Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Здравейте, темата е много полезна. Имам само едно просто питане. Пише тука че не може да се прибере буталцето с натиск или с бутане, а само с въртене. Очевидно че се навива отвътре на винта за ръчната спирачка. Та въпроса ми е, как в реални условия нормално работещия апарат си отпуска цилиндърчето, че да не създава усилие върху вътрешната накладка когато не е натисната спирачката? Като сме зад волана и караме няма кой да го върти все пак.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
provigo написа:Здравейте, темата е много полезна. Имам само едно просто питане. Пише тука че не може да се прибере буталцето с натиск или с бутане, а само с въртене. Очевидно че се навива отвътре на винта за ръчната спирачка. Та въпроса ми е, как в реални условия нормално работещия апарат си отпуска цилиндърчето, че да не създава усилие върху вътрешната накладка когато не е натисната спирачката? Като сме зад волана и караме няма кой да го върти все пак.
колега не се притеснявай, на живо по друг начин работят нещата
буталцето се навива на винта (той е нещо като болт) който има възможност да се движи напред-назад, това движение осигурява отдръпването на накладката.
Буталцето не се върти при работа, само се движи напред-назад. Върти се винта вътре дето навит в него, той изпълнява волята на меаханизъм за саморегулиране на спирачния апарат, така че хем са спира хем да не прие при отпусант педал.
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
NovobranecGT написа:
Преди известно време закупих апарати от колега от форума, същите Girling 38. Едва днес обаче ми остана време да ги разглобя, защото ръчната не работеше. След цялостно разглабяне на апарата, установих, че номер 4 от снимката липсва, явно и това е причината ръчната да не работи. Въпросът ми е продава ли се отделно в магазините този елемент или пък, ако не, какви са размерите на тази шайба, къде стои и съответно може ли да се монтира без да се маха зегерката (дано! ).
Благодаря много за инфото предварително!
- hipnotic
- Мнения: 234
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 21:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Здравейте колеги, интересува ме дали задния мост от голф 2 ГТИ ще стане на голф 3.Понеже си купих цял мост от колега от форума, за да мина отзад на дискове, а моя мост няма стабилизираща щанга и искам да я ползвам.Дали някой по компетентен от мен колега може да ми каже?
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
hipnotic написа:Здравейте колеги, интересува ме дали задния мост от голф 2 ГТИ ще стане на голф 3.Понеже си купих цял мост от колега от форума, за да мина отзад на дискове, а моя мост няма стабилизираща щанга и искам да я ползвам.Дали някой по компетентен от мен колега може да ми каже?
самия мост от Г2 НЕ става на мястото на Г3
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
колеги взех едни Lucas 38 горе долу в добро състояние,като изключим че имаха доста скъсани гумички ,но най-вероятно като ги демонтират са ги скъсали защото буталото го изкарах на ръка и ръчната се движи перфектно на ръка,но супортите бяха доста зле,след 2 дни престояване в нафта единия се раздвижи за 5 мин.занимавка.Другия супорт не се раздвижи след 4 дена в нафта и поне 10 пъти пръскане с WD-40 през 30мин после пробвах 2 пъти с едно по силно WL-50 (от немско)но пак без ефект накрая единия го счупих и парчето остана вътре.С разпробиване мога да го изкарам парчето но от къде мога да намеря друга такава втулка??
ето това се счупи и остана вътре,надявам се колегата от AUDI форума да не се сърди за снимката която ползвам
Edit:Сега се сетих че се наричат водачи,интересува ме само от къде да си набавя 2 броя,по възможност нови.
ето това се счупи и остана вътре,надявам се колегата от AUDI форума да не се сърди за снимката която ползвам
Edit:Сега се сетих че се наричат водачи,интересува ме само от къде да си набавя 2 броя,по възможност нови.
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
водачи намерих в auto+ ,но останалата вътре част не мога да я изкарам около 6-7 см са вътре..кажете от какъв друг апарат става супорта
- hipnotic
- Мнения: 234
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 21:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
съпорти можеш да използваш от голф 2 гти или 3-ка всяка която е с дискове дали ГТ, ГТИ или ТДИ.Също от пасат 3-ка май и от 4-ка, а и от поло 6н.Дано съм помогнал, виж в продава някой от колегите ако ти продаде само съпорт.На каква цена взе водачите и комплект за страна ли ги продават или на бройка?
- aradovanov
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
hipnotic написа:съпорти можеш да използваш от голф 2 гти или 3-ка всяка която е с дискове дали ГТ, ГТИ или ТДИ.Също от пасат 3-ка май и от 4-ка, а и от поло 6н.Дано съм помогнал, виж в продава някой от колегите ако ти продаде само съпорт.На каква цена взе водачите и комплект за страна ли ги продават или на бройка?
От 4-ка не стават, но от 2-ка и 3-ка и Пасат Б3 стават.
Не се занимавай с разпробиване, по добре си вземи 2-ра употреба.
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
днес след 6 часа обикаляне на моргите видях как поне 5 супорта заминаха за боклука като им вадят водачите,но намерих накрая един супорт без водачите беше 20кинта олекнах за супорт и 22 за 4 водача.Сега въпроса е в какво ще плуват в обикновенна грес ли?
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 07 яну 2007 23:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Здравейте колеги. Имам проблем със единя заден дисков спирачен апарат на Голф 2 ГТ, задържа ми апарата при натиснане на спирачката. Смъкнах го но при напомпване на спирачката буталото не реагира. опитах се да го раздвижа с щестограм 12(понеже при мен самото бутало има посредата отвор за шестограм а не нарези), но мърда съвсем леко наляво надясно Та въпроса ми е как да го извадя това бутало, че да мога да изчистя изцяло апарата и да сменя гумичките и семерингите. Благодаря предварително.
- pavkomk2
- Мнения: 428
- Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
- Автомобил: Jetta mk2
- Двигател: 112 PB -- 139 KR
- Местоположение: Севлиево
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
SmokeDjo написа:Здравейте колеги. Имам проблем със единя заден дисков спирачен апарат на Голф 2 ГТ, задържа ми апарата при натиснане на спирачката. Смъкнах го но при напомпване на спирачката буталото не реагира. опитах се да го раздвижа с щестограм 12(понеже при мен самото бутало има посредата отвор за шестограм а не нарези), но мърда съвсем леко наляво надясно Та въпроса ми е как да го извадя това бутало, че да мога да изчистя изцяло апарата и да сменя гумичките и семерингите. Благодаря предварително.
Всичко е описано по назад в темата
- rhodius
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 07 окт 2008 21:57
- Автомобил: vw golf III
- Двигател: AEK 1995
- Местоположение: Свиленград
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Здравейте колеги.Реших да правя профилактика на апаратите, разглобени и почистени до последния елемент. При почистването им видях само на лагерчето вътре в буталото грес! Някой може ли да ми каже при спирачни апарати girling 38 къде се слага смазка(грес)?
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Всички подвижни елементи до които не стига спирачна течност.
- yanosh.k
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 18 мар 2012 11:00
- Автомобил: Audi A4 1.8T
- Двигател: AVJ 2001
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Голямо благодаря на всички, за подробните обяснение и снимков материал в темата . Надявам се и аз да бъда полезен с малко информация от личен опит.
При мен положението беше следното - задни дискови спирачни апарати Girling 36mm, ръчната не захапваше на десния апарат, а на левия захапваше много слабо .
След като свалих единия, се видях в чудо как да го разглобя, като проблема беше, че когато махнах зегерката, шпиндела на който се навива буталцето е почити невъзможно да се извади(заради шайбата, която го държи и е набита). Колегата moreg е дал много добро описание на начина на разглобяване на апаратите, като също така е намерил и решение на проблема, само е пропуснал да посочи, че резбата на шпиндела е двуходова(важна подробност, защото от това следва, че резбата е двуходова 12х5мм, а не едноходова 12х2,5мм). Но аз не успях да намеря стругар, който да ми изготви посочения от moreg инструмент, за това се реших, направо да сменя дисковите апарати с Girling 38mm .
Намерих такива апарати в една автоморга, за по 20 лева парчето. Разглобих ги без проблем, почистих ги и им смених гумичките(най-ниската цена, която намерих за един комплект гумички марка topran, беше 13,50 лв.). Инструмента за развиването на цилиндъра си го направих същия като този(снимката е от поста на kaiser666), а при сглобяването, за да успея да поставя зегерката използвах ето този(снимката е от поста на vankata_098) инструмент.
След това, дойде ред на поставянето на новите апарати, на мястото на старите. Колегата 55555 е обяснил много добре, какъв е проблема с поставянето на нови апарати(обезвъздушаването). При мен(Jetta GL, 1990 г., 1,6L), маркуча за спирачната течност си идваше по начало от горната страна, а жилото за ръчната от долната. И за разлика от това, което 55555 казва, надписите нямат никакво значение(при мен, надписите на единия апарат, погледнати от към багажника, са на обратно,а на другия не). Важното е пробката за обезвъздушаване да идва в най-високата част на цилиндъра(а тя се намира точно до маркуча за спирачната течност, тоест задължително е маркуча да минава над задния мост).
И така, вече съм с Girling 38, които ми се струват много по лесни за обслужване от Girling 36. А също така имам и работеща ръчна спирачка .
Поздрави
При мен положението беше следното - задни дискови спирачни апарати Girling 36mm, ръчната не захапваше на десния апарат, а на левия захапваше много слабо .
След като свалих единия, се видях в чудо как да го разглобя, като проблема беше, че когато махнах зегерката, шпиндела на който се навива буталцето е почити невъзможно да се извади(заради шайбата, която го държи и е набита). Колегата moreg е дал много добро описание на начина на разглобяване на апаратите, като също така е намерил и решение на проблема, само е пропуснал да посочи, че резбата на шпиндела е двуходова(важна подробност, защото от това следва, че резбата е двуходова 12х5мм, а не едноходова 12х2,5мм). Но аз не успях да намеря стругар, който да ми изготви посочения от moreg инструмент, за това се реших, направо да сменя дисковите апарати с Girling 38mm .
Намерих такива апарати в една автоморга, за по 20 лева парчето. Разглобих ги без проблем, почистих ги и им смених гумичките(най-ниската цена, която намерих за един комплект гумички марка topran, беше 13,50 лв.). Инструмента за развиването на цилиндъра си го направих същия като този(снимката е от поста на kaiser666), а при сглобяването, за да успея да поставя зегерката използвах ето този(снимката е от поста на vankata_098) инструмент.
След това, дойде ред на поставянето на новите апарати, на мястото на старите. Колегата 55555 е обяснил много добре, какъв е проблема с поставянето на нови апарати(обезвъздушаването). При мен(Jetta GL, 1990 г., 1,6L), маркуча за спирачната течност си идваше по начало от горната страна, а жилото за ръчната от долната. И за разлика от това, което 55555 казва, надписите нямат никакво значение(при мен, надписите на единия апарат, погледнати от към багажника, са на обратно,а на другия не). Важното е пробката за обезвъздушаване да идва в най-високата част на цилиндъра(а тя се намира точно до маркуча за спирачната течност, тоест задължително е маркуча да минава над задния мост).
И така, вече съм с Girling 38, които ми се струват много по лесни за обслужване от Girling 36. А също така имам и работеща ръчна спирачка .
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: venll-vr и 22 госта