Вграждане на 12DC/220AC инвертор в Golf 3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Dobromirski написа:lamer4e написа:не се набутвай с инвертор вземи си един UPS вече на няколко приятели както и аз самия си сложих взимаш си един UPS 800W за там 60 70 кинта и имаш ток колкото душа ти иска![]()
UPS-a инвертира от 12V DC на около 350V DC . Съмнявам се някой да си играе да го инвертирва по фаза и да го накъсва на 50Hz за да се получи 220V AC , при условие , че след него се включва импулсно захранване което отново го изправя на 350V DC !!!!
Може и да греша, ама едва ли ....... който има ЮПС да боцне един мултицет в изхода и да каже - прав или променлив ток е ?
Правият (постоянният) ток (DC) по принцип няма как да се инвертира по електрически път в прав с по-високо напрежение, ако не се премине през междинна фаза "накъсване", необходима за трансформацията, затова по-скоро никой няма да си играе да изправя трансформирания ток на изхода на UPS-a за да получи никому ненужните 350 V DC. На изходите на UPS -ите токът е променлив (AC), но не на всички е строго синусоидален (с достатъчно добра форма на синусоидата). Заблудата при експеримента с мултицета се дължи на принципа на работа на този уред в евтините му цифрови изпълнения "мейд ин китайска джонка". За да се получи вярната картинка трябва да се използва осцилоскоп.
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Добреееее...
Инверторите (и някои конвертори) в частност така наречените UPS-си ползват една измама.Помпят(накъсват тока) навивка поставена на стоманено ядро с примерно от 2 KHz до 160 KHz(зависи от товара и мощността).Но тук идва уловката че стоманения ярем не може да прехвърли повече от 400-500 Hz.Затихват почти всички хармоници и ако се помпи подобаващо ще е прекрасна синусоида(на празен ход).
P.S. Тези китайски джаджи(инвертори) като този на горната снимка не могат да докарат превилна синусуида.
Инверторите (и някои конвертори) в частност така наречените UPS-си ползват една измама.Помпят(накъсват тока) навивка поставена на стоманено ядро с примерно от 2 KHz до 160 KHz(зависи от товара и мощността).Но тук идва уловката че стоманения ярем не може да прехвърли повече от 400-500 Hz.Затихват почти всички хармоници и ако се помпи подобаващо ще е прекрасна синусоида(на празен ход).
P.S. Тези китайски джаджи(инвертори) като този на горната снимка не могат да докарат превилна синусуида.
Боли ме джаджата китайска ли е мароканска ли е, дали вади правилна синусОида, или колко волта има на изхода на юпс.. мога ли с тва да си заредя телефона , фотото, лаптопа..? ДА. Темата е как да го монтирам за да не ми висят кабели от запалката...
Последна промяна от hcng на Пет 20 юни 2008 14:03, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
beware of modshcng написа:Боли ме кура ......
тая джаджа (белкин-а) що просто не я навреш там под жабката и не си пуснеш каблче от нея до акумулаторчето???предполагам че за един телефон или лаптоп ше ти свърши работа..или може да и отрежеш буксата и да я вържеш към захранването на запалката примерно...
Според мен ако ше си земам инвертор той трябва да е поне киловат, киловат и половина, та той един сешоар е 1500 вата бре. колегата с 140вата ко ше светиш една крушка само. Прахосмукачка пали ли тва нещo поне и как се отразява на акомулатора на незапален двигател примерно за половин час да го ползваш нема ли кой да замери преди и след как му е заряда на акомулатора и не се ли натоварва релето за зареждане когато е запален мотора тогава консуматорите стават два, Че мисля и аз да си купя един инвертор за прахосмукачката или аглушлайфа.
Ами не е хубаво да се изхвърляте с киловатите много. Ето една проста формула: P = U * I или казано по-простичко ватовете са равни на волтовете по амперите.
300W на 220в са 1.3636 ампера. Същите ватове ако се теглят през 12В инвертор са 300/12 = 25 ампера. Тъй че не слагайте боилери в колите
п.с. Сметките за мощността не са съвсем точни щото не са толкова прости ама идеята е ясна. 300w могат да скапят акумулатора за 2-3 часа!
300W на 220в са 1.3636 ампера. Същите ватове ако се теглят през 12В инвертор са 300/12 = 25 ампера. Тъй че не слагайте боилери в колите
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
п.с. Сметките за мощността не са съвсем точни щото не са толкова прости ама идеята е ясна. 300w могат да скапят акумулатора за 2-3 часа!
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
maznia написа:добре нека колегата дето си е купил такова нещо 140w да каже това прадненце захранва ли домашна прахусмокачка или дрелка или шлаиф и за половин час с колко му е паднал акомулатора
Тези 140W са за никъде.Дори моя лаптоп не мога да подкарам с него.Увисва на секундата.
P.S.
1Домашна прахосмукачка от 1200W до 2000W
2.Дрелка или шлаиф 0т 500W до 2000W.
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
maznia написа:Според мен ако ше си земам инвертор той трябва да е поне киловат, киловат и половина, та той един сешоар е 1500 вата бре. колегата с 140вата ко ше светиш една крушка само. Прахосмукачка пали ли тва нещo поне и как се отразява на акомулатора на незапален двигател примерно за половин час да го ползваш нема ли кой да замери преди и след как му е заряда на акомулатора и не се ли натоварва релето за зареждане когато е запален мотора тогава консуматорите стават два, Че мисля и аз да си купя един инвертор за прахосмукачката или аглушлайфа.
ЕЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙ
![Shocked :shock](./images/smilies/icon_eek.gif)
- svetoslav_sp
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 30 авг 2006 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- Контакти:
Колеги преди година си купих инвертор на фирмата Titan 350W, непрекъснато го ползвам, в автомобила съм ползвал лаптоп и мастиленоструен принтер включени на разклонител и уредите работят без никакви проблеми. Утре ще снимам адаптора, като на самото устройство и на кутията му пише, че е произведен в Германия. Когато го купих цената му беше около 120 лева.От работата му в колата съм много доволен и непрекъснато го ползвам. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
maznia написа:добре нека колегата дето си е купил такова нещо 140w да каже това прадненце захранва ли домашна прахусмокачка или дрелка или шлаиф и за половин час с колко му е паднал акомулатора
При включването на електроуреди, в които има достатъчно мощен електромотор като домашна прахосмукачка, бормашина, ъглошлайф... в UPS или инвертор е много вероятно да се получат отчайващи резултати, дори и когато преобразователят осигурява по-голяма мощност отколкото е посочената мощност на уреда. Причината е във високия пусков ток на електромоторите, които в началния момент (при развъртането) консумират значително (в пъти) по-голяма мощност от номиналната. Това като правило води до сработване на токовата защита на UPS-а или инвертора.
Препоръката ми е подобни уреди да се захранват от 220 волтовата мрежа или да се ползват 12 волтови, които за съжаление са доста маломощни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта