температурен датчик от климатроник на климатик?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 22 юни 2005 17:41


Най лесният вариант е слагаш мини термометър и като стане 20градуса спираш климата :D




Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Сря 22 юни 2005 17:44


Vladko написа:Най лесният вариант е слагаш мини термометър и като стане 20градуса спираш климата :D


Има такива термометри - дигитални - в Конрад за по 5-10лв. :lol: и тогава ти ще си управляващия блок на климата :lol:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 22 юни 2005 18:27


уфффффф аман от вазе-ся пак треа си строша пръстите... :?

такааааа
1 климатик:
независима хладилна инсталация (от ОВто на автомобила-ползва само същите кюнци за въздухоотвеждане). праи студ!
действа като се пусне компресора (най често с ремъчно задвижване от ДВГто понякога-адски рядко-с отделно ел.задвижване). врътките за посока на струята(горе, долу, настрани) и скоростта на вентилатора се определя от лузъра(юзъра...mhihi ще ми простите малката шегичка...).
и тва е! студа си е студ-парното си е парно и всичко натам е ръчно като температура.
2 климатроник:
хладилника си го има и е същия и всичко друго е същото само че:
има един контролер на когото са поверени управлението на скоростта на вентилатора и положението на клапите (топло/студено, горе, долу)
този контролер ползва данните от няколко термистора (термодатчика) и ги сверява със зададената му от лузъра( mhihi ) стойност. ако не отговарят-предприема нужните действия-яко вентилатор и яко студ/топло. като се изстуди/затопли ситуацията почва да миксира чрез клапите потоците топло и студено и скоростта на вентилатора до достигане на съвпадък межу зададената стойност и обратната връзка.

термотроника си играе само с клапата топло/студено без да има наличие на хладилна част в колата. е ако си задал 18 градуса а навъм е 30-няма да има 18-нали се сещате защо...
стана ли ви ясно и ако не-коя част по точно?
щото отивам да изхвърля поредната си клавиатура строшена в името на VW идеята.... mhihi


Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Сря 22 юни 2005 18:32


Ай ся Winner25 и FELIPE да черпят по една клавиетура Васко :lol:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 22 юни 2005 22:10


Искам да благодаря на vaskoto1 за изчерпателния отговор. На мене вече всичко ми е ясно, обаче се сетих за друг въпрос. Вярно ли е че климатроника вдига по-малко разхода на гориво в сравнение с климатика или това са мнения на недочули и неразбрали като мен преди да прочета отговора на vaskoto1


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Сря 22 юни 2005 22:24


:oops:... не разбрах частта за термотроника-защо ако задам 18,а навън е 30 няма да има 18. :lol: Да пукна ако се сещам.
Кaто го сложа на 18 духа студено,ама досега не съм имал възможността да разбера дали ще ги поддържа .Та ако не ги поддържа за какво ми е оная бръмчилка в купето дето се задвижва при всяко завъртане на ключа.
Сега,ако някой каже и за функцията на бутоните norm и max...
Отново се извинявам на колегата Winner25 ,че му спамя темата Beer
Това клавиатура да не е нов вид бира Guin ,та ще се черпим с нея :lol:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Сря 22 юни 2005 22:29


FELIPE написа:Сега,ако някой каже и за функцията на бутоните norm и max...

До колкото знам като включиш norm въздуха който влиза отвънка се затопля или охлажда и преминава в купето. А при max засмуква въздух от купето за да се постигне по бързо постигане на желаната температура.

Последна промяна от Winner25 на Сря 22 юни 2005 22:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 юни 2005 8:23


FELIPE написа::oops:... не разбрах частта за термотроника-защо ако задам 18,а навън е 30 няма да има 18. :lol: Да пукна ако се сещам.
Кaто го сложа на 18 духа студено,ама досега не съм имал възможността да разбера дали ще ги поддържа .Та ако не ги поддържа за какво ми е оная бръмчилка в купето дето се задвижва при всяко завъртане на ключа.

за бутоните уинъра25 ти е обяснил правилно а 18 няма да има защото ти нямаш хладилник.
играе се само с поток въздух студен (по презумпция-околна температура) и топъл(през радиаторчето на парното) зимата като зададеш температура и онова би трябвало да я поддържа ама лятото като е навън 30 градуса как да ти направи от тях 18 като нямаш хладилник/климатик? та затова минималната темп. ти се покачва с покачването на темп. на околната среда=термотроника е такъв само зиме :idea:
чат ли си сега? :wink:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Чет 23 юни 2005 18:31


vaskoto1 недей така бе човек ти направо ме хвърляш в оркестъра,ако те разбирам правилно аз нямам климатик ,а шибано автоматично отопление. :horror: :cry:
Къде в цялата тази история е компресора(който ми дърпа от мощността щом го включа),дебелостенния маркуч който излиза от него с топлоизолация върху него,втория радиатор пред основния и тръбата за отвеждане на конденза,че то за едното отопление стига топлината от двигателя и един термодатчик да поддържа температурата.
Баси засега колата я карам само в града и не мога да преценя дали охлажда, ама ако е истина... Shocked


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Чет 23 юни 2005 20:17


Имаш клима :D


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 юни 2005 21:04


ако имаш хладилник-значи си с повече от термотроник пич!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Чет 23 юни 2005 21:14


Климатик + термотроник = кли(з)матроник:)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 23 юни 2005 21:29


:idea: светнах!
аз досега разисквам автоматичното парно на БМВ Е28 което е на същия принцип... :oops: сорка обърквация настана :oops:
в случая на фелипе има полуклиматроник.
т.е. ти си задаваш градусите а то само миксира топло/студено без да пипа вентилатора и другите гадости.
нещо като ръчен климатроник който следи само за температурата на въздуха в купето.
е тва е-mea culpa... :oops:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 14 сеп 2005 8:51


За колегата FELIPE .Според мене твоето си е чист климатроник.Сега зависи колко екстри има тои. За мене климатроник означава " електронно управление на температурата" Датчика за температурата в купето и аз го имам и мене ме дразни много :twisted: та понякога ми идва да го изкормя. Свалях го за да се опитам нещо да направя по въпроса но то е толкоз тъпо, че се отказах.Моя климатроник е слаган допулнително.Колата е от Италия, надявам се да е слаган в свесен сервиз, но така като гледам май не е бил кои знае какво.Та аз имам-малко дисплеи4е с тепературата и два бутона отсрани за задаване на съответната, под него пак два бутона помежду им със светлодиоди за задаване на потока въздух(съответно колкоповече диоди светят толкоз по-силно духа), имам един бутон които при натискане на дисплея показва температурата навън, и другите три са AUTO;ECON;STOP
Аутото тои си решава откде да духа пуска вентилатора на макс и си прваи квот си знае.ЕКОН е економичен режим не пуска компресора, и стоп за спиране.А и един бутон за това еткаде да взима въздух.отвън или отвътре.
Що се отнася за по малкия разход на гориво при климатроника от климатика е така. Тъй като климатроника като достигне желаната температура спира потока на фреона през компресора който яде от мощността, а климатика си върти нонстоп.


Потребителски аватар
ismail_rz
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 22:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот ismail_rz » Сря 18 юли 2007 19:40


температурата на обикновенния климатик се регулира ра4но колото и както ти е кеф.а климатроника си има дат4ици за температура които ти вар6ат работата да спира6 и пуска6 климатика :D



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта