:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот L&R » Пет 25 дек 2009 10:31


steli написа:Aз сьм тьп и не мога да си обясня как релето повишава напрежението :dontknow:

По скоро намалява липсите по трасето.




Потребителски аватар
klimatronik
Мнения: 198
Регистриран на: Съб 24 ное 2007 16:31
Автомобил: Golf TDI PD+PASSAT B8 CR TDI 190
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот klimatronik » Пет 25 дек 2009 10:35


NovobranecGT написа:С няколко изречения ще обясня същността на проблема....
Понеже ел инсталацията на фаровете на любимите ни автомобили е без релета, и захранването минава през ключа на таблото, през лостчето за сменяне на къси/дълги и по тънки проводници.Всичко това води до спад в напрежението на инсталацията на фаровете.
Когато автомобила работи, напрежението в системата трябва да е около 13.5 волта, тогава халогенните крушки работят на 100%, но когато напрежението спада, спада и процента на светлината от крушките.

Ето защо. Можеше да отвориш темата на първа страница и да прочетеш.


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот doaiena » Пет 25 дек 2009 11:18


Изображение
Изображение

Какъв ще е ефекта, ако се сложи тук това реле както е направил колегата за халогените!
Вижте последния пост на колегата tankishev: viewtopic.php?f=11&t=28191&hilit=%D1%85%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B8&start=15

Не можели цялата галимация да се избегне като се сложи реле на определеното за това си място!


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот steli » Пет 25 дек 2009 13:50


Аз не разбрах добре как като вклю4а релето,което сьщо има загуби от преходно сьпротивленние между контактите си обира липси по трасето и като го свържа няма ли пак да минава през клю4а на таблото, лос4ето за превклю4ване на къси-дълги и през проводници из4ислени от инжинери :confused


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот pesho_sl » Пет 25 дек 2009 13:55


steli написа:Аз не разбрах добре как като вклю4а релето,което сьщо има загуби от преходно сьпротивленние между контактите си обира липси по трасето и като го свържа няма ли пак да минава през клю4а на таблото, лос4ето за превклю4ване на къси-дълги и през проводници из4ислени от инжинери :confused

Ти прочете ли цялата тема или само си чешеш езика. Като се сменят тънките вкочанясали кабели с нови по-дебели и меки кабели според теб дали ще е от полза или от загуба за напрежението? Айде вземи я прочети цялата тема и тогава пиши. Има толкова доволни от тази трансплантация, а ти се явяваш като един "Тома неверни" и "защо така, защо наче".
П.П. Весели празници :drunk


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот steli » Пет 25 дек 2009 14:22


Pesho_sl,въпроосът ми е за ползата от релето,което не се споменава в отговора ти!!!Ако не можеш да отговориш-смислено-замъл4и :beer


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Winner25 » Пет 25 дек 2009 14:32


steli написа:Pesho_sl,въпроосът ми е за ползата от релето,което не се споменава в отговора ти!!!Ако не можеш да отговориш-смислено-замъл4и :beer

Ползата от релето е че си пускаш директен кабел от акумулатора към фаровете, който прекъсваш с реле. Кабелите от стандартната инсталация служат за командване на релето


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот L&R » Пет 25 дек 2009 14:47


Ще се опитам и аз да напиша едно просто обяснение, защо се вдига напрежението върху лампите.

При стандартна инсталация на VW(спестени релета), тока за да достигне до лампата минава през:

R(клема акумулатор)+R(проводници на стандартната инсталация)+ R(контактен ключ)+R(разтоварващо реле, както знаем на стартер гаснат фаровете)+R(ключ светлини)+R(разпределител къси/дълги)+ R(предпазител) + R(цокъл на лампата)

При инсталация направена с релета пътя на тока е:
R(клема акумулатор)+ R(предпазител) + R(подсилени проводници)+ R(контакти реле) + R(цокъл лампа)

Както се вижда долу има по малко R-ове, а отделно са с по-малка стойност. :deal


Потребителски аватар
actros1846
Мнения: 458
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 16:05
Автомобил: AUDI A4 B5 1.9 TDI Avant Facelift
Двигател: AFN 1999
Местоположение: Кичево

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот actros1846 » Пет 25 дек 2009 15:12


Аз мойте не съм прекарвал кабели отделно за фаровете прост прекъснах веригата сложих релета и така :wink:


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот steli » Пет 25 дек 2009 15:19


Благодаря за отговорите.Приятно изкарване на празнизите :drunk


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот anrus » Пет 25 дек 2009 15:30


L&R написа:Ще се опитам и аз да напиша едно просто обяснение, защо се вдига напрежението върху лампите.

При стандартна инсталация на VW(спестени релета), тока за да достигне до лампата минава през:

R(клема акумулатор)+R(проводници на стандартната инсталация)+ R(контактен ключ)+R(разтоварващо реле, както знаем на стартер гаснат фаровете)+R(ключ светлини)+R(разпределител къси/дълги)+ R(предпазител) + R(цокъл на лампата)

При инсталация направена с релета пътя на тока е:
R(клема акумулатор)+ R(предпазител) + R(подсилени проводници)+ R(контакти реле) + R(цокъл лампа)

Както се вижда долу има по малко R-ове, а отделно са с по-малка стойност. :deal


Само малка корекция: разтоварващото реле не участва във веригата за фаровете. Последните гаснат при стартер поради разпадане на веригата в клемореда.


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот doaiena » Пет 25 дек 2009 15:48


doaiena написа:Изображение
Изображение

Какъв ще е ефекта, ако се сложи тук това реле както е направил колегата за халогените!
Вижте последния пост на колегата tankishev: viewtopic.php?f=11&t=28191&hilit=%D1%85%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B8&start=15

Не можели цялата галимация да се избегне като се сложи реле на определеното за това си място!


Този куплунг за какво е тогава, нали е място за реле което отговаря за фаровете и халогените!


Потребителски аватар
actros1846
Мнения: 458
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 16:05
Автомобил: AUDI A4 B5 1.9 TDI Avant Facelift
Двигател: AFN 1999
Местоположение: Кичево

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот actros1846 » Пет 25 дек 2009 15:51


Точно това на снимката е моста за клаксона, ако са тромби се слага реле там :да:


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот doaiena » Пет 25 дек 2009 16:09


actros1846 написа:Точно това на снимката е моста за клаксона, ако са тромби се слага реле там :да:


Не позна, това е куплунг точно за фаровете, който е с двусекционни фарове както и аз съм направил слага мост между две и шест на гнездата за да светнат едновременно къси и дълги!
Изображение


Потребителски аватар
vankobass
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 10:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот vankobass » Съб 26 дек 2009 1:23


doaiena написа:...

а знаеш ли на кой куплунг и между кои гнезда се слага мост че аз не съм с тромби :?: :oops:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта