...
До колкото знам като включиш norm въздуха който влиза отвънка се затопля или охлажда и преминава в купето. А при max засмуква въздух от купето за да се постигне по бързо постигане на желаната температура.
Последна промяна от Winner25 на Сря 22 юни 2005 22:34, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
FELIPE написа::oops:... не разбрах частта за термотроника-защо ако задам 18,а навън е 30 няма да има 18.Да пукна ако се сещам.
Кaто го сложа на 18 духа студено,ама досега не съм имал възможността да разбера дали ще ги поддържа .Та ако не ги поддържа за какво ми е оная бръмчилка в купето дето се задвижва при всяко завъртане на ключа.
за бутоните уинъра25 ти е обяснил правилно а 18 няма да има защото ти нямаш хладилник.
играе се само с поток въздух студен (по презумпция-околна температура) и топъл(през радиаторчето на парното) зимата като зададеш температура и онова би трябвало да я поддържа ама лятото като е навън 30 градуса как да ти направи от тях 18 като нямаш хладилник/климатик? та затова минималната темп. ти се покачва с покачването на темп. на околната среда=термотроника е такъв само зиме

чат ли си сега?

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
vaskoto1 недей така бе човек ти направо ме хвърляш в оркестъра,ако те разбирам правилно аз нямам климатик ,а шибано автоматично отопление.
Къде в цялата тази история е компресора(който ми дърпа от мощността щом го включа),дебелостенния маркуч който излиза от него с топлоизолация върху него,втория радиатор пред основния и тръбата за отвеждане на конденза,че то за едното отопление стига топлината от двигателя и един термодатчик да поддържа температурата.
Баси засега колата я карам само в града и не мога да преценя дали охлажда, ама ако е истина... Shocked


Къде в цялата тази история е компресора(който ми дърпа от мощността щом го включа),дебелостенния маркуч който излиза от него с топлоизолация върху него,втория радиатор пред основния и тръбата за отвеждане на конденза,че то за едното отопление стига топлината от двигателя и един термодатчик да поддържа температурата.
Баси засега колата я карам само в града и не мога да преценя дали охлажда, ама ако е истина... Shocked
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София

аз досега разисквам автоматичното парно на БМВ Е28 което е на същия принцип...


в случая на фелипе има полуклиматроник.
т.е. ти си задаваш градусите а то само миксира топло/студено без да пипа вентилатора и другите гадости.
нещо като ръчен климатроник който следи само за температурата на въздуха в купето.
е тва е-mea culpa...

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
За колегата FELIPE .Според мене твоето си е чист климатроник.Сега зависи колко екстри има тои. За мене климатроник означава " електронно управление на температурата" Датчика за температурата в купето и аз го имам и мене ме дразни много
та понякога ми идва да го изкормя. Свалях го за да се опитам нещо да направя по въпроса но то е толкоз тъпо, че се отказах.Моя климатроник е слаган допулнително.Колата е от Италия, надявам се да е слаган в свесен сервиз, но така като гледам май не е бил кои знае какво.Та аз имам-малко дисплеи4е с тепературата и два бутона отсрани за задаване на съответната, под него пак два бутона помежду им със светлодиоди за задаване на потока въздух(съответно колкоповече диоди светят толкоз по-силно духа), имам един бутон които при натискане на дисплея показва температурата навън, и другите три са AUTO;ECON;STOP
Аутото тои си решава откде да духа пуска вентилатора на макс и си прваи квот си знае.ЕКОН е економичен режим не пуска компресора, и стоп за спиране.А и един бутон за това еткаде да взима въздух.отвън или отвътре.
Що се отнася за по малкия разход на гориво при климатроника от климатика е така. Тъй като климатроника като достигне желаната температура спира потока на фреона през компресора който яде от мощността, а климатика си върти нонстоп.

Аутото тои си решава откде да духа пуска вентилатора на макс и си прваи квот си знае.ЕКОН е економичен режим не пуска компресора, и стоп за спиране.А и един бутон за това еткаде да взима въздух.отвън или отвътре.
Що се отнася за по малкия разход на гориво при климатроника от климатика е така. Тъй като климатроника като достигне желаната температура спира потока на фреона през компресора който яде от мощността, а климатика си върти нонстоп.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта