Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 30 яну 2011 16:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Аз ползвам само тази част от схемата която регулира тока.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Направих зарядното по първата схема с двете релета, всичко работи добре с изключение когато се включи да се зарежда акумулатор, който е доста изтощен и напрежението му е под 11v работата не става. При това напрежение на батерията при отпускане на бутона се самоизключва и не може да зарежда. Така ли трябва да е или аз нещо бъркам?
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Според схемата релето за 5 волта ли е!?Резистора последователно на релето осигурява ли необходимия ток за задържане на релето включено?В оригиналната схема R7 e 2,2k ,a C3 e 47микрофарада.Възможно е да се дължи на настройката на напрежението на изключване!!
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
При 10.5 волта трябва да може да заработи схемата !!!Релетата включват при 80%от работното им напрежение!!!Провери за грешка в реализацията на схемата !УСПЕХ!!!Схемата работи стабилно!!!
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Да релето си на 5v. Ще видя дали не съм пропуснал нещо и ако не става ще му сложа един прекъсвач за ръчно зареждане (без да изключва) в първия момент когато се налага за акумулатори, които са с напрежение под 11v. и после като се зареди малко ще го включвам на автоматично.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Как направи настройката за изключване???Прави се така:При изключено мрежово захранване и разпоени С2 и С3 се включва регулируем токоизправител на мястото на акумулатора и се настройва прага на задействие на 14,4 волта
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Настройката на изключване не е проблем точно кака съм я направил и си изключва на 14.4v. Проблема е само в сработването на релето под 11v.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ако на изводите на 12волтово реле има 11волта и не сработва, значи е дефектно. 12волтовите релета, които съм пробвал обикновено сработват и на 6 волта.
Просто смени релето, ако не можеш да го оправиш. Оправянето означава да поогънеш чопчетата, на които се закача пружинката или да разтегнеш малко самата пружинка (ако си си играл с реле регулатор от лада ще ме разбереш за какво говоря)или да видиш какво го задържа. Възможно е ти да си го прецакал при запояването или нещо от този род.
Просто смени релето, ако не можеш да го оправиш. Оправянето означава да поогънеш чопчетата, на които се закача пружинката или да разтегнеш малко самата пружинка (ако си си играл с реле регулатор от лада ще ме разбереш за какво говоря)или да видиш какво го задържа. Възможно е ти да си го прецакал при запояването или нещо от този род.
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Премахнах R8 /330 ома/ и сега се включва на 7.5v, което вече е добре. Ако някой се интересува да добави към зарядното волт амперметър изграден с контролер може да види тази тема http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=72528&postdays=0&postorder=asc&highlight=pic+%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0&start=0&topicshow=%D2%FA%F0%F1%FF%20%F1%F5%E5%EC%E0%20%ED%E0%20%E0%EC%EF%E5%F0%EC%E5%F2%FA%F0%20%E8%20%E2%EE%EB%F2%EC%E5%F2%FA%F0%20%F1%20PIC от всичките който съм правил AVT2857 работи най добре.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BURGAS
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Митаk, какво реле ползува вместо 5 волтовото та се наложи да махнеш R8
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 11:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ами ползваш си това реле което бях монтирал в самото начало. Поне на него пише, че е 5V (не съм го пробвал на колко волта сработва просто такова намерих в самото начало и направих платката според неговите крачета). За сега зареди един акумулатор така и не сдаде багажа, а ако спре тогава ще го мисля с друго реле и подходящ резистор. Но е добре да се монтира и един прекъсвач за доста изтощени акумулатори докато достигнат прага на включване за автоматичния режим, рядко може да се наложи това но не е за пренебрегване.
- oska
- Мнения: 182
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:20
- Автомобил: passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги,може ли спаднал акумулатор да заредя с зарядно за лаптоп с 12V 3A,какво може да се повреди?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
oska написа:Колеги,може ли спаднал акумулатор да заредя с зарядно за лаптоп с 12V 3A,какво може да се повреди?
Нищо няма да се повреди но ако е точно 12V няма да можеш да го заредиш. Ще ти трябват около 14V.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 22:53
- Автомобил: VW Passat B 5
- Двигател: AMX 2004 4Moution
- Местоположение: Pleven
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
dandan написа:oska написа:Колеги,може ли спаднал акумулатор да заредя с зарядно за лаптоп с 12V 3A,какво може да се повреди?
Нищо няма да се повреди но ако е точно 12V няма да можеш да го заредиш. Ще ти трябват около 14V.
Днес изпробвах зарядното на БатВенци, тъй като се снабдих с необходимите елементи. За да не стават грешки и да пукат ценери когато го изпробвате използвайте тиристора и ценера, които са посочени на схемата. Аз понеже се изхитрих да ползвам едни много яки тиристори Т25-2, си опуках с тях двата ценера на 15 Волта. Ако се ползват по-мощни тиристори трябва да се промени управляващата верига. Тъй като нищо не намерих за този тип тиристор, който със сигурност ще стане и за електрожен плюс скапан акумулатор бях готов да набедя схемното решение. Днес махнах този тиристор Т25-2 и сложих КТ707, за ценери използвах два по7.5 Волта и схемата заработи без проблем. Ценерите са най много 1 Ват но всичко е ОК. Като се прибрах направо свалих акумулатора от колатаи се започна с тестовете. Първоначалния ток на заряд беше 8А но постепенно спадна,тъй-като акумулатора ми е почти зареден. Напрежението достигна 14.72 Волта и закова а зарядния ток пулсираше между 1.2А до 0.97А. Ще направя едно по нататъшно изследване при този ток и това напрежение колко е гъстотата на електролита. Ако и той достигне 1.27 направо ще е супер.
- oska
- Мнения: 182
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:20
- Автомобил: passat
- Двигател: AHL
- Местоположение: варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Колеги,мога ли чрез друсел да възбудя(колкото да запали) акумулатор на кола,нали смъква на 12 волт-а,обаче как да разбера колко ампера излиза,или просто трябва да наглеждам да не загрее много?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 54 госта