Монтиране на МФА в Мк3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот Mapoka » Пет 08 апр 2011 19:34


komara_23 написа:Колеги, Имам следния въпрос.

И също така на новите кабели от таблото до бушоните има двете "сини" букси една "черна" (която е за мигачите и остават о6те 2 малки букси които незнам за какво са?


На една от тези 2 други букси е разхода.
Лесно можеш да я разбереш коя е като я прозвъниш.
Оригинално разхода си е закачен там, не минава през бушоните.
При мен беше една тройна (2 пина мигачи и третия разход).




komara_23
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот komara_23 » Съб 09 апр 2011 1:12


Колеги Работи перфектно ;) всичко е под контрол,
точно таке е схемата пин 27 компа се връзва на пин 26(розов) на таблото и разхода тръгва :P
Благодаря ви за полезното инфо.
Поздрави от Варна.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Пет 15 апр 2011 10:12


а защо сменяме кабела от таблото до бушоните?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот swifter » Пет 15 апр 2011 13:23


icemenn написа:а защо сменяме кабела от таблото до бушоните?



Защото в снопа на старото табло са по-малко кабели - няма ги тези за нулирането и смяна на режимите, примерно.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Пет 15 апр 2011 15:18


вече го разбрах след проба :lol:


Потребителски аватар
vromos86
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот vromos86 » Пет 15 апр 2011 21:24


Колеги кой кабел се свързва за разхода на ЕКУ за Голф 3 АФТ-101к.с.Пробвах с 27 пин на голямата букса на ЕКУ-то и не тръгва.Лилавия кабел си го пуснах от тройната букса на таблото.Останалите функции ги подкарах.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 15 апр 2011 22:53


vromos86 написа:Колеги кой кабел се свързва за разхода на ЕКУ за Голф 3 АФТ-101к.с.Пробвах с 27 пин на голямата букса на ЕКУ-то и не тръгва.Лилавия кабел си го пуснах от тройната букса на таблото.Останалите функции ги подкарах.

27 от еку-то до 26-ти на таблото, с цветове не се наемам, защото имах 3 снопа 2 от който бели и 1 цветен :wink:


Потребителски аватар
vromos86
Мнения: 86
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Айтос

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот vromos86 » Съб 16 апр 2011 0:30


Точно така са кабелите,проследих ги и по номера.Може ли да е от грешка в ламбда сондата?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот swifter » Съб 16 апр 2011 8:24


vromos86 написа:Точно така са кабелите,проследих ги и по номера.Може ли да е от грешка в ламбда сондата?



Като запалиш какво показва разхода?
През първите една-две минути показва 0.00.

За да провериш дали работи както трябва правиш следното:

Даваш на контакт;
Натискаш и задържаш бетона "MFA".
Връщаш контакта, после пак на контакт.

Дисплея трабвя да се промени и да са активни само долните три функции - разход, темп. масло, външна темп.

На разход показва или 0.00 или -.--.
Като запалиш трябва да отчита веднага. Като дадеш газ разхода се движи заедно с оборотите:
1000об - 1/100л.
2000об - 2/100л.

Като потеглиш почва да позава 23, 35.

Стойностите са примерни, но по принцип трябва да са в тези граници. На едно място показва Л/час, в движение Л/100км.

Ако отиде веднага на 99.9 и не помръдне и след 5 минути - не е закачен на точния пин.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Нед 17 апр 2011 15:39


swifter написа:Изображение
Голямо изображение
Това е схема на пиновете на компира.
Намели някой твой приятел, разбилащ, поне малко от "ток и жици".

А19 е трип компютъра(МФА-то).
А35 е списък на пиновете на еку-то.

А35-пин 27 - инфо за разхода.

Като махнеш кората под предния прозорец ще видиш компютъра(голямо правоъгълно нещо с една голяма букса).
От вътрешната страна на буксата е "закопчалката". Бъркаш под прозореца, хвашаш "закопчалката" на буксата и дърпаш към купето два пъти.
Първия път избутва малко буксата навън, на второто щракване излиза цялата.
Като я обърнеш ще видиш номерата на пиновете. Монтирана буксата е обърната, т.е.
123456, номерата са с главата надолу. Режеш свинската опашка, намираш къде е палеца на капачката, натискаш го и плъзгаш навън, докато видищ кабелите.
При мен, без да откачам буксата, 27 пин с пада на горния ред(има три кабела, един до друг, после има празни места). Броиш 1,2,3 кабела - на следващото място е пин 27.
Има гумено уплътнение(тапа) - трябва да я махнеш за да освободи масто за кабела(можеш и през нея да пъхнеш кабел, но е разправия).
След като махнеш тапата може да пробвааш дали е работи, като закачиш пак буксата на компа, прокарваш кабел от пин27 до виолетовия към таблото.
Проверяваш кабела от страната на компа да не падне(лепни го с изолирбанд да на шава много).
Даваш контакт, натискаш МФА на лостчето, връщаш контакта и пак на контакт.
Тряба разхода да ти покаже 00.0. Палиш и виж резултата. Като форсираш двг. - колкото са оборотите - толкова раход трябва да даде. 2000об - 2.00 и т.н.
На празен ход - 0.8 (0.7, 0.9) - тям някъде.
Ако работи - гасиш.
Намираш стара евро-букса или подобна със същия размер клемички(пинове). Тя е за кабела от страната на компа. Свързваш клемата(женска е) с кабелчето което ще прекараш. На извадена ЕКУ-букса пъхаш вътре в свободното място докато щракне. Монтираш обратно капачкота на буксата, слагаш свинска опашка, закачаш буксата.
Прекарваш кабела до бушониерата и връзваш.
Натък ... си знаеш.
:drive

П.С. Дано съм ти помогнал. :bishop

Update:
http://swifter2.hit.bg/golf/pindata_vw.pdf
Информация за пиновете и илюстрации на буксите. (Голф, Поло, Венто, Корадо, Транспортер, Пасат, Шаран,...)


Изпълнявам всичко точно и разбирам от жици
колата golf 3 AAM
закачам пин 27-еку за пин 26 табло .Давам контакт задържам мфа връщам ключа ,пак контакт показва 0.00 и като запаля нищо не се проментя остава си 0.00


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Нед 17 апр 2011 15:43


сега прочето горния пост,явно трябва малко да изчакам(много шуми колата че съм само колектор без ауспуси :D)


komara_23
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот komara_23 » Нед 17 апр 2011 17:41


swifter написа:
vromos86 написа:Точно така са кабелите,проследих ги и по номера.Може ли да е от грешка в ламбда сондата?



Като запалиш какво показва разхода?
През първите една-две минути показва 0.00.

За да провериш дали работи както трябва правиш следното:

Даваш на контакт;
Натискаш и задържаш бетона "MFA".
Връщаш контакта, после пак на контакт.

Дисплея трабвя да се промени и да са активни само долните три функции - разход, темп. масло, външна темп.

На разход показва или 0.00 или -.--.
Като запалиш трябва да отчита веднага. Като дадеш газ разхода се движи заедно с оборотите:
1000об - 1/100л.
2000об - 2/100л.

Като потеглиш почва да позава 23, 35.

Стойностите са примерни, но по принцип трябва да са в тези граници. На едно място показва Л/час, в движение Л/100км.

Ако отиде веднага на 99.9 и не помръдне и след 5 минути - не е закачен на точния пин.


Колега, да питам само, моята показва 99.9 на място като потегля и почва да си пада... стига си до 9,8 9,9 10,0 различно според задкормилното устройство.
Това значи ли че нещо не е както трябва?


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот racing_team_vidin » Нед 17 апр 2011 20:22


нормално е!


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Нед 17 апр 2011 20:45


и при мен тръгна.В началото показва 0.00 и като форсирам 1 път си показва,а на място показва 1.9


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Монтиране на МФА в Мк3

Мнениеот icemenn » Нед 17 апр 2011 20:48


колеги ако някой има изкаран температурен датчик на въздуха може ли да примери 2-3 стойности с ом метър?
например при
10C
20C
30C

и още нещо
максимална стойност на температурата на маслото е 160
а минималната на датчика за температура на въздуха -40



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта