Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот pe6kata » Чет 07 апр 2011 20:09


На едно място писах, пак ще кажа ЕТ 25 на 7.5же с 205 широка гума е на косъм от опиране на борда на гумата във вътрешния ръб на калника. Уточнявам две неща:
1-че колата е ниска, гумите се скриват в калниците. Това е и ориентир за по-висока кола, но при сгънат амортисор(претоварване + неравост)
2- гумите стоят нормално- без стречинг.

При 7,5Же с ЕТ 05 колата даже неможе да се свали, просто калниците (вътрешния им ръб) лягат в/у гумите. Разстоянието от борда на джантата до ръба на калника на практика е еднакво м/у 9Же ЕТ 25 и 7.5 Же с ЕТ05

При 9Же с ЕТ25 опирането е въпрос на височина и гуми. Ако колата не е прекалено ниска и най-важното се ползва тясна гума(стречинг) до 205, 215... става. Все пак макар, че джантите са на еднакво разстояние от калника, контактната площ на гумата в двата случая е на различно съответно и борда, оттам и разликата. Ако на 9Же се сложи нормална гума, ще опира и положението ще е като на втората снимка...

При сравнително висока кола за зимата с 195/60/15 с 7Же ЕТ35, никакъв проблем естествено и втората снимка 205/45/17 с 7.5Же ЕТ 05 с въпросното опиране... И двата размера гуми са с 30мм над оригиналния външен диаметър.
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
vackooo
Мнения: 1475
Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
Автомобил:
Двигател: 1.8 20VT AEB
Местоположение: Пловдив Майна!!!

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот vackooo » Чет 07 апр 2011 22:07


след цял ден гъзене ето го и резултата ЕТ 10 :mrgreen:
задължително трябва да подгъна ръба за първо време,че си дялка по малко гума както не съм свикнал :banghead:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 07 апр 2011 22:14


vackooo написа:след цял ден гъзене ето го и резултата ЕТ 10 :mrgreen:
задължително трябва да подгъна ръба за първо време,че си дялка по малко гума както не съм свикнал :banghead:

слагай и отпред задължително, много рязко контрастира.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 07 апр 2011 22:15


pe6kata написа:На едно място писах, пак ще кажа ЕТ 25 на 7.5же с 205 широка гума е на косъм от опиране на борда на гумата във вътрешния ръб на калника. Уточнявам две неща:
1-че колата е ниска, гумите се скриват в калниците. Това е и ориентир за по-висока кола, но при сгънат амортисор(претоварване + неравост)
2- гумите стоят нормално- без стречинг.

При 7,5Же с ЕТ 05 колата даже неможе да се свали, просто калниците (вътрешния им ръб) лягат в/у гумите. Разстоянието от борда на джантата до ръба на калника на практика е еднакво м/у 9Же ЕТ 25 и 7.5 Же с ЕТ05

При 9Же с ЕТ25 опирането е въпрос на височина и гуми. Ако колата не е прекалено ниска и най-важното се ползва тясна гума(стречинг) до 205, 215... става. Все пак макар, че джантите са на еднакво разстояние от калника, контактната площ на гумата в двата случая е на различно съответно и борда, оттам и разликата. Ако на 9Же се сложи нормална гума, ще опира и положението ще е като на втората снимка...

При сравнително висока кола за зимата с 195/60/15 с 7Же ЕТ35, никакъв проблем естествено и втората снимка 205/45/17 с 7.5Же ЕТ 05 с въпросното опиране... И двата размера гуми са с 30мм над оригиналния външен диаметър.
Изображение
Изображение

така е! нека, който още не е научил ет, J и т.н. почете тук, от всички Вас има по какво да се открадне като знания


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот Winner25 » Чет 07 апр 2011 22:25


vackooo написа:след цял ден гъзене ето го и резултата ЕТ 10 :mrgreen:
задължително трябва да подгъна ръба за първо време,че си дялка по малко гума както не съм свикнал :banghead:

Според мен е по добре да не правиш нищо докато не оправиш и предните джанти и да нагласиш височината :да:
Може да се окаже че няма нужда от подгъване :)


Потребителски аватар
vackooo
Мнения: 1475
Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
Автомобил:
Двигател: 1.8 20VT AEB
Местоположение: Пловдив Майна!!!

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот vackooo » Чет 07 апр 2011 22:36


Winner25 написа:
vackooo написа:след цял ден гъзене ето го и резултата ЕТ 10 :mrgreen:
задължително трябва да подгъна ръба за първо време,че си дялка по малко гума както не съм свикнал :banghead:

Според мен е по добре да не правиш нищо докато не оправиш и предните джанти и да нагласиш височината :да:
Може да се окаже че няма нужда от подгъване :)

на 99%,че го няма тоя филм без нищо да правя при положение,че искам още да слезне


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот Winner25 » Чет 07 апр 2011 22:47


А отпред гумите така прибрани ли ще останат :roll:
Предните се и въртят и положението е по сложно :Mr Green Fun А не върви задницата да ти е по ниска :wink:


Потребителски аватар
vackooo
Мнения: 1475
Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
Автомобил:
Двигател: 1.8 20VT AEB
Местоположение: Пловдив Майна!!!

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот vackooo » Чет 07 апр 2011 22:56


Winner25 написа:А отпред гумите така прибрани ли ще останат :roll:
Предните се и въртят и положението е по сложно :Mr Green Fun А не върви задницата да ти е по ниска :wink:

ми мисля,че с фланец 15/18мм ще заспят ако ми изпаднат и от 2-та за проба ще реша как ми харесва,ноо така няма да я бъде не ме кефи как стоят в калниците


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот JC » Чет 07 апр 2011 23:16


Така с тези ниски окачвания и изнесени джанти е много красиво разбира се, спор няма...
Но как карате бе хора, в тези дупки, ями, насечени пътища .... подскоци .... а и като седнат двама човека отзад + малко елементарен товар, как става, просто ми е интересно чисто от техн. гледна точка :beer
Иначе и аз искам да сложа ниско окачване, но точно тези неща ме спират и ме карат да размишлявам :roll:
А и със стокови газови амове става твърдо по дупките, а с тези койлове как не се разцепват колите ....
Не съм се возил в такъв като моя пасат с койлове, освен състезателни бежгачки, но там е ясно ...


Потребителски аватар
vackooo
Мнения: 1475
Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
Автомобил:
Двигател: 1.8 20VT AEB
Местоположение: Пловдив Майна!!!

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот vackooo » Чет 07 апр 2011 23:23


JC написа:Така с тези ниски окачвания и изнесени джанти е много красиво разбира се, спор няма...
Но как карате бе хора, в тези дупки, ями, насечени пътища .... подскоци .... а и като седнат двама човека отзад + малко елементарен товар, как става, просто ми е интересно чисто от техн. гледна точка :beer
Иначе и аз искам да сложа ниско окачване, но точно тези неща ме спират и ме карат да размишлявам :roll:
А и със стокови газови амове става твърдо по дупките, а с тези койлове как не се разцепват колите ....
Не съм се возил в такъв като моя пасат с койлове, освен състезателни бежгачки, но там е ясно ...

на мен ми е трудно,но се опитвам да се спрявя някак си...хора отзад-НИКОГА :mrgreen: багаж,трудна работа рябва да е нещо малко,а каките като се качват съм си сложил под седалката кантарче....мине ли 55кг....я опътвам към спирката да чака рейс :Mr Green Fun


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот JC » Чет 07 апр 2011 23:32


vackooo написа:
JC написа:Така с тези ниски окачвания и изнесени джанти е много красиво разбира се, спор няма...
Но как карате бе хора, в тези дупки, ями, насечени пътища .... подскоци .... а и като седнат двама човека отзад + малко елементарен товар, как става, просто ми е интересно чисто от техн. гледна точка :beer
Иначе и аз искам да сложа ниско окачване, но точно тези неща ме спират и ме карат да размишлявам :roll:
А и със стокови газови амове става твърдо по дупките, а с тези койлове как не се разцепват колите ....
Не съм се возил в такъв като моя пасат с койлове, освен състезателни бежгачки, но там е ясно ...

на мен ми е трудно,но се опитвам да се спрявя някак си...хора отзад-НИКОГА :mrgreen: багаж,трудна работа рябва да е нещо малко,а каките като се качват съм си сложил под седалката кантарче....мине ли 55кг....я опътвам към спирката да чака рейс :Mr Green Fun

Ясно, тази работа не е за всеки ... :lol: предимно трябват здрави нерви ...
Ще се придържам към тази ми визия с фланците сега, + едни хубави 16 ки джанти, може и малко надолу, но така че да не размишлявам коя кака колко кг е, а и тези над 55-60 нещо не ме кефят, така че :lol:


Потребителски аватар
vackooo
Мнения: 1475
Регистриран на: Чет 06 авг 2009 20:51
Автомобил:
Двигател: 1.8 20VT AEB
Местоположение: Пловдив Майна!!!

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот vackooo » Чет 07 апр 2011 23:35


JC написа:
vackooo написа:
JC написа:Така с тези ниски окачвания и изнесени джанти е много красиво разбира се, спор няма...
Но как карате бе хора, в тези дупки, ями, насечени пътища .... подскоци .... а и като седнат двама човека отзад + малко елементарен товар, как става, просто ми е интересно чисто от техн. гледна точка :beer
Иначе и аз искам да сложа ниско окачване, но точно тези неща ме спират и ме карат да размишлявам :roll:
А и със стокови газови амове става твърдо по дупките, а с тези койлове как не се разцепват колите ....
Не съм се возил в такъв като моя пасат с койлове, освен състезателни бежгачки, но там е ясно ...

на мен ми е трудно,но се опитвам да се спрявя някак си...хора отзад-НИКОГА :mrgreen: багаж,трудна работа рябва да е нещо малко,а каките като се качват съм си сложил под седалката кантарче....мине ли 55кг....я опътвам към спирката да чака рейс :Mr Green Fun

Ясно, тази работа не е за всеки ... :lol: предимно трябват здрави нерви ...
Ще се придържам към тази ми визия с фланците сега, + едни хубави 16 ки джанти, може и малко надолу, но така че да не размишлявам коя кака колко кг е, а и тези над 55-60 нещо не ме кефят, така че :lol:

ама то като сложиш окачване примерно не е задължително да я пльоснеп,може да си я направиш нещо средно поносимо


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот JC » Пет 08 апр 2011 0:22


vackooo написа:
JC написа:
vackooo написа:
JC написа:Така с тези ниски окачвания и изнесени джанти е много красиво разбира се, спор няма...
Но как карате бе хора, в тези дупки, ями, насечени пътища .... подскоци .... а и като седнат двама човека отзад + малко елементарен товар, как става, просто ми е интересно чисто от техн. гледна точка :beer
Иначе и аз искам да сложа ниско окачване, но точно тези неща ме спират и ме карат да размишлявам :roll:
А и със стокови газови амове става твърдо по дупките, а с тези койлове как не се разцепват колите ....
Не съм се возил в такъв като моя пасат с койлове, освен състезателни бежгачки, но там е ясно ...

на мен ми е трудно,но се опитвам да се спрявя някак си...хора отзад-НИКОГА :mrgreen: багаж,трудна работа рябва да е нещо малко,а каките като се качват съм си сложил под седалката кантарче....мине ли 55кг....я опътвам към спирката да чака рейс :Mr Green Fun

Ясно, тази работа не е за всеки ... :lol: предимно трябват здрави нерви ...
Ще се придържам към тази ми визия с фланците сега, + едни хубави 16 ки джанти, може и малко надолу, но така че да не размишлявам коя кака колко кг е, а и тези над 55-60 нещо не ме кефят, така че :lol:

ама то като сложиш окачване примерно не е задължително да я пльоснеп,може да си я направиш нещо средно поносимо

Това да, а как е като возия, чисто като твърдост, с тези койлове :roll:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот pe6kata » Пет 08 апр 2011 7:23


JC написа:
vackooo написа:
JC написа:..Но как карате бе хора, ...

на мен ми е трудно,но се опитвам да се спрявя някак си...хора отзад-НИКОГА :mrgreen: багаж,трудна работа рябва да е нещо малко,а каките като се качват съм си сложил под седалката кантарче....мине ли 55кг....я опътвам към спирката да чака рейс :Mr Green Fun

Ясно, тази работа не е за всеки ... :lol: предимно трябват здрави нерви ...
Ще се придържам към тази ми визия с фланците сега, + едни хубави 16 ки джанти, може и малко надолу, но така че да не размишлявам коя кака колко кг е, а и тези над 55-60 нещо не ме кефят, така че :lol:


Проблема не е в окачването! На която и кола да е, неможе да слагаш каквито си искаш джанти и фланци и да стане ниска и да не искаш да опира. При подходящи пареметри на джантата няма абсолютно никакъв проблем!!!
Може да си я товариш и правиш ниска колкото искаш без да закачи никъде!!! Ако изнасяш джанти... фланци... нормално е да иска преправяне ламарината !!!

Винаги следата на една кола е по-тясна отзад от следата отпред.

Като с всяко едно нещо, не бива да се прекалява, вместо да изглежда добре почва да... не изглежда добре !

Нормално, в голяма част от случаите, отпред койловете понижават 40-80, а отзад 30-70мм спрямо оригиналното. Това ще рече че дори и вдигнатто на макс, пак е с 40мм по-ниска колата, което не е никакъв проблем за каране, 40мм са малко.

Та така, не се вкаравйте във филми... окачването е направно да се кара, проблемите си ги създавате вие :!:

п.п незнам ти как караш, ама дали със спортно или сток окачване, аз карам бавно и си пазя колата когато пътя е кофти.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат B3 и B4 -тунинг,подобрения...тема за всички с B3 и B4

Мнениеот JC » Пет 08 апр 2011 10:15


Всички си пазим колите, просто като е ниска не бих я направил с толкова малко ЕТ, за да ми дере веждите... ако ми е втора кола да :wink:
НА мен ми е интересно, каква е твърдостта на койловете примерно от класа на техникс ..знам че те не се регулират като твърдост ....



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта