автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
При мен е по същия начин. Както ги оставиш така се пускат или на къси или на дълги. Или дори само когато съм присветкал на някого може пак да съм включил дългите.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: автоматично палене на светлините
А как ще стане при пасат b4 1995г.?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: автоматично палене на светлините
Идей от къде може да се вземе сигнал (+12в)на запален двигател само, за към релето (към 86) освен от алтернатора 

- porko
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
push написа:Идей от къде може да се вземе сигнал (+12в)на запален двигател само, за към релето (към 86) освен от алтернатора
Гола -вода съм по електроника но да споделя. От генератора ми идва 9волта/запалена на контакт се тая/ и не може да командва релето и затова взех 12волта от буксата на казанчето със спирачна течност.Колегата ми разбира от тези работи и направи така,че след даването на контакт и запалването на двигателя 15сек. и фаровете светват,след гасенето 10сек и изгасват,времето го регулирам с тример.Използваше схема , но сложи кондензатор 1000мf на реле за къси от Лада за 4лв.
Дано да съм бил полезен.
Прикачени файлове:
alt_.JPG
Това е от още една такава тема в този форум.Просто трябва малко търсене с търсачката.
- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: автоматично палене на светлините
toshara написа:Тъкмо направих операцията-на Golf 2 е сиво-черен дебел кабел за фаровете,който се реже и се мушка при черно-жълтия,изолира се от страната на копчето и така при контакт има къси светлини-само те светят без таблото и габаритите и номера,като се дръпне лостчето са си дълги,а като се цъкне копчето светват и габаритите и номера,като се махне контакта всичко угасва.
Смятам,че това напълно удовлетворява нуждите ни
Имам само едно питане.При даването на контакт къситесветят ли или чак като запалиш светват.Мерси

- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: автоматично палене на светлините
dinkonikolaev написа:toshara написа:Тъкмо направих операцията-на Golf 2 е сиво-черен дебел кабел за фаровете,който се реже и се мушка при черно-жълтия,изолира се от страната на копчето и така при контакт има къси светлини-само те светят без таблото и габаритите и номера,като се дръпне лостчето са си дълги,а като се цъкне копчето светват и габаритите и номера,като се махне контакта всичко угасва.
Смятам,че това напълно удовлетворява нуждите ни
Имам само едно питане.При даването на контакт къситесветят ли или чак като запалиш светват.Мерси
Ами като дам на контакт светват,но мисля да добавя едно реле закъснение или да изместя кабела на алтернатора.Но реле ми се струва по-удачно,защото не знам на какво дередже е алтернатора ми

-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 01 апр 2008 15:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хисаря
Re: автоматично палене на светлините
само да кажа че схемата на L&R не работи правилно ЗАЩОТО
при използването на едно реле ( за фарове на лада )
при запалена кола от алтернатора на 86 идва 14v (поне при мен на ауди 80) а клема 85 е маса ... до тук нормално обаче
бутам лостчето на габарит и фаровете продължават да светят защото от алтернатора имам 14 волта а вместо маса вече имам 12v и се получават едни приблизително 2 волта разлика които не отварят релето и системата продължава да работи
същия проблем се появява и когато на изгасен мотор включа габарит
от алтернатора не идва нищо и там се явява маса а от габарита идва 12 волта и релето затваря при което има верига и системата сработва - късите светят
затова мисля че трябва да се сложи още едно реле след това което вече имаме
1вото реле което е нормално отворено
на 30 + от акумулатора
на 86 алтернатор
на 85 маса към купето или минуса на акумулатора
на 87 към 30 на 2рото реле което нормално затворено... по този начин късите които са вързани на 87 на второто реле светват а за да ги изгасим
на 86 връзваме габарита
на 85 маса
при това положение при светещ габарит 2рото реле ще се отвори и няма да има верига (късите гаснат)
ако имам грешка моля да ме поправите... бос съм при жиците ама това ми роди главата... ако има по-лесен вариант може да го споделите
ето и схемата на L&R за която говоря

при използването на едно реле ( за фарове на лада )
при запалена кола от алтернатора на 86 идва 14v (поне при мен на ауди 80) а клема 85 е маса ... до тук нормално обаче
бутам лостчето на габарит и фаровете продължават да светят защото от алтернатора имам 14 волта а вместо маса вече имам 12v и се получават едни приблизително 2 волта разлика които не отварят релето и системата продължава да работи
същия проблем се появява и когато на изгасен мотор включа габарит
от алтернатора не идва нищо и там се явява маса а от габарита идва 12 волта и релето затваря при което има верига и системата сработва - късите светят
затова мисля че трябва да се сложи още едно реле след това което вече имаме
1вото реле което е нормално отворено
на 30 + от акумулатора
на 86 алтернатор
на 85 маса към купето или минуса на акумулатора
на 87 към 30 на 2рото реле което нормално затворено... по този начин късите които са вързани на 87 на второто реле светват а за да ги изгасим
на 86 връзваме габарита
на 85 маса
при това положение при светещ габарит 2рото реле ще се отвори и няма да има верига (късите гаснат)
ако имам грешка моля да ме поправите... бос съм при жиците ама това ми роди главата... ако има по-лесен вариант може да го споделите

ето и схемата на L&R за която говоря
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматично палене на светлините
При Н-4 и аз бих използвал две релета.Първото вързано по схемата на колегата,а второто вързано към дългите зада прекъсва първото когато чукнете дълги.Така ще се избегне светенето и на двете жички в балона на крушката 

-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 01 апр 2008 15:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хисаря
Re: автоматично палене на светлините
да обаче пак ти трябва да е нормално затворено второто реле... ако мислиш че става с нормално отворено го нарисувай да го видя щото нещо не се сещам аз
то дали ще се прекъсва от дългите или от габарита е все тая
то дали ще се прекъсва от дългите или от габарита е все тая

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматично палене на светлините
Имах предвид,че второто реле взима + от дългите и като се задейства от този + то прекъсва масата да речем на първото за да се изключат тези къси (дневни) светлини.Когато се изключат дългите съответно и реле 2 заедно с тях,то пак си връща контакт на първото и пак си има къси.
- RANOPILE
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 14:45
- Автомобил: VW Polo 2F
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: София, жк Лагера
Re: автоматично палене на светлините
Еми то при H4 като си на къси и само присветнеш на някой в самата крушка светят и къси и дълги. Чак като превключиш на дълги тогава гаснат късите(или поне при мен е така). Затова не задържам много къси+дълги че да не прегрее крушката.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: автоматично палене на светлините
Да за светкавицата няма проблеми все пак е за секунди 

-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: автоматично палене на светлините
Може ли към тънкото кабелче(синьо,D+) от алтернатора да вържа директно DRL с мощност 11 вата? Тоест да взема + от контакт от там.
Или трябва да мина през реле? Някакво закъснение трябва ли ми? Да търся ли реле за време?)
Това са телата без решетките:
http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fa ... 2533.eshop
Става дума за Шкода Фабия.
PS:В крайна сметка ги пуснах през реле.
Или трябва да мина през реле? Някакво закъснение трябва ли ми? Да търся ли реле за време?)
Това са телата без решетките:
http://www.obautodily.cz/eshop/skoda-fa ... 2533.eshop
Става дума за Шкода Фабия.
PS:В крайна сметка ги пуснах през реле.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: автоматично палене на светлините
Аз съм с Н4 крушки и съм направил схемата с едно реле и няма никакви ядове със светлините. Релето се захранва от алтернатора и след това на маса. Веригата, която управлява е тази, която нормално управлява ключа за фаровете, даже и бушон не е нужен, нали колата си има така или иначе. Колата е Лада Самара
...
...таааа реших първо на нея да пробвам тая работа, вече месец никакви проблеми, сега искам и Бората да автоматизирам от към фаровете. Само, че имам питане: от кой кабел на алтернатора точно трябва да взема + за захранване на релето, че кабелчетата са малко повечко от колкото на Самарката
? На алтернатора има сноп кабели вързани на болчето( предполагам, че не е от там) и букса с 2 кабела(предполагам, че на голф4 е същото) може ли някой да ми каже цвета на търсения от мен кабел
?
Имам идея да го направя така: контакт-нищо=>палиш двигателя=>10секунди светват лупите за мъгла. Когато стане тъмно цъквам габаритите и лупите изгасват и всичко си е по старо му.

...таааа реших първо на нея да пробвам тая работа, вече месец никакви проблеми, сега искам и Бората да автоматизирам от към фаровете. Само, че имам питане: от кой кабел на алтернатора точно трябва да взема + за захранване на релето, че кабелчетата са малко повечко от колкото на Самарката


Имам идея да го направя така: контакт-нищо=>палиш двигателя=>10секунди светват лупите за мъгла. Когато стане тъмно цъквам габаритите и лупите изгасват и всичко си е по старо му.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта