автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот RANOPILE » Пон 03 сеп 2012 18:43


При мен е по същия начин. Както ги оставиш така се пускат или на къси или на дълги. Или дори само когато съм присветкал на някого може пак да съм включил дългите.




Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivo_555 » Пон 03 сеп 2012 20:15


Благодаря колега, точно това ме интересуваше! :beer


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот nepreklonniq » Вто 04 сеп 2012 18:04


А как ще стане при пасат b4 1995г.?


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот push » Чет 06 сеп 2012 21:12


Идей от къде може да се вземе сигнал (+12в)на запален двигател само, за към релето (към 86) освен от алтернатора :oops:


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот porko » Пет 07 сеп 2012 21:31


push написа:Идей от къде може да се вземе сигнал (+12в)на запален двигател само, за към релето (към 86) освен от алтернатора :oops:


Гола -вода съм по електроника но да споделя. От генератора ми идва 9волта/запалена на контакт се тая/ и не може да командва релето и затова взех 12волта от буксата на казанчето със спирачна течност.Колегата ми разбира от тези работи и направи така,че след даването на контакт и запалването на двигателя 15сек. и фаровете светват,след гасенето 10сек и изгасват,времето го регулирам с тример.Използваше схема , но сложи кондензатор 1000мf на реле за къси от Лада за 4лв.
Дано да съм бил полезен.
Прикачени файлове:
alt_.JPG


Това е от още една такава тема в този форум.Просто трябва малко търсене с търсачката.


Потребителски аватар
dinkonikolaev
Мнения: 1838
Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
Двигател: PF AAM
Местоположение: Нова Загора

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот dinkonikolaev » Нед 09 сеп 2012 10:23


toshara написа:Тъкмо направих операцията-на Golf 2 е сиво-черен дебел кабел за фаровете,който се реже и се мушка при черно-жълтия,изолира се от страната на копчето и така при контакт има къси светлини-само те светят без таблото и габаритите и номера,като се дръпне лостчето са си дълги,а като се цъкне копчето светват и габаритите и номера,като се махне контакта всичко угасва.
Смятам,че това напълно удовлетворява нуждите ни :beer


Имам само едно питане.При даването на контакт къситесветят ли или чак като запалиш светват.Мерси :)


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот toshara » Пон 10 сеп 2012 6:05


dinkonikolaev написа:
toshara написа:Тъкмо направих операцията-на Golf 2 е сиво-черен дебел кабел за фаровете,който се реже и се мушка при черно-жълтия,изолира се от страната на копчето и така при контакт има къси светлини-само те светят без таблото и габаритите и номера,като се дръпне лостчето са си дълги,а като се цъкне копчето светват и габаритите и номера,като се махне контакта всичко угасва.
Смятам,че това напълно удовлетворява нуждите ни :beer


Имам само едно питане.При даването на контакт къситесветят ли или чак като запалиш светват.Мерси :)

Ами като дам на контакт светват,но мисля да добавя едно реле закъснение или да изместя кабела на алтернатора.Но реле ми се струва по-удачно,защото не знам на какво дередже е алтернатора ми :)


swindler
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 01 апр 2008 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хисаря

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swindler » Чет 13 сеп 2012 22:22


само да кажа че схемата на L&R не работи правилно ЗАЩОТО
при използването на едно реле ( за фарове на лада )
при запалена кола от алтернатора на 86 идва 14v (поне при мен на ауди 80) а клема 85 е маса ... до тук нормално обаче
бутам лостчето на габарит и фаровете продължават да светят защото от алтернатора имам 14 волта а вместо маса вече имам 12v и се получават едни приблизително 2 волта разлика които не отварят релето и системата продължава да работи
същия проблем се появява и когато на изгасен мотор включа габарит
от алтернатора не идва нищо и там се явява маса а от габарита идва 12 волта и релето затваря при което има верига и системата сработва - късите светят
затова мисля че трябва да се сложи още едно реле след това което вече имаме
1вото реле което е нормално отворено
на 30 + от акумулатора
на 86 алтернатор
на 85 маса към купето или минуса на акумулатора
на 87 към 30 на 2рото реле което нормално затворено... по този начин късите които са вързани на 87 на второто реле светват а за да ги изгасим
на 86 връзваме габарита
на 85 маса
при това положение при светещ габарит 2рото реле ще се отвори и няма да има верига (късите гаснат)

ако имам грешка моля да ме поправите... бос съм при жиците ама това ми роди главата... ако има по-лесен вариант може да го споделите :)

ето и схемата на L&R за която говоря
Изображение


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Bai Sando » Чет 13 сеп 2012 22:42


При Н-4 и аз бих използвал две релета.Първото вързано по схемата на колегата,а второто вързано към дългите зада прекъсва първото когато чукнете дълги.Така ще се избегне светенето и на двете жички в балона на крушката :да:


swindler
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 01 апр 2008 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хисаря

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swindler » Пет 14 сеп 2012 7:35


да обаче пак ти трябва да е нормално затворено второто реле... ако мислиш че става с нормално отворено го нарисувай да го видя щото нещо не се сещам аз
то дали ще се прекъсва от дългите или от габарита е все тая :)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Bai Sando » Пет 14 сеп 2012 17:54


Имах предвид,че второто реле взима + от дългите и като се задейства от този + то прекъсва масата да речем на първото за да се изключат тези къси (дневни) светлини.Когато се изключат дългите съответно и реле 2 заедно с тях,то пак си връща контакт на първото и пак си има къси.


Потребителски аватар
RANOPILE
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
Автомобил: VW Polo 2F
Двигател: AAU 1994
Местоположение: София, жк Лагера

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот RANOPILE » Съб 15 сеп 2012 9:11


Еми то при H4 като си на къси и само присветнеш на някой в самата крушка светят и къси и дълги. Чак като превключиш на дълги тогава гаснат късите(или поне при мен е така). Затова не задържам много къси+дълги че да не прегрее крушката.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Bai Sando » Съб 15 сеп 2012 22:07


Да за светкавицата няма проблеми все пак е за секунди :mrgreen:


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivand911 » Пет 21 сеп 2012 20:15


Може ли към тънкото кабелче(синьо,D+) от алтернатора да вържа директно DRL с мощност 11 вата? Тоест да взема + от контакт от там.
Или трябва да мина през реле? Някакво закъснение трябва ли ми? Да търся ли реле за време?)
Това са телата без решетките:
http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fa ... 2533.eshop
Става дума за Шкода Фабия.

PS:В крайна сметка ги пуснах през реле.


pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pav4omed » Пет 28 сеп 2012 11:48


Аз съм с Н4 крушки и съм направил схемата с едно реле и няма никакви ядове със светлините. Релето се захранва от алтернатора и след това на маса. Веригата, която управлява е тази, която нормално управлява ключа за фаровете, даже и бушон не е нужен, нали колата си има така или иначе. Колата е Лада Самара :)...
...таааа реших първо на нея да пробвам тая работа, вече месец никакви проблеми, сега искам и Бората да автоматизирам от към фаровете. Само, че имам питане: от кой кабел на алтернатора точно трябва да взема + за захранване на релето, че кабелчетата са малко повечко от колкото на Самарката :)? На алтернатора има сноп кабели вързани на болчето( предполагам, че не е от там) и букса с 2 кабела(предполагам, че на голф4 е същото) може ли някой да ми каже цвета на търсения от мен кабел :)?

Имам идея да го направя така: контакт-нищо=>палиш двигателя=>10секунди светват лупите за мъгла. Когато стане тъмно цъквам габаритите и лупите изгасват и всичко си е по старо му.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта